Конспект уроку з образотворчого мистецтва для 2 класу на тему: " Дивний флот на сонці сяє"

Про матеріал
Урок образотворчого мистецтва, проведений вчителем початкових класів Демешкевич М. А. Клас: 2. Тема. Рвана аплікація «Дивний флот на сонці сяє». Мета: удосконалювати навички роботи в техніці рваної аплікації; вчити учнів виконувати тематичну композицію, заповнюючи всю площину аркуша; формувати вміння планування послідовності роботи; повною мірою використовувати зображальну поверхню та узгоджувати з нею розмір зображення; ознайомити із життєвим та творчим шляхом художника-мариніста І. К. Айвазовського; розвивати окомір, художнє мислення, уяву, пам'ять, емоційне сприймання; виховувати естетичний смак, дисциплінованість, наполегливість. Вид художньої діяльності: зображення на площині Матеріали та інструменти: картон, кольоровий папір, ножиці, лінійка, олівець, клей, серветки. Наочність та обладнання: педагогічний малюнок, портрет І. К. Айвазовського, репродукції картин, аудіо запис музичного твору К. Дебюссі «Симфонічний триптих. Море. Гра хвиль», зразки аплікацій, ілюстрації із зображенням кораблів, морських краєвидів. Основна образотворча проблема: композиція. Тип уроку: урок практичної діяльності.
Перегляд файлу

Урок образотворчого мистецтва, проведений вчителем початкових класів Демешкевич М. А.

Клас: 2.

Тема. Рвана аплікація «Дивний флот на сонці сяє».

Мета: удосконалювати навички роботи в техніці рваної аплікації; вчити учнів виконувати тематичну композицію, заповнюючи всю площину аркуша; формувати вміння планування послідовності роботи; повною мірою використовувати зображальну поверхню та узгоджувати з нею розмір зображення; ознайомити із життєвим та творчим шляхом художника-мариніста І. К. Айвазовського;

розвивати окомір, художнє мислення, уяву, пам'ять, емоційне сприймання;

виховувати естетичний смак, дисциплінованість, наполегливість.

Вид художньої діяльності: зображення на площині

Матеріали та інструменти: картон, кольоровий папір, ножиці, лінійка, олівець, клей, серветки.

Наочність та обладнання: педагогічний малюнок, портрет І. К. Айвазовського, репродукції картин, аудіо запис музичного твору К. Дебюссі «Симфонічний триптих. Море. Гра хвиль», зразки аплікацій, ілюстрації із зображенням кораблів, морських краєвидів.

Основна образотворча проблема: композиція.

Тип уроку: урок практичної діяльності.

Хід уроку

  1.                 Організаційний момент
  1.   Привітання
  2.   Перевірка готовності до уроку

 - Зараз у нас урок образотворчого мистецтва. На столі мають бути: альбом, картон, кольоровий папір, клей, ножиці, лінійка, олівець.

II. Актуалізація опорних образотворчих знань

  1.   Бесіда
  •         Що таке аплікація? (один із видів зображувальної техніки, що полягає у виготовленні різних площинних зображень – візерунків, орнаментів, малюнків, картин – способом вирізання й закріплення на папері, картоні, тканині, шкірі, деревині різноманітних за формою матеріалів: кольорового паперу, засушеного листя, тканини, ниток, соломи).
  •         Які є види аплікацій за змістом? (предметна ,сюжетна і декоративна)
  •         Назвіть особливості кожної із названих аплікацій (предметна складається з окремих зображень: листок, гілка, дерево ,грибок, квітка, будинок; сюжетна відображає сукупність подій; декоративна використовується для оздобленні різних об’єктів: візерунки ,орнаменти, розписи)
  •         Пригадайте, що таке пейзаж, які його види знаєте? (пейзаж – зображення природи, краєвидів міст і сіл. Види: міський, сільський, коли зображується тільки природа, морський (маріна).

III. Оголошення теми та мети уроку

 - На уроці ми виготовимо композицію у техніці рваної аплікації, познайомимось із творчістю відомого художника, який малював морські пейзажі.

IV. Викладення нового матеріалу

  1.   Вступна бесіда
  •         Люди здавна мріяли подорожувати морем. Їх вабили водні простори, бажання відкривати нові землі, продавати і купувати товари. Але це перевезення вантажу морем  було неможливим без водних видів транспорту: кораблів, човнів, плотів. Згодом люди навчилися будувати величезні лайнери,що легко перепливають океан. Корабель – найпоширеніший вид водного транспорту, яким можна здійснювати круїз (мандрівку), перевозити вантажі ,використовувати для наукових досліджень чи у військових цілях.
  •         Давайте переглянемо зображення кораблів.
  1. Сприймання творів мистецтва
  •         У Феодосії на березі моря сидить чоловік. Він тримає у руках палітру та пензель, а його очі пильно дивляться у нескінченну морську далечінь. Його можна побачити вранці і ввечері, вдень і вночі. Він ніколи не залишає свого місця, тому що зроблений із бронзи. І той, хто підійде до п’єдесталу, прочитає два слова: «Феодосія – Айвазовському». Місто спорудило цей пам’ятник тому, хто тут народився, провів довгі роки та помер, зробивши багато добра своїм співвітчизникам. Іван Костянтинович Айвазовський був талановитим художником-мариністом.
  •         Ми вже згадували, що одним із видів пейзажу є морський пейзаж або маріна. А мариніст – це художник, який малює морські краєвиди.

Айвазовський з дитинства був закоханий у море, часто малював кораблі і море. Навчався в Петербурзі, в Академії мистецтв.

  •         Пропоную вам розглянути репродукцію однієї із найвідоміших картин Івана Костянтиновича, яка називається «Дев’ятий вал». Художник зобразив бурхливе море при сході сонця. Піняться величезні хвилі, зі страшною силою налітає «дев’ятий вал».Дикій стихії Айвазовський протиставив відвагу і мужність людей, які рятуються на частині щогли після кораблекрушіння. Йому вдалося так побудувати свою картину і ввести в неї найбільш яскраві та звучні кольори, що незважаючи на трагічність події, змушує нас милуватися красою бурхливого моря.
  •         Які кольори художник використав у своїй роботі?
  •         За допомогою яких засобів зображено море, морські хвилі? (мазків пензля).

4. Особливості композиції

 - Як називається уявна лінія, яка є межею між небом і земною поверхнею? (лінія горизонту). Зверніть увагу, що насиченість відтінків і кольорів моря і неба не однакова:

 

темний

світлий

темний

світлий

 

Проведення фізкультхвилинки

V. Постановка навчального завдання

 - Створимо композицію на морську тематику в техніці рваної аплікації. Від кольорового паперу відривайте невеликі клаптики довільної форми. На аркуш картону наклейте хвилі, небо, хмари. Потім визначте колір і форму корабликів, виріжте їх частини. Однак кораблики мають бути різні за формою і кольором: один (що на першому плані), більший, інший – менший. Більший кораблик має розташовуватись нижче, а менший – вище.

Кольорове вирішення

  •         Які кольори використаєте для зображення моря? (блакитний, синій, зелений), а для неба? (блакитний, синій, рожевий).

Робота над правилами техніки безпеки

  •         Які правила роботи з ножицями ви знаєте? (на робочому місці ножиці ставити так ,щоб вони не виходили за край парти; не тримати ножиці вістрям угору; не різати на ходу, під час різання не вставати з місця;передавати ножиці закритими і кільцями вперед).
  •         Які правила роботи з клеєм ви знаєте? (для нанесення клею на деталь потрібно використовувати підкладний аркуш ,щоб не забруднити парту; наносити пензликом від середини деталі до країв; закінчивши роботу, клей щільно закрити, а пензлик помити).

VI. Керівництво практичною діяльністю учнів

 - Ви будете виконувати завдання, а щоб створити відповідну морську атмосферу, ми послухаємо музичний твір Клода Дебюссі, яка називається «Симфонічний триптих. Море. Гра хвиль». Уявіть, що ви сидите на березі, чуєте морський прибій, вдалині бачите кораблі. Цю всю красу передайте за допомогою аплікації.

VII. Аналіз та оцінка дитячих робіт

VIII. Підсумок та узагальнення уроку

  • Репродукцію картини якого художника розглянули?
  • Яка її назва?
  • Що цікавого про І. К. Айвазовського запам’ятали?
  • Які види пейзажу знаєте?

IX. Прибирання робочого місця

 - Наведіть лад на своїх партах, складіть папки із матеріалами та інструментами до шафи.

X. Оголошення домашнього завдання

 - Знайдіть інформацію про інших художників-мариністів, розкажете про них на наступному уроці.

1

 

doc
Додано
14 квітня 2019
Переглядів
2572
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку