Конспект уроку з навчання грамоти "Жести, рухи, міміка як засоби спілкування" (1 клас)

Про матеріал

Мета уроку: перевірити знання про невербальні засоби спілкування; розширити уявлення учнів про значення у житті людини міміки та жестів; учити виражати емоції за допомогою міміки та жестів, проявляти гнучкість у спілкуванні один з одним; розвивати слухову увагу, пам′ять, логічне мислення, творчі здібності; виробляти власний стиль спілкування з людьми; сприяти виникненню довірливих стосунків; виховувати культуру поведінки та культуру спілкування.

Перегляд файлу

 

Тема: « Жести, рухи, міміка як засоби спілкування»

Мета: перевірити знання про невербальні засоби спілкування; розширити уявлення учнів про значення у житті людини міміки та жестів; учити виражати емоції за допомогою міміки та жестів, проявляти гнучкість у спілкуванні один з одним; розвивати слухову увагу, пам′ять, логічне мислення, творчі здібності; виробляти власний стиль спілкування з людьми; сприяти виникненню довірливих стосунків; виховувати культуру поведінки та культуру спілкування.

Тип уроку: систематизація й узагальнення знань, умінь та навичок.

Обладнання: маски до казки «Курочка Ряба», м’ячі, пазли-смайлики,ігри.

Словникова робота: пантоміма, емоції, міміка, жести.

                                             Хід уроку

І. Загальнокорекційний етап.

1. Організаційний момент.

Сьогодні у нас незвичайний урок,

До світу емоцій ми зробимо крок.

      А з творчістю ми зустрічались не раз,

                                          І знову вона завітає до нас.

2. Емоційне налаштування.

                                Щось похмурим стало небо

                                 І сумне віконечко.

                                Треба нам попрацювати

                                          Й засвітити сонечко.

3. Нервово – психологічна підготовка.

- Ми засвітимо у нашому класі маленькі сонечка. Це ваші посмішки. І всім навколо одразу стане веселіше й тепліше. Посміхніться одне одному. Тепер ми готові до роботи.

 

II. Основний етап

 

1. Актуалізація опорних знань.

- Зміна виразу обличчя, за якою можна зрозуміти настрій людини – це …(міміка)

- Рухи частин тіла людини, які допомагають без слів передавати інформацію –

це …( жести).

 

2. Інтерактивна вправа «Крісло автора».

- Загадайте емоцію, покажіть її у «Кріслі автора», а ми спробуємо вгадати.

 

3. Робота над темою уроку.

 

4. Оголошення теми, мети і завдань уроку.

 

5. Гра «Ти – мені, я – тобі».

- Покажіть, як ви:

* смакуєте улюблену страву;

* мама насварила вас за щось;

* ви побачили свого друга;

* ви доторкнулись до колючого їжачка.

- Ви не вимовили жодного слова, але стало зрозуміло, що ви відчували задоволення, провину, радість, переляк.

- А тепер відгадайте, що я вам хочу сказати. Виконуйте за моїми вказівками:

* підведіться;

* йдіть до дошки;

* зупиніться;

* сядьте.

- За допомогою чого наші відчуття стали зрозумілими?

- Сьогодні на уроці ми продовжимо вчитися використовувати вираз обличчя та рухи для підсилення думки, яку висловлюємо.

 

 Мотивація навчально – пізнавальної діяльності.

- Діти, а чи пам′ ятаєте ви, які найперші казочки вам читали матусі або бабусі?

-Якими словами починаються казки?

Казкова мініатюра «Курочка Ряба»

Пантоміма – презентація казки.

 Старшокласники за допомогою жестів, міміки, рухів показують казку «Курочка Ряба».

 Аналіз побаченого.

- Чи здогадались ви яка це казка?

- Що допомогло здогадатись?

- Пригадаємо,які емоції у казці були у діда? А які рухи-жести він використовував?

- Які емоції ви бачили на обличчі баби?

- Як поводилась курочка Ряба?

6.Розвиток комунікативно – творчих здібностей

 

Фізкультхвилинка «Мімічне коло».

Діти утворюють коло.

-Діти, зараз ви актори, які будуть передавати по колу м′яч і показувати мімікою і жестами те, що я загадую.

- Тож передайте один одному м′яч, вважаючи, що це:

*важкий камінь;

*ваза зі скла;

*брудний черевик;

*повна склянка води.

- А тепер м′ячик покладіть і уявіть, що ви:

*вітер;

*мавпочка;

*модель.

- А тепер всі посміхніться і за парти поверніться.

- Ви гарні актори! А показали ви пантоміму.

 

 Відтворення казки «Додай словечко».

Вчитель читає початок речення, а діти додають останні слова.

Жили-були … і …. Була у них …. Знесла курочка …. Дід бив-бив -  ….

Баба била-била - …. Бігла …, хвостиком махнула, яєчко впало і ….

Дід …, баба …, а курочка  …:

-Не плач, …! Не плач, …! Я знесу вам яєчко не просте, а  ….

 

7.Застосування знань у практичній діяльності

 

 Інсценізація казки.

Робота в групах.

Діти одягають маски. Вчитель розповідає казку, а діти показують пантоміму.

 

III. Заключний етап

 Підсумок уроку.

1. Творча  робота у парах.

Діти складають пазл – смайлик і називають слово, яке відображає цю емоцію.

2. Інтерактивна вправа «Мікрофон»

- Сьогодні на уроці

          я:                                                   мені:

        навчився…                                   було цікаво…

        зрозумів…

       тепер знаю, що…                          було важко…

3.Рефлексія.

-У кожного з вас на партах смайлики настрою. Візьміть той, з яким настроєм

ви підете з уроку. Я бачу, що настрій у вас гарний, значить урок був цікавий.

 

 

                                                                                                                                                       

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гербут Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
1 квітня 2018
Переглядів
5533
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку