ДОДАВАННЯ РАЦІОНАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. 6 клас

Про матеріал
Презентація уроку "ДОДАВАННЯ РАЦІОНАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. 6клас" за підручником Тарасенкової Н.А.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

6 клас. ДОДАВАННЯ РАЦІОНАЛЬНИХ ЧИСЕЛУчитель математики – Кучеренко Ю. А.

Номер слайду 2

Учитель математики – Кучеренко Ю. А.х- 5 -4 -6 -3 -1 -7 -2 0 Знайдіть всі значення х, які розташовані між числами -5,41 и -1,57.-5,41 -1,57

Номер слайду 3

Учитель математики – Кучеренко Ю. А. РАЦІОНАЛЬНЕ ЧИСЛОМОДУЛЬЗНАК

Номер слайду 4

Учитель математики – Кучеренко Ю. А. Для додавання двох раціональних чиселважливо визначити, яким буде модуль і знак суми в залежності від модулів і знаків доданків.

Номер слайду 5

abc. З’ясуємо!cа ?b ?с - ?с - ?с - ?с - ?Учитель математики – Кучеренко Ю. А.

Номер слайду 6

Додавання двох додатних чисел Учитель математики – Кучеренко Ю. А.сума двох додатних чисел є число додатне

Номер слайду 7

Додавання двох чисел з різними знаками. Потрібно додати - 4 і 5. На координатній прямій відмітимо точку, що відповідає числу – 4. Відкладемо від неї вправо 5 одиниць.- 41+ 5 В результаті отримали точку з координатою 1. Значить: - 4 + 5 = 1. Учитель математики – Кучеренко Ю. А.

Номер слайду 8

Додамо - 5 і 4. На координатній прямій відмітимо точку, що відповідає числу - 5. Відкладемо від неї вправо 4 одиниці.- 5- 1+ 4 В результаті отримали точку з координатою -1. Значить: - 5 + 4 = - 1. Учитель математики – Кучеренко Ю. А.

Номер слайду 9

Висновок:модулі доданків ми не додавали, а віднімали, притому з більшого модуля віднімали менший. знак суми отримали такий же, як у доданка з більшим модулем. Учитель математики – Кучеренко Ю. А.

Номер слайду 10

Чи зміниться знак суми чисел з різними знаками, якщо їх додавати в другому порядку – до додатного додати від’ємне??4 + (- 5) = ?4- 1+ ( - 5 )Отримали число - 1. Отже, - 5 + 4 = 4 + ( -5) = - 1. Учитель математики – Кучеренко Ю. А.

Номер слайду 11

Запам’ятай!Правило додавання двох чисел з різними знаками. Щоб знайти суму двох чисел з різними знаками, потрібно:знайти модулі доданків;із більшого модуля відняти менший модуль;перед отриманим числом поставити знак того з доданків, модуль якого більший. Учитель математики – Кучеренко Ю. А.

Номер слайду 12

Додавання двох від’ємних чисел. Приклад: до числа - 3 додати число - 4. Від числа - 3 відклали в напрямку, протилежному напрямку стрілки, тобто вліво, 4 одиниці. Отримали число - 7. Значить: - 3 + ( -4) = - 7.- 7- 3+ ( - 4 )Учитель математики – Кучеренко Ю. А.

Номер слайду 13

Запам’ятай! Правило додавання двох чисел з однаковими знаками. Щоб знайти суму двох чисел з однаковими знаками, потрібно:знайти модулі доданків;додати модулі доданків;перед отриманим числом поставити знак доданків. Учитель математики – Кучеренко Ю. А.

Номер слайду 14

Приклад. Обчислити1) – 2,5 + 5,7; 2) – 2,5 + (- 5,7). Розв’язання– 2,5 + 5,7 = + (5,7 – 2,5) = 3,2;– 2,5 + (- 5,7) = - (2,5 + 5,7) = - 8,2. Учитель математики – Кучеренко Ю. А.

Номер слайду 15

Зверни увагу!Сума двох протилежних чисел дорівнює нулю:- а + а + 0абоа + (- а) + 0. Учитель математики – Кучеренко Ю. А.

Номер слайду 16

Зверни увагу!Якщо один із доданків дорівнює нулю, то сума дорівнює другому доданку:а + 0 = 0 + а = а. Учитель математики – Кучеренко Ю. А.

Номер слайду 17

Зверни увагу!Зміна числа залежить від того, яке число до нього додають:якщо додати додатне число, то дане число збільшитьсяякщо додати від’ємне число, то дане число зменшиться. Учитель математики – Кучеренко Ю. А.

Номер слайду 18

Зверни увагу!Для раціональних чисел виконується переставний та сполучний закони. Переставний закон додавання:а + b = b + а Сполучний закон додавання:(а + b) + с = а + (b + с)а, b, c – раціональні числа. Учитель математики – Кучеренко Ю. А.

Номер слайду 19

Приклад. Знайти суму - 2,8 + 3,2 + (- 1,2) + 5,8. Розв’язанняІ спосіб. Згрупуємо доданки з однаковими знаками і знайдемо суму:- 2,8 + 3,2 + (- 1,2) + 5,8 = (- 2,8 + (- 1,2)) + (3,2 +5,8) = - 4 + 9 = 5.ІІ спосіб. Згрупуємо доданки з різними знаками й знайдемо суму:- 2,8 + 3,2 + (- 1,2) + 5,8 = (- 2,8 + 5,8) + (3,2 + (- 1,2)) = 3 + 2 = 5. Учитель математики – Кучеренко Ю. А.

Номер слайду 20

Дізнайся більшеІндійський  математик Бхаскара (ХІІ ст.) склав правила дій для від’ємних і додатних чисел: «Сума майна є майно». «Сума двох боргів є борг». «Сума майна і боргу дорівнює їх різниці». «Сума майна і такого самого боргу дорівнює нулю». Учитель математики – Кучеренко Ю. А.

Номер слайду 21

Приклади. Обчислити: 1) - 8 + 4 = 5) - 6 + ( - 2) = 2) 9 + (- 3) = 6) – 62 + 31 = 3) – 14 + (- 25) = 7) – 50 + 30 = 4) 43 + (- 31) = 8) 70 + (- 20) =- 206- 3912- 31- 450- 8 Учитель математики – Кучеренко Ю. А.

Номер слайду 22

Гра « Влуч у ціль»Учитель математики – Кучеренко Ю. А.

Номер слайду 23

Завдання. Замість зірочок поставити правильний знак:* 14 + (*23) = - 37; 68 + (* 87) = - 19;* 71,9 + 44,8 = *27,1;*104,97 + (*104,97) = 0* 85129 + ( * 32129) = ∗53129;* 207300 + ( * 169300 ) = *1 76300. Учитель математики – Кучеренко Ю. А.

Номер слайду 24

Домашнє завдання. Знайдіть суму:– 36,8 + ( - 75,7) = 2. -274,93 + 546,3 = 3. 862, 9 +(- 862,9) = 4. - 941,3 + (- 1245,97) =5. 3449 + ( - 5798 ) = 6. – 16 715 + (-  411112) = 7. – 4 +33675 = 8. 72 25 + ( - 59 14 ) =Порівняйте числа: 1. - 58,3 + 21,9 і -37,2; 2. -74,81 + (- 12,5) і 0,6;3.- 39,48 + 86,2 і 46,82; 4. – 129,3 + ( - 327,9) і 467,2.  Учитель математики – Кучеренко Ю. А.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Левадній Сергій Павлович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
10 лютого 2020
Переглядів
11441
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку