Конспект уроку з математики для 6-го класу на тему "Дільники та кратні натурального числа. Прості та складені числа"

Про матеріал

Конспект уроку з математики для 6-го класу на тему "Дільники та кратні натурального числа. Прості та складені числа". Метою даного уроку є систематизувати знання учнів про зміст дії ділення нату­ральних чисел; розширити знання про властивості ділення на­туральних чисел; сформувати поняття дільника числа, кратного числу, простого та складеного чисел; сформувати вміння учнів знаходити дільник числа та кратне числу; розвивати уміння оцінювати доцільність використання математичних методів для розв'язання практичних задач.

Перегляд файлу

Урок №1

Тема уроку. Дільники та кратні натурального числа. Прості та складені числа

        МЕТА: формулювати ключові компетентності:

  • уміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності;
  • загальнокультурну – дотримуватися норм мовленнєвої культури, розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу;
  • здоров’язбережувальну – викликати позитивні емоції шляхом ігрових вправ, проводити фізкультхвилинки;
  • інформаційну – навчити учнів використовувати малюнки як джрела інформації;
  • соціальну – розвивати вміння працювати в колективі, уміння з повагою ставитися до вчителя, однокласників;
  • комунікативну – удосконалювати вміння дітей формулювати цілі власної діяльності та робити висновки за її результатами.

Формувати систему предметних компетентностей:

  • логічнусистематизувати знання учнів про зміст дії ділення нату­ральних чисел; розширити знання про властивості ділення на­туральних чисел; сформувати поняття дільника числа, кратного числу, простого та складеного числа;
  • процедурну – сформувати вміння учнів знаходити дільник числа та кратне числу;
  • методологічну - уміння оцінювати доцільність використання математичних методів для розв’язання практичних задач.

Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.

Обладнання: підручник, комп’ютер, презентація, проектор, мультимедійний проектор.

Девіз уроку: Міркуємо – швидко!

                                      Відповідаємо – правильно!

                                      Лічимо – точно!

                                      Пишемо – гарно! (Слайд 2)

Хід уроку

І. Організація класу

Вітання з класом. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку.

Сядьте, діти, всі рівненько.

Усміхніться всі гарненько,

Настрій на урок візьмемо,

Й працювати розпочнемо. (Слайд 3)

ІІ. Оголошення теми, мети уроку  (Слайд 4)

IІІ. Актуалізація опорних знань

  •            Усні вправи

Виконайте ділення і зробіть перевірку множенням.

35 : 7  3,5 : 7  4 : 8  3,5 : 0,7 (Слайд 5)

  •            Запитання до класу
  1. Чи можна виконати ділення:

а) натурального числа на натуральне число;

б) десяткового дробу на натуральне число;

в) десяткового дробу на десятковий дріб?

(З приводу відповідей на запитання 1 а)-в) можна учням додатково пояснити, що «ділення можна виконати» означає отримання частки або у вигляді натурального числа, або у вигляді звичайного чи десят­кового дробу)

  1. Чи завжди від ділення двох натуральних чисел маємо в частці нату­ральне число? (Слайд 6)

 (Ні, це може бути як натуральне число, так і дріб.)

ІV. Мотивація пізнавальної діяльності

Задача. У Марійки є 6 яблук. Між скількома друзями вона зможе їх розділити?

Щоб розв’язати таку задачу, треба знайти всі натуральні числа, на які число 6 ділиться без остачі. (Слайд 7)

Сьогодні на уроці ми це спробуємо з’ясувати.

V. Вивчення нового матеріалу

Учитель. Подивіться на малюнок. Ви бачите, що 6 яблук можна поділити:                                                                                

           1 спосіб                        2 спосіб

На 2 купки по 3 яблука                         На 3 купки по 2 яблука

                         

          6 : 2 = 3                                                          6 : 3 = 2

        6 – ділене                                                      6 – ділене

        2 – дільник                                                    3 – дільник

        3 – частка                                                      2 – частка

Це означає, що числа 2 і 3 є дільниками числа 6. Водночас число 6 є кратним для кожного зі своїх дільників – і для числа 2, і для числа 3. Дільники і кратні є натуральними числами. (Слайд 8)

Чи є інші дільники в числа 6?

Так. Число 6 ділиться ще на 1 і саме на себе. Отже, загалом у числа 6 є чотири дільники: 1; 2; 3; 6. (Слайд 9)

  • Означення дільника числа.

 

 

 

 

 

 

ребуси

ребуси

ребуси

ребуси

ребуси


ребуси 3  = И  

 

(Дільник)

Запам’ятайте!

Дільником числа називається таке число, на яке ділиться дане число. (Слайд 10)

  • Означення кратного числу.

  ребуси ребуси ребуси ребуси

                ребуси 4  = Т      

(Кратне)

Запам’ятайте!

Кратним числа називається таке число, яке ділиться на дане число. (Слайд 11)

  • Поняття складеного і простого чисел.

Зверніть увагу!

Кожне натуральне число, починаючи з числа 2, має принаймні два дільники – число 1 і саме це число.

Запам’ятайте!

Натуральне число, яке має лише два дільники (1 і саме число), називається простим.

Натуральне число, яке має більше двох дільників, називається складеним.

Наприклад. 11 – просте число, а 9 і 20 – складені. (Слайд 12)

Чи є 1 простим числом? А складеним?

Ні, оскільки в числа 1 тільки один дільник. Отже, число 1 особливе. Воно і не просте, і не складене.

Зверніть увагу!

Найменшим простим числом є  число 2. (Слайд 13)

VI. Закріплення знань, формування вмінь

 Розв’язування вправ з підручника:

  1. Гра «Мікрофон», учні по черзі (передаючи уявний мікрофон), дають відповіді на запитання з  №2, №3.
  2. Письмово №6, №10, №12, №15. (Слайд 14)

Фізкультхвилинка

  Учні виходять з за парт. Учитель записує на дошці число 24. Якщо вчитель називає дільник числа 24 учні піднімають руки вверх, якщо кратне – опускають вниз. Коли вчитель називає число, яке не є ні дільником, ні кратним числа 24 – присідають. (Слайд 15)

VІІ. Підсумок уроку

  • Повторення основних понять, вивчених на уроці.
  1. Дільник – це…
  2. Кратне – це…
  3. Просте число – це…
  4. Складене число – це…(Слайд 16)
  • Виконання вправи.

Інтерактивна вправа «Прості і складені натуральні числа».

 (Слайд 17)

VІІІ. Домашнє завдання

  1. Опрацювати §1.
  2. Вивчити означення.
  3. Виконати №7, №11, №16. (Слайд 18)

ІХ. Рефлексія

Ось і закінчився наш урок,

Ви до знань зробили ще один крок.

Дякую, що працювали гарно,

Часу ви не витрачали марно.

Дякую за дисципліну на уроці

І бажаю успіхів в навчальному році. (Слайд 19)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:

ЛІТЕРАТУРА:

  • «Математика. Навчальна програма для учнів 5–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» (авт. Бурда М.І., Мальований Ю.І., Нелін Є.П., Номіровський Д.А., Паньков А.В., Тарасенкова Н.А., Чемерис М.В., Якір М.С) (зі змінами). Режим доступу:   http://mon.gov. ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programy.html
  • Тарасенкова Н.А. Математика : підручник для 6 класу загальноосвіт. навч. закладів / Н.А Тарасенкова, І.М. Богатирьова, О.М. Коломієць, З.О Сердюк. – К. : Видавничий дім «Освіта», 2014. – 304 с.
  • Усі уроки математики. 6 клас. І семестр/ С.П. Бабенко, І.С. Маркова. – Х.: Вид. група «Основа», 2014. – 284с. (Серія «Усі уроки»)

Інтернет-ресурси (для ребусів):

http://rebus1.com/ua/

Джерела:

  • Інтерактивна вправа. Прості і складені натуральні числа

http://LearningApps.org/view2883511

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Орлов Ігор Прокопович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 січня 2018
Переглядів
10661
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку