Спорт і мистецтво.
Музична мова: динаміка, темп, ритм. В.Сильвестров «Марш». В.Дем’янчук «Фізкультхвилинка». М/ф «Як козаки у футбол грали»
Мета: 1) Формувати уявлення учнів про зв'язок мистецтва і спорту через пізнання музики; ознайомити з видами спорту, повязвними з музикою;
2) Розвивати почуттєву сферу учнів, розуміння звя’зку музики і здоров’я людини; навички колективного виконання рухів і співу;
3) Виховувати інтерес і ціннісне ставлення до музики і спорту
Тип уроку: поглиблення теми
Очікуваний результат: уважне слухання музичних творів, вміння повторювати нові вправи й рухи; намагання чисто інтонувати
Хід уроку:
1.Організаційний етап
-Які є способи зміцнення здоров’я?
-Які види спорту ви знаєте? Якими займаєтесь?
2.Мотиваційний етап
-Які з видів спорту на змаганнях завжди живуть з музичним супроводом?
Яка музика звучить у гімнастичних залах? Яка музика підходить для синхронного плавання? Для хокею? Фігурного плавання?
3.Етап засвоєння нових знань
Слухання: В.Сильвестров «Марш».
Визначаємо характер твору. В якому темпі звучить марш? Гучна чи тиха його динаміка? Ритм твору чіткий чи плавний?
Слово «марш» перекладається з французької як «хода, рух».
Проплескаємо сильну долю маршу (повторне слухання)
Фізкультпауза: В.Дем’янчук. Л.Кондрацька
1.Встало вранці ясне сонце,
Зазирнуло у віконце.
Ми до нього потяглися,
За промінчики взялися.
Будем дружно присідати,
Сонечко розвеселяти
Дружно всі, дружно всі
Потанцюймо по росі
2.Станьмо струнко! Руки в боки!
Пострибаєм, як сороки.
А тепер як жабенята
Хочем трішки пострибати.
Ква-ква-ква, ква-ква-ква,
Щоб спочила голова!
4. Етап вокально-хорової роботи
Розучування: Г.Азаматова-Бас «Дружба с букварем»
https://www.youtube.com/watch?v=XCLyepDQKKY
5.Етап закріплення нових знань
В яких відомих вам мультфільмах головною темою є спорт?
Перегляньте мультик «Як козаки у футбол грали»
https://www.youtube.com/watch?v=BtF8gBEOpLc
6. Підсумково-рефлексивний етап
Відгадати й назвати види спорту, які дружні з музикою
•Пас, атака и удар,
Мяч опять попал в ворота!
Чтоб не справился вратарь,
Игроку нужна сноровка.
*В этом спорте игроки
Все ловки и высоки.
Любят в мяч они играть
И в кольцо его кидать.
Мячик звонко бьет об пол, значит, это ...
Конь, канат, бревно и брусья,
Кольца с ними рядом.
Перечислить не берусь я
Множество снарядов.
Красоту и пластику дарит нам ...
*Там в латах все на ледяной площадке
Сражаются, сцепились в острой схватке.
Болельщики кричат: «Сильнее бей!»
Поверь, не драка это, а — ...
На квадратиках доски
Короли свели полки.
Нет для боя у полков
Ни патронов, ни штыков.