Урок математики за підручником О. Гісь, І. Філяк «Математика» 2 клас (Слайд 1)
Тема. Віднімання одноцифрових чисел від числа 13 з переходом через десяток. Постановка запитання до складеної задачі. Виділення зі складеної задачі двох простих задач. (Слайд 2)
Завдання уроку. Вдосконалювати навички додавання одноцифрових чисел із переходом через десяток; вчити віднімати числа частинами; виробляти культуру математичних записів; розвивати вміння грамотно, логічно відповідати на запитання; розвивати логічне мислення, пам’ять, творчу активність учнів; виховувати доброзичливість, уважність, самостійність, інтерес до математики.
Хід уроку
І. Організаційний момент. (Слайд 3-4)
Продзвенів уже дзвінок,
починається урок.
Приготуйте без мороки
Все, що треба до уроку.
Книжку, зошит, ручку, олівці.
Приготувались?
Молодці!
Все у нас уже на місці,
Залишилось тільки сісти!
Сядьте, дітки, всі гарненько,
Руки покладіть рівненько.
Голову вище підніміть,
Плечі свої розведіть.
Всі на мене подивіться,
і приємно посміхніться!
Девіз уроку. (Слайд 5)
Не просто слухати, а чути,
Не просто дивитися, а бачити,
Не просто відповідати, а міркувати,
Дружно й плідно працювати.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Гра « Хлопчики і дівчатка»
(Умови гри: вчитель показує зелену цеглинку – відповідають хлопці, червону – дівчата)
Віршовані задачі
На сніданок дідусі(Слайд 7-8)
Готували голубці.
9 з'їли за сніданком,
6 лишилось на обід.
Скільки всіх приготували,
Вам порахувати слід.
9+6=15
Посадив лісник в лісочку (Слайд 9-10)
8 ялин, 5 дубочків.
Ви йому, друзі, допоможіть,
Скільки всіх посаджених дерев полічіть.
8+5=13
Їхав Павлик на мопеді (Слайд 11-12)
До свого сусіда Феді.
Подолавши 8 метрів,
Транспорт той зламався.
Павлик ще 11 метрів
Пішки добирався.
Діти, хто порахував,
Скільки всього бідолашний Павлик
Метрів подолав?
8+11=19
Котик Мурчик кожен ранок (Слайд 13-14)
Їсть 5 рибок на сніданок.
А побігавши як слід,
Їсть ще 8 на обід.
Вам порахувати слід,
Скільки риб з'їдає кіт?
9+5=14
Катались на санчатах (Слайд 15-16)
Аж 25 малят.
З них десятеро- дівчата.
А скільки каталось хлоп'ят?
25-10=15
18 слив у брата, (Слайд 17-18)
У сестри 16 слив.
Треба Вам порахувати
На скільки більше в брата слив.
18-16=2
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. (Слайд 19-20)
-Сьогодні на уроці ми навчимося віднімати одноцифрові числа від числа 13 з переходом через десяток, ставити запитання до складеної задачі, виділяти зі складеної задачі двох простих задач.
VІ. Вивчення нового матеріалу.
13 - =10
- Як називаються числа при відніманні?
-Який компонент невідомий?
- Як знайти невідомий від’ємник? (13-10 =3)
- Отже, скільки треба відняти від 13, щоб було 10? (3)
- Пригадаємо склад числа 13. (Слайд 24-31)
(13=4+9; 13=5+8; 13= 6+7; 13=7+6)
Обчислити за зразком. Колективна робота. ( с. 100, завдання 2)
v. Фізкультхвилинка « А ми любимо читати » (Слайд 38)
Дуже я потрібна всім -
І дорослим, і малим.
Всіх я розуму учу,
А сама завжди мовчу. (Книга)
Ерудит - (лат., освічений, вчений): людина, що має глибокі різносторонні знання.
( 8+30=38 32+23=55 11-4=7 46+3=49
55-20=35 8+3=11 13-7=6 86-51=35)
ЗАГАДКА (Слайд 43-44)
Всі на світі книжки має,
На поличках їх тримає.
Тихо там себе веди,
Прочитав – на місце поклади.
(Бібліотека)
Тут книги розумні спокійно живуть
У тихій величній світлиці.
А двері широкі відкриті ведуть
До знань золотої скарбниці.
- Що ж таке бібліотека? Слово бібліотека походить із давньогрецької мови і складається із двох слів: бібліо - книга, тека - зберігання. Отже, бібліотеки призначені для зберігання книг.
5)Розв’язування задачі. Колективна робота ( с.101, завдання 5) (Слайд 45-48)
Робота над умовою задачі.
(Скільки книг оглянув Івасик у бібліотеці про динозаврів?)
(Скільки всього книг оглянув Івасик у бібліотеці?)
Скорочений запис до задачі 6 (Слайд 49-50)
Упродовж семестру - 8 енциклопедій
Під час канікул – 4енциклопедії ? енциклопедій
Розв’язування
8+4=12 ( енц.)
Відповідь: 11 енциклопедій прочитав Івасик.
Скорочений запис задачі 7 (Слайд 51-52)
Про козаків - 5 історій
Про звірят - ?, решту 13 історій
Розв’язування
13-5=8 ( іст.)
Відповідь: 8 смішних історій про звірят прочитав Івасик у читальному залі.
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія. (Слайд 53)
Самооцінювання. (Слайд 54)
- Ви виконали всі завдання.
Оцініть свої досягнення на уроці за допомогою картки самооцінювання.
Книги будемо читати, (Слайд 54)
Все корисне із них брати.
А тепер усе – кінець,
Той, хто працював на уроці - молодець!