Урок "Звуки [c], [c’], позначення їх буквою «с» (ес). Виділення звуків [c], [c’] у словах. Читання складів, слів. Робота з дитячою книжкою «Солом’яний бичок»."

Про матеріал
Конспект уроку з навчання грамоти. В конспекті подано роботу з дитячою книжкою з метою підвищення мотивації учнів до читання.
Перегляд файлу

Конспект уроку

Тема: Звуки [c], [c’], позначення їх буквою «с» (ес). Виділення звуків [c], [c’] у словах. Читання складів, слів. Робота з дитячою книжкою «Солом’яний бичок».

Мета: познайомити учнів з буквою «с» та її звуковим значенням; продовжити формувати уміння виконувати аналітичні та синтетичні вправи зі звуками; вчити читати склади та слова з буквою, що вивчається, добирати заголовок до прочитаного тексту; розвивати фонематичний слух, уміння аналізувати та порівнювати, формувати мотивацію до читання, збагачувати словниковий запас учнів; виховувати інтерес до книжок та дбайливе ставлення до природи.

Обладнання: предметні малюнки, комп’ютер, проектор, скринька, книжка «Солом’яний бичок», атрибутика для інсценізації.

Тип уроку: урок читання букварного періоду.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

Вправа «Подаруй усмішку»

Усміхнемось сонечку:

«Здрастуй, золоте!»

Усміхнемось квіточці:

Хай воно цвіте!

Усміхнемось дощику:

«Лийся, мов з відра!»

Друзям усміхнемося,

Бажаємо усім добра!

ІІ. Мовна розминка

  1.               Вправа «Свічка»

Дітям необхідно за допомогою сили повітря погасити уявну свічку.

  1.               Вправа «Футбол»

Учні за допомогою язика грають у футбол.

  1.               Чистомовка

Са-са-са – на квітку сіла оса.

Су-су-су – принеси мені косу.

Со-со-со – люди сіють просо.

Сі-сі-сі – вся травичка у росі.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1.               Вправа «Чарівна скринька»
  •                   Діти, сьогодні до нас у гості завітала гість. Він зараз знаходиться у цій чарівній скрині. Для початку я зроблю вам невелику підказку: його ім’я починається з тієї літери, з якою ми будемо сьогодні знайомитися.
  •                   (Учні по черзі трясуть скриньки, думають, що ж там заховане)

Після цього, вчитель відкриває скриньку і показує, що сьогодні на урок до нас завітав «смайлик».

  •                   Давайте всі разом скажемо слово «Смайлик». З якого звука воно починається?

IV. Повідомлення теми та мети уроку

  •                   Дітки, сьогодні на уроці ми познайомимося з новою буквою «с» (ес) та звуками, які вона позначає. Будемо вчитися читати склади та слова з новою буквою, а також завітаємо у світ чарівної казки.

V. Cприймання та засвоєння нового навчального матеріалу

1. Вправа «Знайди слова зі звуками [c], [c’]»

На проекторі показують по черзі різні предмети, дітям необхідно плеснути в долоні, коли в слові є звуки [c], [c’].

(На проекторі показують такі слова: шапка, слива, слон, сіно, велосипед, ракета, сіль, рукавиця, сонце, сова, сік, пінгвін.)

  •                   Учні, скажіть на якому місці у словах вживалися звуки [c], [c’] ?
  •                   Давайте спробуємо вимовити ці звуки. Що нам заважає їх вимовляти?
  •                   А давайте спробуємо їх проспівати. Чи вдається нам це?
  •                   Отже, ми можемо зробити висновок, що звуки [c], [c’] – приголосні.
  1.               Перегляд відео

https://www.youtube.com/watch?v=UnAYCoZBtUM

  1.               Аналітико-синтетичні вправи
  1.               Вправа «Утворити склад»

Учитель називає різні звуки, а учням необхідно утворити з них склади.

  1.               Вправа «Назвати звуки»

Учитель називає різні склади, а учні називають звуки, які їх утворюють.

  1.               Вправа «Дібрати слово»

Школярі самостійно добирають слова зі звуками, які вивчили сьогодні на уроці.

  1.               Фізкультхвилинка під музичний супровід

https://www.youtube.com/watch?v=A09aJ3gvLWs

  1.               Аналіз графічної будови букви
  •                   На проекторі різні зображення, на що схожа буква «с».
  •                   (місяць, булочка-ріжок, підкова, шматок кавуна
  1.               Робота за букварем

VI. Робота з дитячою книжкою

  1.               Читання тексту вчителем
  •                   Діти, подумайте, яку назву може дати казці, яку я вам зараз прочитаю.
  1.               Обговорення назви казки
  2.               Словникова робота

Майдан – велике незабудоване місце у селі чи місті.

Майданник – людина, яка варить смолу.

Мички – пучок льону.

Кужіль – прядиво або вовна, намотані на кілок.

Днище – дошка, в яку закладають гребінь для прядіння ниток.

Гребінь – високий дерев’яний стояк із зубцями, на які насаджують пряжа.

Ні світ, ні зоря – дуже рано.

  1.               Розгляд книжки
  • Розгляньте обкладинку книжки.
  •  Кого ви бачите на ній?
  •  Чи може бути у цій книжці казка, яку ми сьогодні читали?
  •  Чому ви так думаєте?
  •  Чи допомагають ілюстрації зрозуміти зміст книжки?
  1.               Фізкультхвилинка

Раз і два – дивлюсь в віконце,

Три, чотири – світить сонце.

П’ять та шість – гуляю в лісі.

Сім та вісі – сад у квітах.

Дев’ять, десять – як чудово, все на світі кольорове.

  1.               Інсценізація казки

Учні розподіляються за ролями, вчитель читає, а учні грають ролі з казки.

  1.               Робота в групах

Створення обкладинки для книжки

VII. Підсумок уроку

  •                   З якою буквою ми сьогодні познайомилися на уроці?
  •                   Які звуки вона позначає?
  •                   Яку казку прочитали?
  •                   Які головні герої казки?

 

docx
Додано
3 листопада 2021
Переглядів
605
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку