Тема : Позначення буквою Щ злиття приголосних звуків [ш], [ч]. Розширення поняття про Батьківщину.
Мета : Вчитись виділяти в усному мовленні злиття звуків [ш], [ч]; познайомитись із буквою Щ для позначення цього злиття на письмі, читати склади одного слова з буквою Щ; розвивати навички свідомого, правильного, виразного читання, уяву, мовленнєві навички, цілісне розуміння поняття Батьківщина; виховувати шанобливе ставлення до історії краю, природи, народних традицій.
Обладнання : набір букв та складів, ілюстрацій, зображення прапора та герба України.
Тип уроку : урок вивчення нової літери.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Вступна бесіда.
Подивіться, будь ласка, на зображення предметів, що висять на дошці. Назвіть їх (лук, меч, спис, шабля).
Щоб краще зрозуміти завдання нашого сьогоднішнього уроку, нам доведеться клас перетворити на музей. Отож запрошую Вас до музею. Замість квитка нам необхідно назвати звуки в кожному слові.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Частковий звуко-буквений аналіз слів.
Аналізовані слова записуємо, а букви підкреслюємо.
Подивіться, будь ласка, ще ось на цю картинку. Чи знаєте ви як називається ця зброя? (Щит)
ІV. Оголошення теми уроку.
- Коли звуки [ш] та [ч] у вимові стоять поряд, для позначення їх на письмі в українському алфавіті використовують букву Щ. Спробуйте визначити чи є в словах звукосполучення [шч]! Якщо є, то відніміть сигнальну картку.
- Для чого воїну потрібен щит? ( Щоб захищатись від зброї ворога)
- А кого, або що захищає воїн? ( Рідну землю, край, Вітчизну, народ, Батьківщину)
- А як називається наша Батьківщина? ( УКРАЇНА)
- В цім слові кожна буква – промінчик сонця,
В цім слові кожна буква – у світ віконце.
V. Закріплення нового матеріалу.
Відпрацювання (індивідуально біля дошки і в парах) вимови та читання складів із буквою Щ. Гра «Сходи».
Як зростав у землю ліз,
Хто дістав – утерсь від сліз. (Часник)
Сиджу на дереві,
Кругла як куля,
Червона як кров
Добра як мед. (Вишня, черешня)
Зелений листочок попав на зубочок.
Ану подивись, як хлопець скрививсь.
А борщик із ним смачний, пресмачний.
Хто він? Скоріш таємницю відкрий. ( Щавель)
Фізкультхвилинка.
Зайчик весело стрибає,
Всіх до гурту закликає;
Гей, хто хоче погуляти,
Мусить танець станцювати.
Раз, два, три, чотири, п’ять,
Що ти хочеш станцювати.
Буква Щ сказала Ш :
Ти стрибаєш як лоша.
Я на тебе дуже схожа,
Та стрибати так не можу.
А причина тут проста –
Я з хвостом, ти без хвоста.
Україну прикрашає
Голуба, мов небо, стрічка
Кожен з нас з дитинства знає
То біжить до моря …… (річка)
Упіймав Івасик рибку,
Але витягнути мука,
Бо сердита і велика
На гачок зловилась ….. (щука)
Прапора мого полотнище
Загаси червоне вогнище
Висуши криваві ріки
В краї нашому навіки.
Хай заграють у тобі
Фарби жовто – голубі.
Допоможуть хай нам жити
Синє небо й поле жита.
П.Копосов
VII. Підсумок уроку.
аасве
гриенгенс_ якпиіоцйупкерчмк
вакв
м
аакаМгшгее8ш
Иекну4ква вввввву
праенк
паавпренвквсиушцрюшділвамукекекпепкаекупа
аке