Конспект уроку з музичного мистецтва на тему "Чарівні дива" (продовження)

Про матеріал
Конспект уроку з музичного мистецтва для учнів 3 класу за підручником Л.М.Масол, О.В.Гайдамака, О.М.Колотило.
Перегляд файлу

Конспект уроку музичного мистецтва з використанням навчального посібника «Мистецтво – Л.М. Масол» 3 клас

Тема: Чарівні дива (продовження). Темп і динаміка. Слухання: О. Шимко балет «Снігова Королева» (фрагменти). Виконання мелодій у помірному й повільному темпах. Створення контра­стних звукових картин зими.

Мета: формування ключових компетентностей:

Предметні: актуалізувати знання учнів про балет та музичні знаки: дієз, бемоль, бекарт, вчити уважно слухати й споглядати твори мистецтва, виявляти власні враження від балету О. Шимко «Снігова Королева»; шукати зміст, розуміти, яким чином він розкривається, описувати емоційний стан, викликаний почутим і побаченим; розвивати творчі здібності учнів; формувати культуру емоційного сприймання.

Компетентності спілкування державною мовою: виконання вокально-хорових творів рідною мовою; аналіз творів мистецтва, висловлювання власних думок та вражень.

Компетентність уміння вчитися впродовж життя: заохочення до самоосвіти, формування уміння визначати власні художні інтереси, вміння.

Компетентності у галузі природничих наук: аналіз, спостереження, дослідження і відтворення природних явищ засобами мистецтва.

Інформаційно-цифрова компетентність: використання інтерактивних методів, мультимедійних засобів та мережі інтернет.

Тип уроку: комбінований.

Методи і прийоми: коментар вчителя, бесіда, демонстрація відеоматеріалів, стимулювання активності учнів, педагогічне спостереження, порівняльний аналіз.

Наочні посібники: підручник Л.В. Масол  «Мистецтво» 3 клас,

         Обладнання:  мультимедійний комплект, таблиці, музичні інструменти.

Хід уроку

І.  Організація класу. Перевірка готовності класу до уроку. 

У нас урок незвичний – на ньому все музичне:

Казки, вірші, завдання, і навіть привітання!

  1.     Музичне вітання.

Продзвенів  дзвінок - починається урок.

З божої ласки, з маминої казки.

Щирого старання, гомінких пісень

Вчитель: Добрий день вам, діти!

Разом: Добрий день!

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Я сподіваюсь, що ви пам’ятаєте з минулого уроку, як ми знайомилися з музичними образами Снігової королеви, троля і Герди. Сьогодні ми продовжуємо тему попереднього уроку, яка звучить так «Чарівні дива». Ми переглянемо танцювальні образи тих самих героїв в балеті композитора Олександра Шимка та створимо власні музичні композиції до вірша.

 

ІІІ. актуалізація опорних знань

  •         Пригадайте,  що таке балет?
  •         Без названия (4).png
    Що означають вивчені знаки? (Вони вміють підстрибувати вгору, вниз, змінювати своє звучання. В цьому їм допомагають їхні друзі – знаки альтерації – дієз,  бемоль та бекар. Коли перед нотой стає Дієз - нотка починає звучати вище, Бемоль  - навпаки робить звучання ноти нижчим. Знак Бекар – повертає звучання ноти до їх справжнього звучання.)  

 

IV. Вивчення нового матеріалу

Демонстрація навчальної презентації.

  1.     Перегляд балету О. Шимка  «Снігова королева» Слайд 4.

Балет «Снігова королева» – дебютний твір молодого київського композитора Олександра Шимка на сцені театру опери та балету. Партитура балету О. Шимка є цілком оригінальною, передає атмосферу казки. Відповідною є також хореографія, тобто танці. Виставу адресовано передусім малечі, тому для авторів балету та хореографії було дуже важливо відтворити в танці емоційність та енергійність. Вперше в цьому балеті були застосовані сучасні мультимедійні технології. Костюми були настільки яскравими, що неможливо відвести погляд.

Тому, зараз, пропоную переглянути танцювальні образи героїв цього балету.

  1.     Аналіз хореографічних портретів Кая і Герди. Слайд 5
  1.     - Які засоби виразності були використані композитором? (регістр, тембр, динаміка, інтонація).
  2.     – Які засоби виразності були використані хореографом? (танцювальні рухи та жести)
  3.     –Які засоби виразності використав художник, щоб передати яскравість балету? ( костюми та декорації)
  1.     Аналіз хореографічного портрету Снігової королеви. Слайд 6

 

Отже, діти, балет – це вид сценічного мистецтва, танцювальна театральна вистава, у якій музика поряд з танцем відіграє важливу роль, щоб передати сюжет. А виразні рухи танцівників балету називають «Па», тобто крок. Слайд 7

  •         А чи знаєте ви, як називається взуття балерини? (пуанти).

Так саме вони допомагають їм танцювати на носочках.

 

Фізкультхвилинка  Слайд 8

 

V. Вокально-хорова робота.

  1.     Робота в групах. Слайд 9
  •         Узимку все довкола прикрашається казковим білим мереживом. Сріблястими зірочками виблискують сніжинки. Це все – фантастичні дива від Снігової Королеви.. Тому пропоную вам вивчити ось такі прекрасні слова вірша, і з допомогою музичних інструментів створити свою композицію. Слайд 10

Срібні дерева, срібне гілля

Сріблом пухнастим вкрита земля.

1 група дітей виконує повільніше .

2 група дітей виконує швидше.

  1.     Виконання пісні «Баба снігова» Слайд 11

«Баба снігова»


  1.       куплет

Баба, баба, баба,
Баба снігова.
З гірки позирає
Начебто жива. (2)

  1.       куплет

Очі — як вуглини

І морквяний ніс.
Зайчик як побачив —
Дременув у ліс. (2)

3 куплет
Шапка із бляшанки,
Віник у руках.
Не лиш для зайчаток,
Для лисички — жах. (2)

4 куплет
Всі тремтять від страху:
Звірі і птахи.
Тільки не бояться
Раді малюки. (2)

5 куплет
Всіх вона лякає
Баба снігова.
Діток потішає
Сніжна голова. (2)

6 куплет
Сонечко пригріє,
Забринить трава,
Потече струмочком
Баба снігова

 

  1. Закріплення вивченого матеріалу.
  •         Хто є автором балету «Снігова королева»?
  •         Як називається взуття балерини?
  •         Як називається крок в балеті?
  1.                    Рефлексія

Вправа відкритий мікрофон. Слайд 13


 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Napykhanko Rol
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
7 лютого 2023
Переглядів
1334
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку