Трішки історіїВід’ємні числа виникли в Китаї в І ст. до н.е.. в зв’язку з потребою розв’язувати рівняння. В ті давні часи знаків " +" і "- « не було, тому ці числа зображали червоним і чорним кольором.("чен"або "фу")У Давній Греції дії з від’ємними числами увів Діофант у ІІІ ст. н.е. Їх широко використовували індійські математики у VI-VII ст. н.е., які розуміли додатні числа як майно, а від’ємні – як борг. Важко входили від’ємні числа в математику.. в Європі вперше про них згадує італійський математик Леонардо Пізанський (Фібоначчі, ХІІ – ХІІІ ст.). Німецький математик Михайло Штіфель (ХVІ ст.) називає від’ємні числа «меншими ніж ніщо». Він пише: «Нуль міститься між істинними і абсурдними числами». Сучасне розуміння від’ємних чисел пов’язане з рухом ліворуч від нуля по числовій осі, прийшло з працями французького математика і філософа Р. Декарта (1596-1650). Тільки з початку ХІХ ст. від’ємні числа стали у математиці такими ж звичайними як і додатні. Учитель математики – Кучеренко Ю. А.
Порівняння чисел за допомогою координатної прямої Порівняємо числа 9, -4 і -2,5 за допомогою координатної прямої. Позначимо на координатній прямій точки А, В і С, що відповідають даним числам. Правіше від усіх розміщена точка А(9). Отже, число 9 є найбільшим. Лівіше від усіх розміщена точка В(-4), тому число - 4 є найменшим. Записуємо дані числа у порядку зростання: -4, -2,5, 9. Учитель математики – Кучеренко Ю. А.
Зверніть увагу !!!Порівнюючи з числом -5 від'ємні числа -4, -3, -2, -1, помічаємо закономірність: Числа від -5 до -1 збільшуються, але їх модулі зменшуються. До додатних чисел 1, 2, 3, 4, 5, 6 закономірність інша – і числа збільшуються, і їх модулі збільшуються. !Число 0 залишається більшим за кожне від'ємне число, але меншим від кожного додатного числа. Учитель математики – Кучеренко Ю. А.
Розв‘язання:а) | -5,03 | = 5,03>5,*1, але 5,03>5,01,(спробуємо ще підставити 1: 5,03<5,11,…), отже, замість зірочки можна поставити тільки 0.б) | -0,9872| = 0,9872 < 0,9*72, отже, замість зірочки можна поставити тільки 9.в) | -27,1| = 27,1 > 2*,09, отже, замість зірочки можна поставити 6,5,4,3,2,1,0. Учитель математики – Кучеренко Ю. А.