Урок на тему: "Вправи і задачі на закріплення вивчених таблиць множення і ділення. Значення води у природі" 3 клас

Про матеріал

Мета. Закріпити знання учнів таблиці множення і ділення; удосконалювати уміння розв'язувати складені задачі, вирзи, рівняння. Поглибити та узагальнити знання учнів про значення води у природі. Розвивати пам'ять, увагу, пізнавальні інтереси, економічне мислення, уміння розпізнавати многокутники серед інших фігур. Виховувати бережливе ставлення до води.

Обладнання: ПК, проектор, екран, підручник М. Богдановича «Математика, 3 клас».

Тип уроку: мультимедійний інтегрований урок.

Перегляд файлу

 Тема. Вправи і задачі на закріплення вивчених таблиць множення і ділення. Значення води у природі

 Мета. Закріпити знання учнів таблиці множення і ділення; удосконалювати уміння розв’язувати складені задачі, вирзи, рівняння. Поглибити та узагальнити знання учнів про значення води у природі. Розвивати пам’ять, увагу, пізнавальні інтереси, економічне мислення, уміння розпізнавати многокутники серед інших фігур. Виховувати бережливе ставлення до води.

 Обладнання: ПК, проектор, екран, підручник М. Богдановича «Математика, 3 клас».

 Тип уроку: мультимедійний інтегрований урок.

 

Хід уроку

1. Організація класу до уроку.

 

Пролунав шкільний дзвінок

всіх покликав на урок!

Будемо гарно працювати,

щоб почути у кінці,

що у нашім третім класі

усі учні молодці!                 Слайд 2

 

2. Мотивація пізнавальної діяльності.

 - Діти сьогодні у нас незвичайний урок, для того щоб дізнатися про що ми будемо говорити , треба відгадати загадки  про навчальні предмети.

2.1. Відгадайте загадки про навчальні предмети:


А де лягає сонце спати,

І звідки вітер, звідки тінь,

І сніг чому такий лапатий, 

І заєць чом такий вухатий.

Чому бджолі дрімати лінь,

Чи справді гірша стала глинка,

Від чого запашна малинка,

Куди повзе рогатий жук –

Про все , я дітям, розкажу.

             (Природознавство)

 

 

Раз, два, три, чотири, п`ять.

Вміють діти рахувать.

Але хто мене не знає,

Хай даремно не гуляє.

Щоби весело гуляти,

Всі уроки треба знати. ( Математика)  

 


Слайд 3

 - Про який навчальний предмет розповіла  ця загадка? Вірно, молодці. Відгадайте ще одну загадку.

 

 Вчитель: Наука     математика навчає нас рахувати  - додавати, віднімати, ділити, множити  та виконувати інші математичні дії. Природознавство знайомить з природою, яка нас оточує. Сьогодні ми спробуємо поєднати ці дві науки на одному уроці і отримати знання з природознавства  і математики.

 - На урок я запросила гостя. Ось він уже іде. Слайд 4
 - Здогадались, чия це пісенька лунає? /Капітошки./
 - А от і сам Капітошка.  Слайд 4
 - Звідки він прийшов до нас? /З хмаринки./
 - Де можна побачити такі краплинки? /Дощ, роса, струмок, річка тощо/                        - Що ще ви можете пригадати про краплинку води?

(Краплинка води постійно мандрує. Така мандрівка в природі називається кругообігом води в природі. ) Слайд 5

3. Повідомлення теми і мети уроку.

 - Капітошка запрошує нас у мандрівку. Подорожуючи з ним, ми розв’язуватимемо задачі, рівняння, будемо обчислювати вирази, застосовуючи вивчені таблички множення і ділення. За кожне вірно виконане завдання на уроці Капітошка буде нагороджувати вас  своїм зображенням. В кінці уроку ви підрахуєте свої капітошки  і зможете самі оцінити себе.

 

4. Робота над темою уроку.

 4.1. Математичний диктант.

 - Спустившись із хмаринки, Капітошка потрапив у струмок.  Слайд 6
 - У нас це буде числовий струмок. тому,відкрийте зошити запишіть число, класна робота і підготуйтесь записувати тільки результати  до таблиці множення та ділення..
 6 · 4, 7 · 5, 12 : 6, 7 · 6, 9 : 3, 8 · 4, 8 · 8, 16 : 4

 Взаємоперевірка (24, 35, 2, 42, 3, 32, 64, 4)  Слайд 7- 8

(У кого все вірно роздаю капітошки.)

         - Продовжуємо нашу подорож.

  4.2. Колові приклади.

 - Маленькі струмочки впадають у річку. Слайд 9. Інколи у річці трапляється вир – колові рухи води в результаті зіткнення двох течій, при обтіканні виступів берега. Слайд 10 Діаметр лунки може сягати від кількох сантиметрів Слайд 11 до кількох метрів Слайд 12.
- Ми дістались такого виру. для того щоб вибратися з нього нам потрібно  обчислити кругові вирази.  Слайд 13, 14

6 · 8

48 - 5 · 2

4 + 9 · 4

40 - 9 · 3

(13 - 7)·9

54 : 6 + 11

8 · 5 - 36

(38 - 14):3

20 - 7 · 2

 

 - Перевіримо записані вирази. Молодці!

Перевірка - Слайд 15

 4.3. Робота у парах. Слайд 16

 - Коли пригріває тепле сонечко з поверхонь річок, морів та океанів вода починає випаровуватися.
- Що відбувається далі? /Водяна пара піднімається вгору./
- А ми з вами попрацюємо у парах. Слайд 17
- Вставте такі числа, щоб нерівність  ?· 7<40 була правильною. (Числа 2, 3, 4, 5.)

  2·7 < 40
  3·7 < 40
  4·7 < 40
  5·7 < 40

 Слайд 18

- Зачитайте підібрані вами числа. А тепер звіримо зі слайдом. Слайд 19

 4.4. Розв’язування рівнянь.

 - У що перетворюється водяна пара високо вгорі? /У крапельки води, з яких утворюються хмари./ Слайд 20 . А капітошка підготував для нас рівняння.

 - Рівняння розв'яжемо диференційовано.

 36 : х = 6 – для дівчаток, 9 · х = 72 – для хлопчиків.  Слайд 21

 Слайд 22- 23

 4.5. Усні обчислення. Каліграфічна хвилинка.

      - Коли хмарки стають важкими,то проливаються на землю дощиком. Слайд 24

- Дощик нам допоможе розв'язати ланцюжки виразів. Нехай хмарки полиють кожну квіточку. Результати запишемо каліграфічно, через кому.  Слайди 25-29

  17 + 25 : 6 · 4 = 28

  63 : 7 + 5 : 2 = 7

  21 + 42 : 9 + 8 = 15

  20 : 4 · 6 - 13 = 17

  3 · 9 - 12 : 5 = 3

- Отже які числа ви записали? Перевіримо. Слайд 30

- А зараз знайдіть суму цих чисел. (70)

- А чи знаєте ви, що це число позначає, скільки відсотків поверхні Землі покрито водою. Організм людини на 70 відсотків складається з води.

- Запишіть це число каліграфічно.     Слайди 31

 4.6. Фізкультхвилинка (під музичний супровід) Слайди 33

 4.7. Розв’язування задачі.

- Колективне розв’язування задачі 308, с. 43.  Слайд 34 - 35

 

 

4.8. Презентація роботи груп «Юні дослідники»   Слайд 36

 1 група - розповідь про воду в природі.  Слайд 37

 На планеті Земля вода займає 71 відсоток всієї території. Це океани, моря, річки,озера, ставки, підземні води, льодовики, атмосферні явища, живі організми. Тіло людини  на 70 - 90 відсотків складається з води.   Слайд 38

 Слайд 39.   Води на Землі багато, але більшу частину води становить солона вода морів та океанів. А людям потрібна прісна вода. На кожні 100 л води припадає лише 2 л прісної. Три чверті населення світу відчувають гостру нестачу чистої питної води.

 

 2 група - розповідь про воду на службі у людей. Слайд 40

 Без води неможливе життя на Землі.   Слайд 41

  • вода – це врожай на городах, полях, в садах;
  • після дощів – свіже повітря;
  • мінеральна вода лікує людей;
  • вода потрібна людям і тваринам;
  • водою миємось, у воді перемо одяг;
  • по воді пливуть човни, кораблі;
  • на воді будують електростанції;             
  • водою гасять пожежі.

Водночас вода може бути і руйнівником.  Слайд 42

  • часто після рясних весняних опадів та танення снігу відбувається затоплення сіл, міст,  сільськогосподарських полів, що призводить до руйнування будинків, загибелі посівів, лісів і вимушеної евакуації населення із зони затоплення.
  • цунамі — рідкісне, але дуже грізне явище природи. Слово цунамі в перекладі з японської означає «велика хвиля, що заливає берег». Ці хвилі можуть бути незначними і навіть непомітними, але можуть бути і катастрофічними, руйнівними.

 

 3 група - про енергію вод та забруднення води людиною.   Слайд 43

 Людина здавна використовувала силу води на млинах.
У наш час за допомогою води працюють машини, які дають електрику. Машини ці стоять на гідроелектростанціях. Слово гідро означає «вода».
 Гідроелектростанції для отримання електрики використовують роботу води, що падає. Перша гідроелектростанція в Україні була побудована на Дніпрі — Дніпрогес.

 Слайд 44 Нажаль людина не  завжди береже воду. У водойми потрапляють отруйні речовини з фабрик, заводів; 

  • вода забруднюється на фермах і в побуті;
  •  через аварії танкерів, теплоходів у воду морів і океанів потрапляють тисячі тонн нафти;
  •  іноді на берегах річок, озер, ставків люди миють автомобілі і забруднюють воду бензином.
  • у брудній воді багато шкідливих речовин та хвороботворних бактерій;
  • вони викликають різні хвороби у людей;
  • у такій воді гинуть рослини і тварини.

Слайд 45  Одночасно людство намагається запобігти забрудненню водойм, а саме:

  • на підприємствах будують очисні споруди;
  • для збирання нафти будують спеціальні кораблі – нафтозбирачі;
  • оберігати водойми дорослим допомагають школярі. Щоб водойми не забруднювались, на берегах річок і ставків вони висаджують рослини.

 

 Слайд 46 Цікаві факти про воду:

  • за все життя людина споживає в середньому 50 – 60 тон води;
  • без  води людина не може прожити більше ніж 8 діб;
  • щоб виростити 1 кг овочів, потрібно витратити 2 тони води;
  • щоб добути 1 тонну вугілля, потрібно 5 тон води;
  • якби розлити всю океанську воду по всій умовно розрівняній поверхні суші, то шар води становив би приблизно 2 цілих 6 десятих кілометрів.

  

Висновок вчителя  Слайд 47

         4.9. Робота з геометричним матеріалом.

 - Після дощику з’явилась веселка.  Слайд 48

 - Веселка кинула свої кольори і зафарбувала фігури. Назвіть зображені геометричні фігури.   Слайд 49

 - Які фігури є многокутниками?

 - Якщо ми правильно відповіли на запитання, на місці фігур нам відкриються слова.  Слайд  50.  Складіть із них речення.

 - Без води нема життя.  Слайд  51. Чи погоджуєтесь ви із цим висловом?

Рахуємо капітошки, підводимо підсумки.

5. Домашнє завдання. Слайд 52           С. 44, № 312, 313.

 

6. Підсумок уроку. Слайд 53

 - Що нового дізнались?  

 - Що найбільше сподобалось?  

 - Яке завдання виконували  з найбільшою насолодою?

 -  У чому виникали труднощі? 

 - Які висновки для себе ви зробили?

 - На знак подяки за урок Капітошка дарував вам своїх друзі. Порахуйте кожен свої капітошки і ви дізнаєтесь який бал за урок ви отримали. Слайд  54.

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
11 лютого
Переглядів
146
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку