Конспект уроку з музичного мистецтва 5-го класу на тему "Симфонічна музика"

Про матеріал

ознайомити учнів з особливостями інструментальної музики, поняттями «симфонічний оркестр», «диригент»; зосередити увагу учнів на особливостях звучання інструментів симфонічного оркестру;

Перегляд файлу

Конспект уроку музичного мистецтва в 5 класі

 

Тема уроку: Симфонічна музика

Тип уроку:  комбінований  урок.

Мета: ознайомити  учнів  з  особливостями  інструментальної  музики, поняттями  «симфонічний  оркестр», «диригент»; зосередити  увагу  учнів  на  особливостях  звучання  інструментів  симфонічного  оркестру;

Завдання

навчальні:  навчати учнів  розпізнавати  виражальні  особливості  симфонічної  музики;

розвивальні: розвивати естетичний смак учнів, вокально – хорові навички, слухацьку  культуру, уміння  аналізувати  музичні  твори;

виховні: прищеплювати  учням  зацікавленість  музичним  мистецтвом, шанобливе  ставлення  до  класичної музики.

Музичний матеріал:  Г. Свиридов. Вальс до повісті О. Пушкіна «Заметіль», «Червона калина». Сл. та муз. Н. Май, розспівка Н. Май «Веселі бегемоти»

Наочне обладнання: схема уроку, картки з положенням інструментів симфонічного оркестру на сцені, зображення «орхестра» портрет Г. Свиридова.

Технічне обладнання: ноутбук.

Хід уроку

ВСТУПНА ЧАСТИНА

  1. Організаційний момент. Вхід учнів до класу Г. Свиридова
  2. Музичне вітання:

муз вытмуз выт

 

2. Оголошення теми уроку. Актуалізація знань (повторення вивченого матеріалу). Мотивація учіння.

(На дошці – зображення «орхестра», картки з положенням інструментів симфонічного оркестру на сцені, портрет Г. Свиридова, написи тема уроку ).

Учитель: Упродовж  історії  музичної  культури  композитори зрозуміли, що звучання  об’єднаних  разом  музичних  інструментів  відкриває  величезні  можливості  у  виконанні  музики. Так, поряд  з  ансамблевою  музикою  виник  ще  один  вид   інструментальної  музики, про  який  ми  сьогодні  й  дізнаємося. Паралельно з розвитком  ансамблевого  музикування виник  класичний  тип  симфонічного оркестру.

Учитель: Які  види  інструментів  ви  знаєте?

Учні: Струнні, духові, ударні.

Учитель: Що  таке  ансамбль?

Учні: Виконання  твору  одразу  кількома  музичними  інструментами.

Учитель: Що  таке  дует, тріо, квартет?

Учні: Дует - два виконавці, тріо – три виконавці, квартет – чотири виконавці.

 

ОСНОВНА ЧАСТИНА

3. Бесіда та слухання музики.

Учитель: Слово  «оркестр» («орхестра») походить  від  назви  круглого  майданчика перед  сценою  в  давньогрецькому  театрі, де розміщувалися   давньогрецький  хор, учасник  будь – якої  трагедії  або  комедії.

         Симфонічний  оркестр – великий колектив  музикантів, які  виконують  симфонічні  музичні  твори. Симфонічний  оркестр  містить  4  групи  інструментів:

 

 

·        Струнні – скрипка, альт, віолончель, контрабас;

·        Дерев’яні та мідні духові – флейта, гобой, кларнет, фагот, труба, тромбон, валторна, туба.

·        Ударні – литаври, тарілки, ксилофон, барабан;

·        Поодинокі – арфа, фортепіано,орган, челеста.

Оркестр повного  розміру (до 110  музикантів) – це  симфонічний  оркестр.

Учитель: На вашу думку, що таке камерний орестр?

Камерний оркестр — невеликий за кількістю музикантів колектив, основу якого складають виконавці на струнних смичкових інструментах. Такий оркестр виконує музичні твори у невеликих приміщеннях.

Існують декілька видів оркестрів

  

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель: Діти, а хто керує оркестром?

Учні: Диригент.

Учитель: Так, правильно. Керує  оркестром  диригент, який  спеціальною  диригентською  паличкою  вказує  виконавцям  на  характер  звучання, послідовність  вступу  кожної  групи  інструментів.

Учитель: Давайте подивимось на схему   розташування  груп  інструментів  у  симфонічному  оркестрі.

Учитель: Пориньмо у море симфонічної музики та подивимось  Г. Свиридов. Вальс до повісті О. Пушкіна «Заметіль». Георгій Васильович Свиридов — радянський композитор і піаніст, народний артист. Він написав п'єси, романси, твори для оркестру, хори, кантати, симфонії.

(Відео Г. Свиридов. Вальс до повісті О. Пушкіна «Заметіль»).

Учитель: Який оркестр виконував вальс?

Учні: Симфонічний оркестр.

Учитель: Діти ви знаєте, що таке вальс? Вальс (від німецького— кружляти) — парний бальний танець із тридольним музичним розміром.

Учитель: Давайте розділимось на дві групи, перша група симфонічний оркестр, а друга диригенти, які диригують симфонічним оркестром в трьохдольному розмірі.

4. Виконання образних рухів під музику Г. Свиридов. Вальс до повісті О. Пушкіна «Заметіль»

Учитель: Молодці, гарно впорались з завданням.

5. Вокальна імпровізація-розспівування.

Учитель: Розспівка Н. Май «Веселі бегемоти»

А Зелені Крокодили

За морозивом ходили.

А Веселі Бегемоти

Їх чекали у болоті.

6. Розучування пісні «Червона калина» Н. Май.

Учитель: Тепер послухайте пісню «Червона калина».

(Учитель виконує «Червона калина»).

Учитель:.Діти, сподобалась вам пісня?

Учні: Так.

Робота над текстом.

Вчитель пояснює незрозумілі слова. Учні за учителем промовляють текст в ритмі пісні, виділяючи головний наголос у фразі.

Аналіз мелодії пісні

Учитель: Скільки фраз і мелодії?

Учні: Мелодія «Червона калина» має 3 фрази, які не подібні між собою.

Учитель: Куди рухається мелодія кожної фрази?

Учні: В гору.

Розучування мелодії.

Мелодія вивчається репродуктивним методом фразами. Рух мелодії кожної фрази учні показують рукою. В процесі розучування звертається увага на чистоту відтворення мелодії, плавність при виконанні. Вивчається 1 куплет.

7. Виконання пісні «Червона калина» із супроводом на елементарних музичних інструментах.

Учитель:

(Спочатку учні пригадують весь текст в ритмі, після чого учитель декілька разів повторює з учнями мелодію першого куплета, добиваючись чистоти інтонації, чіткої дикції).

Учитель: Давайте разом виконаємо пісню.

ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

8. Підсумки

Учитель: Що  таке  симфонічний  оркестр?

Учні: Великий колектив  музикантів, які  виконують  симфонічні  музичні  твори.

Учитель:  Які  групи  інструментів  складають  симфонічний  оркестр

Учні: Симфонічний  оркестр  містить  4  групи  інструментів: струні, духові, ударні і поодинокі.

Учитель: Чим відрізняється великий симфонічний оркестр від камерного?

Учні: Камерний оркестр це невеликий за кількістю музикантів колектив, основу якого складають виконавці на струнних смичкових інструментах. Такий оркестр виконує музичні твори у невеликих приміщеннях.

9. Оцінювання.

10. Оголошення домашнього завдання.

Учитель: Знайти  інформацію  про  найвідоміших  диригентів  світу.
 

docx
Додав(-ла)
Kokora Mariya
Додано
9 квітня 2018
Переглядів
2971
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку