Конспект заняття керівника зразкового дитячого музичного театру «Дзвіночок» Сумського Палацу дітей та юнацтва П'янкової І.В. з розвитку творчих здібностей вихованців. Діти знайомляться з професією композитора, а також пробують себе у ролі композитора.
П’янкова І.В., керівник
зразкового дитячого музичного
театру «Дзвіночок» Сумського
Палацу дітей та юнацтва
Тема: Складаємо музику. Урок творчості.
Мета:
Тип заняття: комбіноване.
План заняття
а) складання мелодій;
б) будова творів;
в) запис до нотного зошита.
Хід заняття
1. Музичне привітання.
Педагог: Давайте привітаємося разом пісенькою Півника до музичної казки «Кукуріку».
Рекомендації: мелодію цієї пісеньки діти склали на минулому занятті, привітання – це творчий доробок групи і одночасно новий репертуар групи.
Сьогодні ми продовжуємо роботу, що почали минулого разу. Я просила вас вдома переглянути літературу і знайти імена композиторів, що створювали опери. Це могли бути сучасні українські та зарубіжні композитори. Ще потрібно було знайти тлумачне значення слова «композитор». Подивимось, як ви впорались із завданням.
Відповіді дітей.
Актуалізація знань.
Як ви гадаєте, чи може пересічна людина стати композитором? Що потрібно знати, вміти?
Відповіді дітей.
Сьогодні, як і на минулому занятті, кожен з вас візьме на себе роль композитора. Ми маємо нагоду створити власні мелодії до нашої нової казки.
3. Практична робота.
На минулому занятті ми вже подарували пісеньки героям нашої майбутньої вистави Півнику, Курочці, Курчатам. Сьогодні та на наступних заняттях ми спробуємо «дати голос» Киці, Жабці, Корові, Поросятам.
Спочатку визначимо характер згаданих героїв. Чи відрізняється муркотіння кішки від кукурікання півня в природі?
Відповіді дітей.
Давайте спробуємо уявити, яка кішка. Опишіть її, «намалюйте» словесно її «портрет»:
Але пам'ятайте: наша Киця – особлива, вона мрійниця. Їй належать слова: «Я дуже люблю поетів, вони такі загадкові, романтичні». Пам'ятаєте?
Давайте згадаємо вірш, до якого треба придумати мелодію:
Якщо ти хочеш бути
Справжнісіньким поетом -
Найкращими словами
Для тебе буде «Няв!»
А ще коли для рими,
Моє «Мур-Мур» ти візьмеш,
Та вже таку ти пісню
Співав би і співав.
Мур-мур-мур -
Яке гарне слово
Мур-мур-мур - 2 р.
І віршик готовий.
Мур-няв-няв!
Відповіді дітей.
Приступаємо до роботи.
Рекомендації: темп виконання самостійної роботи у дітей різний. Треба приділяти увагу тим, хто бажає працювати в міні групах.
Які є варіанти?
Рекомендації: підтримувати усі прояви творчості вихованців, надавати підтримку, уважно слідкувати за активністю усіх дітей, створювати атмосферу творчості. Діти співають свої мелодії. Шляхом конкурсу вибираємо якусь одну мелодію. Записуємо. Запис робиться на дошці педагогом.
Робота за схемою:
Таким же чином складаємо мелодії для інших героїв. Прагнемо передати їхній характер.
Рекомендації: просимо дітей у зошитах прописати алгоритм, за яким працювали.
6. Домашнє завдання..
Пропоную виконати домашнє завдання і продумати мелодії для інших героїв (поросят, жабки, корови)за алгоритмом.
На наступних заняттях будемо складати мелодії ще декількох пісень.
5. Музичне прощання.