7 квітня о 18:00Вебінар: Інтернет-середовище для професійного розвитку вчителів математики

Урок образотворчого мистецтва "Серед урочища Грибного"

Про матеріал

Тема: Передача основного характеру об'ємної форми. Композиція „Серед

урочища Грибного”.

Мета: продовжувати вчити порівнювати форму та розміри предметів,

розрізняти їх складові частини; розвивати вміння передавати

особливості об'ємної форми та силуетної форми предметів; виховувати бережне ставлення до природи.

Перегляд файлу

 

 

 

Урок образотворчого мистецтва

 

1 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Передача основного характеру об’ємної форми. Композиція „Серед

урочища Грибного”.

 

Мета: продовжувати вчити порівнювати форму та розміри предметів,       

розрізняти їх складові частини; розвивати вміння передавати

особливості об’ємної форми та силуетної форми предметів; виховувати бережне ставлення до природи.

 

Обладнання: кольоровий пластилін, стеки, дощечки; загадки, вірші,

пісні про гриби, оповідання Ю. Старостенка „Під зеленим шатром лісу”; „телеекран”, картки з кросвордом, малюнки з зображенням грибів.

 

 

 

 

 

                                      План:

І. Організаційна частина.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Вступна бесіда.

Телеміст „Згурівка – Грибнівка”.

Відгадування загадок.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

IV. Робота над темою уроку.

V. Об’єднання в групи.

VI. План виконання роботи. Інструктаж.

VII. Фізкультхвилинка.

VIII. Самостійна робота учнів.

Ліплення. Розгадування кросворда.

ІХ.  Аналіз та презентація робіт.

Х. Підсумок уроку.

Бесіда „Мікрофон”. Виконання пісні.

 

 

 

 

                                    Хід уроку

І. Організаційна частина.

 

Добрий день, вам люди щирі,

Ми для вас не малюки,

Бо вже час в телеефірі

Працювати залюбки.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Вступне слово.

   Сьогодні ми проводимо „Телеміст”. Клас перетворюється на дві студії. Ми з вами журналісти і знаходимося в Згурівці. А в телестудії села Грибнівка присутні „спеціалісти” з багатьох галузей. Назва села походить від багатющого краю – краю грибів.

   Отже, починаємо. Пряме включення з села Грибнівка, там працює наш спеціальний кореспондент.

 Кореспондент:

Є багато країн на землі,

В них – озера, річки і долини...

Є країни великі й малі,

Та найкраща завжди – Батьківщина.

   Так, для кожного Батьківщина – найкраще, найрідніше місце на землі і не важливо, чим славиться ваш рідний край: горами, річками, лісами, гарними людьми.

    А я знаходжусь на маленькій Батьківщині жителів села Грибнівка, яке розкинулося на околиці дрімучого, великого, чарівного лісу. Подивишся навкруги, яка краса: вкривається багрянцем клен, сумує золота берізка на тлі синюватих ялинок, зеленавих сосен. Мов змійка, поміж дерев, губить свій слід під осіннім листям, лісова доріжка. Вона ніби манить нас до казкового лісу...

                    Відгадування загадок

Учитель:        Уявіть, що одного дощового теплого дня ми пішли до лісу і побачили там... – відгадайте що?

Маленький, чепурненький.

Крізь землю пройшов,

Червону шапочку знайшов.

                    (Гриб)

     В теплий дощик народився,

     Парасолькою накрився,

     Може б з лісу пострибав,

     Якби другу ногу мав.

                          (Гриб)

     Стоїть при дорозі на одній нозі.

     Шапочку має,

     Та нікого не вітає.

                           (Гриб)

Учитель:        - Які вони різні.

                          - Чи збирали ви коли-небудь у лісі гриби?

(Відповіді учнів, що знаходяться у класі-студії).

                           Правила збору грибів

     Ніколи не збирайте і не беріть незнайомі вам гриби – серед них можуть бути отруйні!

У жодному разі не можна під час збирання їстівних грибів розривати і розкидати в боки мох. Грибниця, опинившись під променями сонця, може засохнути і загинути. Гриби зрізають ножем або охайно вивертають її ніжку з ґрунту, щоб не пошкодити грибницю.

      Не знищуй неїстівних грибів! Гриби, які для людини є отруйними, для лісових мешканців – ліки й харч. Чим більше в лісі різних грибів, тим він затишніший, тим краще і швидше ростуть дерева.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

Ми повертаємося на лісову доріжку, що веде до урочища Грибного. Погляньте, скільки грибів! Які вони всі різні! За формою, кольором та розміром. На світі існує понад 100 тисяч видів грибів, але їстівних серед них небагато.

           (Учні в студії розглядають на телеекрані гриби та коментують їх особливості).

IV. Робота над темою уроку.

  Учень-журналіст 1:

Серед урочища Грибного першим я помітив яскравого, чепурного мухомора. Він ніби промовляє:

        Я – мухомор, я – мухомор,

Червоний, наче помідор.

Кашкет цяцькований, розлогий,

А сам – стрункий і довгоногий.

Серед урочища Грибного

Не знайдеш красеня такого.

Та я отруйний, пам’ятай!

Мене побачиш – обминай...

                        (О. Підсуха).

 Учитель:

         - Певна річ, отруйні гриби ми не їстимемо. Зате малювати і ліпити їх дуже цікаво.

  Учень-журналіст 2:

А мені сподобався ось цей гриб.

 (Учень дає характеристику та звертає увагу на особливості гриба піддубника).

Чи знаєте ви, під яким деревом він росте?

                       Загадка

Один батько тисячі синів має,

Усім шапки справляє.

                           (Дуб).

Так, під могутніми дубами ми знайдемо цього чарівного грибочка. Тому він так і зветься – піддубник.

Учень-журналіст 3:

Я теж маю деякі відомості про гриби, що ростуть під деревами і розповім вам про гриб, який росте під...

                    Загадка

Маю плаття зелененьке,

Гнучкі, ніжні віти

Білі ноги, стан тоненький,

Як я звуся діти?

                     (Берізка)

Правильно, під березою можна знайти підберезник.

(Учень з’ясовує колір, форму, розмір гриба).

Учень-журналіст 4:

                    - Я працював над словами, які звучать і пишуться однаково, але мають різне лексичне значення. Для себе вияснив, що і тут можна зібрати гриби. Ось, наприклад, як звати хитру, руду, пишнохвосту мешканку лісу, що любить ласувати курятиною та зайчатиною?

                                                     (Лисичка)

А якщо їх в лісі багато?

                                        (Лисички)

   Ось і гриби жовтогарячого кольору з гарними шапочками, піднятими вгору, звуться лисички. Вони ростуть групками і наспівують:

Ми лисички, жовті личка.

Ростом зовсім невеличкі.

                       (Розгляд форми, кольору та розміру гриба)

Кореспондент села Грибнівка:

 - У нашому Грибному урочищі є надзвичайно багато грибів. Серед них є ті, що ви назвали. Вони відрізняються за кольором, розміром, формою. У білого гриба (показує) міцна тоненька ніжка, а в лисичок – тонша, зморщена. Та й шапочки в них різні: розлогі, кругленькі, з хвилястими краями.

А що ще цікавого ви знаєте про гриби?

Де вони ростуть?

Які вірші про гриби ви знаєте?

В яких казках зустрічали їх?

Для чого збирають гриби?

                                   (Відповіді учнів)

  Учитель:  У нашій студії в прямому ефірі представник міністерства культури:

                 - Наш народ полюбляє гриби не лише споживати, але й оспівує їх у піснях.

                 - Яку пісню ви знаєте?

(Учні співають пісню „По гриби” музика М. Завалишиної, слова Л. Реви).

 

Під берези, під дубки

Заховалися грибки,

Поливали їх дощі,

Щоб були смачні борщі. (2 рази)

У червоних шапочках

Мухомори в крапочках.

Хай вони собі стоять,

Їх не будемо збирать! (2 рази)

Під ялинкою рядком

Сплять лисички під листком.

Ми їх будемо збирать,

Наших друзів частувать. (2 рази)

У дитинстві, мабуть, кожен слухав потішки.

А чи знаєте ви потішки про гриби?

                                (Учні відповідають)

Іванку! Іванку! Куди ходив?

У лісок!

Що там бачив?

Пеньок!

Під пеньочком що?

Грибок! Хвать, та в козубок!

  Багато віршів, оповідань є про гриби. Хто може їх згадати?

                                         (Відповіді учнів)

Діти читають оповідання Ю. Старостенка „Під зеленим шатром лісу”

Настало літо, і зашумів зеленими вітами ліс... То тут, то там між пухнастих ялиць та під пухнастим, лапатим гіллям смерек вишикувалися рядочками гриби маслюки.

- Здр – а – ас... – хотів був сказати до них їжачок, а гриби злякалися і поскидали на голови: хто листочка сухого, а хто пучок глиці. Їжак і з того боку зазирає, і з цього – нема грибів. „Порозбігалися”, - думає собі... А гриби зачаїлися під картузиками і тихенько усміхаються: „Ну й їжак, недарма у нього такі малесенькі очки!”

- Отож, і грибочки, як діти, можуть гратися у схованки.

Учитель:

- А зараз у прямому включенні представник міністерства харчової промисловості.

Представник:

- Дуже поширеними в Україні є страви з грибів: гриби мариновані, тушковані, смажені, сушені... Салати з грибів, вареники, пиріжки, тістечка, налисники, холодці, картоплі, овочі – все це доповнюють своїм неперевершеним смаком гриби. Усі ці страви надзвичайно смачні і користуються популярністю не тільки на домашній кухні, але й  у великих

кафе та ресторанах.

Учитель:      - На зв’язку нас чекає представник міністерства охорони здоровя.

Представник:

    -  Ви говорили, що гриби смачні, та, споживаючи їх, треба знати, що вони діляться на дві групи: їстівні, що приносять багато користі організму, замінюють м’ясо, надають силу, здоров’я; отруйні, яких ні в якому разі не можна брати до корзинки, бо, з’ївши їх, людина помирає.

   - Діти, які ви знаєте отруйні (неїстівні) гриби? Як їх розпізнати?

                                      (Відповіді учнів)

Учитель:

   - Можливо, у журналістів виникли питання по темі. Вони можуть дати їх нашим науковцям.

                    (Діти дають питання і отримують відповіді)

V. Об’єднання  в  групи.

   - Прийшов час отримати завдання, шановні журналісти та науковці.

(Діти, об’єднавшись у дві групи, самостійно вибирають завдання).

Виліпити з пластиліну сім’ю грибів і скласти невеличкий віршик, оповідання чи цікаву історію про гриби.

Виліпити з пластиліну різні(2-3) гриби, щоб утворити грибне урочище.

     Отже, підсумуємо: одні гриби стрункі, з тендітними ніжками та     розлогими, наче парасольки, шапочками. Інші, скажімо, білий гриб, міцні, товстенькі. Ніжки в них товсті, шапки округлі, подібні до половинки кулі. Ще в інших шапочки мають дещо хвилясті краї. І, певна річ, усі вони різного кольору. Тому ліпитимемо їх з кольорового пластиліну. Тож почнемо.

 

 

 

 

VI. План виконання роботи. Інструктаж.

   - Підготуйте шматки пластиліну відповідних кольорів. Їх зручно відрізати від бруска пластиліну стекою. Не забудьте перед роботою зігріти у долонях пластилін та розім’яти його. Хто знає для чого?

Ніжку кожного гриба спочатку розкачайте у вигляді стовпчика потрібної товщини. Мабуть, ви помітили, що біля шапки ніжка у гриба тонша? Постарайтеся надати своєму виробу природної форми, заокругліть знизу, пальцями зробіть ніжку гладенькою. Щоб виліпити шапку, розкачайте кулю відповідного кольору, розміру. Порівняйте її з ніжкою. Тепер стекою відріжте частину кулі. Подумайте, яку частину треба відрізати для плоскої шапки, а яку – для шапки опуклої форми, як у білого гриба.

   Далі треба з’єднати ніжку і шапку. Для цього, знизу в шапці, зробіть пальцем заглибину, вставте туди ніжку і добре притисніть їх одна до одної.

   Для виготовлення поцяткованої шапки мухомора розкачайте малесенькі кульки і приліпіть їх так, щоб вони перетворилися на майже плоскі кругленькі плямки. Якщо в справжнього гриба на шапці знизу є пластинки, їх можна прорізати в пластиліні стекою у вигляді рисок, що густо розходяться від центру шапки до країв.

 

 На „телеекрані” на протязі самостійної роботи написано правила:

Підготуй потрібний колір.

Розігрій пластилін.

Ніжку розкачай у вигляді стовпчика.

Пальцями надай ніжці потрібної форми.

Для шапочки розкачай кулю.

Розріж кулю навпіл.

Зроби в шапочці заглиблення.

Міцно з’єднай ніжку і шапочку гриба.

Постав свою роботу серед урочища Грибного.

VII.Фізкультхвилинка (під музичний супровід)

 Проти сонця на горбочку,

Витиналися грибочки.

Свіжий вітер повива:

„Раз, два, раз, два.”

Так до ранку на горбочку,

Роблять вправи ці грибочки.

І тому вони такі,

І гарнесенькі й стрункі.

VIII. Самостійна робота учнів під музичний супровід.

Ліплення.

Розгадування кросворда.

Діти, які справились із завданням, розв’язують кросворди, підготовлені на окремих аркушах.

 

 

 

                                         Назви гриби    

 

П

О

Г

А

Н

К

А

М

У

Х

О

М

О

Р

 

П

Е

Ч

Е

Р

И

Ц

Я

 

П

І

Д

Б

Е

Р

Е

З

Н

И

К

Б

О

Р

О

В

И

К

 

  1. Отруйний гриб. Ще кажуть: „бліда...”
  2. Отруйний гриб, що має червону шапочку з білими цятками.
  3. Різновид грибів.
  4. Гриб, що росте під березою.
  5. Гриб, що росте у бору.

ІХ. Аналіз та презентація робіт.

   - Після теплого дощику в нашому класі виросло багато красивих грибів.

Тож знесіть їх на лісову галявину.

 (Діти зносять грибочки, коментуючи свою роботу. Деякі з них розповідають віршик чи оповідання про грибок, що склали під час роботи).

   - Ой, як гарно, молодці! Ми з вами ніби серед урочища Грибного!

Так, ми змогли відтворити те чудове місце в лісі під селом Грибнівка,

звідки вівся наш репортаж.

Х. Підсумок уроку

Бесіда  „Мікрофон”.

Над чим працювали?

Яких навичок набули?

Що нового дізналися?

Чи може це бути корисним і житті?

Що сподобалось?

Що викликало труднощі?

           Виконання пісні „По гриби”, слова і музика Л. Абеляр.

 

docx
Додано
21 лютого 2018
Переглядів
1392
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку