Тема. Розв’язування і складання задач на пропорційне ділення. Розв’язування рівнянь та нерівностей.
Мета:опрацювати складання та розв’язування задач на пропорційне ділення, рівнянь та нерівностей; вдосконалювати обчислювальні навички учнів; виховувати любов до рідного краю.
Обладнання:таблиці для усних обчислень,таблиця умови задачі,слайди з фотографіями.
Тип уроку:урок закріплення знань(урок-подорож).
Хід уроку
І.Організаційний момент
В добрий день і в добрий час Завітали ви до нас. Всіх гостей ми в нас вітаємо, Подивіться,що ми знаємо.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1.Гра «Математична мозаїка».
Коли учень правильно розв’язує приклад,той зникає і на його місці з’являється кольоровий прямокутник. Укінці гри на дошці з’являється мозаїчне зображення автомобіля.
34 000 : 2 (17000) 24 * 300 (7200)
800 * 3(2400) 4т : 8ц ( 5)
72 грн. 36к. : 9 (8грн.04к.)
ІІІ. Перевірка домашнього завдання.
ІV. Повідомлення теми і мети уроку.
V. Актуалізація опорних знань учнів.
1.Гра «Хто швидше?»
- Першою зупинкою буде місто, в передмісті якого,в селі Кулешівка,є один відомий пам’ятник. Що це за місто і про який пам’ятник йде мова,ви дізнаєтеся,якщо успішно зіграєте у гру «Хто швидше?»
На дошці – таблиця ,грають дві команди учнів. До дошки виходять по два гравця(з кожної команди по одному одночасно). Починають розв’язувати з нижніх прикладів. Після того,як останній учасник розв’яже приклад і дістанеться прапорця,переможцеві надається право відкрити на дошці першу зупинку ( м. Недригайлів,пам’ятник мамонту).
Якщо знайдете помилку,то зможете потрапити в місто,яке знаходиться на берегах річки Сейм,йому понад 1000 років,місто має пам’ятник княгині Ярославні.
VІ. Розвиток математичних умінь.
а) Задача №737.
- Їдемо далі. А що ж це за місто перед нами? В ньому є аеродром. Це місто – обласний центр.
( Під час повторення змісту задачі вчитель заповнює таблицю):
б) Коментоване розв’язування задачі № 738. - Покидаємо місто Суми і продовжуємо подорож. А їдемо ми в місто… . Можливо ви самі назвете це місто,коли побачите підказку.
Руки в боки,нахили вперед,нахилимось назад
І направо,і наліво,щоб нічого не боліло.
Раз,два,три,чотири – набираємося сили.
Нахились,повернись,до товариша всміхнись!
(Перевірка – фронтально).
VІІ. Підсумок уроку.
VІІІ. Домашнє завдання.
Задачі № 744 і № 745 з інструктажем.