Розвивальне заняття для учнів 1 класу групи продовженого дня

Про матеріал

Матеріал містить вправи на закріплення складу числа вісім; закріплення вміння роботи звуковий аналіз слів (класифікувати звуки тверді та м'які). Також вправи на поділ слів на склади, на розвиток пам'яті, уваги, логіки, слухового сприйняття, дрібної моторики рук, зв'язного мовлення, закріплення навичок читання слів із вивченими буквами.

Перегляд файлу

 

Розвивальне заняття для учнів 1-х класів групи продовженого дня

Мета: розвивати пам'ять, довільну увагу, просторову уяву, логіку, слухове сприйняття, дрібну моторику рук, зв’язне мовлення. Прищеплювати любов до казок. Сприяти виникненню піднесеного емоційного стану. Виховувати доброзичливі стосунки. Закріплювати вивчення складу числа 8. Закріплювати вміння робити звуковий аналіз слів (класифікувати приголосні звуки, тверді і м’які), поділяти слова на склади. Закріплювати навички читання слів із вивченими буквами.

Обладнання: мультимедійна презентація, аркуші у клітинку, олівці, ілюстрації осінніх плодів, листочків, плакат із зображенням будиночка.

Хід заняття

І. Привітання.

Посміхніться до себе,

Посміхніться й до гостей,

Привітайтесь «Добрий день!»

 

- Діти, якщо у вас зараз хороший, радісний настрій покажіть, будь ласка, жовтий листочок. А якщо ви, можливо, засмучені покажіть червоний листочок.

- Добре, дітки. Я рада, що у вас хороший настрій, тоді давайте розпочнемо працювати.

ІІ. Мотивація розвивальної діяльності.

  •                   Сьогодні до нас у гості завітає казочка. А як звати першого казкового героя і з якої він казки, ви здогадаєтесь, відгадавши загадку.

Дід:     На городі виростала, 
            Сили набирала, 
            Непомітно, дуже швидко, 
            Великою стала.
            Став тут дід усіх гукати
            Та красуню рвати. 
            А цю казку, діти, ви 
            Встигли відгадати? 
            (Ріпка)

Дід: Діти, допоможіть мені вирвати ріпку!

ІІІ. Розвивальні ігри.

1. Діти, допоможемо дідусеві вирвати ріпку. А для цього вам потрібно показати по порядку числа від 1 до 6.

Малюнок на екрані

- Діти, хтось до нас у гості йде! А хто  це, ви дізнаєтесь відгадавши загадку!

Вихователь:   Старенька бабуся у лісі жила,
                         Гостинці для неї онука несла.
                         Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?
                         Як казка ця зветься? 
                         Хто б відповів?
                                                    (Червона Шапочка)

Під музику заходить Червона Шапочка

Червона Шапочка:

Доброго дня, любі дітки! Йшла я лісовою стежиною до бабусі в гості, та не назбирала їй ніяких гостинців. Чи допоможете ви мені?

2. Діти, а щоб назбирати цілий кошик гостинців і допомогти Червоній Шапочці, вам потрібно розв’язати приклади. Якщо відповідь буде правильна, покажіть зелений кружечок, а якщо неправильною – червоний.

1 + 2 = 3                        4 + 4 = 8

2 + 3 = 5                        3 + 3 = 6       

3 + 1 = 4                        5 + 3 = 8

5 + 2 = 7                        6 + 1 = 7                       

Вихователь показує на картинках приклади, діти  розв’язують їх і складають у кошик Червоної Шапочки гостинці.

Червона Шапочка:

  •       Ай, які ж ви, дітки, молодці! Дякую вам за допомогу! Бувайте!

Під музику виходить

- Діти, знову хтось до нас у гості йде. Відгадайте загадку

Вихователь:   Невеличка та сіренька
                          У нірці мешкає тихенько. 
                          Уночі по хаті – нир, 
                          І шукає сало й сир.  (Мишка)

Мишка: Дітки, я заблукала і не можу знайти свою домівку.

3. Діти,  давайте допоможемо мишці сховатися у нірку.

А для цього вам потрібно у словах замість рисок уявити собі букву «а» і прочитати їх (на екрані).

М…м…,    Л…н,    н…м,  в…нн…  

  •                   букву «і»

Н…на,   Л…на, …нна,   в…н   

  •                   букву «м»

…ило, …ова,  …лин,   ла…а

Динамічна фізкультхвилинка «Гусачок»

4.  Гра «Засели будиночок»

Діти, а зараз давайте ми пограємо у гру «Засели будиночок». У нас на  дошці розміщений плакат із зображенням будиночка із віконечками  одно- дво-, трикладових слів, у які потрібно посилити слова-малюнки. Тому будьте уважні. Я показуватиму вам малюнки із зображенням тваринок і птахів, а вам потрібно визначити скільки ж у слові є складів.

 

Лев,   сова,   білочка,   ведмідь,   котик,   лисиця,   вовк,    синиця,   сорока,   заєць,   ворона,   ластівка.

5. А хто наступний із казкових героїв прийшов до нас у гості, ви дізнаєтесь, виконавши цікаве завдання.

Графічний диктант

Зараз ми з вами будемо малювати гарний візерунок. Потрібно постаратися, щоб вони вийшли красиві та охайні. Для цього слід уважно слухати мене. Я говоритиму на скільки клітинок і в який бік ви маєте проводити лінію. Наступну лінію потрібно починати там, де закінчилась попередня, не відриваючи олівець від аркуша.

Відступіть 4 клітинки зліва, 2 клітинки зверху, поставте крапочку і починайте малювати: 1 клітинка вправо, 3 клітинки вниз, 2 клітинки вправо,             2 клітинки вниз, 1 клітинка вліво, 2 клітинки вниз, 3 клітинки вправо,             3 клітинки вниз, 1 клітинка вліво, 1 клітинка вверх, 1 клітинка вліво,               2 клітинки вниз, 1 клітинка вправо, 2 клітинки вниз, 2 клітинки вправо,          1 клітинка вниз, 6 клітинок вліво, 1 клітинка вверх, 1 клітинка вліво,               1 клітинка вверх, 1 клітинка вправо, 12 клітинок вверх.

 

 

 

- Діти, що у вас вийшло? Які ви знаєте казки, де героєм є зайчик? («Колобок», «Рукавичка», «Як заєць ошукав ведмедя», «Бравий заєць»)

6. Пальчикова гімнастика

 «Пальчики вітаються»

Кінчиком великого пальця правої руки по черзі торкатися кожного пальчика цієї ж руки. Повторити вправу лівою рукою.

Хлопчику-пальчику, де ти був?

З оцим братцем борщ варив,

З оцим братцем кашу їв,

З оцим братцем танцював,

А з оцим пісні співав.

* * *

Моя сім'я
Цей пальчик — дідусь. 
Цей пальчик — бабуся. 
Цей пальчик — татусь. 
Цей пальчик — матуся. 
Цей пальчик — я. 
От і вся моя сім'я!

Текст супроводжується почерговим згинанням пальців, розпочинаючи з великого пальця. Після закінчення промови — покрутити кулачком.

8. Вправа «Казковий герой» (слайди)

А тепер подивимось діти, хто з вас найуважніший?

Я показуватиму вам на екрані казкового героя. Якщо це позитивний персонаж – сплесніть у долоні, якщо негативний – мовчіть.

Попелюшка, Баба-Яга, Кощій Безсмертний, Айболить, Червона Шапочка, Пірат, Змій Горинич, Кіт у чоботях, Снігова королева, Чиполіно.

Фізкультхвилинка для очей

Ви трудились, ви читали, за всім слідкували

І очі вже трохи втомлюватись стали.

Їм слід відпочити, тож зробимо зарядку.

Сідайте зручніше (рука на руку)

І все по порядку.

Очі закрили. Ви бачите ніч?

Відкрили, закрили. Ще раз повторили.

Відкрили, закрили. Тепер подивіться. Відкрили!

Тепер подивіться очима вправо, вліво.

Оченята вгору, подивіться на стелю.

На парту подивились.

Дивіться вперед, де синіє даль.

А гляньте! На носі з’явився комар?

І знову очима вправо повели, вліво.

Усі відпочили? Берімось за діло!

 

9. Повторення вивчених віршів про букви.

V. Підсумок заняття.

  •       Молодці, діти! Ви сьогодні гарно працювати, були активними.
  •       Діти, якщо у вас зараз хороший настрій, ви задоволені, підніміть, будь ласка, жовтий листочок. Можливо, хтось із вас засмучений, то підніміть червоний листочок.
  •       Дітки, до нас у гості завітала красуня Золотоволоска.

Заходить Золотоволоска

  •       Доброго дня, любі діти! Казкові герої розповіли мені, що ви сьогодні гарно відповідали, виконували усі завдання. І на згадку про сьогоднішнє свято я хочу заспівати для вас пісню і подарувати вам кошичок з гостинцями.

 

Виконання пісні «Я так люблю цю казку про Золотоволоску»

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ходіс Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додав(-ла)
Бережко Надія
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
9164
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку