Конспект уроку з математики для 6 класу на тему «Розкриття дужок»
Мета: відпрацювати навички застосування вивчених правил для розв'язування завдань, що передбачають як розкриття дужок, так і заключення кількох доданків у дужки; вдосконалювати вміння обчислювати значення та спрощувати вирази; розвивати обчислювальні навички, навички усного рахунку, логічне мислення; виховувати інтерес до вивчення математики, культуру математичного мовлення
Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок.
Хід уроку
І. Гра в слова
Для налаштування дітей на роботу, для підняття настрою граємо в слова. Учень називає слово, а наступний учень називає слово на передостанню букву.
Наприклад, математика – коло – лінійка і т.д.
І. Перевірка домашнього завдання мовчки
Вчитель називає відповідь, якщо у дитини відповідь правильна, то вона піднімає великий палець вверх, якщо ні – вниз.
II. Актуалізація опорних знань
Теоретичні питання (використовуємо м’який кубик або м’яч)
III. Доповнення знань
Число, класна робота, тема.
Розбираємо, як заключити доданки даної суми в дужки, перед якими стоїть знак «+» або «—». Зважаємо на те, що правило, вивчене на попередньому уроці, працює як у «прямому» (тобто для розкриття дужок), так і в «зворотному» напрямку (тобто під час заключення доданків даної алгебраїчної суми в дужки, перед якими стоїть знак «+» або «-»).
IV. Відпрацювання навичок
а)
д)
а) -5 + а і – а + 6,1;
б) 0,75 + m і -4,4 – m – 2,35;
в) a – b i b – a;
г) a – b + с і b – а +3.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА «Відпочиваємо активно»
Можно запропонувати дітям показати «на руках» або «на пальцях» арифметичні дії або геометричні фігури.
3. Запишіть різницю виразів і спростіть її:
а) с + 17,1 і 8,5 + с
б) -a+b і b – a
в) а + b i b + с
г) –a + b + k i b – a – 2.
Дуже важливо саме на цих вправах пояснити, що, на відміну від запису суми або різниці двох чисел (коли ми просто ставимо між числами відповідний знак), для запису суми чи різниці виразів ми повинні спочатку заключити вирази в дужки, а потім вже ставити між ними відповідний знак («+» або «-»).
б) (х + 7,2) – 14 = 2,3;
в) -9+(14,7 – x) = 1,3;
г) - (x – 1,9) – 15 = 14,1.
Найнижча температура повітря, яку було зафіксовано в пустелі Сахара, дорівнює -5ᵒС, а найвища 55,4ᵒС. Визначте різницю між найвищою і найменшою температурами повітря, зафіксованими в Сахарі.
6*. Обчислити
V. Підсумки уроку
Тестові завдання
Настрій дітей
VI. Домашнє завдання
Обрати параграф та номери відповідно до підручника.
1