Конспект уроку з математики для 6 класу .Тема " Розв'язування вправ за темою" Раціональні числа"

Про матеріал
Конспект уроку- гри , на якому показано, як можна математику пов'язати із фізкультурою. Незвичне поєднання викликає цікавість в учнів та активну працю на уроці
Перегляд файлу

 

Тема.       Розв’язування вправ за темою «Раціональні числа».                                Мета.      Узагальнити і систематизувати знання учнів про додатні і від’ємні

                 числа, число 0, координатну пряму, протилежні, цілі і раціональні

                 числа, модуль числа, порівняння раціональних чисел, координатну

                  площину при розв’язуванні вправ.

                  Розвивати пам’ять, мислення, увагу, уяву.

                  Виховувати інтерес до занять спортом.

Обладнання. Прапорці, планшетки, довідники, індивідуальні картки,       таблиця «Координатна пряма», роздатковий матеріал для гри «лото»,

числа, маркери, завдання і ватман для групової роботи.

Тип уроку. Урок узагальнення і систематизації знань. Урок-гра.

                                                

                                                 ХІД УРОКУ.

  

I.Повідомлення теми і мети уроку (тема записана на дошці).

II.Організація учнів до уроку.

  • Діти, сьогоднішній наш урок особливий. Чому ? Та тому, що він

проходитиме у вигляді гри-змагання ( клас об’єднано у групи ).

      « В здоровому тілі – здоровий дух »,-часто чуємо ми. А для того, щоб бути фізично здоровим, потрібно займатися спортом.

  • Які види спорту ви знаєте ?
  • На сьогоднішньому уроці ми « бігатимемо із перешкодами ».

Кожен вид роботи – перешкода, яку потрібно вдало подолати. Вони відмічені на дошці прапорцями. Долаючи кожну з них, ви зможете відповідно зняти один прапорець. А біг із перешкодами розпочинається на старті і закінчується на фініші. Подолання кожної перешкоди полягає у правильному виконанні завдань. Отож у добру путь. На старт, увага, руш…

       III.   Узагальнення і систематизація знань учнів.

Перешкода №1 «Перевір домашнє завдання».

За допомогою червоної ручки виправити помилки у розв’язаному на листочках домашньому завданні.

Перешкода №2 «Додатні і від’ємні числа, число 0».

               -   Першу перешкоду ви долатимете індивідуально.

                                      Гра  «Мовчанка».

-На дошці записані числа. Перша і друга група – «додатні» ,

третя і четверта – «від’ємні».

7 ;  -9 ;  5 ;  4 ;  -2,5 ;  11 ;  0 ;  139    ;  -15    ;  4,2 ;  -11 ;  -    ;     .

Я вказую на число, у долоні плескає та група, назва якої відповідає даному

числу. ( Учні, які допускають помилки, пояснюють ,чому дали таку відповідь, називають правильну).

 

 

 

 

Перешкода №3 «Протилежні, цілі і раціональні числа».     

 

                                        Робота на планшетках

                                 ( запис відповідей на запитання )

 

  • Записати числа, протилежні до вказаних ( показую на числа,

записані на дошці до гри «Мовчанка» ).

  • Виписати цілі додатні ( від’ємні ) числа.
  • Які числа називаються цілими ?
  • Які числа називаються раціональними ?
  • Виписати одне від’ємне (додатнє) дробове число , записане:

               а)  десятковим дробом;

               б)  звичайним дробом;

               в)   мішаним числом.

Перешкода №4 «Координатна пряма».

  • Яку пряму називають координатною ?
  • Назвати координати даних точок.
  • Зобразити у зошитах координатну пряму. На ній відкласти точки

з координатами , протилежними до даних.

Перешкода №5  «Модуль числа.  Порівняння чисел».

                                       

                                        Гра  «Лото». (Робота в парах).

 

  • На партах – завдання. Розв’язуєте їх. Відповіді складаєте за схемою.

 

     1

     2

     3

     4

     5

     6

 

Кожен учень пари, що першою справиться із завданням, отримає 12 балів.

Перевіркою правильності виконання є малюнок на звороті аркуша, який ви

складете: суцільний – правильно виконані завдання, помилки – розірваний.

              ( Виставляю оцінки ).

Перешкода №6  «В порядку зростання, спадання шикуйсь».

Для подолання цієї перешкоди потрібно по 5 представників від команди. Кожен із них отримає листочок із числом . Їхнє завдання- вишикуватися у порядку зростання або спадання (це залежить від моєї команди) даних раціональних чисел зліва направо.

Перешкода №7  «Координатна площина».

  • Яка різниця між координатною площиною і координатною прямою ?
  • Як називають вісь ОХ ?  ОУ ? На які чверті поділена площина ?
  • В якому порядку записуються координати точки ? Які знаки вони матимуть у чвертях ?
  • А зараз ви виконуватимете малюнок по точках. Але цей малюнок незвичайний. Це – спортивне обладнання. А у якому виді спорту воно застосовується ви повинні відгадати самі. Завдання для групи. Переможець отримає винагороду. А такі учні як ………

     ( викликаю сильних учнів ) виконують індивідуальні завдання.

Група 1.

  1. (2;7),(4;6),(6;4),(7;2),(7;-2),(6;-4),(4;-6),(2;-7),(-2;-7),(-4;-6),(-6;-4),      (-7;-2),   (-7;2),(-6;4),(-2;7),(2;7)
  2. (-4;6),(-3;5),(-1;4),(1;4),(3;5),(4;6)
  3. (-6;4),(-5;3),(-3;2),(3;2),(5;3),(6;4)
  4. (-6;-4),(-5;-3),(-3;-2),(3;-2),(5;-3),(6;-4)
  5. (-4;-6),(-3;-5),(-1;-4),(1;-4),(3;-5),(4;-6)

 

 

Група 2.

    1)      (-1;14),(1;14),(4;12),(5;11),(5;8),(4;7),(1;5),(1;-2),(1,5;-3),(1,5;-7),                                                                     

 (-1,5;-7),(-1,5;-3),(-1;-2),(-1;5),(-4;7),(-5;8),(-5;11),(-4;12),(-1;14)

     2)       (1;-2),(-1;-2)

     3)       (1;5),(-1;5)

     4)       (-1,5;6),(1,5;6)

     5)       (-5;8),(5;8)

     6)       (-5;10),(5;10)

     7)       (-4;12),(4;12)

     8)       (-3;13),(-3;5,25)

     9)       (-1;5),(-1;14)

    10)      (1;5),(1;14)

    11)      (3;13),(3;5,25)            

 

Група 3.

  1. (7;15),(8;14),(7;12),(3;4),(1;0),(-1;-5),(-2;-7),(-3;-7),(-8;-7),(-9;-7),

(-10;-6),(-10;-4),(-9;-3),(-3;-3),(0;4),(4;13),(5;14),(7;15)

       2)      (-4;-11),(-4;-12),(-5;-13),(-9;-13),(-10;-12),(-10;-11),(-9;-10),(-5;-10),

                (-4;-11)

       3)      (-4;-12),(-4;-13),(-5;-14),(-9;-14),(-10;-13),(-10;-12)

       4)       (-5;-13),(-5;-14)

       5)       (-9;-13),(-9;-14)

 

 

Група 4.

  1. (-8;5),(-9;5),(-9;8),(-8;8),(-8;7),(-7;7),(-7;8),(-6;8),(-6;7),(-5;7),(-5;8),

(-4;8),(-4;5),(-5;5),(-4;-3),(-3;-3),(-3;-6),(-10;-6),(-10;-3),(-9;-3),(-8;5)

        2)       (-8;5),(-5;5)

        3)       (-4;-3),(-9;-3)

        4)       (1;-3),(1;-6),(6;-6),(6;-3),(5,5;-3),(5;3),(6;4),(6;6),(5;7),(2;7),(1;6),

                   (1;4),(2;3),(1,5;-3),(1;-3)

        5)        (5,5;-3),(1,5;-3)                                   

 

 

IV.   Повідомлення домашнього завдання.

Письмова робота для самоперевірки №10+ скласти схему малюнка поточках.

 

                V.   Підсумок уроку.

               - Ось і фініш ! Для когось він був переможним, а для когось – ні.

(Аналізую помилки, допущені учнями під час долання перешкод ).Але всі ви

добре постаралися, тому заслуговуєте на ось такі своєрідні «золоті» медалі.

Я хочу, щоб ви пам’ятали, що фізична і розумова праця, зокрема заняття спортом і математикою – це здоров’я. І завжди пам’ятайте такі слова:

                              Говориш , робиш щось чи вчишся, -

                              В житті є стільки різних тайн.

                              З тобою Бог і ласка Божа ,-

                              Про це ти завжди пам’ятай.

                  Роби - і не зважай на втому

                  І не чекай, що зробить хтось. 

                  Коли зробив, то щоб нікому

                  Перероблять не довелось!                        

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
7 березня 2021
Переглядів
460
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку