Урок побудований у формі подорожжі Єгиптом.
Ознайомити учнів із прийомами множення та ділення на 10 на 100, узагальнити вміння учнів розв'язувати задачі на зведення до одиниці. Розвивати логічне мислення, увагу, уяву та пам'ять. Виховувати допитливість і охайність.
Подорож Єгиптом
Гема. Множення і ділення на 10 і на 100. Розв'язування і порівняння задач на зведення до одиниці.
Мета. Ознайомити учнів із прийомами множення та ділення на 10 на 100, узагальнити вміння учнів розв'язувати задачі на зведення до одиниці. Розвивати логічне мислення, увагу, уяву та пам'ять. Виховувати допитливість і охайність.
Обладнання. Квитки, схема з відповідями до прикладів, зразки розв'язування задач, записи розв'язування задач виразами, ілюстрації Єгипту, таблиці для вивчення множення і ділення для чисел на 10 і на 100.
Хід уроку
Подивіться на ваші робочі місця та перевірте чи все необхідне до уроку є у вас на партах : підручник, зошит, ручка .
1. Приклади 786.На дошці подано відповіді до прикладів 786.Вам необхідно записати
відповіді до цих прикладів.
0 |
|
13 |
|
45 |
|
450 |
|
880 |
4*3*0 (4*1)*9
4*1*9 100*7-250
10*7-25 10*8+100*8
2.Задача 785 На дошці подано два зразки розв’язування задачі 785. Один із них
неправильний .Вам необхідно зачитати правильне розв’язання задачі та пояснення до дій .
1 )24*8=3(кг) 1)24:8=3(кг)
- Діти, а хто записав розв’язання задачі виразом ?3ачитайте.
30:6-24:8=2(кг)
Задача 785
30:6-24:8=2(кг)
Відповідь: у бідоні було на 2 кг меду більше ніж у банці .
Усні обчислення
Відомо ,в світі різні є країни,
Де історичні пам’ятки, руїни
Де піраміди вібючать в імлі
Це мальовничі куточки землі .
- Діти, уважно погляньте на ваші квиточки та на дошку, як ви вважаєте, до якої країнг ми сьогодні вирушимо ?Світ багато чим зобов’язаний цій дивовижній і загадковій країні .Древні єгиптяни першими визначили прямий кут, квадрат і коло , і так започаткували геометрію .Діти, а чи знаєте ви яка найяскравіша зіркана зимовому нічному небі в Пн. півкулі ?Щоб дізнатися, треба виконати обчислення .
Альтаїр Сиріус Вега
28 : 4 90 + 30 6 * 8
+ 3 - 20 + 52
+ 71 - 64 - 100
: 9 : 6 * 5
9 6 0
- У якому обчисленні ми отримали найбільший результат ?Отже, найяскравіша зірка на зимовому нічному небі в Пн. півкулі - Альтаїр .
Актуалізація опорних знань .
- Зараз ми користуємось десятковою системою числення, де 10 одиниць одного розряду утворюють одну одиницю вищого розряду. Наприклад :
10 одиниць - це 1 десяток, 10 десятків - це 1 сотня . Виявляється, що цю систему числення винайшли древні єгиптяни. Погляньте на дошку .тут ви можете побачити як єгиптяни позначали числа .
) – 1 - 10 - 100 - 1000
Ось наприклад, число 122 древні єгиптяни записували так :
Ось чому древні єгиптяни добре вміли виконувати діїзчислами 10 і 100 .Давайте і ми потренуєтесь виконувати обчислення з числами 10 і 100.
1.Знайти добутки
10 * 50 = 100* 2 =
10* 18= 100*4 =
10 * 27= 100 * 8 =
2) 3 прикладу на множення складіть приклад на ділення 3*6=18 10*7 = 70
(18:6=3 (70:7=10
18:3=6) 70:10=7)
Отож, ми з вами подорожуємо Єгиптом 1 наша подорож пройде вдало , якщо ви ознайомитесь та засвоїте множення і ділення на 10 і на 100, розв’язуватимете і порівнюватимете задачі на зведення до одиниці .Вашими завданнями на сьогоднішній екскурсії є:
І. вчитися множити і ділити числа на 10 і на 100
2 .розв’язувати і порівнювати задачі на зведення до 1.
VII. Вивчення нового матеріалу
Послухайте вірш та здогадайтеся про що в ньому йде мова .
їх будували як гробниці
Для фараонів десятки літ
Росли як гриби споруди ці
І стали відомі на весь світ .
Це єгипетські піраміди, які будувалися як гробниці для фараонів .3 ними пов’язано багато таємниць і відносяться вони до 7 чудес світу .Щоб побачити ці чудесні пам’ятки історії вам необхідно здобути спеціальні знання .
1 . Множення на 10 і на 100
10*18=180 18*10=180 10*27=270 27*10=270
На основі прикладу 10*5 =50 знайдіть результат прикладу 5*10 Знайдіть результат решти прикладів з другої таблиці.
Порівнявши перший множник і добуток в кожному з цих прикладів, можна зробити висновок.
Для того щоб помножити число на 10, треба до нього додати один нуль .
100 * 2=200 2*100=200
100*4=400 4*100=400
100*8=800 8*100=800
На основі прикладу 100 * 2=200 знайді ть результат прикладів з другої таблиці.
Сформулюйте правило множення числа на 100.
Прочитайте правило в підручнику на с. 117; Воно виділене жирним шрифтом . Для того щоб помножити число на 100, треба до нього додати два нулі.
5 *10=50 50:10=5
18*10=180 180:10=18
27*10=270 270:10=27
-Із прикладів записаних на першій таблиці складіть приклади на ділення на 10
Порівнявши ділене і частку в кожному з цих прикладів, ми можемо сформулювати просте правило на ділення на 10 .
Щоб число , яке закінчується нулями , поділити на 10, треба в ньому справа відкинути однії нуль .
2*100=200 200:100=2
4*10=400 400:100=4
8*100=800 ЧЬо:100=8
Із прикладів на множення , записаних у першій таблиці, складіть приклади на ділення наї 00.
Сформулюйте правило наділення на 100 .
Щоб число, яке закінчується нулями поділити на 100, треба в ньому справа викинути два нулі.
Прочитайте правило на с. 118.Воно виділено жирним шрифтом.
Сформулюйте правила :
Первинне закріплення
Молодці. Ми дістались до величних пірамід ХЕОПСА І ХЕФРЕНА, які вражали людей протягом багатьох століть .Давайте розгадаємо таємниці цих пірамід.
Таємннці пірамід Хеопса і Хефрена
100*5:10= 50 50*10:100-5
20*10*0=0 300:10:10=3
1*1*1 +2=3 100:10*1=10
В прикладах на першій таблиці відніміть числа у відповідях різниця чисел дорівнює 47.
47 метрів - це висота піраміди фараона Хеопса .Ця піраміда найвища з усіх. На будівництво не вистачало коштів і тоді фараон продав красуню доньку і завершив будівництво .
А тепер знайдіть суму чисел в відповідях прикладів другої таблиці (18)Стільки років прожив один з фараонів - Тутанхамон.
Він не встиг здійснити походів,
18 років так мало.
В 18 цього фараона Безжалісна смерть забрала .
• 2)Фізкул ьтхвил п н ка
50*10:100=5 100*5:10=50
300:10:10=3 10*7*10=700
60-10:10=59 1 * 1 * 1 +1 =2
- Нам пора вирушати додому, проте сфінкс не хоче пропускати нас .Сфінкс- скульптура лева з головою фараона .Це символ мудрості, сили та королівської влади. Для того щоб обійти його, необхідно виконати задачі 793. а)3адача 793 (1) Робота над задачею
Виготовив за 1 годину |
Кількість годин |
Всього |
? |
8 |
40 д. |
40:8=5(д.)
Відповідь: 5 деталей.
б)3адача 793(1) Робота над задачею
Виготовив за 1 годину |
Кількість годин |
Всього |
однаково |
8 |
40 д. |
40:8=5(д.)- виготовив токар за 1 годину.
5*6=30(д)
Відповідь :30 деталей
в) Задача 793(2) Робота над задачею
Виготовив за 1 годину | Кількість годин |
Всього |
Однаково 8 |
40 д. |
9 і |
10 д. |
в) Задача 793(3) Робота над задачею
Відповідь за 2 години .
г) Задача 793(4) Робота над задачею
Виготовив за 1 годину |
Кількість годин |
Всього |
9 |
8 |
40 д. |
?,на 2 д. більше |
9 |
35 д. |
1 )40:8=59д.) - виготовив токар за 1 годину
Відповідь :5 годин .
IX.Підсумок уроку
- Могутній сфінкс задоволений вами і на кінець хоче перевірити , що ви засвоїли від сьогоднішньої подорожі .
1. Гра «Древні письмена»