Конспект уроку з образотворчого мистецтва на тему: Просторове зображення. Романський стиль. Створення композиції «Середньовічне місто»

Про матеріал
Конспект уроку з образотворчого мистецтва на тему: Просторове зображення. Романський стиль. Створення композиції «Середньовічне місто»
Перегляд файлу

Конспект уроку

з образотворчого мистецтва

Клас: 7

Вчитель: Пашкевич Ольга Андріївна

Тема. Просторове зображення. Романський стиль. Створення композиції «Середньовічне місто»

Мета: освітня: розширити поняття про романський стиль; вчити учнів відрізняти його в архітектурі; знайомити з формою, пропорціями, об’ємом і ритмом у зображенні замку в романському стилі; ознайомити з архітектурними спорудами романського стилю України;

розвивальна: розвивати творче мислення , удосконалювати навички роботи в техніці «графіка» та нетрадиційних техніках «гратографія» та «набризк»;

виховна: виховувати любов до мистецтва, інтерес до архітектури та охайність під час виконання роботи.

 

Тип уроку: комбінований

Техніка виконання: гратографія, набризк

Оснащення:

  • Візуальний ряд: слайдова презентація із зображенням архітектурних споруд різних стилів, презентація «Романська архітектура в Україні», зразки дитячих робіт.
  • Музичний ряд: аудіозапис музичного супроводу.
  • Матеріали та інструменти: для 1-шої групи - заготовки для роботи в техніці «гратографія», бамбукові палички, газети; для 2-гої групи - кольоровий картон, аркуш білого паперу, ножиці, графітовий олівець, гумка, зубна щітка, гуаш, ємність для води, рукавичка, газета.
  • Дидактичні матеріали: кросворд «Архітектура», незакінчені речення, роздатковий матеріал.
  • Обладнання: ТЗН, скринька.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання

2. Перевірка готовності учнів до уроку.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

В ч и т е л ь: Додому вам було завдання – повторити стилі архітектури. Зараз ми перевіримо як ви виконали це завдання, відгадавши кросворд. (На слайдах – архітектурні споруди різних стилів. Після появи фото однієї із споруд, діти називають до якого стилю вона відноситься)

 

 

Кросворд «Архітектура»

 

 

б

а

р

о

к

о

 

 

р

о

м

а

н

с

ь

к

и

й

х

а

й

-

т

е

к

 

 

в

і

д

р

о

д

ж

е

н

н

я

 

т

м

о

д

е

р

н

 

 

к

л

а

с

и

ц

и

з

м

 

г

о

т

и

ч

н

и

й

 

 

у

 

р

о

к

о

к

о

 

а

 

D:\обр. мист\7 кл\архітектура\31.jpg44

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Фронтальна бесіда

  • Чому, на вашу думку, ключове слово в кросворді «архітектура»?
  • Що таке «архітектура»?
  • Ми повторили з вами стилі архітектури і перший з них, який увійшов в історію архітектури є …? (романський)
  • Які ви знаєте особливості романського стилю?
  • З якими архітектурними спорудами цього стилю ви вже знайомі?

ІV. Мотивація навчальної діяльності

Проблемне питання

  • На вашу думку, «будівництво» і «архітектура» - це одне і те ж саме?

(Учні висловлюють свої думки, а вчитель підводить підсумки, згадуючи висловлювання одного з найвідоміших архітекторів ХХ ст. Ле Корбюзьє. Він писав: «Ви використовуєте як будівельний матеріал камінь, дерево або бетон, ви зводите з нього будинки або палаци. Це є будівництво. Та раптом ви зворушили моє серце, і мені стало добре. Я в захопленні вигукую: «Як гарно!». Це вже архітектура». Міцність, користь, краса – складові частини справжнього витвору мистецтва).

 

D:\обр. мист\7 кл\Римський стиль\le-corbusier.jpg!Portrait.jpg

V. Повідомлення теми та мети уроку

- Коли люди почали будувати споруди із красою, міцністю і користю – виник перший стиль, який називають романським. На сьогоднішньому уроці ми з вами продовжуємо знайомитись з особливостями цього стилю, тому що тема нашого уроку «Просторове зображення. Романський стиль. Створення композиції «Середньовічне місто»». На сьогоднішньому уроці ми з вами познайомимося з романською  архітектурою України та спробуємо створити своє середньовічне місто.

VІ. Вивчення нового матеріалу

«Експрес-подорож» із супроводом презентації «Романська архітектура в Україні»

   В ч и т е л ь: Зараз ми з вами зробимо експрес-подорож архітектурними пам’ятками романського стилю України. Розпочнемо її із Криму, де побудований замок Судак. Цей замок є найбільш відвідуваний туристами в Україні, адже, навіть у літню спеку своїми могутніми стінами він дарує туристам прохолоду.

   Друга архітектурна пам’ятка знаходиться на території сусідньої Одеської області – замок Білгород-Дністровський, який є наймасштабнішим. Оборонна стіна цього замку дорівнює два з половиною кілометри. Найстаріша частина Цитадель – своєрідна фортеця у фортеці. Коли інші частини твердині підкорялися ворогу, тут ще можна було тримати оборону.

    Третій – Кам’янець-Подільський замок, він є найбільш кіногенічним. У стінах цього замку було знято фільми про Робін Гуда, Айвенго так само, як і Хотинський замок. Хоч і Кам’янець-Подільський більший за розмірами, ніж Хотинський, проте у другому було знято більше фільмів. Остання кінопоява двох фортець на великих екранах відбулася нещодавно у фільмі «Тарас Бульба».

   Замок Шенборн – найбільш казковий. За цим замком можна вивчати календар: 365 вікон, 52 кімнати, 12 входів.

   Червоноградський замок – найромантичніший. Над каньойонами піднімаються дві башти. Їхні верхні частини – «корони» везли на підводах аж зі Львова. Всередині однієї з веж влаштовано потаємний хід – він зберігся й до сьогодні.

   Підгорецький замок – найзагадковіший. В цьому замку камери фіксують привидів, найчастіше – дівчину в білій сукні.

   На території м. Луцьк побудований Луцький замок ХІV століття. В стінах цього замка облаштували музей дзвонів.

   На території нашої Рівненської області також є романські архітектури  – це Дубенська фортеця та Острозький замок.

 

VІІІ. Самостійна художньо-практична діяльність учнів

  1. Повторення правил користування бамбуковими паличками та ножицями
  2. Послідовність виконання роботи

(1-ша група виконує малюнок в техніці гратографія, наголошую на правилах світлотіні, про композиційний центр, 2-га – поетапно в техніці «набризку»)

Педагогічний показ

  1. Намалювати на зігнутому навпіл по вертикалі аркуші паперу половину замка.
  2. Вирізати симетричне зображення замка (за бажанням – асиметричне)
  3. Взяти картон темного кольору, гуаш, зубну щітку та воду.
  4. Прикласти витинанку до картону, вмочити зубну щітку у воду, а потім в гуаш світлого кольору (білий, жовтий, оранжевий тощо).
  5. Обережно, направляючи зубну щітку на витинанку, натиснути щитини до себе, щоб утворився набризк.
  6. Коли підсохне, зняти витинанку.

(Зразки готових робіт)

 

 

 

 

C:\Users\Admin\Desktop\108NIKON\DSCN2428.JPGC:\Users\Admin\Desktop\108NIKON\DSCN2426.JPGC:\Users\Admin\Desktop\108NIKON\DSCN2538.JPG

C:\Users\Admin\Desktop\108NIKON\DSCN2535.JPG C:\Users\Admin\Desktop\108NIKON\DSCN2527.JPG

 

 

ІХ. Підсумок уроку

  1. Закріплення нових знань

Вправа «Незакінчене речення»

  • На сьогоднішньому уроці ми детальніше познайомилися із …..стилем.
  • Мені найбільше запам’ятався…. замок, тому що….
  • В нашій Рівненській області є такі споруди романського стилю…
  • Найважче на уроці було…
  • Здобуті знання та вміння на уроці, я можу використати…
  1. Виставка та аналіз робіт
  2. Оцінювання роботи учнів
  3. Прибирання робочих місць.

Х. Домашнє завдання

Розглянути українські грошові купюри і виписати споруди, які належать до романського стилю, що зображені на зворотній стороні.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Седлецька Тетяна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 вересня 2022
Переглядів
1117
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку