Тема уроку: Модуль числа
( з елементами ІКТ )
Мета:
формування предметних компетентностей:
-сформувати поняття модуля числа, як про відстані від початку відліку до точки із заданою координатою;
-розвивати вміння знаходити модуль числа та число за його модулем;
-виховувати свідоме ставлення до навчання;
формування ключових компетентностей:
-формувати вміння доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, діяти за алгоритмом;
-сприяти самовихованню відповідальності за результати своєї роботи.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Обладнання: комп'ютер, проектор, презентація, відеофільм, математичне лото.
Славутський навчально-виховний комплекс
« Спеціалізована школа І-ІІІ ступенів, ліцей « Успіх »
Конспект уроку на тему
розробила
вчитель математики
Шелестюк А.О.
2017 – 2018 н.р.
Тема уроку: Модуль числа
( з елементами ІКТ )
Мета:
формування предметних компетентностей:
формування ключових компетентностей:
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Обладнання: комп’ютер, проектор, презентація, відеофільм, математичне лото.
« Спочатку я відкрив те,
що відомо багатьом,
а потім те, що відомо деяким,
а потім те, що невідомо нікому».
Ціолковський
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Продовжіть речення
1Від’ємні числа – це числа….
2. Додатні числа – це числа …
3 Від’ємні числа записують ….
4. Координатна пряма – це пряма ….
5. Ліворуч від початку відліку відкладають…
6. Праворуч від початку відліку відкладають…
7. Протилежні числа – це числа…
2.Відновіть ланцюжок обчислень
|
: 9 |
|
+23 |
|
- у |
|
: 10 |
|
+ t |
|
63 |
|
х |
|
30 |
|
180 |
|
z |
|
50 |
|
+ x |
|
: 7 |
|
+ 60 |
|
:3 |
|
: t |
|
41 |
|
63 |
|
y |
|
69 |
|
z |
|
2,3 |
3. Координатна пряма
4. Знайти значення виразу
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Відео « Модуль числа» ( частина 1 )
https://www.youtube.com/watch?v=oghMVGVMaYM
ІV. Оголошення теми, мети, завдань уроку.
Отже, тема уроку «Модуль числа»
V. Вивчення нового матеріалу (первинне засвоєння).
Відео « Модуль числа» ( частина 2 )
https://www.youtube.com/watch?v=oghMVGVMaYM
Для позначення модуля числа використовують дві вертикальні риски .
Читають «модуль числа а або модуль а.
Слово модуль латинського походження: modulus – міра.
Давайте знайдемо модулі числа 8 і -3. Зверніть увагу на додатні числа і їх модулі і на відємні числа та їх модулі.
(Учні роблять висновки про модуль числа)
Висновок :
Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=im2oJez5uEs
VІ.Осмислення нових знань, умінь.
Картки із виразами
|12|∙|-12|+|2| |
|-5|+4∙|5|+|-1| |
|-30|:|6|+|-3|∙7 |
|-8|∙|3|+2∙|-1| |
|9|∙|-4|-|2|∙|5| |
|-4|+5∙|-3|+|28|:|-4| |
|10|∙|-3|-|-8|:2 |
11∙|-3|-|-35|:|5| |
Учитель. Ви помітили, що в усіх вийшла однакова відповідь — 26. А знаєте, чим особливе число 26?
Саме у 26 років молодий англійський математик Ісаак Ньютон став професором Кембриджського університету (1669). Цього року виповнюється 370 років з дня народження вченого.
Ісаак Ньютон (1643-1727)
За своє життя, а прожив він 84 роки, він досяг вершин у математиці, фізиці, механіці. Але відомо, що в школі маленький Ісаак вчився без особливого завзяття. Та випадок змусив його змінити ставлення до навчання. Ньютон був хворобливим хлопчиком. Якось його побив однокласник. Не маючи фізичної сили, щоб розрахуватися з кривдником, Ньютон вирішив, що перевершить його в навчанні та засів за книжки. Один з біографів ученого писав, що, очевидно, ніхто не попрацював кулаками з більшою користю для науки, ніж той розбишака. Ньютон був першим ученим, який за наукові заслуги одержав титул лорда.
VII. Закріплення, систематизація та узагальнення
Скласти математичне лото
https://learningapps.org/3076057
Поняття модуля в математиці використовують дуже часто . Зокрема розв’язують рівняння.
Подивіться відеоролик і зверніть увагу, коли рівняння з модулем має розв’язки і скільки, а коли не має.
VIIІ. Підбиття підсумків уроку.
Рефлексія
Повернемося до слів Ціолковського
« Спочатку я відкрив те, що відомо багатьом, а потім те, що відомо деяким, а потім те, що невідомо нікому».
Я маю надію, що знання які ви отримаєте в школі, допоможуть вам в майбутньому, не тільки зрозуміти те, що відомо деяким, але і те, що невідомо нікому!
IX. Домашнє завдання
Вивчити § 4 п. 32, виконати № 893, 895
Додаткове завдання
Розв’яжіть рівняння