Урок на тему: "Силует улюбленої тварини" 2 клас

Про матеріал
Розробка уроку образотворчого мистецтва для 2 класу на тему: "Силует улюббленої тварини". До уроку додаються: репродукції картин, терміни, фішки та інший демонстраційний та роздатковий матеріал.
Перегляд файлу

План-конспект уроку з образотворчого мистецтва

Гуди Світлани Василівни

 

Тема: Силует улюбленої тварини.

Мета: пригадати найістотніші ознаки графіки, назви елементарних графічних матеріалів та інструментів, простих геометричних форм, різних видів і типів ліній, ознайомити із різноманітністю живих істот, багатствами форм і барв в навколишньому світі та творах мистецтва, навчити передавати прості за характером силуетні форми об’єктів живої природи кольором, різнохарактерними лініями, штрихами, раціонально організовувати та прибирати своє місце; розвивати сприймання, увагу, пам'ять, логічне мислення, мовлення; виховувати естетичні погляди та бережливе ставлення до об’єктів живої природи.

Обладнання: підручник С.К.Трач, М.І.Резніченко, альбом, простий олівець, кольорові олівці або фломастери, гумка, точилка, словникові терміни, педагогічний малюнок та поетапність його виконання, різноманітні зображення силуетів тварин, репродукції картин Є.Кругликової «О.Т.Матвєєв», Є.Едуардової «Темні силуети», К.Скорпінікі «Олень» та фото деревяних скульптур-силуетів Д.Геймана, квадратні карточки, фішки, ТЗН(аудіосупровід).

Тип уроку: комбінований.

Клас: 2-Г

 

Терміни на дошці:

Гра́фіка  — це вид образотворчого мистецтва, в якому зображення створюється за допомогою ліній, штрихів, крапок і плям.

Графічні матеріали – це простий та кольорові олівці, фломастери, ручки, пастель, сангіна, вугілля, крейда.

Графічні засоби – це лінія, штрих, крапка та пляма.

Силует це узагальнене, однотонне зображення людини, тварини, рослини або предмета, що нагадує їхню тінь.

Однотонність – це використання одного кольору.

 

 


ПЛАН УРОКУ

  1.     Організація класу до уроку:
    1.                   Створення психологічного комфорту в класі.
    2.                   Перевірка готовності учнів до уроку.
  2.     Актуалізація опорних знань учнів:
    1.                   Вступна бесіда з учнями.
    2.                   Створення проблемної ситуації.
    3.                   Оголошення теми уроку і мотивація навчальної діяльності учнів.
  3.     Вивчення нового матеріалу:
    1.                   Розповідь учителя. (Бесіда з учнями по темі кроку).
    2.                   Робота з додатковою наочністю.
    3. Робота з підручником (альбомом-посібником).
  4.     Вступний інструктаж і практична самостійна діяльність учнів:
    1.                   Поетапне зображення композиції вчителем з поясненням.
    2.                   Практична робота учнів.
      1. Фізкультхвилинка.
      2. Індивідуальна допомога окремим учням.
    3.                   Оцінювання, коментування та виставка найкращих робіт учнів.
  5.     Підсумок уроку:
    1.                   Підсумкова бесіда.
    2.                   Прибирання робочих місць.
    3.                   Домашнє завдання.

 


ХІД УРОКУ

  1.     Організація класу до уроку:
    1.                   Створення психологічного комфорту в класі.

Ось дзвінок сигнал подав -

До роботи час настав.

Ось ми часу не гаймо,

А урок свій починаймо.

  • Доброго дня, діти! Мене звати Світлана Василівна і сьогоднішній урок з образотворчого мистецтва проведу з вами я. Сподіваюся, що ми дуже цікаво проведемо час, а для цього мені потрібна ваша підтримка та активність.
    1.                   Перевірка готовності учнів до уроку.
  • Вам на урок необхідно: підручник, альбом, простий та кольорові олівці, гумка та точилка.
  1.     Актуалізація опорних знань учнів:
    1.                   Вступна бесіда з учнями.
  • На минулому уроці ви згадували про такий вид образотворчого мистецтва, як графіка.
  • Хто пам’ятає, що це таке? (Гра́фіка  — це вид образотворчого мистецтва, в якому зображення створюється за допомогою ліній, штрихів, крапок і плям).
  • А які матеріали використовує художник-графік, або які матеріали можемо використовувати ми з вами, щоб наш малюнок належав до графіки? (графічні матеріали: олівці, фломастери, ручки, крейда, пастель, сангіна і т.д.)
  • А які ви можете назвати графічні засоби?(графічні засоби: лінія, штрих, крапка, пляма)
  • Молодці!
    1.                   Створення проблемної ситуації.
  • Для того, щоб дізнатися, яка сьогодні тема уроку, вам потрібно буде розглянути деякі зображення та визначити що їх об’єднує. (зображення будуть роздруковані кожен на форматі А4)


  • Що спільного між цими зображеннями? (на всіх малюнках зображені тварини, всі зображення однотонного кольору, на всіх малюнках зображено лише форму тієї чи іншої тварини).
  • Так правильно. А ви знаєте, що всі ці зображення можна назвати одним єдиним словом – СИЛУЕТИ.
    1.                   Оголошення теми уроку і мотивація навчальної діяльності учнів.
  • Отже, як ви вже зрозуміли, сьогодні ми з вами будемо зображувати силуети, і причому не будь-які, а силуети улюблених тварин.  Тема наша так і звучить: «Силует улюбленої тварини».
  1.     Вивчення нового матеріалу:
    1.                   Розповідь з елементами бесіди.
  • А хто з вас можливо знає, а можливо вже і здогадався що таке силует? (Силует – це узагальнене, однотонне зображення людини, тварини, рослини або предмета, що нагадує їхню тінь).
  • Як ви вже помітили, то силует може бути не лише тварини, але й будь-кого, будь-чого іншого. Ще одною його особливістю є однотонність.
  • Однотонність – це використання одного кольору.
  • Для того, щоб ви зрозуміли краще те, про що я говорю, пропоную подивитися на екран (на дошку). На ньому ви можете побачити силуети різноманітних тварин, лише вже не в чорному кольорі, а в синьому, червоному та жовтому кольорах. Тобто якщо ми малюємо силует слона і обрали синій колір, то від початку до кінця ми малюємо його синім кольором, не додаючи ніяких інших кольорів.
  • Як ви вже зрозуміли, то за допомогою силуетів художники передавали форму того, кого або що вони зображували.

  1.                   Робота з додатковою наочністю.
  • D:\Свєта\ЧНУ\3 курс\1 семестр\Практика\Мої уроки\Урок з ОМ\зображення\картини художників\Е.Кругликова. А.Т.Матвєєв. Силует. 1921. 2jpg.jpgзображення/картини%20художників/Єлизавета%20Едуардова.%20Темні%20силуети.jpgОдною із таких художників була Єлизавета Кругликова. Ви можете побачити репродукцію її картини «О.Т.Матвєєв».
  • Що ми можемо побачити на цій картині? (силует художника).
  • Насправді Олександ Матвєєв був видатним скульптором, однак художниця вирішила зобразити як художника, щоб передати іншим людям жагу до творчості.
  • А що ми можемо побачити на картині Єлизавети Едуардової? (силует дитини та тварини)
  • А що за тварина зображена на малюнку? (котик)
  • Молодці!
  • зображення/картини%20художників/італійський%20художник%20Кристофоро%20Скорпініті.%20Олень%202.jpgДуже цікавою є діяльність відомого італійського художника Кристофоро Скорпінікі, який у своїй творчості використовував спеціальні фарби, які світяться в темноті. Саме за рахунок цього його картини і набули такої виразності, адже на світлі вони виглядають по одному, а в темноті зовсім змінюють свій вигляд, стають більш виразнішими. Ви можете побачити одну із таких його картин, яка називається «Олень». Кристофоро Скорпінікі вже не подає силуетів людей і звертає свою увагу на силует тварини.
  • Яку саме тварину він зобразив на даній картині? (Оленя)
  • Дуже цікавими, незвичайними та оригінальними також є і роботи чикагського майстра Долана Геймана. Він створював силуети тварин із різних предметів, які збирав по всій Америці. А саме: із обгорток старих книг, які вже мали палити, із дерев’яних ніжок від столиків, із шматків металу, дорожніх знаків і т.д. Ви можете ознайомитися із деякими з його виробів, а саме із силуетом оленя та різних пород собак.
    1. Робота з підручником(ст.20).
  • Діти, де у нашому житті ми можемо побачити силует рослини, тварини або людини? (в тіні; коли людина, тварина або рослина знаходиться на фоні сонця, особливо того, яке вже заходить).
  • Відкрийте свої підручники на ст.20. Погляньте на 4 верхніх зображення. Ці малюнки говорять про те, що дуже добре видно силуети дерев, тварин та людей саме тоді, коли сонце заходить за горизонт.
  • А нижче ми можемо побачити картини художників, які у своїх картинах зображували силуети людей, рослин та тварин.
  • На першому зображенні ми бачимо репродукцію картини Є.Круглікової «На виставці».
  • Що на ній зображено? (силуети людей на виставці, у картинній галереї)
  • Так, на ній ми можемо побачити силуети різноманітних людей, які знаходяться в картинній галереї та дуже емоційно обговорюють свої враження від побачених картин.
  • На другому зображенні подана репродукція картини С.Адамовича «Ілюстрація».
  • Що ж зображено на ній? (силуети дерев, коня, карети та гінця)
  • На цій картині художник поєднує силуети рослин, тварини та людини. А саме, як ви вже сказали, ми можемо побачити силуети тополь, невеличкий силует коня, який розташований вдалечині разом із силуетом карети, на якій видніється гінець.
  • Отже, як ви вже зрозуміли, малюванню та створенню силуетів присвятили своє життя чимало художників та майстрів.
  1.     Вступний інструктаж і практична самостійна діяльність учнів:
    1.                   Поетапне зображення композиції вчителем з поясненням.
  • І сьогодні ми з вами також відчуємо себе такими ж художниками та майстрами, адже будемо малювати силует котика.
  • Для того, щоб його намалювати вам необхідно:
  1. Розташувати альбом, або аркуш паперу у горизонтальному вигляді.
  2. Простим олівцем намалювати коло, як показано на малюнку на від нього провести фігуру, схожу на капельку – це буде голова та тулуб кота. (етап 1)
  3. Наприкінці цієї «крапельки» намалювати ще одне коло, як показано на малюнку. (етап 1)
  4. Домалювати котику вушка, хвостик та 2 лапки, як показано на малюнку, домалювати на мордочці невеличкі щічки та носик так, щоб одна із щічок трохи змінила форму круга. (етап 2)
  5. Домалювати ще 2 лапки, як зображено на малюнку. (етап 3)
  6. Гумкою витерти всі допоміжні лінії. (етап 3)
  7. Заштрихувати внутрішню частину тварини олівцем, обраного кольору. (етап 4)
    1. Практична робота учнів.
  • А для того, щоб пригадати як правильно штрихувати, ми з вами спочатку виконаємо вправу на невеличких аркушах паперу, які я вам роздала ще перед початком уроку.
  1. Спочатку ми малюємо штрихи зліва на право.
  2. Потім знизу вверх.
  3. Після цього по діагоналі, повторюючи рухи за мною.
  • А тепер можете приступати до малювання силуету котика.
    1. Фізкультхвилинка.

Всі піднялися на ніжки,

Розімнемося ми трішки.

Пригадаєм кенгуру,

Слоненя: «Ту-ду! Ту-ду!»

А жирафа, ой висока,

Бегемот же йде в 2 боки.

Мишеня ж таке маленьке,

А як бігає швиденько.

Всі тварини йдуть відпочивати,

Ми ж продовжимо силуети малювати.

  1. Індивідуальна допомога окремим учням.
  • Якщо вам потрібна буде моя допомога, то тихенько підіймайте руку і я до вас підійду.
    1.                   Оцінювання, коментування та виставка найкращих робіт учнів.
  • Я бачу, що майже всі діти завершили свої роботи. У кожного з вас малюнок вийшов особливим та неповторним. Тому давайте поділимося своїм досвідом один з одним. Прошу перший ряд підняти свої роботи та показати другому та третьому. Можете опускати. Другий ряд, покажіть свої роботи першому та третьому. Можете опускати. Третій ряд, покажіть свої роботи першому та другому. Можете опускати.
  • Молодці, а зараз ті діти, які отримали силует тварини на зеленому фоні, вийдіть до дошки зі своїми малюнками. Це найкращі роботи, ви дуже добре впоралися із завданням, ваша робота красива та охайна.
  • Ті, хто отримав силует тварини на жовтому фоні, не засмучуйтеся, адже у вас також хороші роботи, але вам потрібно бути трошки уважнішими та охайнішими.
  • Всі інші, хто отримав силует тварини на карточках червоного кольору також не засмучуйтеся, адже і серед вас є дуже добрі роботи, однак їх потрібно буде вдома завершити.
  1.     Підсумок уроку:
    1.                   Підсумкова бесіда.
  • Отже, якою була тема сьогоднішнього уроку? Що ми сьогодні зображували? (силует улюбленої тварини)
  • Що таке графіка? (Гра́фіка  — це вид образотворчого мистецтва, в якому зображення створюється за допомогою ліній, штрихів, крапок і плям.)
  • Які матеріали називають графічними? (графічні матеріали: простий та кольорові олівці, ручки, фломастери, крейда, пастель, вугілля, сангіна)
  • Що входить до графічних засобів? (графічні засоби: лінія, штрих, крапка, пляма.)
  • Що таке силует? (Силует це узагальнене, однотонне зображення людини, тварини, рослини або предмета, що нагадує їхню тінь.)
    1.                   Прибирання робочих місць.
  • Молодці! А тепер приведіть в порядок ваші робочі місця.
    1.                   Домашнє завдання.
  • Ті, хто не встиг завершити свої роботи на уроці – завершіть їх вдома.
  • Я дякую вам за активність та творчість. Мені було дуже приємно з вами працювати. Гарного вам дня, до побачення!

 

1

 

Перегляд файлу

Тема: Силует улюбленої тварини

Перегляд файлу

Гра́фіка  

це вид образотворчого мистецтва, в якому зображення створюється за допомогою ліній, штрихів, крапок і плям.


Графічні матеріали

це простий та кольорові олівці, фломастери, ручки, пастель, сангіна, вугілля, крейда.

 

Графічні засоби –

це лінія, штрих, крапка та пляма.

Силует це узагальнене, однотонне зображення людини, тварини, рослини або предмета, що нагадує їхню тінь.

 

Однотонність – це використання одного кольору.

 

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перегляд файлу


Перегляд файлу



 

Перегляд файлу

 



1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Долан Гейман. «Дерев`яні силуети»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Єлизавета Кругликова.

«А.Т.Матвєєв».

Долан Гейман. «Дерев`яні силуети»

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кристофоро Скорпінікі. «Олень».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Єлизавета Едуардова. «Темні силуети».

zip
Додав(-ла)
Гуда Світлана
До підручника
Образотворче мистецтво 2 клас (Резніченко М. І., Трач С. К.)
Додано
16 квітня 2019
Переглядів
18685
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку