Тема. Велика буква Л. Читання складів, слів і речень з вивченими літерами.
Мета: ознайомити учнів з великою друкованою буквою Л, вчити друкувати її; закріплювати вміння друкувати вивчені літери, писати слухові диктанти; удосконалювати вміння складати речення за малюнками, читати чистомовки, розпізнавати букву «ел» у тексті; вчити сприймати на слух текст, відповідати на запитання за його змістом; розвивати спостережливість, уміння порівнювати значення слів, розповідати за малюнком і про події з власного життя; виховувати уважність, інтерес до навчання.
Хід уроку
-
Організаційна частина
-
Актуалізація опорних знань
-
Пригадайте, які букви, що позначають голосні звуки ми вивчили?
-
Яку букву, що позначає приголосні звуки ми вивчили? Так, це буква «ел», а звук [л], [л']
-
Подивіться на малюнок на с.56. Кого ми бачимо?
-
Що робить хлопчик? (склеює паперового літака)
-
Що робить дівчинка (допомагає його)
-
Чи подобається вам конструювати?
-
Давайте придумаємо ім’я дітками, які розпочинались би на букву Л.
-
Пригадаймо, з якої букви ми пишемо імена людей?
-
Повідомлення теми і мети уроку
-
Сьогодні на уроці ми будемо вчитись друкувати велику букву Л та читати склади і слова з нею.
-
Вивчення нового матеріалу
-
Аналіз друкованої букви
-
Розгляньте друковану букву Л. Зі скількох частин складається ця буква?
-
Порівняйте велику і малу друковані літери. Чим вони відрізняються?
-
Так, ці букви відрізняються одна від одної лише розміром.
-
Письмо друкованої букви Л
Учні за стрілочками наводять велику друковану літеру Л спочатку в повітрі, а потім друкують у клітинках. Заповнивши верхній рядок клітинок, приступають до друкування вивчених букв за поданими зразками.
-
Вправи на розчитування
-
Подивіться на екран. Прочитаймо склади разом з равликом.
-
Скажіть, як рухається равлик? Повільно чи швидко?
-
Поки повзе равлик тягнемо голосний а, і як тільки він добереться до приголосного, називаємо його.
-
Тепер почитаємо разом з ракетою. Як вона рухається? Швидко чи повільно?
-
Так, спочатку ми швидко називаємо перший звук, потім приєднуємо голосний.
-
Робота з букварем
Прочитайте речення, змінюючи малюнки словами.
-
Чому слова Лола та Алла пишуться з великої букви?
Попрацюємо зі Щебетунчиком та прочитаємо чистомовку. Змінюючи малюнки словами.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
-
Робота у зошиті «Супутник букваря»
-
Подивіться на перший малюнок. Кого ми бачимо?
-
Що робить хлопчик?
-
Погляньте на схему речення. Скільки слів у реченні?
-
Складіть речення за малюнком та схемою.
-
Переглянемо другий малюнок. Складіть речення за схемою та малюнком.
-
Читання слів з вивченими літерами
У наступному завданні діти читають речення, замінюючи малюнки словами. Слід перечитувати речення по кілька разів: спочатку зліва направо, потім зверху вниз, ланцюжком і хором. Потім здійснюється аналіз звукової схеми, поданої над реченнями (діти роблять висновок, що слово складається з двох складів і починається з м’якого приголосного звука), знаходять у кожному реченні слово, яке починається на м’який приголосний і перевіряють, чи відповідає воно поданій схемі (лялька – відповідає, ліхтарик – ні, бо має три склади, лійка – також відповідає схемі, а лілія – ні, бо має три склади).
-
Узагальнення і систематизація знань
1. Читання тексту букваря
-
Прослухайте текст, скажіть про кого в ньому йдеться?
-
Хто з вас бачив живих журавлів?
-
Чи доводилось вам бачити, як у небі летять птахи?
-
Одні птахи летять зграями (ластівки, горобці, ворони), а є такі, що летять ключем (дикі гуси, журавлі, лелеки).
-
Саме такий зображено у букварику на сторінці 57.
Складіть речення за малюнком, вживаючи слово ключ ключ (У небі ключ журавлів.)
-
Назвіть предмет, зображений на другому малюнку (ключ), що ним роблять.
-
Отже, різні малюнки називаються однаково – ключ.
-
Здійсніть звуковий аналіз слова ключ і порівняйте його зі схемою, зробіть висновок. Яке слово в схемі заховалось?
-
Підсумок уроку
-
Яку букву сьогодні вивчали на уроці?
-
Які звуки позначає ця буква?
-
Назвіть імена людей, які розпочинаються на цю букву?
-
Рефлексія