Конспект уроку з музичного мистецтва для 2-го класу на тему "Святкуємо разом із музикою".

Про матеріал

Даний конспект уроку містить ігрові форми роботи: "Художник, "Телевізор", "Оркестр" та інноваційні технології колективно-групового навчання:"Мікрофон", "Впіймай м'яч".

Гра - невід'ємна складова навчального процесу дітей молодшого шкільного віку. За допомогою її в учнів виникає інтерес до уроку, розвивається відчуття ритму, образне мислення, увага, пам'ять, уява. Використання інноваційних технологій колективно-групового навчання є основною складовою сучасного уроку.

Перегляд файлу

          Тема. Святкуємо разом із музикою.

 

Мета:

  •   навчальна: розкрити поняття «щедрівка»,  «колядка», «обробка»; надати учням уявлення про музику як мистецтво, що розповідає про життя людей і навколишній світ мовою звуків, про вокальну та інструментальну музику; підготувати учнів до уроку узагальнення знань;
  •   розвивальна: розвивати вокально-хорові навички, вміння сприймати музику та визначати засоби її виразності, почуття ритму, творчі здібності учнів;
  •   виховна: виховувати музичну культуру та моральні якості (доброту, співчуття, людяність, любов до рідного краю та народних традицій).

Музичний матеріал:

  • А. Житкевич «Семеро гномів» - виконання,
  • українська народна пісня «Ой, сивая та зозуленька» - слухання,
  • поспівка «Щедрик» в обробці М. Леонтовича.

Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрет М. Леонтовича,ілюстрації із зображенням святкування Нового року та Різдва, смайлики, саморобні музичні інструменти, м’яч.

Обладнання: фортепіано, CD-програвач, фонохрестоматія.

Тип уроку: комбінований урок.

 

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ ПОЧАТКУ УРОКУ.

Учні входять до класу під музичний супровід (українська народна пісня «Ой сивая та і зозуленька» в обробці М. Леонтовича).

Перевірка готовності класу до уроку.

Музичне вітання.

 

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

Незабаром свято — Новий рік. Ми відчуваємо передноворічне хвилювання. Що принесе Новій рік? Які подарунки? Які приємні сюрпризи?

Повідомлення теми та мети уроку.

Отже, тема нашого уроку «Святкуємо разом із музикою». На уроці ви дізнаєтеся які пісні називаються щедрівками та колядками, що таке обробка народної пісні, продовжите вивчати пісню «Семеро гномів».

 

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

  •    Ви хотіли б привітати своїх рідних, друзів, сусідів із святом Нового року?

 Як це зробити найкраще? Звісно — піснею! Пісні, у яких ми бажаємо щастя й добробуту добрим людям,— це особливі пісні.

  • Чи відомі вам вони?

 

ІV . МУЗИЧНА ГРАМОТА.

  1. Розповідь про щедрівки.

 Наші пращури — сміливі, працьовиті люди, але явища природи були для них незрозумілими, таємничими. Тому, хвилюючись за врожай і власну долю, наші пращури намагалися задобрити сили природи за допомогою різноманітних обрядів із піснями, танцями та дійствами.

Вечір напередодні Нового року називають Щедрим. Пісні, що виконували цього дня, назвали відповідно щедрівками. Зазвичай їх виконували дівчата.

На Новий рік вулицями ходили гурти дітей, парубків, дівчат і колядували. Біля кожної хати вони виконували новорічні вітальні пісні — колядки, у яких величали господарів, бажали в новому році доброго врожаю, за що отримували винагороду. Коли колядники входили до хати, вони вітали господарів зі святом.

Добрий вечір, господарю, у вашій оселі!

Приміть наші побажання на свята веселі!

Хай вам радість усміхнеться зіркою ясною,

Хай вінчається вам праця славою гучною!

 

 

 

 

  1. Конкурс на кращого співака.

Проспівайте свою улюблену колядку чи щедрівку. Найкращий співак отримує смайлик.

 

V. СЛУХАННЯ МУЗИКИ.

Слухання української народної пісні «Ой, сивая та зозуленька» в обробці М. Леонтовича.

  1. Вступна бесіда.

Збираючись на святвечір, люди співали пісень. Пісні були різними: сумними та веселими, грайливими та задумливими. Коли сходила в небі перша зірка, то співали пісню «Ой, сивая та зозуленька».

Композиторів дуже приваблювала народна пісня. Чимало з них слухали народні пісні, збираючи їх у свою скарбницю, записували, додаючи у мелодію щось своє, тобто обробляли.

 

 

 

Обробку пісні «Ой, сивая та зозуленька» виконав український композитор Микола Леонтович.

 

  1. Первинне сприйняття.

Послухайте її уважно та скажіть, про що розповідає ця пісня?

 

  1. Бесіда-аналізування.

Технологія «Мікрофон».

  • Який характер музики?
  • Як голосно звучала музика?
  • Чи можна назвати цю музику святковою?

 

  1. Повторне сприйняття.

Гра «Художник»..

Якби ви були художниками, то яку картину ви намалювали б слухаючи цю пісню?

 

VІ. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА «УКРАЇНО, МИ ТВОЯ НАДІЯ».

Учні під музику виконують рухи, повторюючи за вчителем.

 

VІІ . Ритмічна гра «Телевізор».

Що потрібно знати виконавцеві, щоб прочитати музику? Звісно, ноти й ритм — тривалості звуків. Чи пам’ятаєте ви, якими є тривалості звуків? Пропоную пограти у гру. Уявіть, що ви повернулися додому та ввімкнули телевізор, а на екрані — знаки. Уважно розгляньте їх і запам’ятайте!

І П П І    П П І І

  • Що це за знаки?
  • Назвіть їх і проплескайте (групою, індивідуально).

Найкращі гравці отримують смайлики.

 

VІІІ. ВОКАЛЬНО-ХОРОВА РОБОТА.

  1. Робота над поспівкою «Щедрик».

Сьогодні ми підготуємося до новорічних свят і вивчимо щедрівку «Щедрик».

  •   Як рухається мелодія?
  •   Що допомогло вам зрозуміти зміст цього твору: його назва, музика чи слова?

Одним із найяскравіших творів М. Леонтовича є відомий «Щедрик».

 Його мотив — це три звуки, за допомогою яких композитор побудував цілу картину народного життя. У пісні передано радісні настрої селянина, його світлі мрії про краще життя у новому році.

 

Розучування з показом руху мелодії рукою.

 

  1. Робота над піснею «Семеро гномів».

Закріплення пісні.

 Спів дуетами.

Гра «Оркестр».

Клас поділено на  дві групи. Одна група учнів співає, а інша –  акомпанує на саморобних музичних інструментах.

 

ІХ. ПІДСУМОК УРОКУ. Рефлексія.

 Гра «Впіймай м’яч».

Учитель учню кидає м’яч, а він повинен його впіймати і дати відповідь на запитання.

  •   Які пісні виконують на новорічні та різдвяні свята?
  •   Про що в них ідеться?
  •   Який настрій мають колядки та щедрівки?

Музичне прощання.

 

Учні виходять із класу під музичний супровід (українська народна пісня «Ой, сивая та зозуленька» в обробці М. Леонтовича).             

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Долиняк Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Булава Любов Григоріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 лютого 2018
Переглядів
11934
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку