Конспект уроку з образотворчого мистецтва 6 клас "Портрет у профіль"

Про матеріал
Конспект уроку розроблений для ознайомлення з портретом , його різновидами побудови,та складностями виконання.
Перегляд файлу

Розробка уроку 6 клас.

Дата:22.04.

Тема уроку: Портрет у профіль.

Мета уроку :

навчальна: розширення знань учнів про портрет його види; ознайомлення із змістом понять; формування колористичних уявлень,пропорції побудови портрета; удосконалення навичок естетичного сприймання, оцінної та образотворчої діяльності; поглиблення знань декоративно-прикладного мистецтва,образотворчого мистецтва; навчити розрізняти повороти голови на портретах.

розвиваюча: розвиток спостережливості, зорової пам'яті, окоміру, образного мислення, естетичного ставлення до явищ життя та творів мистецтва; асоціативної пам'яті, фантазії, уяви ; почуття композиційного рішення; вміння зображати профільні портрети;

виховна: активізація творчої ініціативи учнів; формування естетичних почуттів, інтересів, смаків, оцінок; виховання любові до рідної землі; самостійності, наполегливості виховування естетичних смаків;

 

Вид уроку: комбінований

Тип уроку:формування знань,умінь і навичок

Завдання які закладенні в зміст уроку: зображення на площині.

Техніка виконання:графіка,зображення простим олівцем

Обладнання для вчителя: технічні засоби навчання; репродукції; фотографії, моделі, роздавальний матеріал, зразки наочності та учнівських робіт на аналогічну тему; художні матеріали та інструменти; музичний супровід,презентація до уроку.

Обладнання для учнів: альбоми,олівці,гумки…..

Словниковий мінімум термінів і понять або словникова абетка: портрет,види портретів.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент:

· Привітання

· Визначення теми та мети уроку

. Мотивація знань учнів

ІІ.Мотиваційна частина.

 Перегляд фотографій учнями , ви зараз подивитесь фотографії прикладів одного з жанрів живопису,портрети.Які зображені в різних положеннях.

ІІІ. Повторення та актуалізація знань учнів.

Питання:

1. Назвіть види образотворчого мистецтва.

2. Що відображає живопис на картинах?

ІV. Засвоєння нових знань. (використовується презентація «Портрет у профіль»)

Роздивляючись різні портрети, можна помітити, що нерідко людина зображається збоку, тобто у профіль. Такі портрети лаконічні та водночас виразні. Адже в повороті голови виявляються особливості обличчя портретованого. Уявлення про образ людини можна скласти через її поставу, яку добре спостерігати у профіль, широко розплющені чи примружені очі, підняті чи опущені куточки губ.

Сьогодні, як ви зрозуміли, мова на уроці піде про профільний портрет. Як ви знаєте, портрет –це мальоване, скульптурне або фотографічне зображення людини,або групи людей.

Портрети поділяються на види

  • Парадний
  • Камерний
  • Костюмний
  • Колективний
  • Мініатюрний
  • Історичний
  • Портрет-прогулянка
  • Сімейний
  • Релігійний
  • Автопортрет

Але на нашому уроці сьогодні піде мова не лише про види портретів але і про те що в залежності від повороту голови такожє свої назви такі як:

  • Анфас
  • Профіль
  • Поворот в четверть голови

Зацікавить нас та досліджуватимемо з вами саме профіль .

Профіль – це розташування голови або фігури людини,де видно лише одну половину.Це положення найчастіше використовують з меморіальною метою на монетах,гербах.

Зображення людей у профіль можна побачити у фресках, на розписах давньогрецьких ваз. Прикраси з профілями визначних осіб — медальйони — набули поширення в Давньому Римі. Вишукані диски круглої чи овальної форми, схожі на золоті монети, дарували полководцям-тріумфаторам після здобуття ними перемоги в битвах. Медальйони згодом стали популярними. їх прикрашали мініатюрами, коштовними каменями, гравіруванням, носили на шиї на кольоровій або чорній стрічціhttps://subject.com.ua/textbook/art/6klas/6klas.files/image137.jpg

Перегляє презентації,та зразків портрети в поофіль

Пауза для відпочинку. (використовується 3 частина мультфільму https://subject.com.ua/textbook/art/6klas/6klas.files/image136.jpg «Пластилиновая ворона»)

V.Визначення практичних завдань.

Сьогодні ми з вами спробуємо виконати малюнок зображення портрета в профіль,та при цьому найголовніше наше завдання дотримання пропорцій,правельності розташування очей,носа,губ,вуха…

V ІІ. Практична робота „Виконання портрета в профіль ”

Під час пояснення матеріалу відбувається робота на дошці. Де і показується поетопність побудови та дотримання пропорцій голови людити.

VІІІ. Підведення підсумків виконання практичної роботи. (вернісаж робіт)

Коментар до робіт в формі самооцінювання та взаємооцінювання..

Що вам найбільше сподобалось в уроці, що запам’яталося?

ІХ. Домашнє завдання.

Спробуйте зобразити рідних у профіль  за допомогою лінії.

 

 

https://subject.com.ua/textbook/art/6klas/6klas.files/image138.jpg

Ансельм Лагрене. Жіночий портрет

https://subject.com.ua/textbook/art/6klas/6klas.files/image139.jpg

Невідомий майстер. Фараон Ехнатон

https://subject.com.ua/textbook/art/6klas/6klas.files/image141.jpg

Невідомий автор. Камея Гонзага

https://subject.com.ua/textbook/art/6klas/6klas.files/image142.jpg

Роботи сучасного французького скульптора

https://subject.com.ua/textbook/art/6klas/6klas.files/image143.jpg

Давид д'Анже. Жорж Санд

https://subject.com.ua/textbook/art/6klas/6klas.files/image144.jpg

Невідомий автор. Камея «Імператор Август»

 

 

 

 

 

 

Схема пропорцій голови й обличчя людини у профіль

 

https://subject.com.ua/textbook/art/6klas/6klas.files/image146.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Варіанти ліній профілю

https://subject.com.ua/textbook/art/6klas/6klas.files/image147.jpg

.

 

 

docx
Додано
16 вересня 2020
Переглядів
4718
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку