Тема: Додавання та віднімання іменованих чисел.
(Для дітей з особливими потребами)
Мета: ознайомити учня з прийомами письмового додавання і віднімання іменованих чисел, виражених в одиницях вимірювання довжини і маси; закріплювати вміння розв'язувати задачі; розвивати уважність; виховувати інтерес до предмета.
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. Перевірка домашнього завдання
2) Повторення таблиць одиниць вимірювання довжини і маси.
ІІІ. Актуалізація опорних знань та умінь.
Бесіда з учнем.
Розглянемо карту нашої місцевості. Вона незвичайна. Це карта Національного природного парку “Деснянсько-Старогутський”.
Національний природний парк “Деснянсько-Старогутський” створений 23 лютого 1999 року. Розташований на крайній півночі України у Середино-Будському районі Сумської області. Площа – 16214,36 га. З цих земель 7271,86 га надано парку у постійне користування, в тому числі земель лісового фонду - 7232,2 га.
Довідка:НПП “Деснянсько-Старогутський” активно працює над розвитком дитячого екологічного руху та підвищенням рівня екологічної свідомості громадян Середино-Будського району.
У зимовий період разом з усіма бажаючими проводять Великий зимовий облік птахів та обліки ссавців на території Старогутської частини НПП “Деснянсько-Старогутський”. Піклуючись про збереження водно-болотних угідь, розширюємо знання місцевих жителів про важливість відтворення та охорону водно-болотних угідь на території біосферного резервату “Деснянський”.
Давайте познайомимося з деякими представниками нашої місцевості, які занесені до Червоної книги.
Зубр
Вага: 980кг 459г
Звичайна рись
Вага: 22кг 789г
Видра
Вага: 9кг 247г
Заєць-біляк
Вага: 4кг250г
Давайте поставимо такі запитання.
– На скільки заєць легше від видри?
– Скільки будуть важити рись та видра разом?
– Обчисліть масу всіх тварин разом.
Для того щоб відповісти на питання, потрібно додати або відняти вагу тварин.
IV. Пояснення нового матеріалу
Додавати іменовані числа можна двома способами:
– додавати й віднімати так, як вони записані;
– замінити кожне число меншими одиницями вимірювання довжини або маси й виконати дії.
V Фізкультхвилинка
VІ РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ.
– На скільки заєць легше від видри?
– Скільки будуть важити рись та видра разом?
– Обчисліть масу всіх тварин разом.
2.Робота за малюнками.
А) Яка відстань між мурашками? Кому ближче до місця зустрічі? На скільки сантиметрів?
Б)На скільки тигр вище від зайця?
3.Розвязати приклади.
Знайди значення виразів.
4 т 3 ц – 2 т 7 ц
5 кг 408 г + 7 кг 233 г
6 км 47 м + 5 км 761 м
9 м 67 мм – 4 м 438 мм
3 км 27 м – 1 км 245 м
12 т 270 кг + 63 т 240 кг
V ІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Завдання 437; 438 (с. 70).
VIІІ. ПІДСУМОК УРОКУ
– Як можна додавати й віднімати числа, які виражають одиниці довжини і маси?