Структура уроку відповідає типу уроку. Урок насичений літературними моментами: віршами і загадками. Вчитель пояснила правильність вибору положення аркуша паперу.Урок пройшов цікаво.
Тема. Розмаїття форм. Взаємозв'язок основної форми та її частин. Малювання композиції «Веселий сніговик» (гуаш, кольоровий картон).
Мета. Вчити аналізувати основну форму об'єкта, її взаємозв'язок з частинами. Удосконалювати навички зображення об'єктів округлої форми; переда вання у зображенні елементарних співвідношень частин форми. Вчити малювати на площині фарбами одразу в матеріалі (без попереднього контуру олівцем). Розвивати спостережливість, уяву, образне мислен- ня, відчуття рівноваги зображення і площини паперу. Виховувати пози- тивне ставлення до краси навколишнього світу та інтерес до художньої діяльності.
Обладнання для вчителя. Таблиці, малюнки (зразки дитячих робіт). Ілюстративний матеріал із зображенням зимових пейзажів, дитячих зимових забав.
Обладнання для учнів. Кольоровий картон, гуаш, пензлі, посудина з водою, шматок поролону; палітра.
Хід роботи
І.Організаційна частина. Повідомлення теми і завдань уроку.
II. Робота над темою уроку.
Надійшли морози,
Ріки закували
І березам коси
Інеєм прибрали.
Пухова перина
Очі убирає
Біла скатертина –
Ні кінця, ні краю.
(Я. Колас)
Як кажуть, у природи немає поганої погоди. Незважаючи на похмурі дні, пекучі морози, люті сніговії та безлисту природу, зимова пора чарує срібною памороззю дерев, фантастичною музикою рипіння снігу та вітрових флейт, а найбільше…
— За що ви любите зиму?
— Чи страшать вас морози?
— Які зимові ігри та забави вам найбільше до вподоби?
Які види спорту?
На ковзанці
Хоч мороз в село приніс
Іній волохатий,
Та не мерзне в мене ніс,
Не біжу до хати.
На санчатах — із горбика
Мчуся чимскоріше!
Скрізь малеча гомінка —
Крик аж вуха ріже.
Біле поле і луги,
Пада сніг — пороша.
Скільки глянеш навкруги —
Ковзанка хороша.
(В. Гринько)
На лижах
З татусем удвох ми в лісі —
Наші лижі понеслися.
Ой ти, зимонько-зима!
Нас мороз обох пройма.
Як з гірки ми спускались,
В мене лижа поламалась.
Ой ти, зимонько-зима!
Хоч упав я, та дарма.
По слідах недавніх свіжих
Вдвох на трьох вертались лижах.
Ой ти, зимонько-зима!
Веселіш, як ти, нема!
(Г. Бойко)
3. Продовження бесіди.
— Чи доводилося вам ліпити зі снігу замки, тварин? Чи легко це?
— А що зліпити може кожен з вас?
— Як ще називають снігову бабу? (Сніговик)
Снігова баба
— Ну-те, хто з вас там бистріший?
То ідіть в садок скоріше!
Купи снігу там лежать!
— Хлопці поклик підхопили,
Бабу з снігу враз зліпили,
Очі з вугілля всадили,
Рот із буряка зробили
. От так «баба»! Молодці!
Ну, дивуйтесь, горобці!
(Олена Пчілка)
Сьогодні пообіцяв і до нас завітати Сніговик Снігурович… Та, на жаль, нaсмовктався так бурульок, що захворів — горло болить. А ви теж смокчете бурульки, сніг, коли граєте в сніжки? — А як ще треба дбати про своє здоров'я взимку? — Сніговик Снігурович передав для вас свій портрет, на якому він у шарфику. Здогадалися, чому?
— З яких частин складається сніговик?
— Скільки їх може бути?
— Чи всі вони однакові?
— На яку геометричну фігуру вони подібні?
— З чого у нього ніс, очі, рот?
— З чого ще можна зробити ніс, очі, рот?
— Що ще можна додати? У руки? На голову?
— На тулубі можна зробити ґудзики? З чого?
— Чому у руках у нього завжди віник чи мітла? Не здогадуєтеся?
-Перш ніж розпочати роботу , скажіть будь ласка, як правильно розмістити малюнок?
-В якому положенні має бути аркуш? Горизонтальному чи вертикальному? Чому?
Фізкультхвилинка.
4.Виконання роботи учнями.
(Спостерігаю за виконанням роботи інвідуально)
-Ось цей віршик вам допоможе.
Ходить Баба Снігова-
Біла в Баби голова.
Брови в Баби — гіллячки,
Очі в Баби — вуглячки.
Ніс у Баби — це морквина.
Вуха — листя капустини.
Губи в Баби — це вугілля.
У кожусі Баба білім.
В Баби віник у руках
І рум’янці на щоках.
ІІІ. Підсумок уроку.
Бирлівська ЗОШ І-ІІ ступенів
План-конспект
Уроку образотворчого мистецтва
«Розмаїття форм. Взаємозв'язок основної форми та її частин. Малювання композиції «Веселий сніговик»
в 1 класі
Вчитель: Янчук Антоніна Василівна
Дата проведення: 17.01.2018р.