Мета: Познайомити дітей з тими людьми, які створюють пісні. Формувати вміння та навички дітей співати. Вчити аналізувати музичний твір та вис- ловлювати власну думку щодо прослуханого. Сприяти розвитку мислен- ня, увагу, пам'ять. Виховувати інтереси до музики.
Музика
Клас: 3 Дата.
Тема: РОЗВИТОК МУЗИКИ І РОЗВИТОК ОБРАЗУ.
Музичний матеріал:
Мета: Познайомити дітей з тими людьми, які створюють пісні. Формувати вміння та навички дітей співати. Вчити аналізувати музичний твір та вис- ловлювати власну думку щодо прослуханого. Сприяти розвитку мислен- ня, увагу, пам'ять. Виховувати інтереси до музики.
Обладнання: Музичний центр із дисками з піснями, портрети Г. Май -борода та Е. Гріх., та виконання пісні «Верховино, світку ти наш », «Гри- цю, Грицю, до роботи».
Хід уроку
І. Вступна частина.
1. Привітання.
2. Організація класу.
ІІ. Основна частина.
Композитор передає картину весняної природи. Можна відчути свіжий подих повітря, торкання ніжних промінців сонця, шепіт молодої травички, дивування красою перших весняних квіточок… Створити такий образ композитор зміг за допомогою змін динамічних відтінків і темпів. Саме тому п’єса Едварда Гріга „Навесні” є прикладом динамічного та темпового розвитку музики.
Розучувати слід у повільному темпі, щоб добре засвоїти вигадливу мелодію коломийки. Виконаймо всю пісню в характері із супрово - дом!
Караоке. Пісня „Верховино, світку ти наш”
Верховино, світку ти наш!
Гей, як у тебе тут мило!
Як ігри вод, плине тут час,
Свобідно, шумно, весело.
Приспів:
Ой немає краю, краю
На ту Верховину!
Коби мені тут побути
Хоч одну годину!
Ей, що ми там Поділля край!
Нам полонина – Поділля,
А бори – степ, ялиця – май,
А звіра голос – весілля!
Приспів:
Черемоше, Черемоше,
Бистра твоя вода!
Дівчинонько хорошая,
Гарна твоя врода!
Слухання. Г. Майборода. „Гуцульська рапсодія”
Український композитор Георгій Майборода ввів у свою «Гуцульсь- ку рапсодію» мелодію пісні „Верховино, світку ти наш”.
Прослухайте цей твір повністю, простежте за різноманітними прийо -мами симфонічного розвитку (жанровим, мелодійним, динамічним, темповим і тембровим).
Демонстрація української народної пісні „Грицю, Грицю, до роботи”
Композитор може використовувати різноманітні прийоми, щоб спри -яти розвитку образу, який втілений у музичному творі.
Прикладом цього є українська народна пісня „Грицю, Грицю, до роботи”.
Прослухайте і поміркуйте, який характер цього твору? Про що в ньому розповідається?
Аналіз прослуханого твору
Пісня „Грицю, Грицю, до роботи” – жартівлива розповідь про леда -чого Гриця. Робити не хоче, а як їсти, то він – перший.
Створенню саме такого образу сприяє темповий, динамічний, вико- навський прийоми розвитку.
Цікаво, а чи буває в житті так, як у цій пісні? Так. Це життєвий образ. Народ навіть вигадав прислів’я про ледарів. Наприклад, „Як їв – то впрів, як робив – то змерз”.
Розучування пісні „Грицю, Грицю, до роботи”
Тепер ми розучимо українську народну пісню „Грицю, Грицю, до роботи” і спробуємо виконати вивчений уривок у характері.
1. «Грицю, Грицю, до роботи!» -
В Гриця порвані чоботи.
«Грицю, Грицю, до телят!» -
В Гриця ніженьки болять.
2. «Грицю, Грицю, молотити!» -
Гриць нездужає робити.
«Грицю, Грицю, врубай дров!» -
А Грицько щось нездоров.
3. «Грицю, Грицю, роби хліб!» -
«Кахи, кахи! Щось охрип».
«Грицю, Грицю, іди їсти!»
«Ой, чекайте! Де б то сісти?» .
ІІІ. Заключна частина.
1. Підсумки уроку
Сьогодні ми побачили, що композитор може використати різноманітні прийоми розвитку музики для створення яскравого музичного образу; прослухали твір Едварда Гріга „Навесні”, розучили українські народні пісні „Верховино, світку ти наш” та „Грицю, Грицю, до роботи”.