Мета. Закріпити знання учнів таблиці множення і ділення; удосконалювати уміння розв'язувати складені задачі, вирзи, рівняння. Поглибити та узагальнити знання учнів про значення води у природі. Розвивати пам'ять, увагу, пізнавальні інтереси, економічне мислення, уміння розпізнавати многокутники серед інших фігур. Виховувати бережливе ставлення до води.
Обладнання: ПК, проектор, екран, підручник М. Богдановича «Математика, 3 клас».
Тип уроку: мультимедійний інтегрований урок.
Тема. Вправи і задачі на закріплення вивчених таблиць множення і ділення. Значення води у природі
Мета. Закріпити знання учнів таблиці множення і ділення; удосконалювати уміння розв’язувати складені задачі, вирзи, рівняння. Поглибити та узагальнити знання учнів про значення води у природі. Розвивати пам’ять, увагу, пізнавальні інтереси, економічне мислення, уміння розпізнавати многокутники серед інших фігур. Виховувати бережливе ставлення до води.
Обладнання: ПК, проектор, екран, підручник М. Богдановича «Математика, 3 клас».
Тип уроку: мультимедійний інтегрований урок.
Хід уроку
1. Організація класу до уроку.
Пролунав шкільний дзвінок
всіх покликав на урок!
Будемо гарно працювати,
щоб почути у кінці,
що у нашім третім класі
усі учні молодці! Слайд 2
2. Мотивація пізнавальної діяльності.
- Діти сьогодні у нас незвичайний урок, для того щоб дізнатися про що ми будемо говорити , треба відгадати загадки про навчальні предмети.
2.1. Відгадайте загадки про навчальні предмети:
А де лягає сонце спати,
І звідки вітер, звідки тінь,
І сніг чому такий лапатий,
І заєць чом такий вухатий.
Чому бджолі дрімати лінь,
Чи справді гірша стала глинка,
Від чого запашна малинка,
Куди повзе рогатий жук –
Про все , я дітям, розкажу.
(Природознавство)
Раз, два, три, чотири, п`ять.
Вміють діти рахувать.
Але хто мене не знає,
Хай даремно не гуляє.
Щоби весело гуляти,
Всі уроки треба знати. ( Математика)
Слайд 3
- Про який навчальний предмет розповіла ця загадка? Вірно, молодці. Відгадайте ще одну загадку.
Вчитель: Наука математика навчає нас рахувати - додавати, віднімати, ділити, множити та виконувати інші математичні дії. Природознавство знайомить з природою, яка нас оточує. Сьогодні ми спробуємо поєднати ці дві науки на одному уроці і отримати знання з природознавства і математики.
- На урок я запросила гостя. Ось він уже іде. Слайд 4
- Здогадались, чия це пісенька лунає? /Капітошки./
- А от і сам Капітошка. Слайд 4
- Звідки він прийшов до нас? /З хмаринки./
- Де можна побачити такі краплинки? /Дощ, роса, струмок, річка тощо/ - Що ще ви можете пригадати про краплинку води?
(Краплинка води постійно мандрує. Така мандрівка в природі називається кругообігом води в природі. ) Слайд 5
3. Повідомлення теми і мети уроку.
- Капітошка запрошує нас у мандрівку. Подорожуючи з ним, ми розв’язуватимемо задачі, рівняння, будемо обчислювати вирази, застосовуючи вивчені таблички множення і ділення. За кожне вірно виконане завдання на уроці Капітошка буде нагороджувати вас своїм зображенням. В кінці уроку ви підрахуєте свої капітошки і зможете самі оцінити себе.
4. Робота над темою уроку.
4.1. Математичний диктант.
- Спустившись із хмаринки, Капітошка потрапив у струмок. Слайд 6
- У нас це буде числовий струмок. тому,відкрийте зошити запишіть число, класна робота і підготуйтесь записувати тільки результати до таблиці множення та ділення..
6 · 4, 7 · 5, 12 : 6, 7 · 6, 9 : 3, 8 · 4, 8 · 8, 16 : 4
Взаємоперевірка (24, 35, 2, 42, 3, 32, 64, 4) Слайд 7- 8
(У кого все вірно роздаю капітошки.)
- Продовжуємо нашу подорож.
4.2. Колові приклади.
- Маленькі струмочки впадають у річку. Слайд 9. Інколи у річці трапляється вир – колові рухи води в результаті зіткнення двох течій, при обтіканні виступів берега. Слайд 10 Діаметр лунки може сягати від кількох сантиметрів Слайд 11 до кількох метрів Слайд 12.
- Ми дістались такого виру. для того щоб вибратися з нього нам потрібно обчислити кругові вирази. Слайд 13, 14
6 · 8 |
48 - 5 · 2 |
4 + 9 · 4 |
40 - 9 · 3 |
(13 - 7)·9 |
54 : 6 + 11 |
8 · 5 - 36 |
(38 - 14):3 |
20 - 7 · 2 |
|
- Перевіримо записані вирази. Молодці!
Перевірка - Слайд 15
4.3. Робота у парах. Слайд 16
- Коли пригріває тепле сонечко з поверхонь річок, морів та океанів вода починає випаровуватися.
- Що відбувається далі? /Водяна пара піднімається вгору./
- А ми з вами попрацюємо у парах. Слайд 17
- Вставте такі числа, щоб нерівність ?· 7<40 була правильною. (Числа 2, 3, 4, 5.)
2·7 < 40
3·7 < 40
4·7 < 40
5·7 < 40
Слайд 18
- Зачитайте підібрані вами числа. А тепер звіримо зі слайдом. Слайд 19
4.4. Розв’язування рівнянь.
- У що перетворюється водяна пара високо вгорі? /У крапельки води, з яких утворюються хмари./ Слайд 20 . А капітошка підготував для нас рівняння.
- Рівняння розв'яжемо диференційовано.
36 : х = 6 – для дівчаток, 9 · х = 72 – для хлопчиків. Слайд 21
Слайд 22- 23
4.5. Усні обчислення. Каліграфічна хвилинка.
- Коли хмарки стають важкими,то проливаються на землю дощиком. Слайд 24
- Дощик нам допоможе розв'язати ланцюжки виразів. Нехай хмарки полиють кожну квіточку. Результати запишемо каліграфічно, через кому. Слайди 25-29
17 + 25 : 6 · 4 = 28
63 : 7 + 5 : 2 = 7
21 + 42 : 9 + 8 = 15
20 : 4 · 6 - 13 = 17
3 · 9 - 12 : 5 = 3
- Отже які числа ви записали? Перевіримо. Слайд 30
- А зараз знайдіть суму цих чисел. (70)
- А чи знаєте ви, що це число позначає, скільки відсотків поверхні Землі покрито водою. Організм людини на 70 відсотків складається з води.
- Запишіть це число каліграфічно. Слайди 31
4.6. Фізкультхвилинка (під музичний супровід) Слайди 33
4.7. Розв’язування задачі.
- Колективне розв’язування задачі 308, с. 43. Слайд 34 - 35
4.8. Презентація роботи груп «Юні дослідники» Слайд 36
1 група - розповідь про воду в природі. Слайд 37
На планеті Земля вода займає 71 відсоток всієї території. Це океани, моря, річки,озера, ставки, підземні води, льодовики, атмосферні явища, живі організми. Тіло людини на 70 - 90 відсотків складається з води. Слайд 38
Слайд 39. Води на Землі багато, але більшу частину води становить солона вода морів та океанів. А людям потрібна прісна вода. На кожні 100 л води припадає лише 2 л прісної. Три чверті населення світу відчувають гостру нестачу чистої питної води.
2 група - розповідь про воду на службі у людей. Слайд 40
Без води неможливе життя на Землі. Слайд 41
Водночас вода може бути і руйнівником. Слайд 42
3 група - про енергію вод та забруднення води людиною. Слайд 43
Людина здавна використовувала силу води на млинах.
У наш час за допомогою води працюють машини, які дають електрику. Машини ці стоять на гідроелектростанціях. Слово гідро означає «вода».
Гідроелектростанції для отримання електрики використовують роботу води, що падає. Перша гідроелектростанція в Україні була побудована на Дніпрі — Дніпрогес.
Слайд 44 Нажаль людина не завжди береже воду. У водойми потрапляють отруйні речовини з фабрик, заводів;
Слайд 45 Одночасно людство намагається запобігти забрудненню водойм, а саме:
Слайд 46 Цікаві факти про воду:
Висновок вчителя Слайд 47
4.9. Робота з геометричним матеріалом.
- Після дощику з’явилась веселка. Слайд 48
- Веселка кинула свої кольори і зафарбувала фігури. Назвіть зображені геометричні фігури. Слайд 49
- Які фігури є многокутниками?
- Якщо ми правильно відповіли на запитання, на місці фігур нам відкриються слова. Слайд 50. Складіть із них речення.
- Без води нема життя. Слайд 51. Чи погоджуєтесь ви із цим висловом?
Рахуємо капітошки, підводимо підсумки.
5. Домашнє завдання. Слайд 52 С. 44, № 312, 313.
6. Підсумок уроку. Слайд 53
- Що нового дізнались?
- Що найбільше сподобалось?
- Яке завдання виконували з найбільшою насолодою?
- У чому виникали труднощі?
- Які висновки для себе ви зробили?
- На знак подяки за урок Капітошка дарував вам своїх друзі. Порахуйте кожен свої капітошки і ви дізнаєтесь який бал за урок ви отримали. Слайд 54.