Урок на тему: "Вправи і задачі на закріплення вивчених таблиць множення і ділення. Значення води у природі" 3 клас

Про матеріал

Мета. Закріпити знання учнів таблиці множення і ділення; удосконалювати уміння розв'язувати складені задачі, вирзи, рівняння. Поглибити та узагальнити знання учнів про значення води у природі. Розвивати пам'ять, увагу, пізнавальні інтереси, економічне мислення, уміння розпізнавати многокутники серед інших фігур. Виховувати бережливе ставлення до води.

Обладнання: ПК, проектор, екран, підручник М. Богдановича «Математика, 3 клас».

Тип уроку: мультимедійний інтегрований урок.

Перегляд файлу

 Тема. Вправи і задачі на закріплення вивчених таблиць множення і ділення. Значення води у природі

 Мета. Закріпити знання учнів таблиці множення і ділення; удосконалювати уміння розв’язувати складені задачі, вирзи, рівняння. Поглибити та узагальнити знання учнів про значення води у природі. Розвивати пам’ять, увагу, пізнавальні інтереси, економічне мислення, уміння розпізнавати многокутники серед інших фігур. Виховувати бережливе ставлення до води.

 Обладнання: ПК, проектор, екран, підручник М. Богдановича «Математика, 3 клас».

 Тип уроку: мультимедійний інтегрований урок.

 

Хід уроку

1. Організація класу до уроку.

 

Пролунав шкільний дзвінок

всіх покликав на урок!

Будемо гарно працювати,

щоб почути у кінці,

що у нашім третім класі

усі учні молодці!                 Слайд 2

 

2. Мотивація пізнавальної діяльності.

 - Діти сьогодні у нас незвичайний урок, для того щоб дізнатися про що ми будемо говорити , треба відгадати загадки  про навчальні предмети.

2.1. Відгадайте загадки про навчальні предмети:


А де лягає сонце спати,

І звідки вітер, звідки тінь,

І сніг чому такий лапатий, 

І заєць чом такий вухатий.

Чому бджолі дрімати лінь,

Чи справді гірша стала глинка,

Від чого запашна малинка,

Куди повзе рогатий жук –

Про все , я дітям, розкажу.

             (Природознавство)

 

 

Раз, два, три, чотири, п`ять.

Вміють діти рахувать.

Але хто мене не знає,

Хай даремно не гуляє.

Щоби весело гуляти,

Всі уроки треба знати. ( Математика)  

 


Слайд 3

 - Про який навчальний предмет розповіла  ця загадка? Вірно, молодці. Відгадайте ще одну загадку.

 

 Вчитель: Наука     математика навчає нас рахувати  - додавати, віднімати, ділити, множити  та виконувати інші математичні дії. Природознавство знайомить з природою, яка нас оточує. Сьогодні ми спробуємо поєднати ці дві науки на одному уроці і отримати знання з природознавства  і математики.

 - На урок я запросила гостя. Ось він уже іде. Слайд 4
 - Здогадались, чия це пісенька лунає? /Капітошки./
 - А от і сам Капітошка.  Слайд 4
 - Звідки він прийшов до нас? /З хмаринки./
 - Де можна побачити такі краплинки? /Дощ, роса, струмок, річка тощо/                        - Що ще ви можете пригадати про краплинку води?

(Краплинка води постійно мандрує. Така мандрівка в природі називається кругообігом води в природі. ) Слайд 5

3. Повідомлення теми і мети уроку.

 - Капітошка запрошує нас у мандрівку. Подорожуючи з ним, ми розв’язуватимемо задачі, рівняння, будемо обчислювати вирази, застосовуючи вивчені таблички множення і ділення. За кожне вірно виконане завдання на уроці Капітошка буде нагороджувати вас  своїм зображенням. В кінці уроку ви підрахуєте свої капітошки  і зможете самі оцінити себе.

 

4. Робота над темою уроку.

 4.1. Математичний диктант.

 - Спустившись із хмаринки, Капітошка потрапив у струмок.  Слайд 6
 - У нас це буде числовий струмок. тому,відкрийте зошити запишіть число, класна робота і підготуйтесь записувати тільки результати  до таблиці множення та ділення..
 6 · 4, 7 · 5, 12 : 6, 7 · 6, 9 : 3, 8 · 4, 8 · 8, 16 : 4

 Взаємоперевірка (24, 35, 2, 42, 3, 32, 64, 4)  Слайд 7- 8

(У кого все вірно роздаю капітошки.)

         - Продовжуємо нашу подорож.

  4.2. Колові приклади.

 - Маленькі струмочки впадають у річку. Слайд 9. Інколи у річці трапляється вир – колові рухи води в результаті зіткнення двох течій, при обтіканні виступів берега. Слайд 10 Діаметр лунки може сягати від кількох сантиметрів Слайд 11 до кількох метрів Слайд 12.
- Ми дістались такого виру. для того щоб вибратися з нього нам потрібно  обчислити кругові вирази.  Слайд 13, 14

6 · 8

48 - 5 · 2

4 + 9 · 4

40 - 9 · 3

(13 - 7)·9

54 : 6 + 11

8 · 5 - 36

(38 - 14):3

20 - 7 · 2

 

 - Перевіримо записані вирази. Молодці!

Перевірка - Слайд 15

 4.3. Робота у парах. Слайд 16

 - Коли пригріває тепле сонечко з поверхонь річок, морів та океанів вода починає випаровуватися.
- Що відбувається далі? /Водяна пара піднімається вгору./
- А ми з вами попрацюємо у парах. Слайд 17
- Вставте такі числа, щоб нерівність  ?· 7<40 була правильною. (Числа 2, 3, 4, 5.)

  2·7 < 40
  3·7 < 40
  4·7 < 40
  5·7 < 40

 Слайд 18

- Зачитайте підібрані вами числа. А тепер звіримо зі слайдом. Слайд 19

 4.4. Розв’язування рівнянь.

 - У що перетворюється водяна пара високо вгорі? /У крапельки води, з яких утворюються хмари./ Слайд 20 . А капітошка підготував для нас рівняння.

 - Рівняння розв'яжемо диференційовано.

 36 : х = 6 – для дівчаток, 9 · х = 72 – для хлопчиків.  Слайд 21

 Слайд 22- 23

 4.5. Усні обчислення. Каліграфічна хвилинка.

      - Коли хмарки стають важкими,то проливаються на землю дощиком. Слайд 24

- Дощик нам допоможе розв'язати ланцюжки виразів. Нехай хмарки полиють кожну квіточку. Результати запишемо каліграфічно, через кому.  Слайди 25-29

  17 + 25 : 6 · 4 = 28

  63 : 7 + 5 : 2 = 7

  21 + 42 : 9 + 8 = 15

  20 : 4 · 6 - 13 = 17

  3 · 9 - 12 : 5 = 3

- Отже які числа ви записали? Перевіримо. Слайд 30

- А зараз знайдіть суму цих чисел. (70)

- А чи знаєте ви, що це число позначає, скільки відсотків поверхні Землі покрито водою. Організм людини на 70 відсотків складається з води.

- Запишіть це число каліграфічно.     Слайди 31

 4.6. Фізкультхвилинка (під музичний супровід) Слайди 33

 4.7. Розв’язування задачі.

- Колективне розв’язування задачі 308, с. 43.  Слайд 34 - 35

 

 

4.8. Презентація роботи груп «Юні дослідники»   Слайд 36

 1 група - розповідь про воду в природі.  Слайд 37

 На планеті Земля вода займає 71 відсоток всієї території. Це океани, моря, річки,озера, ставки, підземні води, льодовики, атмосферні явища, живі організми. Тіло людини  на 70 - 90 відсотків складається з води.   Слайд 38

 Слайд 39.   Води на Землі багато, але більшу частину води становить солона вода морів та океанів. А людям потрібна прісна вода. На кожні 100 л води припадає лише 2 л прісної. Три чверті населення світу відчувають гостру нестачу чистої питної води.

 

 2 група - розповідь про воду на службі у людей. Слайд 40

 Без води неможливе життя на Землі.   Слайд 41

  • вода – це врожай на городах, полях, в садах;
  • після дощів – свіже повітря;
  • мінеральна вода лікує людей;
  • вода потрібна людям і тваринам;
  • водою миємось, у воді перемо одяг;
  • по воді пливуть човни, кораблі;
  • на воді будують електростанції;             
  • водою гасять пожежі.

Водночас вода може бути і руйнівником.  Слайд 42

  • часто після рясних весняних опадів та танення снігу відбувається затоплення сіл, міст,  сільськогосподарських полів, що призводить до руйнування будинків, загибелі посівів, лісів і вимушеної евакуації населення із зони затоплення.
  • цунамі — рідкісне, але дуже грізне явище природи. Слово цунамі в перекладі з японської означає «велика хвиля, що заливає берег». Ці хвилі можуть бути незначними і навіть непомітними, але можуть бути і катастрофічними, руйнівними.

 

 3 група - про енергію вод та забруднення води людиною.   Слайд 43

 Людина здавна використовувала силу води на млинах.
У наш час за допомогою води працюють машини, які дають електрику. Машини ці стоять на гідроелектростанціях. Слово гідро означає «вода».
 Гідроелектростанції для отримання електрики використовують роботу води, що падає. Перша гідроелектростанція в Україні була побудована на Дніпрі — Дніпрогес.

 Слайд 44 Нажаль людина не  завжди береже воду. У водойми потрапляють отруйні речовини з фабрик, заводів; 

  • вода забруднюється на фермах і в побуті;
  •  через аварії танкерів, теплоходів у воду морів і океанів потрапляють тисячі тонн нафти;
  •  іноді на берегах річок, озер, ставків люди миють автомобілі і забруднюють воду бензином.
  • у брудній воді багато шкідливих речовин та хвороботворних бактерій;
  • вони викликають різні хвороби у людей;
  • у такій воді гинуть рослини і тварини.

Слайд 45  Одночасно людство намагається запобігти забрудненню водойм, а саме:

  • на підприємствах будують очисні споруди;
  • для збирання нафти будують спеціальні кораблі – нафтозбирачі;
  • оберігати водойми дорослим допомагають школярі. Щоб водойми не забруднювались, на берегах річок і ставків вони висаджують рослини.

 

 Слайд 46 Цікаві факти про воду:

  • за все життя людина споживає в середньому 50 – 60 тон води;
  • без  води людина не може прожити більше ніж 8 діб;
  • щоб виростити 1 кг овочів, потрібно витратити 2 тони води;
  • щоб добути 1 тонну вугілля, потрібно 5 тон води;
  • якби розлити всю океанську воду по всій умовно розрівняній поверхні суші, то шар води становив би приблизно 2 цілих 6 десятих кілометрів.

  

Висновок вчителя  Слайд 47

         4.9. Робота з геометричним матеріалом.

 - Після дощику з’явилась веселка.  Слайд 48

 - Веселка кинула свої кольори і зафарбувала фігури. Назвіть зображені геометричні фігури.   Слайд 49

 - Які фігури є многокутниками?

 - Якщо ми правильно відповіли на запитання, на місці фігур нам відкриються слова.  Слайд  50.  Складіть із них речення.

 - Без води нема життя.  Слайд  51. Чи погоджуєтесь ви із цим висловом?

Рахуємо капітошки, підводимо підсумки.

5. Домашнє завдання. Слайд 52           С. 44, № 312, 313.

 

6. Підсумок уроку. Слайд 53

 - Що нового дізнались?  

 - Що найбільше сподобалось?  

 - Яке завдання виконували  з найбільшою насолодою?

 -  У чому виникали труднощі? 

 - Які висновки для себе ви зробили?

 - На знак подяки за урок Капітошка дарував вам своїх друзі. Порахуйте кожен свої капітошки і ви дізнаєтесь який бал за урок ви отримали. Слайд  54.

 

docx
Додано
11 лютого 2018
Переглядів
2157
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку