Мета : закріпити артикуляцію звуків [ф], [ф′ ] та знання учнів про букву Ф ф; формувати навички читання текстів із новою буквою; збагачувати активний словник учнів, розширювати загальний світогляд дітей; розвивати зв'язне мовлення, мислення; виховувати естетичне сприйняття.
Тема. Закріплення звукового значення букви «еф». Словниково -
логічні вправи.
Конспект уроку з навчання грамоти
1 клас
Тема. Закріплення звукового значення букви «еф». Словниково -
логічні вправи.
Мета : закріпити артикуляцію звуків [ф], [ф′ ] та знання учнів про букву Ф ф; формувати навички читання текстів із новою буквою; збагачувати активний словник учнів, розширювати загальний світогляд дітей; розвивати зв’язне мовлення, мислення; виховувати естетичне сприйняття.
Обладнання: каса букв, фішки на позначення звуків; предметні малюнки, світлини із зображенням фонтанів.
Хід уроку
І. Організація класу.
Встаньте, діти, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться всі до мене,
Посміхніться до гостей,
Привітайтесь: « Добрий день!»
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1
Що це, що це за підскоки?
Це ж у кого руки в боки?
Буква Ф на довгій ніжці
Пострибала по доріжці.
2. Гра «Знайди букву Ф ф»
Показувати картку з літерою Ф ф щоразу, коли в слові вони чують відповідні звуки.
(Фірма, професія, Федір, конвертик, флейта, фартушок, варити, фінішний, рафінад, равлик, вінок, фізкультурник, факел.
3. Гра «Жучок – буквоїд».
(Пояснюю, що тепер жучок – буквоїд заліз у список предметів одягу і, як завжди, поз′їдав у словах літеру, яка йому найбільше смакувала. Цього разу такою буквою стала Ф ф).
Діти повинні визначити місце пропущеної букви та відновити слова, вставивши літеру Ф ф на належне місце.
Словесний матеріал для гри:
рак – фрак, тулі – туфлі,
котинка – кофтинка, футболка –футболка,
куайка – куфайка, артух – фартух.
ІІІ. Повідомлення теми уроку.
ІV. Повторення та закріплення вивченого матеріалу.
2
1. Відгадування загадок. Робота з демонстраційним матеріалом.
1) Очі машини. (Фари).
Звукова модель слова « фари».
2) Сумка школяра. (Портфель).
Звукова модель слова «портфель». Викладення з розрізної азбуки.
2. Робота над віршем . Підрахувати, скільки звуків [ф ] у вірші.
Фрукти корисні усім
І дорослим і малим.
Файні будуть щоки
Від фруктових соків.
3. Читання складової таблиці.
4. Вправа « Слухняний ротик» . Зібрати і прочитати речення.
На в рясні фіалочки Галочки шарфику.
(На шарфику в Галочки рясні фіалочки).
Словникова робота.
Рясні, рясно .
3
5. Робота над скоромовкою в таблиці.
Маленька Маланка поливала фіалки.
Звукова модель слова «фіалки».
6. Відгадайте загадку і скажете в якому слові є звук [ф′].
Улюблений урок школярів,
З нею хто дружить,
За здоров′ям той не тужить. (Фізкультура).
7. Фізкультхвилинка.
8. Відгадування загадки.
Що за диво водоспади?
В спеку всі їм дуже раді.
В місті струмені ці гожі
Звеселяють перехожих.
В’ються вверх води потоки.
Краплі бризкають нівроку…
Знають Оля та Роман:
Загадка ця про … (фонтан).
8. Робота з підручником.
1) Ознайомлення із текстом «Фонтани».
- Про що розповів нам цей текст?
- Чи випадало вам бачити фонтани? Який настрій вони у вас викликали?
2) Читання ланцюжком.
- Знайдіть слово, в якому міститься аж дві літери «еф»
4
Ми з вами розглянули гарні світлини із зображенням красивих фонтанів. Яким іншим словом називають світлини?( Фотографії). У кожного з вас, певно, вдома є чимало фотографій – стареньких чорно – білих та сучасних, кольорових, цифрових. Чи знаєте, за допомогою якого приладу роблять фотографії? Зараз фотоапарат може придбати кожен. Але зробити професійні фото може тільки людина професіонал.
Загадка.
І що це за слово?
На ф починається,
На ф кінчається.
Кожна людина у нього знімається. (Фотограф).
9. Робота з підручником, ст. 167.
1)Читання учнями тексту «Фотоапарат».
2) Відтворення змісту прочитаного. Вибіркове читання.
- Яким був фотограф? Яким фотоапаратом він робив знімки спочатку, а яким потім?
10. Фізкультхвилинка. Гімнастика для очей.
Учитель: Сплять маленькі цуценята,
Всі заплющте оченята!
{Діти заплющили очі.)
Діти: А Фунтик не хоче,
Він розплющив очі!
{Очі розплющені.)
5
Учитель: Подивився вгору, вниз,
Поводив очима скрізь.
І праворуч, і ліворуч,
Перевірив: вуха поруч!
Знову — вгору, знову — вниз,
Лапою помацав ніс
(Діти, дивлячись на свій вказівний палець, наближають його до носа)
Вправа закінчилася.
Очі не втомилися?
3) Розгляньте фото в підручнику, що на них сфотографовано?
(Читання з таблиці)
На майдані, де фонтан.
У футбол граф фазан.
Був би класний футболіст –
Заважає пишний хвіст.
Словникова робота
Фазан .
Фламінго – дуже красиві птахи, рожевокрилі, занесені до червоної книги.
4) Усно продовжіть речення: Фотограф був здібний, ….
V. Підсумок уроку.
- Вимовте звуки, які ми сьогодні повторили.
- Яка буква позначає ці звуки?
- Назвіть слова з буквою «еф», які ми сьогодні прочитали.
- Значення яких слів були для вас давно знайомими?
- Значення якого слова було невідомим?
6