Конспект уроку з музичного мистецтва для 2-го класу на тему «Урок зимовий, пригодницько - підсумковий»

Про матеріал

Цей урок у цікавій та ігровій формі дає можливість закріпити розуміння виражальних і зображальних можливостей

музики; розвивати слухацькі, виконавські, акторські навички,

творчу фантазію учнів; виховувати емоційну чутливість,

інтерес до музики композиторів-класиків, народних звичаїв,

обрядів, народної музики.

Перегляд файлу

                           Розробка уроку у 2кл.   

                  Музика виражає та зображує

 

Тема «Урок зимовий, пригодницько  - підсумковий»

Мета уроку: закріпити розуміння виражальних і зображальних можливостей

                        музики; розвивати слухацькі, виконавські, акторські навички,   

                        творчу фантазію учнів; виховувати емоційну чутливість,

                        інтерес до музики  композиторів-класиків, народних звичаїв,

                        обрядів, народної музики.

Тип уроку: узагальнення знань.

Музичний матеріал: вивчені музичні твори, пісні, танці.

Обладнання: музичний інструмент (баян), музичні і  шумові інструменти, ноутбук,  нотна дошка, наочність, портрети композиторів, дитячі малюнки.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Вхід до класу: «Марш дерев’яних солдатиків» П.І. Чайковського.

2. Музичне вітання (святкове).

    Виконання в «діалозі», групами

      Діти: Дзвонить дзвіночок дзелень, дзелень!

     Ми йдем до класу, всім добрий день!

  • Вчитель: Добрий день, діти, вітаю вас

         Урок музичний буде у нас!

          Діти: Летять сніжинки, мороз скрипить,

                     Пісня весела нехай звучить!

  • Я дуже рада знову бачити всіх вас.
  • Чи сподобалася вам музика початку уроку?
  • Який настрій нам подарувала? (веселий, радісний, бадьорий)
  • А чи памятаєте ви композитора та назву музичного твору, який вітав нас на початку уроку? (П.І.Чайковський «Марш дерев’яних солдатиків).
  •         Молодці!
  •         І чудова музика П.І.Чайковського, і наша святкова по співка- це лише початок нашого цікавого уроку…

ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ

  • Сьогодні наш урок музичний

Незвичний і фантастичний,

Він зимово-казковий,

Пригодницько-підсумковий.

        З вами зустрінуться різні герої

        Добрі і не дуже, іще й загадкові,

        Тож не барімось, збираймося в путь.

        Різні пригоди сьогодні нас ждуть.

  • Сьогодні вранці на адресу нашої школи надійшла телеграма.

     «Шановні діти 2-го класу, запрошую всіх вас до себе на передноворічний святковий бал». Підпис Снігуронька.

  • Ну що, діти, приймаємо запрошення Снігуроньки? (Так.)
  •         Дивіться, які чудові сани за нами прислала Снігуронька. Вони враз нас принесуть до призначеного місця.
  • Давайте подумаємо, що ми повинні взяти із собою?

(Відповіді дітей.)

  •         А ще гарний настрій, пісеньку, подарунки і, звичайно ж, знання, які ви отримали на уроках музики.
  •         Давайте зараз подивимось один на одного, весело посміхнемось і подаруємо гарний настрій.
  •         Подарунками буде ваше домашнє завдання. Художники здивують нас чарівними малюнками, співаки – пісенькою, танцюристи – таночком, а артисти – своїми костюмами і чудовою грою.
  •         Сподіваюсь, що знання ви вдома не забули.
  •         Перед кожною подорожею існує традиція «посидіти на доріжку». Тож і ми з вами сядемо рівненько, пригадаємо правила співу і зробимо невеличку зарядку для наших голосків, які знадобляться нам на святі.

ІІІ. ВОКАЛЬНО-ХОРОВА РОБОТА

а) Розспівка «Ехо» - мелодичне, б)  «Ехо» -  ритмічне.

 

ІУ. УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ

ПОДОРОЖ З ПІСНЯМИ ТА МУЗИКОЮ

  •         Ну, що ж, настав час нам зручненько сісти в чарівні сани, але що це, до нас просяться пасажири, які теж хочуть потрапити на бал. Чи впізнаєте ви їх?

   («Зайчик дразнить Ведмедика.»)

      -    Молодці, а як ви зрозуміли, що це вони? (Відповіді). Так, за допомогою музики, яка зобразила нам характер персонажів, тобто їх музичний портрет. А хто автор? (Д. Кабалевський).

      -    Д. Кабалевський був дуже спостережливою людиною. Спостерігаючи за ха-рактерами дітей він «малював» їх музичні портрети. Послухаємо уважно, хто ще з нами поїде до Снігуроньки. І пропоную вам стати артистами та мімікою і жестами зобразити персонажі.

         (Слухання «Плакса. Злючка. Веселушка»)

      -   Хто це? (Відповіді.)

Правильно. Дівчатка різні за характером.

Веселушка – рухлива, легка.

Злючка – різка, страхітлива, недобра, неприємна, тривожна.

Плакса – сумна, плаксива, тиха інтонація.

  •         Ну що ж, пасажирами виявились наші давні знайомі дівчатка. Тепер можна рушати. А в дорозі завжди веселіше, коли звучить гарна пісенька «Падає сніжок» (Н.Май).

(виконання).

      -     Чи сподобалась вам пісенька, який в неї характер? (відповіді)

      -     Добре. Наші сани дуже швидкі.

      -     Проїжджаючи містом ми побачили дуже багато людей, які кудись поспішали. А куди, нам підкаже музика російського композитора М.Глінки.

        (Слухання)

  •         Люди поспішали на залізничний вокзал. Музика зобразила рух потяга, хвилювання та радість пасажирів.

      -     Проїзджаючи лісом ми зустріли таємничого незнайомця, який як стріла, мчав теж на бал.  Може вам він знайомий. (Слухання)

 (Шуман. «Сміливий вершник»)

      -     Правильно. Музика зобразила нам рух, тупіт коня, їзду вершника.

      -     Мені здається, що сміливий вершник хоче нам щось сказати, а вірніше, передає нам зашифроване прохання про допомогу.(Слухання мелодії поспівки «Бім-бом»).

      -     Так, це пісенька «Бім-бом».

            Що виражає та зображує мелодія? (Тривогу, горе).

      -     Який настрій створився у класі?

      -     Допоможемо киці рухами і співом загасити пожежу! (Виконання)

      -    Пожежу загасили, Кицю врятували. Їдемо далі.

А ось і палац. Але щоб туди потрапити, потрібно пройти випробування.

1. Знання нотної грамоти.

2. Виконання цієї пісеньки зі словами і з супроводженням.

(поспівка «Диби, диби»)

а)  Аня і Діма – ксилофон – музиканти;

б)  Віка і Іра – маракаси – музиканти;

в)  Аня, Альоша – співаки;

г)  Марина – диригент.

      -     Що музика зобразила? (Ходу діда і баба).

3. Робота в групах.

   Пропоную вам обєднатися у дві групи. Звучить музичний твір Бетховена «Весела.Сумна.

1 група: Називає твір. («Весела. Сумна.»)

2 група: Автора (композитора).    (Л.Бетховен)

  •         Композитор Л. Бетховен відобразив два настрої людини, різні сторони життя, в якому є місце і сумному, і веселому, оскільки людина не може бути весь час тільки сумною чи тільки веселою.
  •         Ну нарешті, іспит зданий, перед нами відчинилися двері і ми опинилися з вами у святковій залі. Кого тільки немає серед гостей: лісові звірята, казкові герої, відомі композитори та персонажі їхніх музичних творів. Усі чекають виходу Снігуроньки, а щоб не сумувати, українські музиканти розважають присутніх піснями та танцями. Викогання пісні А.Філіпенка «Веселий музикант».
  •         Дякуємо музикантам, акторам і співакам, які вдало передали нам різний характер трьох куплетів пісні. 1 – пісенний, 2 – танцювальний, 3 – маршовий.
  •         Після виступу музикантів до залу вбігла непрохана гостя.  (Коза-Дереза).
  •         Чи впізнали ви хто це? (Це -Коза.) Який настрій вона створила в залі своїм співом? (тривожний, злий, недобрий).
  •         Багато гостей дуже полякалось, а дехто навіть жалібно розплакався. («Перепілочка»).
  •         Хто це? («Перепілочка»).
  •              На допомогу Перепілочці поспішив безстрашний персонаж композитора  М. Римського-Корсакова .  («Політ Джмеля»)
  •         Чи здогадалися ви, хто це? («Джміль»)
  •         Музика зобразила нам політ та дзижчання Джмеля, мелодія рухлива, швидка, виконується симфонічним оркестром.
  •         Налякана Коза стала просити вибачення у присутніх, пообіцяла бути доброю і залишилася на святі.
  • І ось зазвучали фанфари і під чарівну музику П.І. Чайковського з’явилася Снігуронька. І всіх запросила до танцю. (Виконання, кружляння…).
  •         Який це танець? (Вальс).
  •         Після танцю гості свята стали  демонструвати свої вміння. Першими поспішили привітатися колядники й щедрівники, які побажали господині свята та всім присутнім здоровя та добробуту.

(Виконання «Ой сивая та і зозуленька», «Я маленький хлопчик»).

  •         Потім прилетіли маленькі сніжиночки і подарували присутнім гарний настрій.

(Виконання «Сніжинки»).

  •         Придворні музиканти заграли чудову мелодію, а юні художники влаштували показ своїх робіт.(Демонстрація малюнків…)
  •         На жаль, свято не може тривати вічно, наш бал закінчується. Снігуроньці ви дуже сподобалися і вона дарує вам запрошення на довгоочікуване зимове свято. Що ж це за свято, на яке ви з великим нетерпінням чекаєте? (Новорічне свято).
  • Правильно.

(Вручення запрошень)

  • На цій радісній ноті і закінчується наш урок.

У.  ПІДСУМОК УРОКУ

  1. Чи сподобалось вам свято?
  2. А що найбільше вам запам’яталось?
  •    Отже, сьогодні на уроці у нас звучало багато чудової музики, яка допомогла нам радіти, співпереживати, танцювати. Музика  може виражати різні почуття і настрої, зображувати навколишній світ.
  •    Хай музика звучить навкруг.

    Дарує радість кожен звук,

    Хай музика звучить усюди,

    Вона потрібна дуже людям.

  •    Давайте ми ще раз подивимося один на одного і подякуємо один одному за гарну співпрацю.
  •    На згадку про цей урок хай вам залишиться ось ця весела усмішка і гарний настрій.

(Вручення сніжинок)

  •    До зустрічі на Новорічному святі.

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Romanenko Inna
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Чичикало Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 лютого 2018
Переглядів
2371
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку