Конспект уроку з математики "Кілограм. Поняття «важчий—легший»."

Про матеріал

Урок розроблено згідно програмових вимог. Форма проведення - подорож. З метою мотивації задіяні казкові герої. Цікаві завдання , задачі, приклади, практична робота з терезами. Дотримано всіх етапів уроку.

Перегляд файлу

Тема.

Кілограм. Поняття «важчий—легший». Розв'язування задач на визначення маси об'єктів

 

Мета: Ознайомити учнів з одиницею вимірювання маси -1 кілограм. Показати практичне використання цієї одиниці. Поглибити вміння розв’язувати приклади і задачі. Розвивати творче мислення,  уміння працювати в групах та в парах; виховувати колективізм, взаємодопомогу.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Обладнання: презентація, картки з прикладами, м’яч , ляльковий театр – «Колобок», цифри на магніті, ваги, гирі, пакети товару.

 

                                             Хід уроку.

      І. Організація початку уроку

Пролунав дзвінок,

Починається урок.

В казку вирушим всі разом,

Перешкоди всі пройдем,

А хто буде сумувати,

Із собою не візьмем.

 

      II. Мотивація навчальної діяльності

  •  Сьогодні, діти, у нас незвичайний урок. Ми з вами здійснимо подорож у світ казок, але хто буде головним героєм ви повинні дізнатися самі, після того, як виконаєте моє завдання.

 

3 + 2   10 – 9   3 + 3   8 – 6     2 + 1    6 – 2    5 + 2

5          1           6         2                3         4       7

 Б         к          о          л            о            о         к 

(Колобок).

 

— Молодці, виконали завдання. Всім знайома казка про Колобка? От і сьогодні ми здійснемо подорож до цієї казки, будемо допомагати і змінимо кінець на щасливий. Тож вирушаємо у подорож.

 

          ІІІ. Оголошення теми уроку

Сьогодні ми з вами  ознайомимося з поняттям -  кілограм. А колобок нам в цьому допоможе. Правда ж , Колобку?

 

         ІV. Актуалізація опорних знань

Тож вирушаємо у подорож

Спекла баба одного вечора колобочка і поклала його на віконечко, щоб охолонув. Колобок, на диво, вийшов гарненький, непосидючий та допитливий. Лежить на вікні, дивиться на небо та зірочки рахує. Давайте допоможемо йому.

1. Усний рахунок. (з м’ячем)

  • Полічіть від 1 до 10;
  • від 10 до 1; від 5 до 8; від 9 до 3.
  • Назвіть сусідів чисел 5; 8; 3.
  • Назвіть наступне число 3; 6; 9.
  •  Назвіть попереднє число 7; 9; 10.

 

Мріяв, мріяв Колобок і не помітив, як настав ранок і засіяло сонечко.

 

2. Робота з геометричним матеріалом

А подивіться який гарний будиночок і Колобка. Скажіть із яких геометричних фігур він зроблений?

Сонячні промінчики розбудили Колобка він стрибнув і покотився.

 

ІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Хвилинка каліграфії

Колобок так стрибнув, що розсипав всі цифри

1  2   4   6   3   7   5   8   10   9

Зберіть на дошці правильно. Запишіть сьогоднішню дату каліграфічно.

 

  1. Ознайомлення з кілограмом.

Ось по цій числовій доріжці  Колобок вийшов на лісову галявину.

Раптом бачить з – за тернинки

Вигляда якась тваринка

Вушка довгенькі, кожушок сіренький

Хто це, діти?

Зайчик

  • Колобок, виконай моє завдання , а то я тебе з їм.
  • Поясни мені, що таке – КІЛОГРАМ.
  • Допоможемо Колобку?
  • Порівняння предметів
  • Усі предмети мають різну масу. Візьміть в одну руку підручник, а в другу олівець. Що важче? Що легше?
  • У цьому випадку говорять, що маса підручника більша за масу олівця. Різні предмети мають різну масу.
  • Масу визначають зважуванням. Щоб виміряти величину, треба знати одиницю її вимірювання. Однією з одиниць вимірювання маси є кілограм. Зважують кілограмами на терезах. Терезами користуються в магазинах, на базарі.
  • Розповідь про терези
  • Хто працює в магазині? (Продавці)
  • Як звати тих людей, які купують товари? (Покупці)
  • Часто у магазинах продають розфасовані у пакетах чи коробках сіль, цукор, гречані крупи, рис... (Учитель демонструє кілограмові пакети рису, цукру, солі тощо). — Який предмет потрібний, щоб продавець відпустив нам певну кількість товару? (Терези, вага).

 Учитель показує різні види ваг: кантар, аптечні терези, медичну вагу.

 

 

  1. Гра «Магазин»
  • Щоб зважити товар продавці мають терези і гирі.
  • Давайте зважимо на терезах пакет з крупою.
  • На ліву шальку кладемо пакет з крупою, а на праву – гирі.
  • Гирі бувають вагою 1 кг, 2кг,5 кг.
  • На письмі слово кілограм записують скорочено: 1кг,2кг,3кг.
  • Отже , ставимо стільки гир, щоб терези зрівноважились. Яку масу мають гирі, таку і крупа.

А тепер зважимо хлібину, підручник, яблука. (Діти виступають в ролі продавців і покупців)

 

  1. Робота з підручником (с. 81, впр. 1–3).

Котиться, котиться Колобок далі, а назустріч йому вовк

Вовк до школи не ходив

Вовк уроки не вчив

Не читав і не писав

І по нотах не співав

Тож нічого він не знав

Вовк

 — Колобок, колобок, я тебе з’їм!

— Не їж мене.

  • Тоді виконай мої завдання

— Діти, давайте допоможемо вовчику виконати завдання.

 Вправа 1 Хто легший: лисичка чи ведмедик?

Вправа 2 Яка гиря привела терези у рівновагу, якщо маса одного кавуна 6 кг, а однієї дині — 3 кг?

 Вправа 3 Як можна за допомогою гир масою 1 кг, 2 кг, 5 кг зважити 7 кг горіхів? (5 кг і 2 кг). А 4 кг яблук? (На шальку з яблуками поставити гирю 1 кг, а  на іншу — гирю масою 5 кг)

 

ІІІ. Фізкультхвилинка

 

ІV. Закріплення нового матеріалу

 

  1. Робота в зошиті  (Задача з підручника 4)

Покотився колобок, раптом назустріч йому ведмідь:

Ведмідь

— Який ти апетитний, колобок! Я тебе з’їм!

— Ні, Михайле Потаповичу

 - Тоді виконай моє завдання.

 

 

 

Котиться колобок, а назустріч

У темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має,

Їй на місці не сидиться

Як зовуть її   (лисиця)

Лисиця

— Колобок, колобок,  виконай моє завдання, а то я тебе з’їм!

 

          2кг                    ?                4кг

  • Яка маса курки? Яка маса двох курок?
  • На скільки маса індика більша за  масу курки?
  • А за масу двох курок?(однакова)

 

V. Підсумок уроку.

  • Що нового навчилися на уроці?
  • Із якою одиницею вимірювання маси познайомилися?
  • От і підійшла до кінця наша подорож. Ви сьогодні дуже добре працювали і допомогли колобку залишитися цілим. Я  вам дякую за співпрацю. Допомагайте один одному так, як ви це робили на уроці. Будьте добрими та щирими, і у вас буде багато друзів, які завжди прийдуть вам на допомогу.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
23 жовтня 2018
Переглядів
421
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку