Мета:
|
набуття вихованцями ключових компетентностей засобами образотворчого мистецтва, а саме:
пізнавальної, яка полягає в ознайомленні з нетрадиційними техніками малювання, зокрема малювання кавою, його особливостями;
практичної – формування вмінь і навичок зображення малюнку, створення художнього образу із застосуванням різних відтінків одного кольору, удосконалення живописних навичок, удосконалення прийомів акварельного живопису кавою для отримання потрібного тону;
творчої – формування потреби у творчій діяльності, розвиток творчих здібностей, уяви, фантазії дітей, естетичне виховання, формування художньо-образного асоціативного мислення;
соціальна – виховання шанобливого ставлення до надбань світової та вітчизняної культури, духовних та матеріальних цінностей, самореалізація творчої особистості, сприяння професійному самовизначенню.
|
Методи:
|
пояснювально-ілюстративні, репродуктивні, проблемно-пошукові, ігрові.
|
Тип заняття:
|
комбінований.
|
Форма заняття:
|
групова.
|
Матеріально-технічне забезпечення:
|
|
медіапроектор, ноутбук; мольберт, акварельний папір для малювання формату А3, кава, пензлики, палітри, клячка, ємності для води.
|
Дидактичне забезпечення:
|
|
відеопрезентація; фотографії, акварельні замальовки.
|
Очікуваний результат:
|
|
позитивне сприйняття індивідуальності в собі, розвиток творчої активності, реалізація творчих здібностей.
|
Навчальна програма:
|
|
«Образотворче мистецтво» (Вержбицька І.В.), схвалена Науково-методичною комісією з позашкільної освіти від 25.05.2018 року, лист ІМЗО від 06.06.2018 №22.1/12-Г-322).
|
|
Хід заняття
|
|
І. Вступ
|
|
(Привітання до дітей, перевірка присутніх та відсутніх. Оголошення теми заняття)
|
Керівник гуртка:
|
Сьогодні ми з вами познайомимось із нетрадиційним видом малювання. На вашу думку, що таке нетрадиційне малювання?
|
|
(Вихованці висловлюють свої відповіді-роздуми)
|
|
ІІ. Основна частина
|
Керівник гуртка:
|
Нетрадиційний вид малювання – це спосіб створення нового, оригінального твору мистецтва, тобто – мистецтво зображувати, не ґрунтуючись на традиції.
|
|
(Керівник гуртка демонструє види нетрадиційного малювання на фотографіях)
|
Керівник гуртка:
|
Ми вже з вами використовували деякі техніки нетрадиційного малювання. Але сьогодні у вас на столах традиційні пензлі, палітри, вода. Все для малювання картини аквареллю.
|
|
(Керівник гуртка демонструє фотографії
різних картин намальованих аквареллю і кавою)
|
Керівник гуртка:
|
Як ви вважаєте, чим відрізняються ці картини? (Відповіді дітей).
Вони намальовані різним матеріалом. Ми знаємо як користуватися аквареллю. Акварельні фарби попередньо розводять водою. І «фарбу», якою ми сьогодні будемо малювати, розводять водою так само.
Діти, ви відчуваєте, який аромат сьогодні в класі? Так! Аромат ранку з кавою! Нею ми і будемо малювати.
(Керівник гуртка роздає дітям склянки
з насиченим розчином кави)
Ви маєте насичений розчин кави. Вам потрібно, скориставшись палітрою, розвести з темного розчину чотири відтінки. Ми це робили з акварельною фарбою, техніка розведення аналогічна.
|
|
(Вихованці розводять фарбу та на прохання керівника гуртка коментують свої дії)
|
Керівник гуртка:
|
А тепер підготуємо папір, закріпимо його малярною стрічкою. Молодці!
|
|
ІІІ. Практична частина
|
|
(Послідовність виконання малюнків)
1. Обираємо композиційний центр майбутньої картини. Олівцем на папері малюємо ескіз. Олівець бажано твердий, ескіз потрібно малювати легенько, не давити на олівець. Витирати помилки краще не звичайною гумкою, а клячкою.
2. Перш ніж малювати, перевіряємо колір на тест-папері. Пензлем наносимо фарбу (каву) на ескіз.
3. Ваш малюнок буде залежати від вашої охайності. Фарби потрібного відтінку наносимо на папір від світлого до темного. Так, як ми це робили працюючи з аквареллю.
|
|
ІV. Заключна частина
|
Керівник гуртка:
|
Подивіться на результат вашої роботи. З обраних кольорів можна зробити висновок про ваш настрій, ваші бажання. Які труднощі у вас викликало дане завдання?
|
|
(Обговорення робіт вихованців).
|