Конспект уроку з музичного мистецтва для 3 класу
Тема: «Море хвилюється раз, море хвилюється два, продовжуються дива»
Мета: поглиблювати знання дітей про музичну грамоту; ознайомити учнів із поняттям "опера"; продовжити ознайомлювати учнів із творчістю відомих композиторів; розвивати вміння аналізувати музичні твори, розвивати увагу, мовлення, уміння слухати; виховувати любов до прекрасного.
Тип уроку: комбінований
Методи та прийоми: показ, бесіда, розповідь, робота з підручником.
Обладнання: слова пісень, підручник О. Лобової 3 клас, 2015 рік видання, портрети композиторів, програма для загальної середньої освіти з предмету "Музичне мистецтво"
Хід уроку
І. Організаційна частина
-Добрий день! Сідайте. Сьогоднішній урок музики проведу я, звати мене Дарина Вікторівна.
ІІ. Основна частина
1. Розповідь з елементами бесіди
- Вітер в полі повіває і кораблик підганяє;
Він біжить по бурунах, на роздутих парусах.
Мимо острова Буяна в царство славного Салтана.... (О. Пушкін)
- Чи здогадалися ви до якої казки ми сьогодні завітаємо?
- Про що ця казка?
- Пропоную переглянути маленький фрагмент із казки, щоб детальніше пригадати про що в ній йдеться.
(Фрагмент казки "Про царя Салтана")
- Хто пригадав автора цієї казки?
- Олександр Сергійович Пушкін - це російський поет, казкар. На минулому уроці ви вже знайомилися з його творчістю.
2. Повідомлення теми уроку
- Сьогодні, ми з вами познайомимося з видатним музичним казкарем, композитором - Миколою Римським-Корсаковим. Ми потрапимо в чарівний світ музики і моря!
3. Розповідь з елементами бесіди
- Діти, а хто такий композитор? (Це автор музичних творів)
- Як вже говорилося раніше, Микола Римський-Корсаков - відомий російський казкар та композитор. Протягом всього життя він займався музикою. З дитинства грав на фортепіано. За своє життя він створив 15 опер.
- Давайте пригадаємо, що таке фортепіано?
4. Робота з підручником
- Діти, відкрийте підручник на сторінці 20. Зверніть свою увагу на ілюстрації морського пейзажу.
- Якими фарбами художник зобразив тихе море? А бурхливе?
- Які слова можна підібрати, щоб описати тихе й бурхливе море?
- Як художник для відображення краси моря використовує різні фарби, так і композитор створює свою оркестрову картину за допомогою тембрів музичних інструментів.
- Зараз ми з вами уважно послухаємо оперу "Про царя Салтана". Але спочатку давайте з'ясуємо, що ж таке опера?
Опера - це музично драматична дія, в якій дійові особи співають.
(Прослуховування опери "Про царя Салтана")
5. Проблемне запитання
- Як композитор "малює" музику моря?
- Які тембри інструментів використовує?
- Яка з картин, на вашу думку, найкраще відтворює створену музику?
- Що ви уявили, коли слухали оперу?
6. Бесіда
- Казка - це завжди дива. Наприклад, у цій казці згадуються такі дива: білочка, яка гризе золоті грибочки; брати-велетні, які виходять з моря і охороняють місто та надзвичайно вродлива дівчина - Царівна Лебідь.
- А тепер давайте послухаємо оперу "Три дива", яку також написав цей композитор.
- Нагадайте мені, що таке опера?
(Прослуховування опери "Три дива")
- Порівняй музичні інтонації, що характеризують білочку, богатирів та Царівну Лебідь. Яка з них ніжна і наспівна, яка грайливо танцювальна, а яка - військово маршова?
- Музичні образи опери подібні чи контрастні?
7. Фізкультхвилинка (відео з мережі Інтернет)
8. Гра "Море хвилюється..."
- Діти, а ви чули про таку гру коли-небудь? Хто може пригадати правила?
- Пограємо на перерві?
ІІІ. Музична вікторина
1. Розспівка
- Діти, а зараз давайте розігріємо з вами голосові зв'язки і заодно пригадаємо знайому вам пісеньку "Вийди, вийди, сонечко".
2. Повторення пісні "Мрії збуваються"
- Вчитель вам заграє на музичному інструменті, а ви заспіваєте.
3. Розучування пісні "Мультики"
а) Бесіда
- На цьому уроці ми часто говорили про мультики. І тому я підібрала таку ж за назвою пісеньку, яку ми з вами сьогодні почнемо вчити.
- А ви любите мультики? Які саме? Про що вони?
б) Демонстрування пісні вчителем
в) Пофразове вивчення
г) Спів пісні всіма учнями
ґ) Конкурс "Хто краще?"
- Давайте з вами проведемо невеликий конкурс і перевіримо, хто краще запам'ятав і заспіває пісню. Це будуть хлопці чи дівчата?
- Які ви всі молодці! Неможливо обрати кращого!
д) Спів на оцінку (за бажанням)
IV. Підсумок уроку
1. Бесіда
- До якої казки ми сьогодні завітали?
- Хто запам'ятав, що таке опера і зможе нам розповісти?
- Як називається пісня, які ми з вами сьогодні вивчили?
2. Оцінювання
3. Домашнє завдання