Математика Клас 6
Тема: Задачі на пропорційний поділ
Цілі:
Формування предметних компетентностей: формувати вміння та навички розв’язувати задачі на поділ числа або величини у заданому відношенні.
Формування ключових компетентностей: формувати громадянську позицію, вміння відстоювати власнудумку, застосовувати знання до розв’язання компетентнісних задач; сприяти самовихованню відповідальності за свої знання, вміння знаходити інформацію.
Очікувані результати: знають що таке відношення, пропорція, основна властивість пропорції, розуміють які це прямо пропорційні величини, як число поділити в даному відношенні.
Тип уроку: Формування та удосконалення компетентностей
Обладнання: картки з числами, картки із завданнями для груп , картки для оцінювання, дидактична гра
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів . Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і уважними.
Завдання наші такі: Показати
- знання з теми « Відношення і пропорція»
- уміння співпрацювати у групі
- Уміння використати знання до розв’язування задач із повсякденного життя
Ми починаємо урок, а на уроці ми…( Групи дописують слова на дошці)
Уважні!
Розумні!
Організовані!
Кмітливі!
ІІ. Актуалізація знань та умінь.
1. Дидактична гра Колесо (використанння сервісу Wordwall) , робота в парах- перевірка правил з теми.
Взаємооцінювання (добре підготувався, гарно розповів, все виконав, треба ще довчити)
2.Усний рахунок. Скласти відношення, а тоді пропорції з чисел і пояснити
основну властивість відношення .( Картки з числами 1,11,22,2, 100,200,4,5,20,3 на партах. Є зайве число.)
ІІІ . Застосування вмінь і навичок
Робота в групах. Клас поділений на групи, яким дані картки із завданнями і картки для оцінювання.
Ми на класній годині дивилися репортажі кухарів ЗСУ з фронту.
( Показати фрагмент відео) Щоб боротися з ворогом потрібно їсти, бо бійцям потрібна сила, енергія. Що набільше готують? Борщ, узвар- популярні українські страви. Завдання для груп:
-Розрахувати інградієнти для борщу, який готують для бійців. Знайти інформацію про український борщ.
-Розрахувати інградієнти для приготування узвару, який корисний з медом.
-Проект « рецепт аджики від волонтерів»- салат з солодкого та гіркого перцю, часнику. Розрахувати на 20 півлітрових банок. Згадати і про волонтерство дітей.
- Розрахувати скільки потрібно кг цементу для приготування 100 кг розчину. Розчин складається з води , цементу та піску у відношенні 1:1:3
( що буде якщо покласти менше цементу?)
-Розрізати стрічку у відношенні 1:3, 1:2 ( для дітей з ООП)
Кожна група розв’язує задачу і звітує перед класом та виставляє оцінки своїм учням на картках . Можна використовувати не всі картки, а взяти три групи.
ІV.Рефлексія:
Зробити рекламу здобутим знанням на уроці. Можна по групах. Говоримо «Я зрозумів , я зацікавився, я думаю, що буду використовувати ці знання , ми дізналися …»
Учитель: Чи потрібна тема « Відношення і пропорції» у житті?
Людям яких професій потрібно знати про пропорційну залежність величин? А вдома при концервуванні мами дотримуються пропорцій?
(Кухарі, робітники на будівництві, швеї, медсестри, усі знають як важпиво дотримуватися пропорцій…)
Думаю , що ви зрозуміли - знання, відповідальність, добросовісність у роботі- від цього залежить успішність виконання будь-яких завдань.
V .Домашнє завдання: скласти свою задачу на пропорційний поділ ( як варити гречану кашу , пропорція води і крупи – запитати у мами)
Картка № 1
Для пртиготування узвару на 3 літри води беруть 350 гр сухофруктів і 7 столових ложок меду. Розрахуйте кількість продуктів на 12 літрів води у кілограмах. (Можна користуватися інтернетом для знаходження потрібної інформації)
Очікувані відповіді до задачі : на 12 л води додати 1, 4 кг сухофруктів та 28 ст. л. меду= 560 гр=0,56 кг( учні повинні знайти в інтернеті , що 1 ст л меду без гірки = 20 гр)
Картка № 2
Для приготування борщу потрібні овочі: картопля, буряк, капуста, морква, цибуля, у відношенні 4 : 3 : 3 : 1: 1 . Помічнику кухаря потрібно відважити та підготувати всі овочі, щоб вистачило на 12 літрів води, тобто на велику каструлю борщу. Допоможіть розрахувати овочі в кілограмах , якщо на 2 літри води кладуть 240 гр капусти. Можна відповідь округлити до десятих. Знайти інформацію про український борщ.
Очікувані відповіді до задачі: 240: 3=80 (гр) – на 1 частину
Отже, на 2- л каструлю потрібно 4*80=320 гр картоплі, по 240 гр капусти і буряка, по 80 гр цибулі та моркви
На 12-л : 12: 2=6(раз), тоді 320*6=1920гр=1,920 (кг)-картоплі;
240*6=1440гр=1,440(кг)- буряка і капусти;
80*6=480гр=0, 480(кг)- цибулі і моркви
( Відомості з інтернету: Міжурядовий комітет з охорони нематеріальної культурної спадщини вніс український борщ до списку нематеріальної культурної спадщини ЮНЕСКО, що потребує негайної охорони.
За словами міністра культури та інформаційної політики Олександра Ткаченка, йдеться про елемент "Культура приготування українського борщу".)
Картка № 3 (Для хлопців)
Для приготування розчину на будівництві потрібно змішати воду, пісок і цемент у відношенні 1:3:1. Скільки потрібно взяти кілограм цементу , щоб приготувати 100 кг розчину? ( що буде, якщо покласти менше цементу?)
Очікувані відповіді до задачі:
1+3+1=5(частин)
100:5=20(кг) – на 1 частину
20*3=60(кг)- на 3 частини
Можна розв’язати рівнянням: нехай на 1 частину –х кг, тоді
х+3х+х=100
5х=100
Х=20(кг)- на 1 част.
Відомості з інтернету : якщо забагато піску, то покришиться.
Картка № 4
( для дітей з ООП, допомагає асистент учителя)
Є стрічки довжиною по 1 м. Розрізати їх у відношенні 1:2; або потрібно поділити стрічку на частини 1:3.
Картка № 5
Групі дано було дано завдання поспілкуватися з волонтерами та дізнатися рецепт аджики, який готували жінки для бійців. Також учні повинні розрахувати продукти на 20 півлітрових банок.
Такий рецепт: на 1,5 кг солодкого перцю 250 гр часнику та 250 гр гіркого перцю, сіль.
Очікувані відповіді:
20 банок- це близько 10 кг , 10: (1,5+0,250 +0,250)=5(кг)- на 1 частину
5* 1,5=7,5(кг)- солодкого перцю
5 0,250=1,250(кг)-гіркого перцю і часнику
Можна рівнянням: нехай на 1 частину х кг, 1,5:0,25:0,250
тоді 1,5х +0,250х+0,250х=10
2х=10
х=5(кг) – на 1 частину
50,250=1,250(кг)- часнику ;
51,5=7,5(кг)- солодкого перцю
Картки для оцінювання:( оцінювання підготовки до уроку, роботи у групі та оцінку за урок виставляють разом, а один варіант вибирає кожний учень за себе)
Прізвище та ім’я учня |
Підготовка до уроку
( +, або +-, або -) |
Працював старанно у групі (+ , або +- , або-) |
Вибрати один варіант і поставити там + |
Оцінка за урок |
||
Зрозу мів |
Майже зрозумів
|
Ще потрібно розібратися з темою |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|