Цей урок у цікавій та ігровій формі дає можливість закріпити розуміння виражальних і зображальних можливостей
музики; розвивати слухацькі, виконавські, акторські навички,
творчу фантазію учнів; виховувати емоційну чутливість,
інтерес до музики композиторів-класиків, народних звичаїв,
обрядів, народної музики.
Розробка уроку у 2кл.
Музика виражає та зображує
Тема «Урок зимовий, пригодницько - підсумковий»
Мета уроку: закріпити розуміння виражальних і зображальних можливостей
музики; розвивати слухацькі, виконавські, акторські навички,
творчу фантазію учнів; виховувати емоційну чутливість,
інтерес до музики композиторів-класиків, народних звичаїв,
обрядів, народної музики.
Тип уроку: узагальнення знань.
Музичний матеріал: вивчені музичні твори, пісні, танці.
Обладнання: музичний інструмент (баян), музичні і шумові інструменти, ноутбук, нотна дошка, наочність, портрети композиторів, дитячі малюнки.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
1. Вхід до класу: «Марш дерев’яних солдатиків» П.І. Чайковського.
2. Музичне вітання (святкове).
Виконання в «діалозі», групами
Діти: Дзвонить дзвіночок дзелень, дзелень!
Ми йдем до класу, всім добрий день!
Урок музичний буде у нас!
Діти: Летять сніжинки, мороз скрипить,
Пісня весела нехай звучить!
ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ
Незвичний і фантастичний,
Він зимово-казковий,
Пригодницько-підсумковий.
З вами зустрінуться різні герої
Добрі і не дуже, іще й загадкові,
Тож не барімось, збираймося в путь.
Різні пригоди сьогодні нас ждуть.
«Шановні діти 2-го класу, запрошую всіх вас до себе на передноворічний святковий бал». Підпис Снігуронька.
(Відповіді дітей.)
ІІІ. ВОКАЛЬНО-ХОРОВА РОБОТА
а) Розспівка «Ехо» - мелодичне, б) «Ехо» - ритмічне.
ІУ. УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ
ПОДОРОЖ З ПІСНЯМИ ТА МУЗИКОЮ
(«Зайчик дразнить Ведмедика.»)
- Молодці, а як ви зрозуміли, що це вони? (Відповіді). Так, за допомогою музики, яка зобразила нам характер персонажів, тобто їх музичний портрет. А хто автор? (Д. Кабалевський).
- Д. Кабалевський був дуже спостережливою людиною. Спостерігаючи за ха-рактерами дітей він «малював» їх музичні портрети. Послухаємо уважно, хто ще з нами поїде до Снігуроньки. І пропоную вам стати артистами та мімікою і жестами зобразити персонажі.
(Слухання «Плакса. Злючка. Веселушка»)
- Хто це? (Відповіді.)
Правильно. Дівчатка різні за характером.
Веселушка – рухлива, легка.
Злючка – різка, страхітлива, недобра, неприємна, тривожна.
Плакса – сумна, плаксива, тиха інтонація.
(виконання).
- Чи сподобалась вам пісенька, який в неї характер? (відповіді)
- Добре. Наші сани дуже швидкі.
- Проїжджаючи містом ми побачили дуже багато людей, які кудись поспішали. А куди, нам підкаже музика російського композитора М.Глінки.
(Слухання)
- Проїзджаючи лісом ми зустріли таємничого незнайомця, який як стріла, мчав теж на бал. Може вам він знайомий. (Слухання)
(Шуман. «Сміливий вершник»)
- Правильно. Музика зобразила нам рух, тупіт коня, їзду вершника.
- Мені здається, що сміливий вершник хоче нам щось сказати, а вірніше, передає нам зашифроване прохання про допомогу.(Слухання мелодії поспівки «Бім-бом»).
- Так, це пісенька «Бім-бом».
Що виражає та зображує мелодія? (Тривогу, горе).
- Який настрій створився у класі?
- Допоможемо киці рухами і співом загасити пожежу! (Виконання)
- Пожежу загасили, Кицю врятували. Їдемо далі.
А ось і палац. Але щоб туди потрапити, потрібно пройти випробування.
1. Знання нотної грамоти.
2. Виконання цієї пісеньки зі словами і з супроводженням.
(поспівка «Диби, диби»)
а) Аня і Діма – ксилофон – музиканти;
б) Віка і Іра – маракаси – музиканти;
в) Аня, Альоша – співаки;
г) Марина – диригент.
- Що музика зобразила? (Ходу діда і баба).
3. Робота в групах.
Пропоную вам об’єднатися у дві групи. Звучить музичний твір Бетховена «Весела.Сумна.
1 група: Називає твір. («Весела. Сумна.»)
2 група: Автора (композитора). (Л.Бетховен)
(Виконання «Ой сивая та і зозуленька», «Я маленький хлопчик»).
(Виконання «Сніжинки»).
(Вручення запрошень)
У. ПІДСУМОК УРОКУ
Дарує радість кожен звук,
Хай музика звучить усюди,
Вона потрібна дуже людям.
(Вручення сніжинок)
1