Узагальнюючий урок з теми "Дії над раціональними числами" 6 клас

Про матеріал

Мета уроку: узагальнити та систематизування знання з теми:»Додавання та віднімання раціональних чисел»;

•намагатися добитися розуміння та відтворення алгоритму додавання і віднімання раціональних чисел, розвивати математичне мислення ;

•Виховувати любов до рідного краю.

Для проведення уроку використовується - комп'ютер, проектор , слайди історії міста Бара, роздатковий матеріал (картки), кросворди та тестові завдання.


Перегляд файлу

 


Математика, 6 клас

Тема уроку: Розв'язування вправ на додавання та віднімання раціональних чисел.

і

  • Мета уроку: узагальнити та систематизування знання з теми:»Додавання та віднімання раціональних чисел»;
  • намагатися добитися розуміння та відтворення алгоритму додавання і віднімання раціональних чисел, розвивати математичне мислення ;
  •       Виховувати любов до рідного краю.

Обладнання: комп'ютер, проектор, слайди історії Бару, роздатковий матеріал (картки), кросворди, тестові завдання.

План уроку

1 Актуалізація опорних знань

Сьогодні ми проведемо незвичний для вас урок. Ми з вами здійснемо подорож до історії нашого міста, в житті якого, як у краплині, відбивається минуле, сучасне та вгадується майбутнє.

Дійсно, наше місто приваблює, нас, барчан та гостей чудовою архітектурою, зеленими ошатними вулицями, приємною атмосферою старовини. Історія нашого міста давня та цікава.

Ви знаєте, щоб вирушити у подорож, потрібно бути обізнаними. Тому давайте пригадаємо правила додавання і віднімання раціональних чисел.



Перевіримо, чи правильні твердження.(Слайд   )

А зараз застосуємо ці знання на практиці та обчислимо усно. Увага! Дивимося на екран ( слайд 10)

1

  1.   Розв'язування вправ

Добре, а зараз розпочнемо нашу подорож. Ви любите своє місто? Кожного дня, крокрокуючи вулицями нашого міста, ми маємо змогу спостерігати за його життям.


 


На екрані ви бачите фотографії міста, які ми зараз оцінемо за допомогою знаків арифметичних дій, попередньо розв׳язавши приклади. Які знаки потрібно поставити замість зірочки, щоб утворилася правильна рівність? Під яким номером фотографій ви поставите знак  «+», а під якими «-» Чому?

8,3? (-6,3) =14, 6 -6,5 ? (-4,5) = -2 3,5? 7.8=11 -6.5 ? 3,2= -3,3

Ось чому ми повинні шанувати і примножувати красу нашого міста. (Слайд 12)


Як ви думаєте, все у ньому гаразд?


 



C:\Users\Teacher\AppData\Local\Temp\FineReader12.00\media\image4.jpeg


 


До найдавніших будівель пам'яток історії Бара відносять Свято-Успенський собор, прихожани і гості якої урочисто  нещодавно відзначали її річницю.


Скільки років ви визначите, якщо за запропонованим зразком визначте закономірність та вставите в трикутники свої числа замість знака запитання.


 

 

 

 

Так, церкві 260 років.

А хто скаже, скільки років нашому місту? У якому році було засновано Бар? Давайте визначимо (слайд 14 ). Для цього розмістіть в порядку зростання числа: -2020; -13; 0; 300; 1401; -1800 та із запропонованого ряду чисел випишіть найбільше число, яке є відповіддю на запитання. Так, це 1401 рік. Історичні документи це підтверджують. Але на той час місто мало іншу назву. Хто знає, як називалося воно спочатку? (Рів). Кому завдячуємо появі нової назви нашого міста - Бар? Для цього розгадаємо кросворд.

Після відгадування кросворду, учні приходять до відповіді - Бона Сфорца.(слайд 15).. Бона Сфорца, дружина польського короля , викупила Ров і назвала в честь свого рідного італійського міста Барі. У якому році це відбулось ви дізнаєтесь, якщо  розв׳яжете розв'яжете наступне завдання.

 Розв׳яжіть рівняння, корінь якого яке і покаже  рік одержання містом назви - Бар.

X -1549=-12. Учні знаходять відповідь: 1537 (Слайд 16).



розв׳яжете рівняння: х_-1549=-12.В цьому ж році почалося будівництво фортеці на лівому березі річки, залишки якої   збереглися до нашого часу.


 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ррррр

 

рррррр

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Після Кам'янецької це була друга за могутністю фортеця. Вона пережила напади турок і татар, рух опричників та гайдамаків.

Згадки про фортецю зустрічаються в багатьох творах письменників. Наприклад, у творі «Оборона Буші» Михайла Старицького , який будете вчити на уроках української літератури.

Переглядаючи фільм відомого польського режисера Єжі Гофмана «Вогнем і мечем», ви мали змогу бачити згадку про неї та її вигляд на екрані з «Лисої» гори. Але насправді історичні факти спотворені: Фортеця була зруйнована під час визвольної війни не Іваном Богуном, а Максимом Кривоносом, сподвижником Богдана Хмельницького.  (слайд 17 ).Богдан Хмельницький був в Бару. Деякий час Бар був резиденцією.

В 2007 році проводились розкопки на території фортеці: було знайдено уламки ядер, козацькі кулі, мідяки, кераміка різних епох, турецьке скло 15 століття. З назвою міста пов׳язано багато відомих імен. Ви могли б мені допомогти і назвати прізвища відомих імен, пов'язаних з нашим містом? Так, у місті жив відомий український письменник М.Коцюбинський, Степан Руданський, польський поет Ю.Словацький. Бар відвідали перший президент України М.Грушевський, козацькі гетьмани П.Дорошенко та І.Виговський.

  1. Робота в парах

Пишається наше місто відомим математиком , академіком, який народився в нашому місті. Ви знаєте його прізвище?


 


C:\Users\Teacher\AppData\Local\Temp\FineReader12.00\media\image7.jpeg


Дізнаєтесь, якщо розв'яжете завдання і знайдете букви, які відповідають результатам обчислень та складете слово.


Відповідь: Буняковський.(слайд 18-19)

Віктор Якович був з дитинства здібною дитиною, тому давайте не підводити нашого шанованого земляка. На ваших партах лежать завдання, які пропонуються для самостійної роботи. Задачі підібрані різнорівневі, кожен з вас може вибрати і розв’язати ті, які йому сподобались

  1.    Самостійна робота.

       Перевірка правильних відповідей (слайд 20)

  1.       Підсумок уроку .
  2.    Домашнє завдання.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Приклад

Відповідь

Буква

Приклад

Відповідь

Буква

1.

48-(-15)

 

 

7.

 

 

*

 

2.

-5,5 -2,8

 

 

8.

16-20

 

 

3.

3,7-4,7

 

 

9.

-

 

 

 

4.

-3,4+ 4,4

 

 

10.

0-13

 

 

5.

12+ (-15)

 

 

11

7,8 +( -7,8)

 

 

6.

 -

 

 

 

12

-15-(-5)

 

 

 

docx
Додано
8 січня 2018
Переглядів
1193
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку