Конспект уроку музичного мистецтва з використанням навчального посібника «Мистецтво – Л.М. Масол» 3 клас
Тема: Чарівні дива (продовження). Темп і динаміка. Слухання: О. Шимко балет «Снігова Королева» (фрагменти). Виконання мелодій у помірному й повільному темпах. Створення контрастних звукових картин зими.
Мета: формування ключових компетентностей:
Предметні: актуалізувати знання учнів про балет та музичні знаки: дієз, бемоль, бекарт, вчити уважно слухати й споглядати твори мистецтва, виявляти власні враження від балету О. Шимко «Снігова Королева»; шукати зміст, розуміти, яким чином він розкривається, описувати емоційний стан, викликаний почутим і побаченим; розвивати творчі здібності учнів; формувати культуру емоційного сприймання.
Компетентності спілкування державною мовою: виконання вокально-хорових творів рідною мовою; аналіз творів мистецтва, висловлювання власних думок та вражень.
Компетентність уміння вчитися впродовж життя: заохочення до самоосвіти, формування уміння визначати власні художні інтереси, вміння.
Компетентності у галузі природничих наук: аналіз, спостереження, дослідження і відтворення природних явищ засобами мистецтва.
Інформаційно-цифрова компетентність: використання інтерактивних методів, мультимедійних засобів та мережі інтернет.
Тип уроку: комбінований.
Методи і прийоми: коментар вчителя, бесіда, демонстрація відеоматеріалів, стимулювання активності учнів, педагогічне спостереження, порівняльний аналіз.
Наочні посібники: підручник Л.В. Масол «Мистецтво» 3 клас,
Обладнання: мультимедійний комплект, таблиці, музичні інструменти.
Хід уроку
І. Організація класу. Перевірка готовності класу до уроку.
У нас урок незвичний – на ньому все музичне:
Казки, вірші, завдання, і навіть привітання!
Продзвенів дзвінок - починається урок.
З божої ласки, з маминої казки.
Щирого старання, гомінких пісень
Вчитель: Добрий день вам, діти!
Разом: Добрий день!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Я сподіваюсь, що ви пам’ятаєте з минулого уроку, як ми знайомилися з музичними образами Снігової королеви, троля і Герди. Сьогодні ми продовжуємо тему попереднього уроку, яка звучить так «Чарівні дива». Ми переглянемо танцювальні образи тих самих героїв в балеті композитора Олександра Шимка та створимо власні музичні композиції до вірша.
ІІІ. актуалізація опорних знань
IV. Вивчення нового матеріалу
Демонстрація навчальної презентації.
Балет «Снігова королева» – дебютний твір молодого київського композитора Олександра Шимка на сцені театру опери та балету. Партитура балету О. Шимка є цілком оригінальною, передає атмосферу казки. Відповідною є також хореографія, тобто танці. Виставу адресовано передусім малечі, тому для авторів балету та хореографії було дуже важливо відтворити в танці емоційність та енергійність. Вперше в цьому балеті були застосовані сучасні мультимедійні технології. Костюми були настільки яскравими, що неможливо відвести погляд.
Тому, зараз, пропоную переглянути танцювальні образи героїв цього балету.
Отже, діти, балет – це вид сценічного мистецтва, танцювальна театральна вистава, у якій музика поряд з танцем відіграє важливу роль, щоб передати сюжет. А виразні рухи танцівників балету називають «Па», тобто крок. Слайд 7
Так саме вони допомагають їм танцювати на носочках.
Фізкультхвилинка Слайд 8
V. Вокально-хорова робота.
Срібні дерева, срібне гілля
Сріблом пухнастим вкрита земля.
1 група дітей виконує повільніше .
2 група дітей виконує швидше.
«Баба снігова»
Баба, баба, баба,
Баба снігова.
З гірки позирає
Начебто жива. (2)
Очі — як вуглини
І морквяний ніс.
Зайчик як побачив —
Дременув у ліс. (2)
3 куплет
Шапка із бляшанки,
Віник у руках.
Не лиш для зайчаток,
Для лисички — жах. (2)
4 куплет
Всі тремтять від страху:
Звірі і птахи.
Тільки не бояться
Раді малюки. (2)
5 куплет
Всіх вона лякає
Баба снігова.
Діток потішає
Сніжна голова. (2)
6 куплет
Сонечко пригріє,
Забринить трава,
Потече струмочком
Баба снігова
Вправа відкритий мікрофон. Слайд 13