Урок розроблено згідно програмових вимог. Форма проведення - подорож. З метою мотивації задіяні казкові герої. Цікаві завдання , задачі, приклади, практична робота з терезами. Дотримано всіх етапів уроку.
Тема.
Кілограм. Поняття «важчий—легший». Розв'язування задач на визначення маси об'єктів
Мета: Ознайомити учнів з одиницею вимірювання маси -1 кілограм. Показати практичне використання цієї одиниці. Поглибити вміння розв’язувати приклади і задачі. Розвивати творче мислення, уміння працювати в групах та в парах; виховувати колективізм, взаємодопомогу.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Обладнання: презентація, картки з прикладами, м’яч , ляльковий театр – «Колобок», цифри на магніті, ваги, гирі, пакети товару.
Хід уроку.
І. Організація початку уроку
Пролунав дзвінок,
Починається урок.
В казку вирушим всі разом,
Перешкоди всі пройдем,
А хто буде сумувати,
Із собою не візьмем.
II. Мотивація навчальної діяльності
3 + 2 10 – 9 3 + 3 8 – 6 2 + 1 6 – 2 5 + 2
5 1 6 2 3 4 7
Б к о л о о к
(Колобок).
— Молодці, виконали завдання. Всім знайома казка про Колобка? От і сьогодні ми здійснемо подорож до цієї казки, будемо допомагати і змінимо кінець на щасливий. Тож вирушаємо у подорож.
ІІІ. Оголошення теми уроку
Сьогодні ми з вами ознайомимося з поняттям - кілограм. А колобок нам в цьому допоможе. Правда ж , Колобку?
ІV. Актуалізація опорних знань
Тож вирушаємо у подорож
— Спекла баба одного вечора колобочка і поклала його на віконечко, щоб охолонув. Колобок, на диво, вийшов гарненький, непосидючий та допитливий. Лежить на вікні, дивиться на небо та зірочки рахує. Давайте допоможемо йому.
1. Усний рахунок. (з м’ячем)
Мріяв, мріяв Колобок і не помітив, як настав ранок і засіяло сонечко.
2. Робота з геометричним матеріалом
А подивіться який гарний будиночок і Колобка. Скажіть із яких геометричних фігур він зроблений?
Сонячні промінчики розбудили Колобка він стрибнув і покотився.
ІІ. Вивчення нового матеріалу
Колобок так стрибнув, що розсипав всі цифри
1 2 4 6 3 7 5 8 10 9
Зберіть на дошці правильно. Запишіть сьогоднішню дату каліграфічно.
Ось по цій числовій доріжці Колобок вийшов на лісову галявину.
Раптом бачить з – за тернинки
Вигляда якась тваринка
Вушка довгенькі, кожушок сіренький
Хто це, діти?
Зайчик
Учитель показує різні види ваг: кантар, аптечні терези, медичну вагу.
А тепер зважимо хлібину, підручник, яблука. (Діти виступають в ролі продавців і покупців)
Котиться, котиться Колобок далі, а назустріч йому вовк
Вовк до школи не ходив
Вовк уроки не вчив
Не читав і не писав
І по нотах не співав
Тож нічого він не знав
Вовк
— Колобок, колобок, я тебе з’їм!
— Не їж мене.
— Діти, давайте допоможемо вовчику виконати завдання.
Вправа 1 Хто легший: лисичка чи ведмедик?
Вправа 2 Яка гиря привела терези у рівновагу, якщо маса одного кавуна 6 кг, а однієї дині — 3 кг?
Вправа 3 Як можна за допомогою гир масою 1 кг, 2 кг, 5 кг зважити 7 кг горіхів? (5 кг і 2 кг). А 4 кг яблук? (На шальку з яблуками поставити гирю 1 кг, а на іншу — гирю масою 5 кг)
ІІІ. Фізкультхвилинка
ІV. Закріплення нового матеріалу
Покотився колобок, раптом назустріч йому ведмідь:
Ведмідь
— Який ти апетитний, колобок! Я тебе з’їм!
— Ні, Михайле Потаповичу
- Тоді виконай моє завдання.
Котиться колобок, а назустріч
У темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має,
Їй на місці не сидиться
Як зовуть її (лисиця)
Лисиця
— Колобок, колобок, виконай моє завдання, а то я тебе з’їм!
2кг ? 4кг
V. Підсумок уроку.