Конспект уроку з мистецтва 11 клас за оновленою програмою. Європейський культурний регіон. На берех Вісли. Польща.

Про матеріал

Конспект уроку з мистецтва 11 клас за оновленою програмою. Європейський культурний регіон. На берегах Вісли.Польща.

Перегляд файлу

 

Тема: На берегах Вісли. Мистецькі «перлини» Польщі

 (урок мистецтва в 11 класі за оновленою програмою)

Мета:(формування компетентностей)

Ключові (спілкування державною мовою: уміння усно й письмово висловлювати власну думку, тлумачити поняття, думки, почуття, факти; здатність реагувати мовними засобами на соціальні й культурні явища; усвідомлення ролі ефективного спілкування;

 

загальнокультурні: здатність розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, досвід та почуття за допомогою мистецтва; глибоке розуміння власної національної ідентичності як підгрунтя відкритого ставлення та поваги до розмаїття культурного вираження інших;

 

соціальні та громадські: уміння працювати в групі на результат, досягати компромісів; уміння співпрацювати з однокласниками й учителем; усвідомлення своєї приналежності до певного соціально-культурного середовища;

інформаційно-цифрові: застосування інформаційно-комунікаційних технологій для створення, пошуку, обробки інформації й обміну нею; інформаційна й медіа-грамотність, навички безпеки в інтернеті; розуміння етики роботи з інформацією (прав інтелектуальної власності тощо))

Предметні (ознайомити ліцеїстів з мистецтвом Польщі: архітектурою, музичними мистецтвом, живописом та їх найвідомішими представниками; прослідкувати за рисами та тенденцією , які вплинули на розвиток мистецтва країни;здатність розуміти й інтерпретувати твори мистецтва, оцінювати естетичні явища; уміння використовувати мистецьку термінологію; любов до мистецтва; ціннісне ставлення до надбань світової культури, мистецької спадщини; інтерес до творчої діяльності; бажання досягати  найкращих результатів);

Міжпредметні (здатність орієнтуватися в різних сферах життєдіяльності під час опанування різних видів мистецтв (образотворчого й музичного мистецтва, художньої культури), історії, географії).

Тип уроку: ознайомлення з новим матеріалом

Обладнання: ноутбук, відео-матеріал, презентація

Методи: аудіовізуальний, комплексний вплив мистецтва, діалог культур, художня драматургія

Очікуваний результат: вміння інтегрувати предметні знання, розвиток комунікативних якостей, логіки.

 

 

Хід уроку

І Актуалізація опорних знань.

(привітання з учнями)

 

ІІ Мотивація навчальної діяльності

-Рада знову зустрічі з вами. Сьогодні нас чекає як завжди незвичайно захоплюючий матеріал. Ми продовжуємо подорожувати Європою. До речі, нагадайте мені, які країни Європи ми вже відвідали і мистецькі «родзинки», які найбільш вразили.

(відповіді учнів)

  • Пропоную відгадати країну, яку ми сьогодні відвідаємо вам самим. Для цього треба прослухати кілька фактів про цю країну.

 

Прийом« Вражаю…»

 

1. 26 лауреатів Нобелівської премії були саме з цієї країни….

2. Завдяки астроному, який був з цієї країни (Миколі Копернику) ми знаємо, що Земля й інші планети обертаються навколо Сонця (раніше вважалося, що Земля є центром всесвіту)....

3.Знаменита жінка- науковець цієї країни, залишається єдиною  жінкою і першим вченим, яка одержала Нобелівську премію двічі. Одну з фізики, другу з хімії.

4.Історично склалось, що в цій країні до сьогоднішнього дня не люблять дві нації — росіян і німців. У великих містах можна побачити як пам'ятники жертвам фашизму так і жертвам комуністичних репресій.

5.Перший університет —Ягеллонський університет — був заснований в 1364 році Казимиром III.... 

6.Знаменитий композитор-романтик народився в цій країні, похований у Франції, але серце за заповітом якого перевезене і поховано саме тут на батьківщині.

7.У цій країні можна сказати «привіт» і «до побачення» одним словом - «cześć»

8.Хімічний елемент полоній названий на честь вище згаданої країни (латинська назва Польщі — Polonia).... 

ІІІ Повідомлення теми і мети уроку

« На берегах Вісли. Мистецькі «родзинки» Польщі»  (запис теми у зошити)

Інтерактивний прийом «Очікування»

  • До речі, у вас ще є такі музичні серця (додаток 2). Я хочу щоб ви написали на них свої очікування від уроку. Якщо ж вкінці ваші очікування здійснилися, то ви папірець кладете в скриньку.
  •  Можете почати словами: «Я очікую, що…»

-Що ж, сподіваюсь до кінця уроку ви поповните свій мистецький багаж новими знаннями.

IVРобота над новим матеріалом

Вчитель

Польща — країна Європи з давньою історією, багатогранною культурою і красивою природою. Це держава у Центральній Європі що має в своєму складі 16 воєводств (адміністративна одиниця Польщі). Польща має державний кордон з сімома країнами Європи: Росією (Калінінградська область)та Литвою,  з Білоруссю та Україною, з Чехією та Словаччиною, з Німеччиною. Столиця Польщі — місто Варшава(слайд)

Відеоролик «Цікаві факти про Польщу»

А) Замок на Вавелі в Кракові

E:\Атестація\Відкритий урок в 10 класі\замок на Вавелі\Krakow_-_Wawel_-_nocny_pejzaz_02.jpg

І перше з чим би я хотіла вас познайомити це архітектурний комплекс на Вавелі в Кракові, який є національним символом Польщі,  де покояться останки королів, польських героїв, в тому числі президентського подружжя Качинських (слайд)

Краків найохочіше відвідують мандрівники з усього світу. Згідно з даними ЮНЕСКО (місто внесено до Списку світової спадщини Юнеско.

Історія замку починається в XI столітті. Тоді на пагорбі Вавель висотою 228 м. були зведені дерев’яні укріплення, але в 1290-1300 р. за наказом Вацлава ІІ їх замінили на більш надійні кам’яні. А в XIV столітті замок перебудував Казимір ІІІ Великий(слайд)

А ще сааме Казимір Великий започаткував традицію поховання польських королів на Вавелі. Він спорудив урочистий саркофаг для свого попередника Владислава Локєтка, який став першим королем, похованим у соборі на Вавелі. Потім тут був похований сам Казимир Великий. Потім  Владислав Ягайло, а найціннішим вважається саркофаг Казимира Ягеллончика, виконаний відомим чеським скульптором Вітом Ствошом у 1492 році

Шість століть поспіль тут жили польські монархи з XI ст до XVII ст.

Часи розквіту Вавельського замку припали на XIV ст. При королі Казимірові ІІІ Великому Краків стає столицею польського королівства.

Краківський королівський двір був справжнім мистецьким центром, орієнтованим на італійські культурні досягнення. На території замку роками працювали італійські митці — архітектори, скульптори, художники та зброярі з Мілана(слайд)

Нарешті, в 1609 році король Сигізмунд III Ваза переносить столицю до Варшави. Останнім поштовхом до перенесення столиці стала пожежа в замку на Вавелі 1595 року. Монархи в краківській резиденції бували лише періодично, головним чином під час коронацій, весіль або похоронів, які відзначалися з великими пишнотами. 

Після третього поділу Польщі в 1795 році, Вавель перейшов у володіння австрійців. У 1815 році після розгрому Наполеона, Краків стає вільним містом. Але в 1846 році на Вавель повертаються австрійські військові, і розміщують там свої казарми. Замок все більше і більше з року в рік занепадав. Він пережив не одну війну, пожежі, грабіжницькі набіги російських, турецьких та пруських військ. В 1905 році поляки викупили у Австро-Угорщини цю будівлю і почали відбудовувати. Навіть до сьогодення тривають реставраційні роботи.

З самого початку замок будувався в готичному стилі,пізніше добудовувався в період раннього бароко і в період ренесансу.

Замок захищений товстими кам’яними мурами. Вхід через парадні ворота. Перед входом памятник Тадеушу Костюшко, національному польському героєві (слайд)

На подвірї укріплення розташована ротонда Пресвятої Діви Марії. Найстаріша будівля у всьому Кракові (слайд)

Родзинкою замку є печера  дракона–(слайд)

E:\Атестація\Відкритий урок в 10 класі\замок на Вавелі\imgpsh_fullsize2.jpg

 

Печера біля Вавельського пагорбу, одна з відомих пам’яток Кракова. Згідно з легендами, у печері мешкав колись дракон, відчого і пішла назва печери. Хитрий князь Крак обманом убив дракона, а місцевий швець наробив з його шкури стільки пар взуття, що їх і сьогодні можна купити в магазинах міста.

Красиву легенду городяни століттями передавали з уст в уста. Біля печери красується статуя дракона, з його пащі вириваються язики полум’я, приводячи в захопленнятуристів, особливо дітей.

Похід в саму печеру — загадкова і захоплююча подорож. Багато століть тому вапняк утворив тут порожнини і сітку тунелів.

На території  замку розташований також кафедральний собор Святих Станіслава і Вацлава. Датується XI-XII століттям. Це коронаційний собор, а також місце захоронення польських королів (королева Ядвіга, Ян Собеський), польського поета Адама Міцкевича, польських героїв Тадеуша Костюшко, Юзеф Пілсудський, президент Польщі Лех Качинський з дружиною,  які загинули при загадкових обставинах під Смоленськом (Росія). (слайд)

- А з іншим національним героєм Польщі нас ознайомить відеогід.

Фридерік Шопе́н (1810-1849)— видатний польський композитор та піаніст. Його вважають національним героєм Польщі  (запис в зошит)

Б) Фридерік Шопен – музичний символ Польщі

(відеопрезентація)

D:\Worker\Desktop\shopen-friderik.jpg

В) Релаксаційна хвилина :прослуховування твору Ф. Шопена (на вибір вчителя).

Г) Вправа «Сліпий і поводир»

Учень, який грає роль поводиря отримує картку з репродукцією картини Леонардо да Вінчі « Дама з горностаєм», він повинен так розповісти про цю картину, не називаючи назву і автора, щоб учень, який грає роль „сліпого” відгадав, про яку картину йде мова)

D:\Worker\Desktop\250px-Leonardo_da_Vinci_046.jpg

-Я недаремно обрала саме цю картину. Тому, що вона знаходиться саме в Польщі в музеї Чарторийських.

VЗакріплення знань

Прийом «Мікрофон»

-З мистецтвом якої країни ми частково сьогодні ознайомилися?

- Що означає дослівно слово «вавель»?

-В якому саме місті знаходиться Вавельський замок?

-Хто з видатних поляків похований в кафедральному соборі на території замку?

-Кого поляки вважають національним героєм країни?

Вправа «3, 2, 1»

VI Домашнє завдання :

1 варіант – знайти інформацію про музей Чарторийських. Де знаходиться? Який надпис при вході в музей?

2 варіант–Знайти інформацію яким чином творчість Яна Матейка була повязана з Україною?

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Матвійчук Сергій Анатолійович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 вересня 2019
Переглядів
3348
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку