Велика буква Л. Читання складів, слів і речень з вивченими літерами.

Про матеріал
Тема. Велика буква Л. Читання складів, слів і речень з вивченими літерами. Мета: ознайомити учнів з великою друкованою буквою Л, вчити друкувати її; закріплювати вміння друкувати вивчені літери, писати слухові диктанти; удосконалювати вміння складати речення за малюнками, читати чистомовки, розпізнавати букву «ел» у тексті; вчити сприймати на слух текст, відповідати на запитання за його змістом; розвивати спостережливість, уміння порівнювати значення слів, розповідати за малюнком і про події з власного життя; виховувати уважність, інтерес до навчання.
Перегляд файлу

Тема. Велика буква Л. Читання складів, слів і речень з вивченими літерами.

Мета: ознайомити учнів з великою друкованою буквою Л, вчити друкувати її; закріплювати вміння друкувати вивчені літери, писати слухові диктанти; удосконалювати вміння складати речення за малюнками, читати чистомовки, розпізнавати букву «ел» у тексті; вчити сприймати на слух текст, відповідати на запитання за його змістом; розвивати спостережливість, уміння порівнювати значення слів, розповідати за малюнком і про події з власного життя; виховувати уважність, інтерес до навчання.

Хід уроку

  1. Організаційна частина
  2. Актуалізація опорних знань
  • Пригадайте, які букви, що позначають голосні звуки ми вивчили?
  • Яку букву, що позначає приголосні звуки ми вивчили? Так, це буква «ел», а звук [л], [л']
  • Подивіться на малюнок на с.56. Кого ми бачимо?
  • Що робить хлопчик? (склеює паперового літака)
  • Що робить дівчинка (допомагає його)
  • Чи подобається вам конструювати?
  • Давайте придумаємо ім’я дітками, які розпочинались би на букву Л.
  • Пригадаймо, з якої букви ми пишемо імена людей?
  1. Повідомлення теми і мети уроку
  • Сьогодні на уроці ми будемо вчитись друкувати велику букву Л та читати склади і слова з нею.
  1. Вивчення нового матеріалу
  1. Аналіз друкованої букви
  • Розгляньте друковану букву Л. Зі скількох частин складається ця буква?
  • Порівняйте велику і малу друковані літери. Чим вони відрізняються?
  • Так, ці букви відрізняються одна від одної лише розміром.
  1.  Письмо друкованої букви Л

Учні за стрілочками наводять велику друковану літеру Л спочатку в повітрі, а потім друкують у клітинках. Заповнивши верхній рядок клітинок, приступають до друкування вивчених букв за поданими зразками.

  1. Вправи на розчитування
  • Подивіться на екран. Прочитаймо склади разом з равликом.
  • Скажіть, як рухається равлик? Повільно чи швидко?
  • Поки повзе равлик тягнемо голосний а, і як тільки він добереться до приголосного, називаємо його.
  • Тепер почитаємо разом з ракетою. Як вона рухається? Швидко чи повільно?
  • Так, спочатку ми швидко називаємо перший звук, потім приєднуємо голосний.
  1. Робота з букварем

Прочитайте речення, змінюючи малюнки словами.

  • Чому слова Лола та Алла пишуться з великої букви?

Попрацюємо зі Щебетунчиком та прочитаємо чистомовку. Змінюючи малюнки словами.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

  1. Робота у зошиті «Супутник букваря»
  • Подивіться на перший малюнок. Кого ми бачимо?
  • Що робить хлопчик?
  • Погляньте на схему речення. Скільки слів у реченні?
  • Складіть речення за малюнком та схемою.
  • Переглянемо другий малюнок. Складіть речення за схемою та малюнком.
  1. Читання слів з вивченими літерами

У наступному завданні діти читають речення, замінюючи малюнки словами. Слід перечитувати речення по кілька разів: спочатку зліва направо, потім зверху вниз, ланцюжком і хором. Потім здійснюється аналіз звукової схеми, поданої над реченнями (діти роблять висновок, що слово складається з двох складів і починається з м’якого приголосного звука), знаходять у кожному реченні слово, яке починається на м’який приголосний і перевіряють, чи відповідає воно поданій схемі (лялька – відповідає, ліхтарик – ні, бо має три склади, лійка – також відповідає схемі, а лілія – ні, бо має три склади).

  1. Узагальнення і систематизація знань

1. Читання тексту букваря

  • Прослухайте  текст, скажіть про кого в ньому йдеться?
  • Хто з вас бачив живих журавлів?
  • Чи доводилось вам бачити, як у небі летять птахи?
  • Одні птахи летять зграями (ластівки, горобці, ворони), а є такі, що летять ключем (дикі гуси, журавлі, лелеки).
  • Саме такий зображено у букварику на сторінці 57.

Складіть речення за малюнком, вживаючи слово ключ ключ (У небі ключ журавлів.)

  • Назвіть предмет, зображений на другому малюнку (ключ),  що ним роблять.
  • Отже, різні малюнки називаються однаково – ключ.
  • Здійсніть звуковий аналіз слова ключ і порівняйте його зі схемою, зробіть висновок. Яке слово в схемі заховалось?
  1. Підсумок уроку
  • Яку букву сьогодні вивчали на уроці?
  • Які звуки позначає ця буква?
  • Назвіть імена людей, які розпочинаються на цю букву?
  1. Рефлексія

 

docx
Додано
3 листопада 2021
Переглядів
1628
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку