Конспект уроку з мистецтва "Колір як засіб створення образу в живописі. Кольорові пори року. Мелодія осені"

Про матеріал

Конспект уроку "Колір як засіб створення образу в живописі. Кольорові пори року. Мелодія осені". Мета уроку: вчити дітей розкривати в малюнку вибрану тему; удосконалювати навички роботи фарбами; розвивати спостережливість, зорову пам'ять, окомір; виховувати любов до природи, почуття прекрасного, естетичний смак.

Зміст архіву
Word Art.png
Перегляд файлу

Тема уроку. Колір як засіб створення образу в живописі. Кольорові пори року. Мелодія осені.

Мета уроку. Вчити дітей розкривати в малюнку вибрану тему; удосконалювати навички роботи фарбами; розвивати спостережливість, зорову пам’ять, окомір; виховувати любов до природи, почуття прекрасного, естетичний смак.

Обладнання:

— проектор, комп’ютер (ноутбук), екран, слайд-шоу;

— художні матеріали та інструменти: олівці, акварельні фарби;

— зошити-альбоми;

Хід уроку

I. Організаційний момент.

« Облітають  квіти, обриває вітер

Пелюстки печальні в синій тишині.

По садах пустинних їде гордовито

Жовтокоса осінь на баскім коні…”

                                                              В. Сосюра

II. Стимулювання і мотивація навчально-пізнавальної діяльності. Визначення мети і завдань уроку.

Осінь... Скільки поезії в цьому золотаво-сонячному слові. Її часто звуть чудовою, замріяною, золотою, загадковою. Може, саме через це її не оминали і не оминають своєю увагою поети, художники і композитори. Вони за допомогою своїх специфічних засобів передають красу осінньої природи. Для художника — це фарби, для композитора — звуки, а для поета — це слово.

Мені здається, що у цієї красуні в руці чарівна паличка. Тільки торкнеться дерев — й одягне їх у золоту сукню. Змахне тією паличкою — вся земля золотим килимом вкриється. Сьогодні ми теж, як і осінь, пензликом будемо малювати пейзаж.

— Чи любите ви осінь?

— Чим вона приваблює вас?

Читання дітьми віршів  Роберта Стівенсона

Autumn Fires (Robert Louis Stevenson)

In the other gardens
And all up the vale,
From the autumn bonfies
See the smoke trail!
Pleasant summer over
And all the summer flowers,
The red fire blazes,
the grey smoke towers.
Sing a song of seasons!
Something bright in all,
Flowers in the summer
Fires in the fall!

Осінні вогні (переклад К. Бальмонта)

Там, у садах, далеко,
По лугах сивим,
Від осінніх багать
Висхідний дим.
Літо минуло,
Стебла немає з квіткою,
Над багаттям багряним
Сірий дим стовпом.
Співайте пісню години!
Усюди — знак є чар:
Влітку колір розквітлий,
Восени — пожежа!

Есть в осени первоначальной

Есть в осени первоначальной
Короткая, но дивная пора —
Весь день стоит как бы хрустальный,
И лучезарны вечера...
Пустеет воздух, птиц не слышно боле,
Но далеко еще до первых зимних бурь
И льется чистая и теплая лазурь
На отдыхающее поле...

Ф. Тютчев

 

— Якою змальована осінь у цих віршах?

— Якими словами поет описав осінь?

Робота з хмаринкою слів – парасолькою

Осінь — справжня художниця, розмальовує природу в найяскравіші кольори. Але ми знаємо, що все розмаїття базується на трьох основних кольорах. Назвіть їх.

— Назвіть похідні кольори, що утворюються після змішування основних.

— Разом вони становлять хроматичну гаму — усі кольори веселки.

    Сьогодні ми будемо виконувати малюнок акварельними фарбами — вони допоможуть зробити його барвистим, живим.

III. Актуалізація опорних знань.

Сьогодні я пропоную вам створити композицію, яка передасть ваш настрій. Називатиметься вона «Мелодія осені».

Фізкультхвилинка.

IV. Вправи за зразком.

— Працюватимемо фарбами, пензликами.

— Виберіть колір, який відображає ваш настрій.

— Поставте посередині аркуша пляму цього кольору.

— Візьміть колір, що передає настання осені в природі. (Жовтий).

— Поєднайте його з кольором вашого настрою.

— Утворіть відтінки кольорів для виготовлення вашої композиції.

— До композиції можна додати конкретні зображення (осіннє листя, хмаринки, парасольку тощо).

Успіх роботи залежатиме від прояву вашої фантазії і бажання створити художній образ.

V.  Застосування знань, умінь і навичок у нових умовах.

Звучить музика А. Вівальді «Пори року» («Осінь»),

Учні беруться до виконання завдання. Учитель уважно стежить за їхньою роботою, при потребі надає індивідуальну допомогу.

VI. Перегляд, аналіз та оцінювання учнівських робіт. Підсумок уроку. Рефлексія.

— Для чого художник у своїх роботах створює художній образ?

— Що таке колорит картини?

— Як колорит допомагає передати настрій картини?

Друзі, розмістіть ваші композиції на виставковій дошці й оцініть загальний настрій у класі.

 

zip
Пов’язані теми
Мистецтво, Розробки уроків
НУШ
Додано
23 грудня 2023
Переглядів
91
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку