Урок. "Рівняння. Правила розв'язування рівнянь."

Про матеріал

Формування поняття рівняння, кореня рівняння (розв'язку); вироблення навичок розв'язування рівнянь за правилами знаходження невідомих компонентів додавання і віднімання. Розвивати систематичність і послідовність мислення. Виховувати математичну культуру та культуру запису.

Перегляд файлу

Тема: Числові та буквені вирази. Рівняння. 5 клас.

Урок 3.

Тема уроку. Рівняння.

Мета: Формування поняття рівняння, кореня рівняння (розв'язку); вироблення навичок розв'язування рівнянь за правилами знаходження невідомих компонентів додавання і віднімання. Розвивати систематичність і послідовність мислення. Виховувати математичну культуру та культуру запису.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку

I. Перевірка домашнього завдання.

Учні високого рівня знань на перерві записують відповіді на домашнє завдання. Вчитель перевіряє наявність виконаного домашнього завдання.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Запитання до класу

  1. Як називаються компоненти дії додавання; віднімання; множення; ділення?
  2. Як знайти невідомий доданок? зменшуване? від’ємник?
  3. До якого числа треба додати 9, щоб отримати 45? Як знайти це число?

(х + 9 = 45; х = 45 – 9; х = 36).

  1. Від якого числа треба відняти 16, щоб отримати 39? Як знайти це невідоме число? (х – 16 = 39; х = 39 + 16; х = 55).
  2. Яке число треба відняти від 75, щоб отримати 34? Як знайти це чис­ло? (75 – а = 34; а = 75 – 34; а = 41)
  3. Прочитайте вираз, використовуючи слова «сума», «різниця»:

1) х + 98; 2) х – 67; 3) 23 – у; 4) (1788 + х) – 89; 5) (х – 67) + 21;

6) (345 – а) – 111;   7) 779 – (х – 233); 8) 1123 – (х + 67).

 

II. Формування знань

 

Означення

Приклад

Рівність, що містить невідоме називають рівнянням.

х +64 = 87; у – 87 = 11

Значення невідомого, при якому рівність стає правильною, називають розв’язком, або коренем рівняння.

х = 87-64 = 23;

23+64 = 87 – правильна рівність

 

Для розв’язування рівнянь застосовують такі правила:

1) Щоб знайти невідомий доданок, треба від суми відняти відомий доданок.

2) Щоб знайти невідоме зменшуване, треба до різниці додати від’ємник.

3) Щоб знайти невідомий від’ємник, треба до зменшуваного відняти різницю.

4) Щоб знайти невідомий множник, треба добуток поділити на відомий множник.

5) Щоб знайти невідоме ділене, треба частку помножити на дільник.

6) Щоб знайти невідомий дільник, треба ділене поділити на частку.

III. Розв'язування вправ.

Робота з підручником.

Виконати № 372,373, 375, 377, 379, 384.

Для дітей високого рівня знань № 388,390, 393 (вчитель в кінці уроку перевіряє правильність розв’язання, звертає увагу на помилки. Можливе виставлення оцінок за самостійну роботу.).

Додатково

  1. Знайдіть різницю коренів рівнянь:

1) (х + 320) – 243 = 454 і 912 – (р + 39) = 625;

2) (x – 120) – 763 = 610 і (1900 – k) – 279 = 1268.

  1. 1) На перерві у класі було х дітей. Коли з класу вийшло 6 дітей і зайшло 11, то стало 34 дитини. Скільки дітей було у класі спо­чатку?

2) Якщо до числа с додати 8, то ця сума на 13 буде менша за число 67. Знайдіть с.

IV. Підсумок уроку

Повторити теоретичний матеріал. Дати відповіді на питання с. 62.

V. Домашнє завдання

§ 11, вивчити правила.

Виконати №374, 376,385.

Для дітей високого рівня знань № 389,394.

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Інкл
Додано
24 жовтня 2018
Переглядів
24177
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку