18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Конспект заняття з вокального напряму для вихованців основного рівня навчання на тему "Урок творчості. Складаємо музику"

Про матеріал

Конспект заняття керівника зразкового дитячого музичного театру «Дзвіночок» Сумського Палацу дітей та юнацтва П'янкової І.В. з розвитку творчих здібностей вихованців. Діти знайомляться з професією композитора, а також пробують себе у ролі композитора.

Перегляд файлу

Пянкова І.В., керівник

зразкового дитячого музичного

театру «Дзвіночок» Сумського

Палацу дітей та юнацтва

 

Тема: Складаємо музику. Урок творчості.

Мета:

  • познайомити вихованців з особливостями роботи композитора;
  • створити атмосферу творчості, яка сприяє розвитку музичних здібностей;
  • виховувати музичний смак, емпатійне ставлення до музичних творів.

 

Тип заняття: комбіноване.

 

План заняття

  1.   Музичне привітання.
  2.   Інформаційне повідомлення. Бесіда «Професія – композитор».
  3.   Практична робота:

а) складання мелодій;

б) будова творів;

в) запис до нотного зошита.

  1.   Домашнє завдання.
  2.   Музичне прощання.

 

Хід заняття

1. Музичне привітання.

Педагог: Давайте привітаємося  разом  пісенькою Півника до музичної казки «Кукуріку».

Рекомендації: мелодію цієї пісеньки діти склали на минулому занятті, привітання – це творчий доробок групи і одночасно новий репертуар групи.

  1.          Інформаційне повідомлення. Бесіда «Професія – композитор».

Сьогодні ми продовжуємо роботу, що почали минулого разу. Я просила вас вдома переглянути літературу і знайти імена композиторів, що створювали опери. Це могли бути сучасні українські та зарубіжні композитори. Ще потрібно було знайти тлумачне значення слова «композитор». Подивимось, як ви впорались із завданням.

Відповіді дітей.

Актуалізація знань.

 

 

 

 

 

 

Як ви гадаєте, чи може пересічна людина стати композитором? Що потрібно знати, вміти?

Відповіді дітей.

Сьогодні, як і на минулому занятті, кожен з вас візьме на себе роль композитора. Ми маємо нагоду створити власні мелодії до нашої нової казки.

3. Практична робота.

На минулому занятті ми вже подарували пісеньки героям нашої майбутньої вистави Півнику, Курочці, Курчатам. Сьогодні та на наступних заняттях ми спробуємо «дати голос» Киці, Жабці, Корові, Поросятам.

Спочатку визначимо характер згаданих героїв. Чи відрізняється муркотіння кішки від кукурікання півня в природі?

Відповіді дітей.

Давайте спробуємо уявити, яка кішка. Опишіть її, «намалюйте» словесно  її «портрет»: 

  • Який у неї характер?
  • Як вона пересувається?
  • Як виглядає, які в неї лапки, хутро?
  • Яка мелодія, на ваш погляд, може передати характер Кішки?

Але пам'ятайте: наша Киця – особлива, вона мрійниця. Їй належать слова: «Я дуже люблю поетів, вони такі загадкові, романтичні». Пам'ятаєте?

Давайте згадаємо вірш, до якого треба придумати мелодію:

Якщо ти хочеш бути

Справжнісіньким поетом -

Найкращими словами

Для тебе буде «Няв!»

А ще коли для рими,

Моє «Мур-Мур» ти візьмеш,

Та вже таку ти пісню

Співав би і співав.

Мур-мур-мур -

Яке гарне слово

Мур-мур-мур - 2 р.

І віршик готовий.  

Мур-няв-няв!

  • Який характер музики повинен бути?

Відповіді дітей.

  • Яка будова цієї пісеньки? Заспів і приспів.

Приступаємо до роботи.

 

Рекомендації: темп виконання самостійної роботи у дітей різний. Треба приділяти увагу тим, хто бажає працювати в міні групах.

 

Які є варіанти?

Рекомендації: підтримувати усі прояви творчості вихованців, надавати підтримку, уважно слідкувати за активністю усіх дітей, створювати атмосферу творчості. Діти співають свої мелодії. Шляхом конкурсу вибираємо якусь одну мелодію. Записуємо. Запис робиться на дошці педагогом.

Робота за схемою:

  •                              Визначаємо характер героя.
  •                              Пригадуємо вірш, до якого треба придумати мелодію.
  •      Визначаємо який характер музики повинен бути.
  •      Визначаємо будову цієї пісеньки.
  •      Проводимо творчу роботи по написанню мелодії.
  •      Пропонуємо варіанти.

 

Таким же чином складаємо мелодії для інших героїв. Прагнемо передати їхній характер.

Рекомендації: просимо дітей у зошитах прописати алгоритм, за яким працювали.

6. Домашнє завдання..

Пропоную виконати домашнє завдання і продумати мелодії для інших героїв (поросят, жабки, корови)за алгоритмом.

 

  1. Поросята – грайливі, кумедні.
  2. Жабка – «вокалістка», її ква-ква чути далеко-далеко.
  3. Корова в казці «зірка» – така собі фанатка власного таланту (хоча саме його в неї і немає), тому й пісня її кумедно-гротескна.

 

На наступних заняттях будемо складати мелодії ще декількох пісень.

5. Музичне прощання.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Слюсарева Ольга Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 лютого 2018
Переглядів
603
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку