Конспект уроку з математики в 4 класі "Розв’язування і складання задач на пропорційне ділення. Розв’язування рівнянь та нерівностей."

Про матеріал
Цей конспект уроку-подорожі можна використати , щоб закріпити вміння учнів складати та розв’язувати задачі на пропорційне ділення, обчислювати рівняння та нерівності ; вдосконалювати обчислювальні навички учнів; виховувати любов до рідного краю.
Перегляд файлу

 

GEOMTRY.WMFD:\все фото с телефона 2\Фото1урок\20140901_103501.jpg

Тема. Розв’язування і складання задач на пропорційне ділення. Розв’язування рівнянь та нерівностей.

Мета:опрацювати складання та розв’язування задач на пропорційне ділення,  рівнянь та нерівностей; вдосконалювати обчислювальні навички учнів; виховувати любов до рідного краю.

D:\все фото с телефона 2\Фото1урок\20140901_082207.jpgОбладнання:таблиці для усних обчислень,таблиця умови задачі,слайди з фотографіями.

Тип уроку:урок закріплення знань(урок-подорож).

Хід уроку

І.Організаційний момент

В добрий день і в добрий час                                                                                                          Завітали ви до нас.                                                                                                                                                                                                           Всіх гостей ми в нас вітаємо,                                                                                                                                       Подивіться,що ми знаємо.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  •      Сьогодні наш урок не зовсім звичайний,ми з вами вирушимо в подорож по цікавих місцях Сумщини. Так як подорожувати пішки довго,а у нас лише один урок,то ми спочатку оберемо транспорт для подорожі.

 

 

 

 

 

 

 

1.Гра «Математична мозаїка».

Коли учень правильно розв’язує приклад,той зникає і на його місці з’являється кольоровий прямокутник. Укінці гри на дошці з’являється мозаїчне зображення автомобіля.

 

                                                           34 000 : 2 (17000)                24 * 300 (7200)                                                                            

                                                 800 * 3(2400)                       4т : 8ц ( 5)         

                                                                    72 грн. 36к. : 9 (8грн.04к.)

 

 

 

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

  •      Кожен,хто вирушає в далеку дорогу,завжди бере з собою необхідні речі. Давайте перевіримо,чи все необхідне ми спакували.
  • Прочитайте відповіді до виразів №736.
  • На скільки дій розв’язання задачі №735?
  • Яка відповідь в задачі?

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

  •      Ось нарешті ми можемо вирушити,а щоб нам в дорозі було веселіше,ми будемо складати задачі,обчислювати їх,розв’язувати рівняння і нерівності,обчислювати вирази.

V. Актуалізація опорних знань учнів.

1.Гра «Хто швидше?»

- Першою зупинкою буде місто, в передмісті якого,в селі Кулешівка,є один відомий пам’ятник. Що це за місто і про який пам’ятник йде мова,ви дізнаєтеся,якщо успішно зіграєте у гру «Хто швидше?» 

На дошці – таблиця ,грають дві команди учнів. До дошки виходять по два гравця(з кожної команди по одному одночасно). Починають розв’язувати з нижніх прикладів. Після того,як останній учасник розв’яже приклад і дістанеться прапорця,переможцеві надається право відкрити на дошці першу зупинку ( м. Недригайлів,пам’ятник мамонту).

   

  1. Завдання для опитування.
  • Яке найголовніше правило для водіїв і  пішоходів в дорозі? Так,бути уважними. Тому,будьте і ви уважними і знайдіть помилку в наступному завданні.

 

Якщо знайдете помилку,то зможете потрапити в місто,яке знаходиться на берегах річки Сейм,йому понад 1000 років,місто має пам’ятник княгині Ярославні.

        

  •    Правильно,це місто Путивль. Їдемо далі. Та завжди треба знаходити зручний для руху шлях,тому обчисліть зручним способом приклади №743.

VІ. Розвиток математичних умінь.

  1. Гра «Збери слово».
  •    Наступна зупинка – це місто…. .Його назву ми відгадаємо,зігравши в гру «Збери слово». Щоб ще трішки вам підказати,я покажу пам’ятник,який знаходиться в ньому.

      

  • Так,це місто Конотоп.
  • Яка цифра повторювалась у запису чисел?
  1. Хвилинка чистопису : цифра 5.
  2. Творча робота над задачами.

а) Задача №737.

- Їдемо далі. А що ж це за місто перед нами? В ньому є аеродром. Це місто – обласний центр.

                    

  • Так,це місто – Суми. Я згадала аеродром,а чи знаєте ви яким паливом заправляють літаки? Це гас. Розвязуючи задачу № 737, ми допоможемо обслуговуючому персоналу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

( Під час повторення змісту задачі вчитель заповнює таблицю):      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

б) Коментоване розв’язування задачі № 738.                                                                          - Покидаємо місто Суми і продовжуємо подорож. А їдемо ми в місто… . Можливо ви самі назвете це місто,коли побачите підказку.                                                     

 

                                

 

  • Але наш автомобіль потребує дозаправки, підкажіть, куди ми повинні заїхати,щоб заправити автомобіль бензином?

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Побудемо трішки на автозаправці і розв’яжемо задачу № 738.
  1. Фізкультхвилинка.
  •         Раз ми вже приїхали в місто Лебедин,на берег прекрасного Лебединого озера ,то давайте вийдемо із машини і відпочинемо.

Руки в боки,нахили вперед,нахилимось назад

І направо,і наліво,щоб нічого не боліло.

Раз,два,три,чотири – набираємося сили.

Нахились,повернись,до товариша всміхнись!

  1. Самостійне розв’язування задачі № 739.
  •              Відпочивши,можемо їхати до міста ,яке славиться своїми смачними солодощами.

                     

 

 

 

 

 

  •         Так,це місто Тростянець. Заїдемо на кондитерську фабрику і розвеземо по магазинах солодощі.

(Перевірка – фронтально).

  1. Розв’язування рівнянь і нерівностей.
  •      Можемо їхати далі. Подивіться який красивий краєвид за вікнами нашого автомобіля.

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Щоб швидше і безпечніше доїхати до міста Шостка,потрібно розв’язати
  • Рівняння №740 – з коментуванням;
  • Нерівності № 741 – самостійно за варіантами: І варіант - перша,   ІІ варіант – друга. Перевірка – фронтально.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІІ. Підсумок уроку.

  • Та як в гостях  не гарно,а вдома найкраще. Щоб повернутися додому в рідне місто Ромни ,давайте з’ясуємо:
  • Які математичні знання та вміння вам стали у пригоді під час сьогоднішньої незвичайної подорожі?
  • Чи сподобався вам урок? Чим?
  • Чи хотіли б ви ще відвідати таким чином якісь чудові місця нашої країни,а може навіть виїхати за кордон?

VІІІ. Домашнє завдання.

  • Ось ми і вдома,а вдома в кінці кожного уроку нас чекає домашнє завдання.

Задачі № 744 і № 745 з інструктажем.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Таран Наталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Математика 4 клас (Листопад Н.П.)
Додано
15 грудня 2019
Переглядів
4254
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку