Розробка уроку з образотворчого мистецтва для 3 класу на тему: " Актуалізація знань про елементарну будову та основні пропорції фігури людини. Зображення людини у русі. Тематичне завдання: Танцівниця (олівці або фломастери)".
Складається з конспекту уроку та презентації до нього.
Автор розробки уроку з образотворчого мистецтва
вчитель початкових класів
закладу „Загальнооосвітня школа І-ІІІ ступенів №16 ВМР“
Красна Оксана Ярославівна
спеціаліст вищої категорії
Тема: Актуалізація знань про елементарну будову та основні пропорції фігури людини. Зображення людини у русі. Тематичне завдання: Танцівниця (олівці або фломастери)
Мета: навчальна: актуалізувати знання учнів про елементарну будову та основні пропорції фігури людини; навчити передавати основні рухи людини, зображувати людину у русі; розвивальна: розвивати увагу, уміння аналізувати фігуру людини, визначати пропорції; розвивати вміння насолоджуватися творами образотворчого мистецтва, аналізувати їх; формувати естетичні почуття, смак; виховна: прищеплювати любов до танців, творів образотворчого мистецтва.
Оснащення
Матеріали та інструменти: альбом-посібник, будь-які графічні (олівці, кулькові ручки, фломастери та ін.) або живописні (гуаш) матеріали.
Зоровий ряд: репродукції творів графіків та живописців (репродукції творів графіків та живописців (В. Первунинський «Бал», «Вальс»; П.О. Ренуар «Танець у селі», «Танець в Буживалі», «Танець у місті»; М. Романішин «Свято»; І. Гончар «Веснянки»; Ю. Баліков «Український танок»; літографія І. Рєпіна «Козачок»), схеми «Людина в русі».
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
Бесіда
— Як називають жанр образотворчого мистецтва, де йдеться про людину, її внутрішній світ?
— Чим відрізняється портрет певної людини від автопортрету?
— А як називатиметься портрет, якщо на ньому зображено певну кількість людей?
III. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку
— Ви вже вмієте зображувати портрет людини, а сьогодні навчитесь зображувати людину у русі. А як це правильно зробити ви дізнаєтесь сьогодні на уроці. Погляньте уважно на репродукції перед вами. Що на них зображено? Як ви вважаєте, про який вид мистецтва ми сьогодні говоритимемо? Так, про танець.
IV. Викладання нового навчального матеріалу
1. Розповідь учителя з елементами бесіди
— Танець належить до найдавніших і найпоширеніших видів мистецтва. Здавна важливі події в житті людини супроводжувалися масовими танцювальними видовищами. Такі видовища — хороводи — відображені у багатьох творах образотворчого мистецтва. У давньому античному світі танці, звісно, суттєво відрізнялися від сучасних, але їх основні різновиди формувались у глибокій давнині — ритуальні, обрядові, військові, сценічні та інші. Жодне свято не обходилось без яскравих танцювальних дійств.
У могильниках було знайдено срібні фігури танцівників, завдяки чому ми можемо відновити деякі танцювальні рухи того далекого часу. А на стінах найстарішого Софійського собору в Києві зберігають стінні розписи часів Ярослава Мудрого (ХІ століття): один скоморох грає на дуді, другий — б’є в бубон, а третій — танцює наприсядки.
Справжній народний танець — це прояв емоцій, почуттів народу з необмеженою фантазією думок. Він привабливий і неповторний у своїй красі.
— А які танці відомі вам?
— Художники всіх часів та народів не могли залишатися байдужими до краси людського тіла, що рухається у танці.
2. Ознайомлення з творами мистецтва
— Сьогодні ми спробуємо відтворити на аркуші паперу улюблений танець. Зверніть увагу на репродукції робіт художників.(слайди 9-17)
— Якби художники зобразили людей у стані спокою, чи здогадалися б ми, про який танець нам хоче розповісти художник?
— Як митці передають рухи у танці?
— Що відбувається з руками, ногами, тулубом танцівника?
— Ми з’ясували, що для передавання своїх вражень від будь-якого танцю необхідно зрозуміти, як правильно зобразити людину в русі (повертається, нахиляється та ін.).
Людина в русі (під час бігу)
— Уважно розгляньте, як можна передати рух людини, що біжить: яким є положення її рук та ніг, як змінюються ці положення.
Фізкультхвилинка
Дидактична гра «Живі скульптури»
Дидактичне завдання. Спостерігати за позами людини під час ходи, бігу, танцю та проаналізувати, як змінюється положення фігури.
Практичне завдання. Якомога точніше передати пози людини у русі.
Технологія проведення. Ведучий набуває пози (біг, танець, хода).Той учень, який першим відгадав позу, стає ведучим. Під час проведення гри учитель акцентує увагу учнів на положенні рук, ніг та тулуба людини під час рухів.
V. Самостійна практична робота учнів
Творче завдання
— Намалюйте улюблений танець графічними матеріалами на ваш вибір. Пам’ятайте: необхідно відтворити позу, рухи рук та ніг танцюристів, що відповідали б обраному вами танцю.
VI. Актуалізація набутих знань
Бесіда
— Чим ви займалися сьогодні на уроці?
— Який танець ви зображували?
— Чим відрізняється зображення людини у спокої від зображення людини у русі?
— Чи можна передати дух танцю, якщо зобразити людину у стані спокою?
— Які складнощі виникли у вас під час роботи? Чи подолали ви їх?
VII. Підведення підсумків уроку
1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).
2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку (вдома знайти та розглянути репродукції робіт різних художників, що створювали натюрморти; звернути увагу на власні речі, які б могли передати світ ваших захоплень; принести на наступний урок альбоми, олівці, гуаш, пензлі).
3. Проголошення уроку завершеним.