Конспект уроку з математики " Зображення руху об’єкту на числовому промені. Формула шляху: s = v ∙ t"».

Про матеріал

Конспект уроку з математики "Зображення руху об'єкту на числовому промені. Формула шляху: s = v ∙ t» для 3 класу за освітньою технологією "Росток"( Л.Г.Петерсон, частина 3).

Перегляд файлу

Урок 36

Тип урока: ВНЗ.

Тема: «Зображення руху об’єкту на числовому промені. Формула шляху: s = v  t».

 Мета:

1) познайомити з графічною моделю руху на числовому промені;

2) ввести буквені обозначения s, v, t , побудувати формулу шляху, на основі взаємозвязку між  компонентами множення , вивести формули знаходження швидкості і часу;

3) формувати вміння застосовувати формули для розв’язування задач на рух;

Демонстраційний матеріал:

1)картки з формулами:

 

 

 

 

 

 

  1. завдання для пробного виконання:

 

 

 

 

3)картка с темою уроку:

 

 

 

  

Раздатковий матеріал:

  1. листки для виконання пробного завдання;
  2. картка для работи на 4 і 5 етапах:

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку:

1. Мотивация до навчальної діяльності :

 Організація навчального процесу на етапі 1:

  1. Продзвенів і стих дзвінок,

            Починається урок.

 

  Вчитель: -Діти, яка зараз пора року?  (Весна)

  • Який місяць по порядку і як називається?
  • Яка сьогодні погода?
  • Який сьогодні день?
  • Який урок у нас за розкладом?

 

  • Запам’ятайте!  Математика – наука точна і серйозна.

                                    І прожити без неї, нам навіть дня не можна.

 

 Девіз уроку: Гарно, дружно працювати, математику щоб знати!  Автотренінг.

                Міркуємо – швидко!

                Відповідаємо – правильно!

               Пишемо – гарно!

                 Обіцяємо бути: уважними,старанними, дисциплінованими

 -  Назвіть ситуацію із життя, коли людині потрібно визначити з якою швидкістю їй   рухатись. (…)

-  Що необхідно враховувати для визначення швидкості руху? (Час і відстань)

- Як ви думаєте, яка тема уроку сьогодні. (Ми  вивчимо  щось ново про швидкість, час і  відстань.)

- Що ми повинні зробити для того, щоб відкрити щось нове?

- Отже, розпочнемо підготовку до відкриття.

2. Актуалізація знань і  фіксація утруднення в пробному завданні:

      Організація навчального процесу на етапі 2:СЛАЙД 1.

  1. – Погляньте на записи, як можна їх назвати одним словом? (Це формули.)
  2. - Поясніть, що таке формула? (Формула – це вірна рівність, в якій можно встановити звязок між величинами.)
  • Для чого вам потрібні формули? (За допомогою формул ми розв’язуємо задачі.)
  • Отже, відкрили зошити .

Учні. Зошит свій я відкриваю,

Навскоси його кладу.

Ручку я ось так тримаю.

Сяду рівно не зігнусь

До роботи я берусь.

Вчитель: Запишіть назву роботи «Математичний диктант». Я буду читати задачі, вам потрібно визначити і записати номер формули, потім записати відповідь. Не забувайте після числа писати  його ім’я. Ви здогадались про які числа піде мова? (Так, тому що це  іменовані числа.)

1.Довжиина прямокутника 80 см, а ширина на 30 см менша. Чому дорівнює площа прямокутника?

- Яку формулу використовували ? (3)

- Яку отримали відповідь  (4000 см2 чи 40 дм2)

2.Знайдіть сторону квадрату із периметром 240 м.

- Яку формулу вокористовували ? (2)

- Яку відповідь отримали? (60 м)

 3.При діленні деякого числа на 420 отримали частку 2 й остачу 60. Яке число ділили?

- Яку формулу використовували ? (6)

- Яку відповідь отримали? (900)

          4.  Поїзд проїхав 480 км за 6 годин. Яка його швидкість?  

- Яку формулу використовували?  

-  Яку відповідь отримали?(80км /год)

  • Молодці! Ви дуже добре справились із диктантом. Але сталась прикра ситуація. До нас прилетів інопланетянин, і він потребує вашої допомоги. Допоможемо йому? А справа ось у чому.
  •  Ракета, рухаючись із швидкістю 7000 000 км/год, летіла 7 годин. Який шлях здолала ракета?
  • Чи можна використовувати ці формули для розв’язування цієї задачі на рух? (Ні. ) Чому? ( У цих формулах інші величини.)
  •  Які величини характеризують рух? ( Швидкість, час, відстань.)

-  Чи зможете ви записати формулу, яка пов’язує ці величини?

3. Виявлення місця і причини утруднення.

Організація навчального процесу на етапі 3:

  • Що робити, коли у людини виникає утруднення? (Потрібно зупинитись і  подумати,  чому ми не змогли виконати завдання.)
  • Яке завдання вам потрібно було виконати? (Нам потрібно було розв’язати задачу за допомогою формули.)
  • Що ви не змогли знайти? (Ми не  знайшли, який шлях пролетіла ракета.)
  • Яке  ще утруднення виникло? (Задачу потрібно було розв’язати  за допомогою формули, а у нас немає  формули для знаходженння шляху.)
  • Чому ви не вокористали формули, які  у вас вже є ? (У цих формулах інші велеличини, нам вони не підходять.)

4. Побудова  проекту виходу  з утруднення.

 Організація навчального процесу на етапі 4:

  • Сформулюйте мету вашої подальшої роботи. (Побудувати формулу шляху.)
  • Сформулюйте тему уроку. (Формула шляху.)  
  • А для чого вам потрібна  ця формула? (Для розв’язування задач на рух і допомоги іншопланетянину.)
  • Так яка  друга мета? (Навчитись розв’язувати  задачі за допомогою формули.)
  • Що вам допомагає розв’язати задачу? (Схема, формула, таблиця.)
  • Схема і таблиця вам допоможуть  побудувати формулу. Але схема до задач  на рух буде  іншого виду. Давайте разберемось  .( СЛАЙД 2) .
  • У вас на партах лежать листочки із завданням.  Розгляньте схему руху аеросаней. Що позначає стрілка? (Куда рухаються аеросани.)
  • В математиці прийнято говорити – напрям руху.
  • Що показуєт величина 45 км/год? (Швидкість руху аеросаней. Аеросани рухаються із швидкістю 45 км/год.)

(Вивішую слово «швидкість» і букву v.)

  • Поясніть, що означає 45 км/год. (Це значить, що за одну годину аеросани проходять 45 км.)
  • Як ви думаєте,  де на схемі відмічено шлях чи відстань, пройдену аеросанями? (Відстань відмічена на числовому промені.)

(Вивішую слово «шлях» і букву s).

  •  Як на схемі позначено рух аеросаней за 1 годину? (Рух аеросаней за 1 годину позначено дугою.)

(Вивішую слово «час» і букву t).

  • Чи закінчено   позначення руху аеросаней? (Ні.)
  • Розгляньте таблицю. Надпишіть букви , які позначають ці величини. (Діти прописують на листочках із завданням букви.)
  • Згадуємо, що всі букви маленькі. Їх не можна плутати із великими буквами, які позначають площу і об’єм.
  • Давайте перевіримо, чи правильно ми позначили величини. Увага на екран! Проговоримо запис  на екрані.  ( СЛАЙД 2 ). (Буквою s позначаємо відстань (шлях), буквою v - швидкість, - t - позначає час).
  • Який план роботи ви можете запропонувати щоб досягнути мети?.
  • 1. Закінчити малюнок руху на числовому промені.
  • 2. Заповнити таблицю.
  • 3. Записати формулу для розв’язку даної задачі.
  • 4. Побудувати загальну формулу.

( План фіксується на дошці).

5. Побудова проекту виходу  з утруднення.

Організація навчального процесу на етапі 5:

  • Я пропоную вам работу в групах.  Згадайте правила за якими ми працюємо в групах. Оберіть капітана. Кожна  група повинна представити загальну формулу шляху і вивісити результат своєї роботи на дошці. На роботу вам  дається 5 хвилин.  ( Робота в групах.)
  • Яка група вже має відповідь?

( Діти біля дошки презентують свої результати.)

 Під час работи вчитель, якщо є необхідність, направляє дітей на правильне рішення. Результат роботи груп :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Діти вивішують формули шляху)

(СЛАЙД 2 )

  • Порівняйте результати своєї роботи. Прочитайте записи.
  • Прочитайте формулу. (Відстань дорівнює добутку швидкості на час.)
  • Використовуючи  правило знаходження невідомого множника і вашу нову  формулу, яку  величину ви ще зможете знайти і як? и можем знайти швидкість, для цього достатньо відстань поділити на час. Також можемо знайти час. Для цього достатньо відстань поділити на швидкість.)

(Учень записує на дошці вчитель демонструє на екрані: v = s : t; t = s : v).

( СЛАЙД 3)

  • Погляньте в яких одиницях позначено кожну величину.
  • Як ще ми можемо перевірити правильность побудованої формули. (Подивитись у підручник.)
  • Перевірте, будь ласка. (ст.53)

(Діти  читають правило з підручника.)

  • Що ви можете сказати про свою роботу? (Ми побудували правильно формулу шляху.)  
  • У вас залишилась незакінчена справа, яка? и ще не допомогли нашому новому другові.)
  • Повертаємось до завдання!
  • Хто може пояснити розв’язання задачі? (В задачі потрібно знайти шлях, який здолала ракета .  Користуючись формулою: щоб знайти шлях, досить швидкість ракети  - 7000 000 км/год  помножити на час її руху 7 год. Отримуємо: 49 000 000 км, відстань, яку пролетіла ракета.)
  • Ви справились з утрудненням? (Так.)
  • Досягли мети уроку? і, ми  ще не навчились розв’язувати задачі на формулу шляху.)

6. Первинне закріплення у зовнішньому мовленні.

 Організація навчального процесу на етапі 6:

  • Для тренування пропоную вам розв’язати 4 (а) ст. 54.
  • Як називається формула? (Формула шляху.)
  • Що позначає кожна  буква? (  (sвідстань або пройдений шлях,  v  - …) (Один з учнів   проговорює і  по черзі заповняють таблицю).
    • Відома  vшвидкість (5 м/с)) і  t час  (9 с). Потрібно знайти s - відстань. За формулою шляху, щоб знайти відстань,   потрібно швидкість   помножити на час: 5 9 = 45. Відповідь: відстань = 45 кілометрів.
    • Відома відстань s  48 км і tчас 6 год. Потрібно   знайти v - швидкість. За формулою шляху, щоб знайти швидкість потрібо шлях розділити на час, 48 : 6 = 8. Відповідь: швидкість = 8 км/год.
    • Відомий sшлях 21 м і  v швидкість 7 м/хв. Потрібно знайти tчас. За формулою шляху, щоб  знайти час потрібо відстань розділити  на швидкість 21 : 7 = 3. В: час = 3 хвилини.
  • Погляньте уважно на числа в заповненій вами таблиці. Яка  із величин виражена найбільшим числом? (Відстань.)
  •  Чому? (Ця величина знаходиться дією  множення.)
  • Які одиниці вимірювання ви використали для позначення шляху. (Кілометри і метри.)  
  • Для позначення швидкості(…), часу? (…) 
  • 5 (а, б) стр. 54.

(Задачі розв’язуються в парах , з перевіркою за зразком (СЛАЙД 5). При перевірці коментується розв’зування задач).

 

7. Самостійна  робота з самоперевіркою по еталону.

 Організація навчального процесу на етапі 7:

  • Ви готові попрацювати самостійно і перевірити знання, які ви сьогодні відкрили? (…)
  •   5(в), стр. 54. (Учні виконують самостійну  роботу, по закінченню якої  перевіряють себя по еталону для самоперевірки ()).
  • Що ви використали при виконанні завдання? (Таблицю і формулу.)
  • Хто допустив помилки при виконанні завдання? (…)
  • В чому причина?
  • У кого все вірно?

8. Включення в систему знань і повтореня.

 Організація навчального процесу на етапі 8:

  • 10 (в, г), стр. 55.

(Завдання виконується самостійно, один учень працює за крилом дошки). Перевірка проводиться фронтально.

  • 13 (а), стр. 113.

( Завдання виконується самостійно, один учень працює за крилом дошки). Перевірка проводиться фронтально.

9. Рефлексія навчальної  діяльності на уроці.

 Організація навчального процесу на етапі 9:

  • Яку  формулу ви сьогодні вивели? (Формулу шляху.)
  • Ви досягли мети?
  • Які величини ви можете знаходити по цій формулі? (Швидкість, час, відстань.)
  • Яка  з величин виражається найбільшим числом? (Відстань.)
  • Як знайти відстань? (…)
  • Якою буквою позначено у формулі відстань? (…)  
  • Якою буквою позначена швидкість? (…)  
  • Якою буквою позначено час? (…)  
  • Хто   разібрався в темі уроку?
  • Домашнє завдання:ст. 53-54, вивчити правила, ст.54 №6 (а),№10 (а).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
20 березня 2020
Переглядів
3307
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку