Конспект уроку з музичного мистецтва "Море хвилюється..."

Про матеріал
Даний файловий документ містить розробку уроку з Музичного мистецтва для 3 класу на тему: "Море хвилюється раз, море хвилюється два..."
Перегляд файлу

Конспект уроку з музичного мистецтва для 3 класу

Тема: «Море хвилюється раз, море хвилюється два, продовжуються дива»

Мета: поглиблювати знання дітей про музичну грамоту; ознайомити учнів із поняттям "опера"; продовжити ознайомлювати учнів із творчістю відомих композиторів; розвивати вміння аналізувати музичні твори, розвивати увагу, мовлення, уміння слухати; виховувати любов до прекрасного.

Тип уроку: комбінований

Методи та прийоми: показ, бесіда, розповідь, робота з підручником.

Обладнання: слова пісень, підручник О. Лобової 3 клас, 2015 рік видання, портрети композиторів, програма для загальної середньої освіти з предмету "Музичне мистецтво"

Хід уроку

І. Організаційна частина

-Добрий день! Сідайте. Сьогоднішній урок музики проведу я, звати мене Дарина Вікторівна.

ІІ. Основна частина

1. Розповідь з елементами бесіди

- Вітер в полі повіває і кораблик підганяє;

Він біжить по бурунах, на роздутих парусах.

Мимо острова Буяна в царство славного Салтана.... (О. Пушкін)

- Чи здогадалися ви до якої казки ми сьогодні завітаємо?

- Про що ця казка?

- Пропоную переглянути маленький фрагмент із казки, щоб детальніше пригадати про що в ній йдеться.

(Фрагмент казки "Про царя Салтана")

- Хто пригадав автора цієї казки?

- Олександр Сергійович Пушкін - це російський поет, казкар. На минулому уроці ви вже знайомилися з його творчістю.

2. Повідомлення теми уроку

- Сьогодні, ми з вами познайомимося з видатним музичним казкарем, композитором - Миколою Римським-Корсаковим. Ми потрапимо в чарівний світ музики і моря!

3. Розповідь з елементами бесіди

- Діти, а хто такий композитор? (Це автор музичних творів)

- Як вже говорилося раніше, Микола Римський-Корсаков - відомий російський казкар та композитор. Протягом всього життя він займався музикою. З дитинства грав на фортепіано. За своє життя він створив 15 опер.

- Давайте пригадаємо, що таке фортепіано?

4. Робота з підручником

- Діти, відкрийте підручник на сторінці 20. Зверніть свою увагу на ілюстрації морського пейзажу.

- Якими фарбами художник зобразив тихе море? А бурхливе?

- Які слова можна підібрати, щоб описати тихе й бурхливе море?

- Як художник для відображення краси моря використовує різні фарби, так і композитор створює свою оркестрову картину за допомогою тембрів музичних інструментів.

- Зараз ми з вами уважно послухаємо оперу "Про царя Салтана". Але спочатку давайте з'ясуємо, що ж таке опера?

Опера - це музично драматична дія, в якій дійові особи співають.

(Прослуховування опери "Про царя Салтана")

5. Проблемне запитання

- Як композитор "малює" музику моря?

- Які тембри інструментів використовує?

- Яка з картин, на вашу думку, найкраще відтворює створену музику?

- Що ви уявили, коли слухали оперу?

6. Бесіда

- Казка - це завжди дива. Наприклад, у цій казці згадуються такі дива: білочка, яка гризе золоті грибочки; брати-велетні, які виходять з моря і охороняють місто та надзвичайно вродлива дівчина - Царівна Лебідь.

- А тепер давайте послухаємо оперу "Три дива", яку також написав цей композитор.

- Нагадайте мені, що таке опера?

(Прослуховування опери "Три дива")

- Порівняй музичні інтонації, що характеризують білочку, богатирів та Царівну Лебідь. Яка з них ніжна і наспівна, яка грайливо танцювальна, а яка - військово маршова?

- Музичні образи опери подібні чи контрастні?

7. Фізкультхвилинка (відео з мережі Інтернет)

8. Гра "Море хвилюється..."

- Діти, а ви чули про таку гру коли-небудь? Хто може пригадати правила?

- Пограємо на перерві?

ІІІ. Музична вікторина

1. Розспівка

- Діти, а зараз давайте розігріємо з вами голосові зв'язки і заодно пригадаємо знайому вам пісеньку "Вийди, вийди, сонечко".

2. Повторення пісні "Мрії збуваються"

- Вчитель вам заграє на музичному інструменті, а ви заспіваєте.

3. Розучування пісні "Мультики"

а) Бесіда

- На цьому уроці ми часто говорили про мультики. І тому я підібрала таку ж за назвою пісеньку, яку ми з вами сьогодні почнемо вчити.

- А ви любите мультики? Які саме? Про що вони?

б) Демонстрування пісні вчителем

в) Пофразове вивчення

г) Спів пісні всіма учнями

ґ) Конкурс "Хто краще?"

- Давайте з вами проведемо невеликий конкурс і перевіримо, хто краще запам'ятав і заспіває пісню. Це будуть хлопці чи дівчата?

- Які ви всі молодці! Неможливо обрати кращого!

д) Спів на оцінку (за бажанням)

IV. Підсумок уроку

1. Бесіда

- До якої казки ми сьогодні завітали?

- Хто запам'ятав, що таке опера і зможе нам розповісти?

- Як називається пісня, які ми з вами сьогодні вивчили?

2. Оцінювання

3. Домашнє завдання

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Давидович Наталія Миколаївна Красногорівський ЗЗСО I-III ст.№2
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Музичне мистецтво, Розробки уроків
Інкл
Додано
6 травня 2020
Переглядів
1524
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку