Конспект уроку з навчання грамоти (письмо) у 1 класі на тему"Письмо малої букви «ха», складів з нею. Складання і записування слів. Диктант прямих складів"

Про матеріал

Дана розробка може використовуватися під час вивчення написання рядкової букви "ха", складів, слів з нею. Розвиває вміння складати із складів слова; навички письма під диктовку; збагачує словниковий запас учнів; виховує любов і повагу до хліба.

Перегляд файлу

Новокочубеївська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Чутівської РДА Полтавської області

 

 

 

Урок навчання грамоти (письмо)

по темі:

 

«Письмо малої букви «ха», складів з нею. Складання і записування слів. Диктант прямих складів».

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала і провела

вчитель початкових класів

Новокочубеївської ЗОШ

І-ІІІ ступенів

Умніченко Наталія

Олександрівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2012 р.

Тема. Письмо малої букви «ха», складів з нею. Складання і записування слів. Диктант прямих слів.

Мета: вчити учнів писати рядкову букву «ха», склади та слова з нею; списувати друкований текст; розвивати вміння складати із складів слова; розвивати навички письма під диктовку; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов і повагу до хліба.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Метод: звуковий аналітикосинтетичний.

Прийоми: аналіз, синтез, моделювання, спостереження, наслідування.

Обладнання: «чарівний» колосок, казковий герой, таблиці з словами, таблиця з друкованими реченнями, таблиця з поясненням написання літери, ліхтарик з подарунком.

 

Хід уроку

І. Організаційна частина

1. Привітання гостей.

Добрий день!

У добрий час раді ми вітати вас!

З миром зустрічаємо,

Щастя вам бажаємо.

2. Мотивація навчальної діяльності.

- Сьогодні до нас на урок письма знову завітав Колобок. Йому дуже сподобалось бувати у нас в гостях і слухати як ви відповідаєте. Але сьогодні він приніс нам «чарівний» колосок та «чарівний» ліхтарик. На кожній зернинці колоска є завдання, яке ми повинні виконати. А що лежить у ліхтарику, ми дізнаємося тоді, коли виконаємо всі завдання «чарівного» колоска.

- Щоб урок наш був цікавим, змістовним, ви повинні бути активними, уважними, кмітливими, розумними, вихованими. Тоді нам вдасться виконати всі завдання. Тому не будемо гаяти час і приступимо до роботи.

 

ІІ. Повідомлення теми, мети.   (1 зернинка)

- Про що йтиме мова на уроці ви дізнаєтесь тоді, коли відгадаєте загадку. Це і буде перше завдання «чарівного» колоска.

Бють його ціпами, місять руками,

Печуть вогнем, ріжуть ножем.

Хвалить його кожен, любить його кожен.

І дня ми прожити без нього не можем.   (Хліб)

- Так, це хліб. І розмова піде саме про нього.

- Давайте вимовимо це слово. Який перший звук ми чуємо? (х)

- Отже, на сьогоднішньому уроці ми навчимось писати букву «ха», склади та слова з нею, продовжимо вчитись списувати з друкованого тексту, а також напишемо диктант прямих складів.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Звукові аналітичні і синтетичні вправи зі звуком:  (2 зернинка)

- З завданням першої зернинки ми впорались, тому можемо виконувати завдання другої зернинки колоска. 

а) Пізнавання звуку у заданому слові:

- Давайте ще раз скажемо слово «хліб», та назвемо його звуки.

(діти називають  по черзі усі звуки)

- Де ми чуємо виучуваний звук: на початку, в середині, чи в кінці слова.

б) Звуковий аналіз слова з побудовою схеми фішками на партах і дошці, та в друкованих зошитах.

- Допоможіть Колобкові скласти звукову модель цього слова. Викладіть його у себе на партах фішками.

- А тепер запишіть цю модель у друкованих зошитах.

2. Засвоєння конфігурації літери «х». (3 зернинка)

- Колобок дуже задоволений тим, як ви виконали завдання і пропонує виконати вам наступне завдання зернинок. 

а) Показ зразка писаної букви «ха» в сітці зошита.

- На уроці читання ми сьогодні вчились писати друковану, а тепер подивіться як пишеться писана буква.

б) Аналіз будови букви «ха» з переліком її елементів.

- Рядкова буква «ха» складається з двох елементів: правого і лівого півовалів.

в) Пояснення послідовності зображення букви.

х      - починаємо писати трохи нижче верхньої рядкової лінії, далі ведемо вгору, заокруглюючи праворуч, потім ведемо лінію униз і теж заокруглюємо біля нижньої рядкової вліво. Потім пишемо півовал праворуч. В середині лінії повинні накладатись під час письма одна на одну.

3. Вправи з письма.  (4 зернинка)

- Ви дуже гарно виконуєте завдання і тому я пропоную вам виконати завдання четвертої зернинки.

а) Письмо літери у повітрі під рахунок.

- Давайте спробуємо написати цю букву спочатку у повітрі. Візьміть ручки і під мій рахунок починаємо писати.

б) Письмо елементів букви в зошитах з друкованою основою.

- Спробуйте тепер написати перший рядок сторінки.

в) Письмо другого рядочка букви.

- А тепер спробуйте самостійно написати наступний рядок. Пишемо старанно, виводимо кожну букву.

г) Обведення слів, які записані пунктиром.

- На наступних рядочках ви повинні написати слова по пунктирах. Писати треба так, щоб дотримуватися правильного зєднання літер.

 

Фізкультхвилинка  (5 зернинка)

- Я бачу що ви заморились, тому давайте проведемо фізкультхвилинку.

 

ІV.  Вправи на закріплення письма букви «ха» у словах.

  1. Письмо в робочих зошитах.   (6 зернинка)

- Молодці, ми виконали вже половину завдань. Наступна зернинка пропонує нам вибрати і записати лише ті слова, де є буква «ха». Виконати це завдання треба на швидкість. Хто за певний час знайде і запише в зошит більше слів.

(Хліб, мак, хмара, хатка, садок, холод, квіти, балка.)

2. Робота в парі.   (7 зернинка)

- Хто може назвати вироби, які виготовляють з борошна. Наступна зернинка пропонує вам скласти і записати у зошит розсипані назви деяких мучних виробів.

ріг    Пи,

чі    ка  ла,

ка   бу  лоч

3. Диктант прямих складів  (8 зернинка)

Колобок вирішив перевірити як ви вмієте записувати склади під диктовку. Тому передостання зернинка пропонує написати невеликий диктант складів.

Ма, ле, ву, хо, зи, ті.

 

V. Підсумок уроку.     (9 зернинка)

Молодці, ви гарно виконали завдання нашого гостя. Остання зернинка пропонує пригадати те, чим ми займалися сьогодні на уроці письма. Дайте відповіді на запитання:

  • З якою буквою познайомились?
  • Який звук позначає ця буква?
  • Про що розповідали на уроці?

Так, багато праці вкладають люди у хліб. Скільки треба вкласти праці дорослих, щоб пишний і румяний лежав він на нашому столі. Ми з вами працювали тільки з одним колоском, але на полях їх росте багато. І за важку людську роботу вони нагороджують нас своїм  .

(діти читають на обернених зернинах слово «подарунок»).

Отже, у чарівному ліхтарику лежить ваш подарунок за роботу,  яку ви виконали на уроці. Але і надалі шануйте хліб, бережіть. Бо в народі кажуть:

«Хлібусьому голова.»

Я бажаю вам та нашим гостям:

На добро, на достаток, на щастя

Хай хліб завжди буде у вашій господі,

Хай біда і горе минає ваш дім.

Доброго здоровячка вам усім.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Костик Владислав
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
9 січня 2018
Переглядів
2672
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку