Конспект уроку
з образотворчого мистецтва
Клас: 7
Вчитель: Пашкевич Ольга Андріївна
Тема. Просторове зображення. Романський стиль. Створення композиції «Середньовічне місто»
Мета: освітня: розширити поняття про романський стиль; вчити учнів відрізняти його в архітектурі; знайомити з формою, пропорціями, об’ємом і ритмом у зображенні замку в романському стилі; ознайомити з архітектурними спорудами романського стилю України;
розвивальна: розвивати творче мислення , удосконалювати навички роботи в техніці «графіка» та нетрадиційних техніках «гратографія» та «набризк»;
виховна: виховувати любов до мистецтва, інтерес до архітектури та охайність під час виконання роботи.
Тип уроку: комбінований
Техніка виконання: гратографія, набризк
Оснащення:
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Привітання
2. Перевірка готовності учнів до уроку.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
В ч и т е л ь: Додому вам було завдання – повторити стилі архітектури. Зараз ми перевіримо як ви виконали це завдання, відгадавши кросворд. (На слайдах – архітектурні споруди різних стилів. Після появи фото однієї із споруд, діти називають до якого стилю вона відноситься)
Кросворд «Архітектура»
б |
а |
р |
о |
к |
о |
|
||||||
|
р |
о |
м |
а |
н |
с |
ь |
к |
и |
й |
||
х |
а |
й |
- |
т |
е |
к |
|
|||||
|
в |
і |
д |
р |
о |
д |
ж |
е |
н |
н |
я |
|
|
т |
|||||||||||
м |
о |
д |
е |
р |
н |
|
||||||
|
к |
л |
а |
с |
и |
ц |
и |
з |
м |
|
||
г |
о |
т |
и |
ч |
н |
и |
й |
|
||||
|
у |
|
||||||||||
р |
о |
к |
о |
к |
о |
|
||||||
а |
||||||||||||
44
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Фронтальна бесіда
ІV. Мотивація навчальної діяльності
Проблемне питання
(Учні висловлюють свої думки, а вчитель підводить підсумки, згадуючи висловлювання одного з найвідоміших архітекторів ХХ ст. Ле Корбюзьє. Він писав: «Ви використовуєте як будівельний матеріал камінь, дерево або бетон, ви зводите з нього будинки або палаци. Це є будівництво. Та раптом ви зворушили моє серце, і мені стало добре. Я в захопленні вигукую: «Як гарно!». Це вже архітектура». Міцність, користь, краса – складові частини справжнього витвору мистецтва).
V. Повідомлення теми та мети уроку
- Коли люди почали будувати споруди із красою, міцністю і користю – виник перший стиль, який називають романським. На сьогоднішньому уроці ми з вами продовжуємо знайомитись з особливостями цього стилю, тому що тема нашого уроку «Просторове зображення. Романський стиль. Створення композиції «Середньовічне місто»». На сьогоднішньому уроці ми з вами познайомимося з романською архітектурою України та спробуємо створити своє середньовічне місто.
VІ. Вивчення нового матеріалу
«Експрес-подорож» із супроводом презентації «Романська архітектура в Україні»
В ч и т е л ь: Зараз ми з вами зробимо експрес-подорож архітектурними пам’ятками романського стилю України. Розпочнемо її із Криму, де побудований замок Судак. Цей замок є найбільш відвідуваний туристами в Україні, адже, навіть у літню спеку своїми могутніми стінами він дарує туристам прохолоду.
Друга архітектурна пам’ятка знаходиться на території сусідньої Одеської області – замок Білгород-Дністровський, який є наймасштабнішим. Оборонна стіна цього замку дорівнює два з половиною кілометри. Найстаріша частина Цитадель – своєрідна фортеця у фортеці. Коли інші частини твердині підкорялися ворогу, тут ще можна було тримати оборону.
Третій – Кам’янець-Подільський замок, він є найбільш кіногенічним. У стінах цього замку було знято фільми про Робін Гуда, Айвенго так само, як і Хотинський замок. Хоч і Кам’янець-Подільський більший за розмірами, ніж Хотинський, проте у другому було знято більше фільмів. Остання кінопоява двох фортець на великих екранах відбулася нещодавно у фільмі «Тарас Бульба».
Замок Шенборн – найбільш казковий. За цим замком можна вивчати календар: 365 вікон, 52 кімнати, 12 входів.
Червоноградський замок – найромантичніший. Над каньойонами піднімаються дві башти. Їхні верхні частини – «корони» везли на підводах аж зі Львова. Всередині однієї з веж влаштовано потаємний хід – він зберігся й до сьогодні.
Підгорецький замок – найзагадковіший. В цьому замку камери фіксують привидів, найчастіше – дівчину в білій сукні.
На території м. Луцьк побудований Луцький замок ХІV століття. В стінах цього замка облаштували музей дзвонів.
На території нашої Рівненської області також є романські архітектури – це Дубенська фортеця та Острозький замок.
VІІІ. Самостійна художньо-практична діяльність учнів
(1-ша група виконує малюнок в техніці гратографія, наголошую на правилах світлотіні, про композиційний центр, 2-га – поетапно в техніці «набризку»)
Педагогічний показ
(Зразки готових робіт)
ІХ. Підсумок уроку
Вправа «Незакінчене речення»
Х. Домашнє завдання
Розглянути українські грошові купюри і виписати споруди, які належать до романського стилю, що зображені на зворотній стороні.