конспект уроку з математики в 1 класі. "Порівняння кількості об'єктів, співвідношення на скільки більше (менше)."

Про матеріал

На основі порівняння кількості предметів формувати в учнів розуміння різницевого порівняння чисел. Пояснити співвідношення "на скільки більше (менше)".

Перегляд файлу

Урок  математики 1 клас  ( за оновленою програмою)  на тему: «Порівняння кількості об’єктів співвідношення на скільки більше (менше)?Різницеві порівняння.» Підручник «Математика 1 клас» Ф. М. Рівкінд, Л.В.Оляницька.

Тема: Порівняння кількості об’єктів співвідношення на скільки більше (менше)? Різницеві порівняння.

Мета: на основі порівняння кількості предметів навчити порівнювати предмети в межах 10, формувати свідоме розуміння різницевого порівняння чисел. Закріплювати навички швидко, правильно лічити, обчислювати математичні вирази.  Розвивати логічне мислення , увагу. Виховувати охайність в написанні, інтерес до математики.

      Хід уроку:

I.Організація класу

Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми з вами вирушаємо у подорож водними просторами Математичного океану. А попливемо на  ось такому човні під вітрилами.

  C:\Users\Глеб\Pictures\парус.jpg

Якщо ви правильно і швидко виконаєте всі завдання, ми побуваємо у різних портах і повернемося додому.

II. Актуалізація опорних знань.

-І так- подорож почалась. Порт, у якому ми зараз прибудемо – Обчислювальний. На борту човна у нас дві команди: «Парус» і «Якір».

-Згадайте, як називаються числа при додаванні, при відніманні.

1) На мультимедійній дошці з’являються слайди для обчислювання.

C:\Users\Глеб\Pictures\усний раунок_4.jpgC:\Users\Глеб\Pictures\усний рахунок.jpg

2). Задачі для усного рахунку.

Вітер листя обривав і тихенько рахував.                                                                                    5 листочків дубових та 3 кленових.                                                                                    Тихо він на землю клав і у діток запитав:                                                                                          -Скільки ж я листків зірвав?

Петрик книги протирав, на полиці їх складав.                                                          Ось поклав він 5 книг, потім ще 4.                                                                                                       Довго думав і гадав, скільки всіх книжок поклав?

3).Завдання-гра «Визнач маршрут човна.» Прочитайте зашифроване слово і дізнаєтесь, куди далі пливе човен.

 1-ь;  2-і;  5-д;  6-е;  8-п;  9-в;  10-н.

5 збільшити на 3;                                                                                                              Знайти суму 6 і 3;                                                                                                                  Перший доданок 6, другий-1.                                                                                        7 зменшити на 5.                                                                                                                                         7 плюс 3.                                                                                                                                         10 мінус 4.                                                                                                                                         Знайти різницю 8 і7.

ПІВДЕНЬ.

4) Каліграфічна хвилина.

Писатиме цифру 5.( Діти пишуть цифру і дають їй характерисику.)  

  III. Вивчення нового матеріалу.                                                                                                     1)Робота з індивідуальним матеріалом.

-Покладіть 6 жовтих кружечків. Покладіть 4 зелених.                                                                      -Скільки зайвих «зелених» кружечків? Що можна сказати про жовті кружечки? (Їх на 2 більше, ніж зелених.)                                                                                       -Скільки зелених кружечків бракує, щоб їх стало стільки, скільки жовтих?  Тоді, що можна сказати про зелені кружечки? ( Їх на 2 менше, ніж жовтих.)

 

Висновок: Якщо жовтих кружечків на 2 більше, ніж зелених, тоді зелених-на 2 менше, ніж жовтих.

-А тепер складемо задачу про ці кружечки.

2) Робота з наборним полотном.

- Виставимо на набірному полотні 7 кружечків жовтих і 4 зелених.                                           - На скільки більше жовтих кружечків, ніж зелених?(на 3 більше)                                         -Яку дію виконали, щоб одержати 3? (7-4)

Висновок: Щоб дізнатися, на скільки одне число більше від другого, треба від більшого числа відняти менше.

-На скільки менше зелених кружечків, ніж жовтих? (на 3 менше)                                         -Яку дію треба виконати, щоб одержати 3?

Висновок: Щоб дізнатися, на скільки одне число менше від другого, треба  від більшого числа відняти менше.

-Діти, ви так старанно дивилися в даль, що оченята ваші втомилися. Тому давайте виконаємо вправи для очей. (Релаксація для очей)

IV. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Робота в групах. Командири груп відповідають. 

-Коли пливли на човні, то зловили золоту рибку, а вона попросила допомогти її розв’язати задачу.                                               

 

C:\Users\Глеб\Pictures\урок.jpg

Учні в групах розв’язують задачу. Відповідають на скільки більше і якою дією розв’язали .Чому застосували дію віднімання.

V. Фізкультхвилинка.

Працювали ви старанно,                                                                                          Лічили, писали охайно.                                                                                         Стомилися очки і рученята,                                                                                 Спочиньте трохи, малята!

Учні роблять танцювальні рухи під музику.

2) Робота з підручником.

Завдання 1. –Розгляньте числовий промінь. Від якого числа летіло сонечко? На якому числі сіло спочатку? Потім? Прочитайте приклад .Яка відповідь прикладу?

-Скільки всього додали? Як саме? Скільки всього відняли? Як саме?

Завдання 2.Розвязання прикладів. (Взаємоперевірка)

Задача 3. Скласти задачі за малюнками і коротким записом.

1.Червоних було 5 кубиків, а синіх- 3 кубики. На скільки більше було червоних кубиків?

2.Червоних було 5 кубиків, а синіх- 3 кубики. На скільки менше було синіх кубиків?

Учні розв’язують задачу і роблять висновок.

Щоб дізнатися, на скільки одне число більше або менше за інше, потрібно від більшого числа відняти менше.

Задача 4.

Щоб дізнатися, на скільки станцій більше проїхав Максим, ніж Степан потрібно від більшого числа відняти менше. Тобто від 9 відняти дорівнює 2 (ст.)

3)На нашому човнику ми рухалися і вдень, і вночі. Пограємо в гру «День- Ніч».

1.-Ніч.(Закривають очі.) Наскільки число 5 менше, ніж число 9?                                              -День! Відповідь 4                                                                                                                            -Ніч. Наскільки число 10 більше, ніж 7?                                                                                      -День. На 3.

2.Закінчіть речення.

-Ніч. 10 більше від 4 на …                                                                                                                 -День. На 6.                                                                                                                               -Ніч.4 менше від 9 …                                                                                                        -День. На 5.

3.Розв’язати задачу.

-Ніч. У ставку сиділо 8 жабок, а поруч плавало 4 рибки. На скільки більше було жабок?                                                                                                                                               -День. На 4.

VI. Підсумок уроку.

-Ось і підходить до закінчення наш урок. Молодці, ви добре попрацювали.                       -Як дізнатися, на скільки одне число більше за друге?                                                                      -Що сподобалося на уроці?                                                                                                                               -У чому ви зазнали труднощів? 

                                                                                                                                             Підготувала: вчитель початкових класів Комунального закладу «Матвіївська загальноосвітня санаторна школа-інтернат I-III ступенів» Запорізької обласної ради Братковська Марина Миколаївна, «спеціаліст вищої категорії», педагогічне звання «старший учитель».

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
18 лютого 2018
Переглядів
6031
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку