Конспект уроку з математики для 6-го класу на тему "Дільники та кратні натурального числа. Прості та складені числа". Метою даного уроку є систематизувати знання учнів про зміст дії ділення натуральних чисел; розширити знання про властивості ділення натуральних чисел; сформувати поняття дільника числа, кратного числу, простого та складеного чисел; сформувати вміння учнів знаходити дільник числа та кратне числу; розвивати уміння оцінювати доцільність використання математичних методів для розв'язання практичних задач.
Урок №1
Тема уроку. Дільники та кратні натурального числа. Прості та складені числа
МЕТА: формулювати ключові компетентності:
Формувати систему предметних компетентностей:
Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.
Обладнання: підручник, комп’ютер, презентація, проектор, мультимедійний проектор.
Девіз уроку: Міркуємо – швидко!
Відповідаємо – правильно!
Лічимо – точно!
Пишемо – гарно! (Слайд 2)
Хід уроку
І. Організація класу
Вітання з класом. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку.
Сядьте, діти, всі рівненько.
Усміхніться всі гарненько,
Настрій на урок візьмемо,
Й працювати розпочнемо. (Слайд 3)
ІІ. Оголошення теми, мети уроку (Слайд 4)
IІІ. Актуалізація опорних знань
Виконайте ділення і зробіть перевірку множенням.
35 : 7 3,5 : 7 4 : 8 3,5 : 0,7 (Слайд 5)
а) натурального числа на натуральне число;
б) десяткового дробу на натуральне число;
в) десяткового дробу на десятковий дріб?
(З приводу відповідей на запитання 1 а)-в) можна учням додатково пояснити, що «ділення можна виконати» означає отримання частки або у вигляді натурального числа, або у вигляді звичайного чи десяткового дробу)
(Ні, це може бути як натуральне число, так і дріб.)
ІV. Мотивація пізнавальної діяльності
Задача. У Марійки є 6 яблук. Між скількома друзями вона зможе їх розділити?
Щоб розв’язати таку задачу, треба знайти всі натуральні числа, на які число 6 ділиться без остачі. (Слайд 7)
Сьогодні на уроці ми це спробуємо з’ясувати.
V. Вивчення нового матеріалу
Учитель. Подивіться на малюнок. Ви бачите, що 6 яблук можна поділити:
1 спосіб 2 спосіб
На 2 купки по 3 яблука На 3 купки по 2 яблука
6 : 2 = 3 6 : 3 = 2
6 – ділене 6 – ділене
2 – дільник 3 – дільник
3 – частка 2 – частка
Це означає, що числа 2 і 3 є дільниками числа 6. Водночас число 6 є кратним для кожного зі своїх дільників – і для числа 2, і для числа 3. Дільники і кратні є натуральними числами. (Слайд 8)
Чи є інші дільники в числа 6?
Так. Число 6 ділиться ще на 1 і саме на себе. Отже, загалом у числа 6 є чотири дільники: 1; 2; 3; 6. (Слайд 9)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(Дільник)
Запам’ятайте!
Дільником числа називається таке число, на яке ділиться дане число. (Слайд 10)
4 = Т
(Кратне)
Запам’ятайте!
Кратним числа називається таке число, яке ділиться на дане число. (Слайд 11)
Зверніть увагу!
Кожне натуральне число, починаючи з числа 2, має принаймні два дільники – число 1 і саме це число.
Запам’ятайте!
Натуральне число, яке має лише два дільники (1 і саме число), називається простим.
Натуральне число, яке має більше двох дільників, називається складеним.
Наприклад. 11 – просте число, а 9 і 20 – складені. (Слайд 12)
Чи є 1 простим числом? А складеним?
Ні, оскільки в числа 1 тільки один дільник. Отже, число 1 особливе. Воно і не просте, і не складене.
Зверніть увагу!
Найменшим простим числом є число 2. (Слайд 13)
VI. Закріплення знань, формування вмінь
Розв’язування вправ з підручника:
Фізкультхвилинка
Учні виходять з за парт. Учитель записує на дошці число 24. Якщо вчитель називає дільник числа 24 учні піднімають руки вверх, якщо кратне – опускають вниз. Коли вчитель називає число, яке не є ні дільником, ні кратним числа 24 – присідають. (Слайд 15)
VІІ. Підсумок уроку
Інтерактивна вправа «Прості і складені натуральні числа».
(Слайд 17)
VІІІ. Домашнє завдання
ІХ. Рефлексія
Ось і закінчився наш урок,
Ви до знань зробили ще один крок.
Дякую, що працювали гарно,
Часу ви не витрачали марно.
Дякую за дисципліну на уроці
І бажаю успіхів в навчальному році. (Слайд 19)
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:
ЛІТЕРАТУРА:
Інтернет-ресурси (для ребусів):
Джерела:
http://LearningApps.org/view2883511