Варіант 1
В завданнях 1 – 4 вказати правильну, на вашу думку, відповідь:
1. Вказати число, яке ділиться націло на 3:
А) 10902; Б) 91025; В) 64123; Г) 14347.
2. Вказати число, яке ділиться націло на 5:
А) 10902; Б) 91025; В) 64123; Г) 14347.
3. Вказати найбільший спільний дільник чисел 15 і 20:
А) 5; Б) 10; В) 15; Г) 20.
4. Вказати найменше спільне кратне чисел 8 і 6:
А) 6; Б) 8; В) 12; Г) 24.
5. Поставити замість зірочки таку цифру в запису 864*, щоб отримане число можна було поділити:
а) на 2; б) на 9; в) на 2 і на 9.
6. Не виконуючи обчислень і користуючись ознаками подільності, визначити, чи ділиться добуток 74 ∙ 222 ∙ 55 а) на 2; б) на 5; в) на 10.
7. Розкласти на прості множники числа: а) 45; б) 225; в) 2688.
8. Знайти найбільший спільний дільник і найменше спільне кратне чисел 10; 12; 30.
9. Іван розклав зібрані яблука порівну у 12 пакетів, а потім переклав їх, теж порівну у 16 пакетів. Скільки яблук було у Івана, якщо відомо, що в нього їх було більше 80 і менш 110?
10. Яку найбільшу кількість подарунків можна зробити з 320 горіхів, 280 шоколадок и 200 мандаринок?
____________________________________________________________________________________
В завданнях 1 – 4 вказати правильну, на вашу думку, відповідь:
1. Вказати число, яке ділиться націло на 9:
А) 10902; Б) 91025; В) 64143; Г) 14347.
2. Вказати число, яке ділиться націло на 10:
А) 10902; Б) 91025; В) 64120; Г) 14347.
3. Вказати найбільший спільний дільник чисел 15 і 10:
А) 5; Б) 10; В) 15; Г) 20.
4. Вказати найменше спільне кратне чисел 8 і 12:
А) 6; Б) 8; В) 12; Г) 24.
5. Поставити замість зірочки таку цифру в запису 547*, щоб отримане число можна було поділити:
а) на 2; б) на 3; в) на 2 і на 3.
6. Не виконуючи обчислень і користуючись ознаками подільності, визначити, чи ділиться добуток 16 ∙ 423 ∙ 35 а) на 2; б) на 5; в) на 10.
7. Розкласти на прості множники числа: а) 63; б) 196; в) 1176.
8. Знайти найбільший спільний дільник і найменше спільне кратне чисел 18; 12; 24.
9. Тарас розмістив зроблені їм моделі літаків порівну на 14 полок, а потім переставив їх, теж порівну, на 8 полок. Скільки моделей літаків було у Тараса, якщо відомо, що їх у нього більше 100 и менше 120?
10. В шостому класі роздали подарунки, в які порівну розклали 84 мандарина и 56 апельсинів. Скільки учнів в класі, якщо відомо, що їх більше, ніж 25?
Варіант 3
В завданнях 1 – 4 вказати правильну, на вашу думку, відповідь:
1. Вказати число, яке ділиться націло на 9:
А) 84639; Б) 60597; В) 10040; Г) 20211.
2. Вказати число, яке ділиться націло на 10:
А) 84639; Б) 60597; В) 10040; Г) 20211.
3. Вказати найбільший спільний дільник чисел 12 і 16:
А) 4; Б) 8; В) 12; Г) 16.
4. Вказати найменше спільне кратне чисел 8 і 12:
А) 9; Б) 15; В) 18; Г) 30.
5. Поставити замість зірочки таку цифру в запису 345*, щоб отримане число можна було поділити:
а) на 5; б) на 3; в) на 3 і на 5.
6. Не виконуючи обчислень і користуючись ознаками подільності, визначити, чи ділиться добуток 14 ∙ 125 ∙ 39 а) на 2; б) на 5; в) на 10.
7. Розкласти на прості множники числа: а) 28; б) 100; в) 1848.
8. Знайти найбільший спільний дільник і найменше спільне кратне чисел 10; 15; 50.
9. Купили 15 яблук и 20 груш. Яку найбільшу кількість дітей ними можна пригостити, щоб у кожного був однаковий набір (яблук і груш залишитися не повинно)?
10. Кількість цукерок в коробці менш 65. їх можна поділити порівну між 2, 3, 4, 5 и 6 дітьми. Скільки цукерок в
коробці?
____________________________________________________________________________________
Варіант 4
В завданнях 1 – 4 вказати правильну, на вашу думку, відповідь:
1. Вказати число, яке ділиться націло на 3:
А) 84639; Б) 20213; В) 10040; Г) 60599.
2. Вказати число, яке ділиться націло на 5:
А) 84639; Б) 20211; В) 10040; Г) 60597.
3. Вказати найбільший спільний дільник чисел 8 і 12:
А) 6; Б) 18; В) 8; Г) 9.
4. Вказати найменше спільне кратне чисел 9 і 6:
А) 6; Б) 8; В) 12; Г) 24.
5. Поставити замість зірочки таку цифру в запису 877*, щоб отримане число можна було поділити:
а) на 5; б) на 9; в) на 5 і на 9.
6. Не виконуючи обчислень і користуючись ознаками подільності, визначити, чи ділиться добуток 477 ∙ 222 ∙ 65 а) на 2; б) на 5; в) на 10.
7. Розкласти на прості множники числа: а) 99; б) 36; в) 1890.
8. Знайти найбільший спільний дільник і найменше спільне кратне чисел 10; 15; 25.
9. Туристи, відправляючись в похід на 16 днів, планували проходити щодня однакові відстані. Але їм вдалося пройти весь маршрут за 12 днів, проходячи щодня однакові відстані. Яка довжина всього маршруту, якщо відомо, що вона більше 120 км, але менш 150 км?
10. Яку найбільшу кількість подарунків можна зробити з 340 горіхів, 260 шоколадок і 160 мандаринок?
Контрольна робота 2
1. Скоротити дріб: а) ; б) .
2. Порівняти дроби: а) і ; б) і .
3. Обчислити:
1) + ; 3) 3 + 2 ; 5) 8 − 5 .
2) − ; 4) 6 − 4 ;
4. За першу годину турист пройшов 4 км, а за другу – на 1 км менше. Яку відстань подолав турист за дві години?
5. Розв’язати рівняння: 1) 8 − х = 3 ; 2) (х − ) + = .
6. До магазину завезли фрукти. Яблука складали , сливи - , а груші - всіх привезених фруктів.
Остачу привезеного товару складали ківі. Яку частину всіх фруктів складали ківі?
____________________________________________________________________________________
Контрольна робота 2
1. Скоротити дріб: а) ; б) .
2. Порівняти дроби: а) и ; б) и .
3. Обчислити:
1) + ; 3) 2 + 1 ; 5) 6 − 3 .
2) − ; 4) 5 − 3 ;
4. За перший день продали 8 ц яблук, а за другий – на 2 ц менш, ніж за перший. Скільки центнерів яблук продали за два дня разом?
5. Розв’язати рівняння: 1) 7 − х = 2 ; 2) (х + ) − = .
6. Миша витратив своїх грошей на придбання нової книги, грошей – на цукерки, грошей – на олівці, а залишок на лимонад. Яку частину грошей витратив Миша на лимонад?
Контрольна робота 2
1. Скоротити дріб: а) ; б) .
2. Порівняти дроби: а) и ; б) и .
3. Обчислити:
1) + ; 3) 4 + 1 ; 5) 7 − 4 .
2) − ; 4) 8 − 6 ;
4. Вантаж перевозили у двох контейнерах. В першому контейнері було перевезено 5 т вантажу, а в другому – на 2 т менше. Яка спільна маса перевезеного вантажу?
5. Розв’язати рівняння: 1) 5 − х = 2 ; 2) (х + ) − = .
6. В туристичному поході брали участь учні 5 – 8 класів. Восьмикласники складали , семикласники - и п'ятикласники - кількості всіх туристів. Яку частину всіх туристів складали шестикласники?
____________________________________________________________________________________
Варіант 4
1. Скоротити дріб: а) ; б) .
2. Порівняти дроби: а) и ; б) и .
3 Обчислити:
1) + ; 3) 1 + 3 ; 5) 6 − 4 .
2) − ; 4) 9 − 5 ;
4. Сплав цинку и міді містить 7 кг міді, а цінку – на 2 кг менше. Яка маса сплаву?
5. Розв’язати рівняння: 1) 11 − х = 7 ; 2) (х + ) − = .
6. Чотири трактора обробляли поле. Перший трактор обробив , другий - , а третій - площі всього поля. Яку частину поля обробив четвертий трактор?
Контрольна робота 3.
Варіант 1 В завданнях 1 – 4 визначити одну правильну, на вашу думку, відповідь:
1 1
1. Добуток дробів і дорівнює:
9 7
А) ; Б) ; В) ; Г) .
4 1
2. Добуток дробів і дорівнює:
9 7
А) ; Б) ; В) ; Г) .
3. Квадрат числа дорівнює:
А) ; Б) ; В) ; Г) інша відповідь.
4. У хлопчика було 56 зошитів, з них — складали зошити в клітинку. Скільки зошитів в клітинку було у хлопчика?
А) 56; Б) 98; В) 32; Г) інша відповідь.
5. Виконати множення:
1) ; 2) 6 ; 3) 20 .
6. Обчислити: (4 – .
7. Одна сторона прямокутника дорівнює 3 дм, а друга – на дм менше першої. Знайти периметр и площу прямокутника.
8. За три тижня було відремонтовано 108 км дороги. За перший тиждень було відремонтовано дороги, за другий - остачі. Скільки км дороги відремонтували за третій тиждень?
________________________________________________________________________________________ Контрольна робота 3.
Варіант 2 В завданнях 1 – 4 визначити одну правильну, на вашу думку, відповідь:
2 1
1. Добуток дробів і дорівнює:
3 5
А) ; Б) ; В) ; Г) .
1 1
2. Добуток дробів і дорівнює:
3 5
А) ; Б) ; В) ; Г) .
3. Квадрат числа дорівнює:
А) ; Б) ; В) ; Г) інша відповідь.
4. В баку машини було 60 л бензину, за час поїздки використали цієї кількості. Скільки літрів бензину використали?
А) 150; Б) 24; В) 60; Г) інша відповідь.
5. Виконати множення:
1) ; 2) 5 ; 3) 9.
6. Обчислити: (3 – .
7. Одна сторона прямокутника дорівнює 2 м, а друга – на м менше першої. Знайти периметр и площу прямокутника.
8. За три дні було прокладено 112 м кабелю. В перший день було прокладено кабелю, а в другий - остачі. Скільки метрів кабелю проложили в третій день?
Контрольна робота 3.
Варіант 3 В завданнях 1 – 4 визначити одну правильну, на вашу думку, відповідь:
2 1
1. Добуток дробів і дорівнює:
5 7
А) ; Б) ; Г) .
3 1
2. Добуток дробів дорівнює:
5 7
А) ; Б) ; Г) .
3. Квадрат числа дорівнює:
А) ; Б) ; В) ; Г) інша відповідь.
4. Площа саду 36 га. Яблуні займають площі саду. Яку площу займають яблуні?
А) 20; Б) 64,8; В) 36; Г) інша відповідь.
5. Виконати множення:
1) ; 2) 5 ; 3) 14 .
12 5 9
6. Обчислити: (2 – 1 )1 .
35 16 31
7. Знайти периметр и площу прямокутника, якщо одна його сторона дорівнює 1 м, а друга – на м більше за неї.
8. За три дні було продано 120 кг масла. За перший день всього масла, за другий - остачі. Скільки кг масла було продано за третій день?
________________________________________________________________________________________
Контрольна робота 3.
Варіант 4 В завданнях 1 – 4 визначити одну правильну, на вашу думку, відповідь:
1 1
1. Добуток дробів і дорівнює:
8 5
А) ; Б) ; В) ; Г) .
3 1
2. Добуток дробів і дорівнює:
8 5
А) ; Б) ; В) ; Г) .
3. Квадрат числа дорівнює:
А) ; Б) ; В) ; Г) інша відповідь.
4. Маршрут подорожі складає 16 км. Туристи пройшли всього маршруту. Скільки км пройшли туристи?
А) 16; Б) 12; В) 21; Г) інша відповідь.
5. Виконати множення:
1) ; 2) 5 ; 3) 12 .
15 8 1
6. Обчислити: (5 – 1 )1 .
34 9 35
7. Одна сторона прямокутника дорівнює 2 см, а друга – на см більш першої. Знайти периметр и площу прямокутника.
8. Учні трьох класів зібрали 264 кг металобрухту. Учні першого класу зібрали всього металобрухту, другого - остачі.
Скільки кг металобрухту зібрали учні третього класу?
Контрольна робота 4.
В завданнях 1 – 4 визначити одну правильну, на вашу думку, відповідь:
1. Виконати ділення
А) ; Б) ; В) ; Г) .
2. Виконати ділення :3
А) ; Б) ; В) ; Г) .
3. Частка дорівнює:
А) ; Б) ; В) ; Г) 30.
4. Записати у вигляді десяткового дробу дріб
А) 3,5; Б) 3,4; В) 0,75; Г) 0,6.
5. Яка довжина дороги, якщо 25 км складають цієї дороги?
6. Знайти десяткове наближення до сотих дробу .
7. Розв’язати рівняння .
8. Виконати дії: (4,5 − ) : − (3,5 + ).
9. З двох міст назустріч один одному одночасно виїхали велосипедист і легкова машина. Велосипедист їхав зі швидкістю 8 км/год, а машина – у 9 разів більше. Через скільки годин після початку руху вони зустрілися, якщо відстань між містами дорівнює 51 км?
________________________________________________________________________________________ Контрольна робота 4.
В завданнях 1 – 4 визначити одну правильну, на вашу думку, відповідь:
1. Виконати ділення
А) ; Б) ; В) ; Г) .
2. Виконати ділення
А) ; Б) ; В) ; Г) .
3. Частка дорівнює:
А) ; Б) ; В) ; Г) .
4. Записати у вигляді десяткового дробу дріб
А) 5,8; Б) 4,5; В) 0,625; Г) 0,8.
5. Скільки всього сторінок у книзі, якщо 120 сторінок складають всієї книги?
6. Знайти десяткове наближення до сотих дробу . .
7. Розв’язати рівняння .
8. Виконати дії: 7 + (6 − 2 ) : 2 − 4,5.
9. З пункту А у напрямку пункту В виїхав велосипедист зі швидкістю 7 км/год. Одночасно з пункту В у том самому напрямі виїхав другий велосипедист швидкість якого у 2 рази менше швидкості першого. Через скільки годин після початку руху перший велосипедист наздожене другого, якщо відстань між пунктами А і В дорівнює 29 км?
Контрольна робота 4.
В завданнях 1 – 4 визначити одну правильну, на вашу думку, відповідь:
1. Виконати ділення
А) ; Б) ; В) ; Г) .
2. Виконати ділення
А) ; Б) ; В) ; Г) .
3. Частка дорівнює:
А) ; Б) ; В) ; Г) 21.
4. Записати у вигляді десяткового дробу дріб
А) 3,5; Б) 3,4; В) 0,75; Г) 0,6
5. Яка довжина дороги, якщо 25 км складають цієї дороги?
6. Знайти десяткове наближення до сотих дробу .
7. Розв’язати рівняння .
8. Виконати дії: 20 + (3 − ) : 5 − 7,5 .
9. З двох міст назустріч одне одному одночасно виїхали два вершника. Перший рухався зі швидкістю 6 км/год, а швидкість другого була у рази більше швидкості першого. Через скільки годин після початку руху вони зустрілись, якщо відстань між містами дорівнює 136 км?
________________________________________________________________________________________ Контрольна робота 4.
В завданнях 1 – 4 визначити одну правильну, на вашу думку, відповідь:
1. Виконати ділення
А) ; Б) ; В) ; Г) .
2. Виконати ділення
А) ; Б) ; В) ; Г) .
3. Частка дорівнює:
А) ; Б) ; В) ; Г) .
4. Записати у вигляді десяткового дробу дріб
А) 5,8; Б) 4,5; В) 0,625; Г) 0,8
5. Скільки всього сторінок в книзі, якщо 120 сторінок складають всієї книги?
6. Знайти десяткове наближення до сотих дробу . .
7. Розв’язати рівняння .
8. Виконати дії: 2: 3,2 + (3,25 − ) : .
9. З пункту А у напрямку пункту В вийшов турист зі швидкістю 2 км/год. Одночасно з пункту В у тому ж напрямі вийшов другий турист, швидкість якого у 2 рази менша швидкості першого. Через скільки годин після початку руху перший турист наздожене другого, якщо відстань між пунктами А і В дорівнює 22 км?
Варіант 1
1. З 2,5 кг соняшника отримують 1,8 кг чистого насіння. Скільки необхідно соняшника, щоб отримати 7,2 кг чистого насіння?
2. При швидкості 50 км/год мотоцикліст проїжджає деяку відстань за 2 години. За який час він проїде таку саму відстань зі швидкістю 40 км/год?
3. 2800 кг апельсинів розподілили між чотирма школами у відношенні 4 : 3 : 5 : 2. Скільки кілограмів апельсинів отримала кожна школа?
4. Відстань на карті між двома містами дорівнює 23 см. Яка відстань між тими ж містами на місцевості, якщо карта має масштаб 1 : 2 000 000?
5−х 3
5. Розв’язати рівняння: 1) х : ; 2) = .
4 7
6. Знайти значення виразу: (2 + 3 ) : (8,5 − 1 ) · 1,2.
______________________________________________________________________________________
Контрольна робота 5
1. З 30 кг свіжих слив отримують 10,5 кг сушених. Скільки потрібно взяти свіжих слив, щоб отримати 14,7 кг сушених слив?
2. Дві труби заповнюють басейн за 8 годин. За який час заповнять цей же басейн 4 таких труби?
3. 3200 кг бананів розподілили між чотирма санаторіями у відношенні 4 : 7 : 3 : 2. Скільки кілограмів бананів отримав кожен санаторій?
4. Відстань між двома містами на місцевості дорівнює 360 км. Яка відстань між ними на карті, яка має масштаб 1 : 8 000 000?
2+х 4
5. Розв’язати рівняння: 1) х : ; 2) = .
5 9
6. Знайти значення виразу: (3 + 1 ) : (6 − 2 ) · 0,8.
______________________________________________________________________________________
Контрольна робота 5
1. Для виготовлення 6 приборів необхідно 14 кг металу. Скільки металу необхідно для виготовлення 15 таких приборів?
2. При швидкості 25 км/год велосипедист проїжджає деяку відстань за 4 години. З який час він проїде цю відстань зі швидкістю 20 км/год?
3. Сплав містить 5 частин міді і 8 частин цинку. Скільки необхідно взяти кілограмів цинку і міді, щоб отримати 520 кг сплаву?
4. Відстань на карті між двома містами дорівнює 4,3 см. Яка відстань між цими містами на місцевості, якщо карта має масштаб 1 : 1 000 000?
3+х 6
5. Розв’язати рівняння: 1) у : ; 2) = .
8 11
6. Знайти значення виразу: (5 − 1 ) : (7 − 2 ) · 1,25.
Контрольна робота 5
1. За 5 годин пліт проплив по річці 12 км. Яку відстань він пропливе за 12 годин?
2. Чотири трактора можуть зорати поле за 6 днів. Скільки днів потрібно восьми тракторам, щоб зорати це поле?
3. Сплав містить 8 частин заліза і 6 частин цинку. Скільки необхідно взяти кілограмів цинку і заліза, щоб отримати 448 кг сплаву?
4. Відстань між двома містами на місцевості дорівнює 340 км. Яка відстань між ними на карті, яка має масштаб 1 : 2 000 000?
10−х 5
5. Розв’язати рівняння: 1) а : ; 2) = .
6 9
6. Знайти значення виразу: (2 + 2 ) : (10 − 3,6) · 1,25.
Контрольна робота 6
В завданнях 1 – 4 позначити одну правильну, на вашу думку, відповідь:
1. Діаметром кола є відрізок
А) МN; Б) BC; В) OА; Г) KР.
2. Знайти діаметр кола, радіус якого дорівнює 2,5 см
А) 2,5 см; Б) 5 см; В) 1,25 см; Г) інша відповідь.
3. Знайти радіус кола, діаметр якого дорівнює 2 см
А) 4 см; Б) 5 см; В) 1 см; Г) інша відповідь.
4. Знайти довжину кола, якщо її діаметр дорівнює 10 см (𝜋 ≈ 3,14).
А) 31,4 см; Б) 314 см; В) 31,4 мм; Г) 3,14 см
5. Контрольну роботу з математики писали 36 учнів. 12 балів отримали 2 учня, 11 балів – 2 учня, 10 балів – 4 учня, 9 балів – 6 учнів, 8 балів – 4 учня, 7 балів – 6 учнів, 6 балів – 4 учня, 5 балів – 6 учнів, 4 бали – 2 учня. Побудувати стовбчасту діаграму.
6. Довжина кола 31, 4 дм. Знайти площу кола, радіус якого на 1 дм менше радіуса даного кола (𝜋 ≈
3,14).
7. Площа поля дорівнює 520 га. За добу було зібрано врожай с 18% поля. З якої площі (в гектарах) було зібрано врожай? З якої площі залишилось зібрати врожай?
8. В автопарку було 180 легкових машин і вантажівок. Вантажівок було 117. Який процент всіх машин складали легкові? Який процент всіх машин складали вантажівки?
________________________________________________________________________________________ Контрольна робота 6
В завданнях 1 – 4 позначити одну правильну, на вашу думку, відповідь:
1. Хордою кола є відрізок
А) MN; Б) BC; В) OA; Г) KP.
2. Знайти діаметр кола, радіус якого дорівнює 1,25 см
А) 2,5 см; Б) 5 см; В) 1,25 см; Г) інша відповідь.
3. Знайти радіус кола, діаметр якого дорівнює 8 см
А) 4 см; Б) 5 см; В) 1 см; Г) інша відповідь.
4. Знайти довжину кола, якщо її діаметр дорівнює 10 мм (𝜋 ≈ 3,14).
А) 31,4 см; Б) 314 см; В) 31,4 мм; Г) 3,14 мм
5. Контрольну роботу з математики писали 36 учнів. 12 балів отримали 2 учня, 11 балів – 4 учня, 10 балів – 4 учня, 9 балів – 2 учня, 8 балів – 4 учня, 7 балів – 6 учнів, 6 балів – 6 учнів, 5 балів – 2 учня, 4 бали – 6 учнів. Побудувати стовбчасту діаграму.
6. Довжина кола 62,8 мм. Знайти площу кола, радіус якого у два рази більше радіуса даного кола (𝜋 ≈
3,14).
7. Будівельники повинні були прокласти 480 м шляхопроводу. За перший тиждень вони виконали 32% роботи. Скільки метрів шляхопроводу проложили будівельники за перший тиждень? Скільки метрів шляхопроводу проложили будівельники за другий тиждень?
8. В шкільному актовому залі 240 місць. Під час вистави було зайнято 228 місць. Скільки процентів місць було зайнято в залі? Скільки процентів місць були вільними в залі?
Контрольна робота 6
В завданнях 1 – 4 позначити одну правильну, на вашу думку, відповідь:
1. Радіусом кола є відрізок
А) AN; Б) BL; В) OC; Г) KM.
2. Знайти діаметр кола, радіус якого дорівнює 3,6 см А) 0,9 см; Б) 1,8 см; В) 7,2 см; Г) 3,6 см.
3. Знайти радіус кола, діаметр якого дорівнює 3 см
А) 4 см; Б) 5 см; В) 3,5 см; Г) інша відповідь.
4. Знайти довжину кола, якщо її діаметр дорівнює 100 см (𝜋 ≈ 3,14).
А) 31,4 см; Б) 31,4 дм; В) 314 см; Г) 314 дм
5. Контрольну роботу з математики писали 36 учнів. 12 балів отримали 4 учня, 11 балів – 2 учня, 10 балів – 2 учня, 9 балів – 4 учня, 8 балів – 6 учнів, 7 балів – 2 учня, 6 балів – 8 учнів, 5 балів – 6 учнів, 4 бали – 2 учня. Побудувати стовбчасту діаграму.
6. Довжина кола 62,8 см. Знайти площу кола, радіус якого у два рази менше радіуса даного кола (𝜋 ≈ 3,14).
7. В магазин завезли 350 кг цукру. В перший день було продано 23% цукру. Скільки кг цукру було продано в перший день? Скільки кг цукру було продано в другий день?
8. В кінозалі 240 місць, з них під час сеансу було зайнято 204 місця. Скільки процентів місць було зайнято в залі? Скільки процентів місць були вільними в залі?
________________________________________________________________________________________ Контрольна робота 6
В завданнях 1 – 4 позначити одну правильну, на вашу думку, відповідь:
1. Хордою кола є відрізок
А) АN; Б) BC; В) OС; Г) KМ.
2. Знайти діаметр кола, радіус якого дорівнює 1,8 см А) 0,9 см; Б) 1,8 см; В) 7,2 см; Г) 3,6 см.
3. Знайти радіус кола, діаметр якого дорівнює 6 см
А) 4 см; Б) 5 см; В) 3 см; Г) інша відповідь.
4. Знайти довжину кола, якщо її діаметр дорівнює 10 дм (𝜋 ≈ 3,14).
А) 31,4 см; Б) 31,4 дм; В) 314 см; Г) 314 дм
5. Контрольну роботу з математики писали 36 учнів. 12 балів отримали 4 учня, 11 балів – 4 учня, 10 балів – 2 учня, 9 балів – 2 учня, 8 балів – 2 учня, 7 балів – 6 учнів, 6 балів – 8 учнів, 5 балів – 6 учнів, 4 бали – 2 учня. Побудувати стовбчасту діаграму.
6. Довжина кола 31,4 м. Знайти площу кола, радіус якого на 1 м більше радіуса даного кола (𝜋 ≈ 3,14).
7. В магазин завезли 470 кг картоплі. В перший день було продано 30% картоплі. Скільки кг картоплі було продано в перший день? Скільки кг картоплі було продано за другий день?
8. З 140 шестикласників школи 63 займаються в спортивних секціях, 56 займаються в танцювальному гуртку. Який процент шестикласників займається в спортивних секціях? Який процент шестикласників займається в танцювальному гуртку?
Контрольна робота 7
Варіант 1 В завданнях 1 – 3 позначити одну правильну, на вашу думку, відповідь:
1. Число – 8,7 розташоване між сусідніми цілими числами:
А) –8 і –7; Б) –9 і –8; В) –9 і –10; Г) –8 і –10.
2. Які числа є коренями рівняння | х | = 9?
А) –10 і 10; Б) 0 і 9; В) –9 і 9; Г) 0 і –10.
3. Вибрати правильне твердження
А) –6 < –2; Б) |–4,8| = –4,8; В) |3,6| = –3,6; Г) +(–13) = 13.
4. Записати координати точок, зображених на рисунку
5. Позначити на координатній прямій точки А (3); В (-4); С (4,5); Д (-4,5); Е (5). Які із позначених точок мають протилежні координати?
6. Порівняти числа: а) – 6,9 і 1,4; б) – 5,7 і - 5,9; в) − і − .
7. Обчислити:
а) | - 3,2 | + | - 1,9 | - | - 2,25 |; б) | - 1,2 | · | - 6,4 |; в) | - 5,6 | : | - 0,7 |; г) (5 ∙ |–11| + 1205 : |–5|) ∙ |–0,5| : 7,4.
8. Розв’язати рівняння: а) | х | = 9,6; б) | х | + 4 = 0; в) – х = - 12; г) – (- х) = 1,6.
9. Розмістити в порядку спадання числа: - 9,8; 6; - 3,7; 0; - 3,8; 7,8; 8,4.
10. Замість зірочки підставити цифру так, щоб отримати вірну нерівність - 6,5*7 > - 6,526. Записати всі можливі випадки.
_________________________________________________________________________________________
Контрольна робота 7
Варіант 2 В завданнях 1 – 3 позначити одну правильну, на вашу думку, відповідь:
1. Число – 32,6 розташоване між сусідніми цілими числами:
А) –33 і –32; Б) –32 і –31; В) –33 і –34; Г) –34 і –32.
2. Які числа є коренями рівняння | х | = 12?
А) 12; Б) 0 і 12; В) –12 і 0; Г) –12 і 12.
3. Вибрати правильне твердження
А) –7 < 2; Б) |–2,91|= –2,91; В) –(–8) = - 8; Г) |3,6|= –3,6.
4. Записати координати точок, зображених на рисунку
5. Позначити на координатній прямій точки А ( - 3); В (4); С ( - 1,5); Д (1,5); Е ( 5). Які із позначених точок мають протилежні координати?
6. Порівняти числа: а) 3,1 і – 6,7; б) – 4,2 і - 4,6; в) - і - .
7. Обчислити:
5 9 7 5 в) | - 96,82 | : | 4,7 |; г) (2 ∙ |–1,5| + |–4907| : 7) ∙ |–0,5| : 8,8. а) | | + | - |; б) | - 5 | - | - 3 |;
8. Розв’язати рівняння: а) | х | = 3,8; б) | х | + 7 = 0; в) – х = 9; г) – (- х) = 5.
9. Розмістити в порядку спадання числа: - 7; 4,2; - 6,9; 0,4; - 12; 3,5; 0.
10. Скільки цілих чисел розміщено на числовій прямій між числами - 27 і 54?
Контрольна робота 7
Варіант 3 В завданнях 1 – 3 позначити одну правильну, на вашу думку, відповідь:
1. Число – 43,9 розташоване між сусідніми цілими числами:
А) –43 і –42; Б) –43 і –45; В) –43 і –44; Г) –44 і –42.
2. Які числа є коренями рівняння | х | = 5?
А) 0 і –5; Б) 5; В) –5 і 5; Г) 0 і 5.
3. Вибрати правильне твердження
А) –4 > –2; Б) |–13,87|= 13,87; В) |–13,6|= –13,6; Г) –(–7)= –7.
4. Записати координати точок, зображених на рисунку
5. Позначити на координатній прямій точки А (5); В (-2); С (3,5); Д (-6,5); Е ( - 5). Які із позначених точок мають протилежні координати?
6. Порівняти числа: а) – 5,8 і 2,4; б) – 3,4 і - 3,8; в) - і - .
7. Обчислити:
7 5 4 1 в) | - 27,04 | : | 2,6 |; г) (6 ∙ |–9| + 1275 : |–25|) ∙ |–0,2| : 2,1. а) | | + | - |; б) | - 3 | - | - 2 |;
8. Розв’язати рівняння: а) | х | = 4,2; б) | х | + 5 = 0; в) – х = - 8; г) – (- х) = 6.
9. Розмістити в порядку спадання числа: - 8,3; 2; - 3,8; 0; - 4,6; 14; 6,3.
10. Скільки цілих чисел розміщено на числовій прямій між числами - 34 і 48?
________________________________________________________________________________________________ Контрольна робота 7
Варіант 4 В завданнях 1 – 3 позначити одну правильну, на вашу думку, відповідь:
1. Число – 8,9 розташоване між сусідніми цілими числами:
А) –8 і –7; Б) –9 і –8; В) –9 і –10; Г) –8 і –10.
2. Які числа є коренями рівняння | х | = 14?
А) 0 і 14; Б) –14 і 14; В) 14; Г) 0 і –14.
3. Вибрати правильне твердження
А) –3 > 1; Б) |–3,85|= – 3,85; В) |–4,6|= 4,6; Г) –(–17)= –17.
4. Записати координати точок, зображених на рисунку
5. Позначити на координатній прямій точки А (2); В (-6); С (- 3,5); Д (3,5); Е (- 8). Які із позначених точок мають протилежні координати?
6. Порівняти числа: а) 2,3 і – 5,2; б) – 4,6 і - 4,3; в) - і - .
7. Обчислити:
а) | - 5,7 | + | - 2,5 | - | 4,32 |; 7 5 в) | - 48 | : | - 0,6 |; г) (4 ∙ |–3| + 6030 : |–15|) : |–9| ∙ 0,5. б) | - | - | |;
8. Розв’язати рівняння: а) | х | = 8,4; б) | х | + 6 = 0; в) – х = 17; г) – (- х) = 2,4.
9. Розмістити в порядку спадання числа: - 3,2; 9,4; 0,6; 0; - 18,6; - 7,8; 19.
10. Замість зірочки підставити цифру так, щоб отримати вірну нерівність - 7,24* < - 7,247. Записати всі можливі випадки.
Контрольна робота 8
Варіант 1 В завданнях 1 – 4 позначити одну правильну, на вашу думку, відповідь:
1. Будь яке число при додаванні додатного числа:
А) збільшується; Б) зменшується; В) не змінюється; Г) дорівнює нулю.
2. Знайти суму чисел – 8 і 6
А) –14; Б) –2; В) 2; Г) інша відповідь.
3. Знайти суму чисел – 12 і - 23
А) –11; Б) 11; В) –35; Г) інша відповідь.
4. Знайти суму чисел – 2 і 2
А) –14; Б) –2; В) 0; Г) інша відповідь.
5. Виконати дії:
1) 2,9 + (- 6,1); 1 3 5) 8,5 – (- 4,6); 7) - 4,2 – (- 5);
3) - 1 + ( - 2 );
2) – 5,4 + 12,2; 4) – 6,7 + 6,7; 6) 3,8 – 6,3; 8 5
8) - .
6. Знайти значення виразу: |
|
|
1) – 34 + 67 + (- 19) + (- 44) + 34;
|
2) 6 + (- 7) – (- 15) – (- 6) – 30;
|
3) 3 +(−2)−(−1 ). |
7. Розв’язати рівняння: 1) х + 19 = 12; 2) – 25 – х = - 17.
8. Не виконуючи обчислень, порівняти:
1) суму чисел - 5,43 і – 10,58 і їх різницю; 2) суму чисел – 47 і 90 і суму чисел – 59 і 34.
Відповідь обґрунтувати.
______________________________________________________________________________________ Контрольна робота 8
Варіант 2
В завданнях 1 – 4 позначити одну правильну, на вашу думку, відповідь:
1. Будь яке число при додаванні від’ємного числа:
А) збільшується; Б) зменшується; В) не змінюється; Г) дорівнює нулю.
2. Знайти суму чисел – 5 і 3
А) –2; Б) 2; В) –8; Г) інша відповідь.
3. Знайти суму чисел – 14 і - 21
А) –7; Б) –35; В) 7; Г) інша відповідь.
4. Знайти суму чисел – 4 і 4
А) –7; Б) 0; В) 7; Г) інша відповідь.
5. Виконати дії:
1) 3,8 + (- 4,4); 3 1 5) 7,6 – (- 3,7); 7) – 3,8 – (- 6);
3) −2 +(−3 );
2) – 7,3 + 15,1; 4) – 9,4 + 9,4; 6) 5,4 – 7,2; 7 5
8) −.
6. Знайти значення виразу:
1) – 42 + 54 + (- 13) + (- 26) + 32;
|
2) 8 + (- 13) – (- 11) – (- 7) – 42;
|
3) 4 +(−3)−(−2). |
7. Розв’язати рівняння: 1) х + 23 = 18; 2) – 31 – х = - 9.
8. Не виконуючи обчислень, порівняти:
1) різницю чисел - 4,53 і – 11,41 і їх суму; 2) суму чисел 213 і - 84 і суму чисел – 61 і - 54.
Відповідь обґрунтувати.
Контрольна робота 8
Варіант 3 В завданнях 1 – 4 позначити одну правильну, на вашу думку, відповідь:
1. Від’ємне число при додаванні додатного числа:
А) збільшується; Б) зменшується; В) не змінюється; Г) дорівнює нулю.
2. Знайти суму чисел – 7 і 9
А) –2; Б) 2; В) –16; Г) інша відповідь.
3. Знайти суму чисел – 18 і - 21
А) –39; Б) 3; В) –3; Г) інша відповідь.
4. Знайти суму чисел – 8 і 8
А) –39; Б) 3; В) 0; Г) інша відповідь.
5. Виконати дії:
1) 4,2 + (- 7,8); 7 4 5) 6,8 – (- 5,4); 7) – 7,6 – (- 8);
3) −3 +(−1 );
2) – 8,6 + 11,3; 4) – 8,3 + 8,3; 6) 4,6 – 9,4; 11 7
8) −.
6. Знайти значення виразу:
1) – 54 + 82 + (- 17) + (- 38) + 21; 2) 4 + (- 8) – (- 19) – (- 15) – 40; 7 5 7 3) 5 +(−3 )−(−1 ).
7. Розв’язати рівняння: 1) х + 32 = 19; 2) – 42 – х = - 23.
8. Не виконуючи обчислень, порівняти:
1) суму чисел - 8,59 і – 14,73 і їх різницю; 2) суму чисел 52 і - 87 і різницю чисел – 37 і 44.
Відповідь обґрунтувати.
__________________________________________________________________________________ Контрольна робота 8
Варіант 4 В завданнях 1 – 4 позначити одну правильну, на вашу думку, відповідь:
1. Додатне число при додаванні від’ємного числа:
А) збільшується; Б) зменшується; В) не змінюється; Г) дорівнює нулю.
2. Знайти суму чисел – 11 і 6
А) 5; Б) –17; В) –5; Г) інша відповідь.
3. Знайти суму чисел – 19 і - 32
А) 13; Б) –13; В) –51; Г) інша відповідь.
4. Знайти суму чисел – 9 і 9
А) 13; Б) –13; В) 0; Г) інша відповідь.
5. Виконати дії:
1) 3,7 + (- 8,5); 5 9 5) 10,7 – (- 7,6); 7) – 2,8 – (- 9);
8 16
2) – 9,4 + 13,3; 4) – 4,8 + 4,8; 6) 2,7 – 4,8;
8) −.
6. Знайти значення виразу: |
|
1) – 68 + 83 + (- 17) + (- 51) + 23; 2) 12 + (- 15) – (- 13) – (- 3) – 54;
7. Розв’язати рівняння: 1) х + 18 = 7; 2) – 56 – х = - 29.
8. Не виконуючи обчислень, порівняти: 1) різницю чисел - 6,81 і – 12,97 і їх суму 2) різницю чисел – 72 і 31 і різницю чисел – 96 і - 62. Відповідь обґрунтувати. Контрольна робота 9 Варіант 1 В завданнях 1 –3 вказати правильну, на вашу думку, відповідь:
|
3) 5 +(−3)−(−1 ). |
1. Заповніть таблицю:
2. Чому дорівнює значення виразу ( 2 – 17) ∙
(26 – 16)?
Величина |
|
|
З |
нак |
|
a |
|
+ |
|
|
– |
b |
+ |
– |
|
+ |
– |
a : b
|
+ |
|
|
– |
|
А) –190; Б) –160; В) –80; Г) –150
3. Чому дорівнює значення виразу (–45 + 15) : (–10 – 5)?
А) –8; Б) 2; В) 4; Г) –4.
4. Обчислити:
1) – 2,1 · 3,8; 13 16 5) 22,23 : (- 0,9);
3) (− ) 7) −:(−)
2) - 0,15 · (- 4,6); 1 1 6) – 28,98 : (- 14);
4) −2 (−1 ) ; 8) −8.
5. Знайти значення виразу:
1) (- 7 + 0,3) · (- 6,3 · 4 + (- 0,9) · (- 8)); 6. Розв’язати рівняння: |
2) ( - 1,42 - (- 3,22)) : (- 0,8 ) + (- 6) · (- 0,7). |
1) – 1,2х = - 3,6; 2) х =−; 3) - х =−; 4) −2х =.
7. Не виконуючи обчислень, порівняти:
1) (- 10)5 и (- 0,1)4; 2) – 39 и (- 3)9.
_____________________________________________________________________________________
Контрольна робота 9
Варіант 2 В завданнях 1 –3 вказати правильну, на вашу думку, відповідь:
Величина |
|
|
Знак |
||
a |
+ |
+ |
|
– |
|
b |
– |
|
+ |
– |
a ∙ b |
|
+ |
|
+ |
1. Заповніть таблицю:
2. Чому дорівнює значення виразу ( –23 + 15) ∙ (11 – 21)?
А) –380; Б) 320; В) –80; Г) 80.
3. Чому дорівнює значення виразу (–35 + 15) : (–7 + 3)?
А) –6; Б) –5; В) –3; Г) 5.
4. Обчислити:
1) – 3,4 · 2,7; 11 21 5) – 19,68 : (- 0,8);
3) (− ) ; 7) −
2) - 0,45 · (- 2,4); 1 1 6) 16,32 : (- 16);
4) −2 (−3 ) ; 8) −2:(−1) .
5. Знайти значення виразу:
1) (- 5 + 0,4) · (- 4,7 · 2 + (- 0,6) · (- 4)); 2) ( - 3,25 - (- 1,75)) : (- 0,6 ) + 0,8 · (- 7).
6. Розв’язати рівняння:
1) – 1,8х = - 5,4; 2) х =−; 3) - х =−; 4) −2х =.
7. Не виконуючи обчислень, порівняти:
1) (0,3)6 и (- 3)7 ; 2) – 45 и (- 4)5.
Контрольна робота 9
Варіант 3 В завданнях 1 –3 вказати правильну, на вашу думку, відповідь:
Величина |
|
|
З |
нак |
|
a |
+ |
– |
|
|
+ |
b |
– |
|
|
– |
+ |
a ∙ b
|
|
– |
|
+ |
|
1. Заповніть таблицю:
2. Чому дорівнює значення виразу ( 12 – 20)
∙ (36 – 26)?
А) –380; Б) 320; В) –80; Г) 80.
3. Чому дорівнює значення виразу (–6 + 18) : (–9 + 5)?
А) –6; Б) –5; В) –3; Г) 5.
4. Обчислити:
1) 4,3 · (- 2,6); 17 4 5) - 258 : 43;
3) (− ) 7) −:(−)
2) - 0,55 · (- 8,4); 4 1 6) – 51,34 : (- 17);
4) −3 (−1 ) ; 8) −1.
5. Знайти значення виразу: |
|
1) (- 6 + 0,2) · (- 5,3 · 2 + (- 0,4) · (- 4)); 6. Розв’язати рівняння: |
2) 4,3 · (- 7) – 9,6 : (9,2- 10,8 ). |
1) – 1,7х = - 5,1; 2) х =−; 3) - х =−; 4) −3х =.
7. Не виконуючи обчислень, порівняти:
1) (- 5)9 и (- 0,5)6 ; 2) – 73 и (- 7)3 .
_____________________________________________________________________________________
Контрольна робота 9
Варіант 4 В завданнях 1 –3 вказати правильну, на вашу думку, відповідь:
1. Заповніть таблицю:
2. Чому дорівнює значення виразу ( 12 – 20)
∙ (36 – 26)?
Величина |
|
|
З |
нак |
|
a |
+ |
– |
|
|
+ |
b |
– |
|
|
– |
+ |
a ∙ b |
|
– |
|
+ |
|
А) –380; Б) 320; В) –80; Г) 80.
3. Чому дорівнює значення виразу (–6 + 18) : (–9 + 5)?
А) –6; Б) –5; В) –3; Г) 5.
4. Обчислити:
1) – 6,1 · 2,5; 7 24 5) 182 : (- 26);
3) ) ; 7) − :(− )
2) - 0,65 · (- 9,2); 1 1 6) – 70,98 : 14;
4) −5 (−1 ) ; 8) −1.
5. Знайти значення виразу:
1) (- 8 + 0,6) · ( 4,2 · (- 3) + (- 0,6) · (- 6)); 2) ( - 43,7 : 87,4 – 34,2 : (- 1,14) ) · (- 1,8).
6. Розв’язати рівняння:
1) – 1,6х = - 6,4; 2) х =−; 3) - х =−; 4) −2х =.
7. Не виконуючи обчислень, порівняти:
1) (0,3)6 и (- 3)7 ; 2) – 45 и (- 4)5.
Варіант 1 В завданнях 1 – 4 вказати правильну, на вашу думку, відповідь:
1. Щоб розкрити дужки, перед якими стоїть знак «мінус» потрібно… А) Опустити дужки, не змінюючи знаки доданків;
Б) Опустити дужки, змінив знак кожного доданка на протилежний;
В) Опустить дужки, змінив знак першого доданка.
2. Розкрити дужки х + (у + 2,3)
А) х + у – 2,3; Б) х + у + 2,3; В) х – у – 2,3.
3. Розкрити дужки 3(х - у)
А) 3х - у; Б) 3х – 3у; В) х – 3у.
4. Звести подібні доданки у виразі 5а + 2а
А) 7а; Б) 7аа; В) 7.
1) – 6а · 0,7в · (- 0,5с); 2) - у); 3) .
5. Спростити вираз:
6. Звести подібні доданки: |
|
1) 8а + 19а – 28а + 3а; 2) – 4х + 11х + 35х – 38х;
7. Розкрити дужки і звести подібні доданки: |
3) 1,4а – а + в – 2,6в; 4) 1,6m – 1,2 – 3,1m + 0,8. |
1) 1,7(а - 4) + 0,6(6 – 2а);
|
3) –(4,3х – 2,4) – (5,8 – 2,6х); |
2) 1,5(8х – 6у) – (5у – 3х) · 2,4; 4) (3 𝑚 − 𝑛) − (6 𝑚 − 4 𝑛).
8. Спростити і знайти значення виразу:
1) 0,6(4х - 12) – 0,4(5х - 7) при х = 4 ; 2) 5 (у − 7) − 3 (14 − у) при у = - 0,4.
________________________________________________________________________________________ Контрольна робота 10
Варіант 2 В завданнях 1 – 4 вказати правильну, на вашу думку, відповідь:
1. Якщо розкривати дужки, перед якими стоїть знак «плюс», то…
А) Знаки доданків не змінюються; Б) Знак кожного доданка змінюється на протилежний;
В) Змінюється знак першого доданка.
2. Розкрити дужки х + (у - 2,3)
А) х + у – 2,3; Б) х + у + 2,3; В) х – у – 2,3.
3. Розкрити дужки 8(х - у)
А) 8х - у; Б) 8х – 8у; В) х – 8у.
4. Звести подібні доданки у виразі 5а + 3а
А) 8а; Б)8аа; В) 8.
5. Спростити вираз: 1) – 5х · 0,4z · (- 0,8у); 2) - в); 3) .
6. Звести подібні доданки: |
|
1) 4х – 13х + 29х – 14х; 2) – 5у – 28у – 16у – 17у;
7. Розкрити дужки і звести подібні доданки: |
3) 1,8t – z+ t – 4,3z; 4) 2,3а + 1,8 – 3,2а – 2,4. |
1) 0,6(4х - 3) + 2,1(х - 5);
|
3) –(- 5,2 – 3,1t) – (2,4t – 6.4); |
2) 2,5(4а – 8в) – (3а – 4в) · 1,4; 4) (5 х − у) − (2 х − 5 у).
8. Спростити і знайти значення виразу:
1) 0,8(3х - 14) – 0,3(4 - 5х) при х = 3 ; 2) 3 (−у + 8) − 4 (у − 16) при у = - 0,6.
В завданнях 1 – 4 вказати правильну, на вашу думку, відповідь:
1. Назвіть коефіцієнт у виразі – 13авс
А) 13; Б) - 13; В) авс.
2. Розкрити дужки а + (в + 13)
А) а + в + 13; Б) а + ав + 13; В) а – в - 13.
3. Розкрити дужки 6(а + в)
А) 6а + в; Б) 6а - в; В) 6а + 6в.
4. Звести подібні доданки у виразі 8х – 3х
А) 5хх; Б) 5х; В) 11х.
5. Спростити вираз: 1) 5а · 0,6с · (- 1,4в); 2) у; 3) .
6. Звести подібні доданки: |
|
1) 8х – 17х - 19х + 21х; 2) – 9у + 12у – 41у – 17у;
7. Розкрити дужки і звести подібні доданки: |
3) 2,6а – 5,4в – а + 2в; 4) – 5,6t + 4,8 + 8,2t – 9,1. |
1) 0,8(6х - 2) + 1,6(х - 4);
|
3) –(- 4,9 – 5,8z) – (3,1z – 5,6); |
2) 2,8(5в – 6с) – (7в – 8а) · 1,2; 4) (2 а − 7 в) − (4 а − 8 в).
8. Спростити і знайти значення виразу:
1) 0,6(4х - 18) – 0,4(5 – 7х) при х = 2 ; 2) 5 (12 − 𝑡) − 3 (−𝑡 − 24) при t = - 0,4.
____________________________________________________________________________________________ Контрольна робота 10
В завданнях 1 – 4 вказати правильну, на вашу думку, відповідь:
1. Назвіть коефіцієнт у виразі 1,3 хуz
А) 1,3; Б) – 1,3; В) хуz.
2. Розкрити дужки а + (8 - с)
А) а + 8 – с; Б) а + 8 + с; В) а – 8 - с.
3. Розкрити дужки 11(с + в)
А) 11с + в; Б) 11с - в; В) 11с + 11в.
4. Звести подібні доданки у виразі 7у – 5у
А) 2уу; Б) 2у; В) 12у.
5. Спростити вираз: 1) – 8х · 0,6в · (- 0,5у); 2) - t); 3) .
6. Звести подібні доданки: 1) 78а - 19а + 28а - 2а; 2) – 8х + 16х - 23х + 17х;
7. Розкрити дужки і звести подібні доданки: 1) 1,6(с - 8) + 0,4(8 – 3с);
|
3) 2,7m – n + 3,5m – 2,7n; 4) 2,9t + 1,8 – 5,2t – 1,2. 3) –(5,7m – 6,7) – (7,9 – 3,6m); |
2) 1,6(9а – 3в) – (4в – 6а) · 1,5; 4) (5 х − у) − (3 х − 2 у).
8. Спростити і знайти значення виразу:
1) 0,8(3а - 142) – 0,6(6а - 8) при а = −3 ; 2) 6 (у − 9) + 2 (18 − у) при у = 0,2.
1. Розв’язати рівняння:
1) 8а + 3а = 22; 2) – 4х + 11х = 28; 3) х + 7 = 2х + 1; 4) 3m – 2 = – 10m - 41.
2. Розв’язати рівняння:
1) 13х + 10 = 6х – 4; 2) 0,4(х - 3) + 2,5 = 0,5(4 + х); 5 1 1 1 x−1 2+ x
3) ) =3х+3 ; 4) = .
3 2 5
3. Скласти до задач рівняння:
1) За два дні було продано 425 кг овочів. В перший день було продано в 4 рази більше овочів, ніж в другий. Скільки овочів було продано кожного дня?
2) Периметр прямокутника дорівнює 15,6 дм, одна з його сторін на 2,8 дм більше другої. Знайти сторони прямокутника.
4. Розв’язати задачу:
Миша зібрав в 3 рази більше яблук, ніж Оксана. Скільки кілограмів яблук зібрала Оксана, якщо вона зібрала на 18 кг менше, ніж Миша?
_______________________________________________________________________________________
1. Розв’язати рівняння:
1) 7х + 3х = 40; 2) – 12а + 8а = - 28; 3) 3у + 9 = 10у - 40; 4) 5с + 8 = 15с - 42.
2. Розв’язати рівняння:
1) 17х - 8 = 20х + 7; 2) 0,6(х - 2) + 4,6 = 0,4(7 + х); 3 1 1 1 4+ x x−2
3) )=3х−11 ; 4) = .
2 3 2
3. Скласти до задач рівняння:
1) За два дні було продано 312 кг фруктів. За другий день було продано в 5 разів менше фруктів, ніж за перший. Скільки фруктів було продано кожного дня?
2) Периметр прямокутника дорівнює 14,8 дм, одна з його сторін на 4,2 дм менше другої. Знайти сторони прямокутника.
4. Розв’язати задачу:
В змаганнях з бігу брали участь в 4 рази більше шестикласників, ніж в змаганнях зі стрибків. Скільки було стрибунів, якщо їх було на 27 менше, ніж бігунів ?
Контрольна робота 11
1. Розв’язати рівняння:
1) 13а + 7а = 60; 2) – 12х + 11х = 19; 3) 3х + 14 = 8х + 4; 4) 15m + 11= – 9m - 37.
2. Розв’язати рівняння:
1) 7х + 30 = 19х – 6; 2) 0,6(х - 6) + 14,2 = 0,8(8 - х); 5 1 2 1 x−4 5+ x
3) )=3х−2 ; 4) = .
4 3 4
3. Скласти до задач рівняння:
1) За два дні було продано 465 кг овочів. За перший день було продано в 3 рази більше овочів, ніж за другий. Скільки овочів було продано кожного дня?
2) Периметр прямокутника дорівнює 25,8 дм, одна з його сторін на 1,7 дм менше другої. Знайти сторони прямокутника.
4. Розв’язати задачу:
Петро купив у 7 разів більше зошитів у клітинку, ніж в лінію. Скільки зошитів в лінію купив Петро, якщо їх було на 24 менше, ніж у клітинку?
_______________________________________________________________________________________
1. Розв’язати рівняння:
1) 13х + 8х = 63; 2) – 17а + 8а = - 44; 3) 9у - 13 = 12у - 40; 4) 8с + 16 = 21с - 10.
2. Розв’язати рівняння:
1) 16х - 3 = 8х – 43; 2) - 0,9(х - 4) – 3,3 = 0,6(2 - х); 2 1 1 1 6+ x x−8
3) )=4х+2 ; 4) = .
2 5 3
3. Скласти до задач рівняння:
1) За два дні було продано 287 кг фруктів. За перший день було продано в 6 раз менше фруктів, ніж за перший. Скільки фруктів було продано кожного дня?
2) Периметр прямокутника дорівнює 34,6 дм, одна з його сторін на 3,1 дм більше другої. Знайти сторони прямокутника.
4. Розв’язати задачу:
Кавун важить в 5 разів більше, ніж диня. Скільки кілограмів важить диня, якщо вона на 8 кг легше ніж кавун?
Варіант 1 В завданнях 1 – 4 вказати правильну, на вашу думку, відповідь:
1. Непаралельними є відрізки (відповідей може бути декілька): C B А) BC і CD; Б) AD і AB; В) BC і AD; Г) BC і BA.
2. Вказати перпендикулярні прямі: D A
b
А) a ⊥ b; Б) a ⊥ d ; В) a ⊥ c; Г) d ⊥ c.
3. Перелічити пари прямих, що перетинаються
4. Вісь ординат – це … d
А) Точка 0; Б) (х; у); В) Ох; Г) Оу.
5. Користуючись графіком руху вершника, встановіть:
1) на якій відстані від дома був вершник через 4 години після початку руху;
2) скільки часу вершник відпочивав;
3) через скільки годин після початку руху вершник був на відстані
24 км від дома.
6. Відмітити на координатній площині точки К (- 1; - 1); С (0; 3); М (3; - 2). Провести пряму МК. Через точку С провести пряму, паралельну МК, и пряму, перпендикулярну МК.
7. Побудуйте трикутник АВС. Через вершину А провести прямую, паралельну стороні ВС, а через точку В – пряму, перпендикулярну стороні АС.
8. Дано координати трьох вершин прямокутника АВСД - A(–1;–3); C(5; 1); D(5;–3). Накресліть цей прямокутник. Знайти координати вершини В. Знайти площу и периметр прямокутника, вважаючи, що довжина одиничного відрізка координатних осей дорівнює 1 см.
9. Зобразити на координатній площині всі точки (х;у) такі, що у = –2, х – довільне число.
________________________________________________________________________________________ Контрольна робота 12
В завданнях 1 – 4 позначити одну правильну, на вашу думку, відповідь: C B
1. Паралельними є відрізки: А) BC і CD; Б) AD і AB; В) BC і AD; Г) BC і BA.
D A
2. Вказати перпендикулярні прямі: a c А) a ⊥ b; Б) a ⊥ d ; В) a ⊥ c; Г) d ⊥ c. 3. Перелічити пари прямих, що перетинаються
d
4. Вісь абсцис – це … b
А) Точка 0; Б) (х; у); В) Ох; Г) Оу.
5. Користуючись графіком руху туриста, встановіть:
1) на якій відстані від дома був турист через 2 години після початку руху; 2) скільки часу турист відпочивав;
3) через скільки годин після початку руху турист був на відстані 12 км від дома.
6. Відмітити на координатній площині точки А (- 4; 2); В (0; - 3); М (5; 2).
Провести пряму АВ. Через точку М провести пряму, паралельну АВ, и пряму, перпендикулярну АВ.
7. Побудуйте трикутник АВС. Через вершину С провести пряму, паралельну стороні ВА, а через точку В – пряму, перпендикулярну стороні АС.
8. Дано координати трьох вершин прямокутника АВСД - A(–2;–3); C(4; 5); B(–2;5). Накресліть цей прямокутник. Знайти координати вершини Д. Знайти площу и периметр прямокутника, вважаючи, що довжина одиничного відрізка координатних осей дорівнює 1 см.
9. Зобразити на координатній площині всі точки (х;у) такі, що х = 2, у – довільне число.
В завданнях 1 – 4 позначити одну правильну, на вашу думку, відповідь: C B
1. Вказати пари відрізків, що перетинаються
D A
2. Вказати перпендикулярні прямі: b
А) a ⊥ b; Б) a ⊥ d ; В) a ⊥ c; Г) d ⊥ c. a
3. Перелічити пари прямих, що перетинаються d c
4. Вказати вид запис координат точки:
А) Точка 0; Б) (х; у); В) Ох; Г) Оу.
5. Користуючись графіком руху туриста, встановіть:
1) на якій відстані від дома був турист через 3 години після початку руху;
2) скільки часу турист відпочивав;
3) через скільки годин після початку руху турист був на відстані 30 км від дома.
6. Відмітити на координатній площині точки А (3; 6); К (- 3; - 2); М (0; 4). Провести пряму МК. Через точку А провести прямую, паралельну МК, и пряму, перпендикулярну МК.
7. Побудуйте трикутник АВС. Через вершину В провести пряму, паралельну стороні АС, а через точку С – пряму, перпендикулярну стороні АВ.
8. Дано координати трьох вершин прямокутника АВСД - A(–2;–2); B(–2; 4); D(6;–2). Накресліть цей прямокутник. Знайти координати вершини С. Знайти площу и периметр прямокутника, вважаючи, що довжина одиничного відрізка координатних осей дорівнює 1 см.
9. Зобразити на координатній площині всі точки (х;у) такі, що у = 4, х – довільне число.
________________________________________________________________________________________ Контрольна робота 12
В завданнях 1 – 4 позначити одну правильну, на вашу думку, відповідь:
1. Вказати пари перпендикулярних відрізків (відповідей може бути декілька): А) BC і CD; Б) AD і AB; В) BC і AD; Г) BC і BA.
2. Вказати перпендикулярні прямі: a c А) a ⊥ b; Б) a ⊥ d ; В) a ⊥ c; Г) d ⊥ c.
3. Перелічити пари прямих, що перетинаються
4. Вказати координати початку координат
b
А) (0; 0); Б) (х; у); В) Ох; Г) Оу.
5. Користуючись графіком руху туриста, встановіть:
1) на якій відстані від дома був турист через 2 години після початку руху;
2) скільки часу турист відпочивав;
3) через скільки годин після початку руху турист був на відстані 6 км від
дома.
6. Відмітити на координатній площині точки А (- 3; 1); В (0; - 4); М (2; -1). Провести пряму АВ. Через точку М провести пряму, паралельну АВ, и пряму, перпендикулярну АВ.
7. Побудуйте трикутник АВС. Через вершину А провести пряму, паралельну стороні ВС, а через точку В – пряму, перпендикулярну стороні АС.
8. Дано координати трьох вершин прямокутника АВСД - B(–3;8); C(5; 8); D(5;–3). Накресліть цей прямокутник. Знайти координати вершини А. Знайти площу и периметр прямокутника, вважаючи, що довжина одиничного відрізка координатних осей дорівнює 1 см.
9. Зобразити на координатній площині всі точки (х;у) такі, що х = - 3, у – довільне число.
Контрольна робота 13
Варіант 1
1. Знайти значення виразу:
(5,4(−3)+13,8):1 .
2. На координатній площині побудувати точки А(2; 5); В(–1; 2) і С(3; 0). Провести пряму АВ. Через точку С провести пряму, паралельну АВ, і пряму, перпендикулярну АВ.
3. Розв’язати рівняння:
1) = ; 3) ) = 4х+ 2;
2) 5,6 – 3(2 – 0,4х) = 0,4(4х + 1); 3 2 21
4) (х+2)+ (х−1) = .
4 5 40
4. В 6А класі навчається 36 учнів. Кількість учнів 6Б класу складає кількості учнів 6А класу и 80% від кількості учнів 6В класу. Скільки учнів в 6Б і 6В класах окремо?
5. В першому ящику в 5 разів більше мандаринів, ніж у другому. Коли з першого ящика взяли 25 кг мандаринів, а в другий положили ще 15 кг, то в обох ящиках мандаринів стало порівну. Скільки кілограмів мандаринів було в кожному ящику спочатку?
____________________________________________________________________________
Контрольна робота 13
Варіант 2
1. Знайти значення виразу:
(−12,61 +10,8):6 .
2. На координатній площині побудувати точки М(3; - 2); К(–1; - 1) и С(0; 3). Провести пряму МК. Через точку С провести пряму, паралельну МК, и пряму, перпендикулярну МК.
3. Розв’язати рівняння:
0,6 1,2
1) = ; 3) ) = 3х + 2;
2) 0,6 – 1,6(х - 4) = 3(7 – 0,4х); |
4) (2− х) + (х −1) = . |
4. При виконанні завдання з математики 5 учнів класу зовсім не розв’язали задачу. Кількість учнів, що розв’язали задачу з помилками, складає 160% від кількості учнів, що не розв’язали задачу, і від кількості учнів, які розв’язали задачу правильно. Скільки учнів розв’язали задачу помилками і скільки – правильно (окремо)?
5. На першій ділянці було в 3 рази більше саджанців, ніж на другій. Коли з першї ділянки увезли 30 саджанців, а на другій посадили ще 10 саджанців, то на обох ділянках саджанців стало порівну. Скільки саджанців було на кожній ділянці спочатку?
Контрольна робота 13
Варіант 3
1. Знайти значення виразу:
−2(−15 −(−4,8):) .
2. На координатній площині побудувати точки Е(- 2; 0); F(1; 4) и P(1; - 2). Провести пряму EF. Через точку P провести пряму, паралельну EF, и пряму, перпендикулярну EF.
3. Розв’язати рівняння:
õ 23
1) = ; 3) (3х +1) + 2(− х) = 2 ;
0,8 4
1 1 4) – 3,2n + 4,8 = -2(1,2n + 2,4).
2) (2х +1) + 2(1− х) = 3 ;
4. Проволоку розрізали на три частини. Довжина першої частини 240 м. Довжина другої частини склала довжини першої частини і 60% довжини третьої частини. Знайти довжину другої і третьої частин окремо.
5. В першому ящику в 4 рази більше бананів, ніж в другому. Коли з першого ящика взяли 10 кг бананів, а в другий положили ще 8 кг, то в обох ящиках бананів стало порівну. Скільки кілограмів бананів було в кожному ящику спочатку? ____________________________________________________________________________
Контрольна робота 13
Варіант 4
1. Знайти значення виразу:
−3 −(−8 −(−4,5): .
2. На координатній площині побудувати точки С(4; 0); Д(- 2; 2) и А(- 2; - 1). Провести пряму СД. Через точку А провести пряму, паралельну СД, и пряму, перпендикулярну СД.
3. Розв’язати рівняння:
1) = ; 3) ) = 3х+ 2;
5 1 5 3 1 3 1 4) - 5( 0,8z – 1,2) = - z + 7,2.
2) ) = − ;
4
4. В автопарку було 120 легкових автомобілів. Ватажні автомобілі складали 65% від кількості легкових и від кількості автобусів. Скільки вантажних автомобілів і скільки автобусів було в автопарку окремо?
5. В одному вагоні електропоїзду їхало пасажирів в 3 рази більше, ніж в другому. Коли з першого вагону вийшло 28 пасажирів, а з другого – 4 пасажира, то в обох вагонах пасажирів стало порівну. Скільки пасажирів було в кожному вагоні спочатку?