Презентація. "Архітектура.Образ в архітектурі".

Про матеріал
Тема: Об'ємно - просторова форма. Архітектура і місто. Кожна епоха має власне "художнє обличчя". Його можна розглядати і вивчати лише в історичному контексті: враховуючи звичаї та релігійні вірування, технічні здобутки.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Дізнайтеся тему уроку Завдання: починаючи з літери “А” і рухаючись по коридорам лабіринту у напрямку, що вказують стрілки, ви дізнаєтеся тему уроку.

Номер слайду 2

Архітектура. Образ в архітектурі

Номер слайду 3

Уявіть, що вам потрібно написати листа своєму другові, який живе в іншій країні. Розкажіть про місто (селище), в якому ми живемо. Що, на вашу думку, в нашому місті (селищі) є найголовнішим? Опишіть, що ми побачимо, якщо вирушимо на прогулянку нашим містом (селищем). За що ми його любимо?

Номер слайду 4

Архітектура — мистецтво створення споруд, які формують просторове середовище для життя і діяльності людини. Архітектурний образ - художнє відбиття змісту та призначення конкретної споруди.

Номер слайду 5

Які види споруд ви знаєте? Які види споруд ви знаєте? Які види споруд ви знаєте?

Номер слайду 6

Житлова споруда

Номер слайду 7

Господарська споруда

Номер слайду 8

Культова споруда

Номер слайду 9

Соціально-культурна споруда

Номер слайду 10

Оборонна(фортифікаційна)споруда

Номер слайду 11

Ландшафтна споруда

Номер слайду 12

Декоративна споруда

Номер слайду 13

Визначте призначення цих споруд?

Номер слайду 14

Яка споруда зайва? Чому?

Номер слайду 15

Яка споруда зайва? Чому?

Номер слайду 16

Кожний вид образотворчого мистецтва має свої мову, засоби і прийоми створення художнього образу. Яка ж мова архітектури?

Номер слайду 17

Найдавнішими і найпростішими мегалітами були: — менґіри — стоячі камені довгастої форми (у Бретані (Франція) є алея менґірів, що налічує 3000 пам’ятників); — дольмени — декілька стоячих каменів, накритих зверху, мов дахом, великою кам’яною плитою, що створює стоєчно-балочну конструкцію; — кромлехи — споруди, які утворені менґірами, встановленими по колу; — хенджі — один із типів кромлехів, мегаліти розташовані кільцем або кількома кільцями (найцікавіший — Стоунхендж в Англії). Протягом багатьох епох люди створили сотні тисяч різних споруд, і кожна епоха характерна своїми будівлями, своєю архітектурою. Сьогоднішню подорож ми починаємо з мегалітичних (від грецьких слів «мега» — величезний та «літ» — камінь) споруд кам’яного віку. Мегалічне мистецтво

Номер слайду 18

Менгіри. Дольмени. Стоунхендж. Мегалічне мистецтво. Стоунхендж

Номер слайду 19

Тепер вирушимо до Стародавнього Єгипту. Його історія, що почалася за багато тисяч років до нашої ери, дійшла до нас головним чином у пам’ятках архітектури. Важкі монументальні гробниці-піраміди, громаддя храмів, кам’яні статуї фараонів і священних сфінксів розповіли світові про життя найдавнішої рабовласницької держави. Першу ступінчасту піраміду Джосера збудував на початку III тис. до н. е. архітектор Імхотеп. Вона являла собою п’ять мас-табів різного розміру, поставлених один на одний, і мала висоту 30 метрів. Піраміда Джоссера. Саккара, Єгипет. Мистецтво Єгипту

Номер слайду 20

Мистецтво Єгипту. Згодом були збудовані три Великі піраміди, що належали фараонам Хеопсу, Хефрену і Мікеріну. Висота найбільшої з них — піраміди Хеопса — сягає майже 147 м. Піраміди Хеопса, Хефрена і Мікеріна. Гіза, Єгипет. У XV—XIII ст. до н. е. єгиптяни застосовували колони трьох типів: пальмо-, папірусо- і лотосоподібні,— вони зустрічаються в Луксорському та Карнакському храмах Будівельна конструкція єгипетських споруд — стоєчно-балочна

Номер слайду 21

Стародавня Греція. Наступна зупинка нашої подорожі — Стародавня Греція, де процвітало античне мистецтво. Його творцями були жителі вільних давньогрецьких міст-республік, а пізніше римляни, які підкорили їх. Ідеалом античного мистецтва був образ людини гармонійно розвиненої (духовно і фізично). Великого розквіту набуло мистецтво архітектури в VII ст. до н. е. Склався особливий тип будови — периптер, який ліг в основу грецької храмової архітектури. Периптер — прямокутна в плані споруда, з усіх боків оточена колонадою. Храми ставилися небесним богам. Грецький храм (реконструкція) 1 — стилобат; 2 — стереобат; З — стовбур колони;4 — капітель колони; 5 — архітрав; 6 — метопа; 7 — фриз; 8 — карниз: 9 — тригліф: 10 — фронтон

Номер слайду 22

Будівельні майстри Давньої Греції перші ввели поняття ордера в архітектурі. Слово «ордер» означає порядок, певну співрозмірність окремих частин споруди. У класичній грецькій архітектурі існувало три ордери. Доричний ордер — приземкуватий, символізував мужність та силу. Стовбур прорізаний жолобцями-канелюрами, зверху колона ткінчувалася капітеллю.Іонічний ордер — вищий за доричний. Канелюри оздоблені двома спіралеподібними завитками. Цей ордер порівнюють зі стрункою жіночою постаттю. Коринфський ордер — класичний. Цей ордер — втілення тендітної постаті юної дівчини. Капітелі мають вигляд корзини з візерунчастого листя. Стародавня Греція. Грецькі ордери 1 — стилобат; 2 — капітель колони; 3 — антаблемент; 4 — архітрав; 5 — фриз; 6 — метопа; 7 — тригліф; 8 — карниз; 9 — база; 10 — канелюри

Номер слайду 23

Колізей, Пантеон, триумфальні арки,— усе це відбивало ідеї державності та військової могутності Римської імперії. Давньоримські зодчі впровадили в архітектурне мистецтво такі важливі елементи, як купол і кесони. Пишними, розкішно оздобленими спорудами римські архітектори прославили могутність Риму. Від греків римляни запозичили таку важливу деталь, як кругла арка, яка лягла в основу суто римських споруд — арочних мостів та водопроводів-акведуків. Використання круглої арки при спорудженні мостів дозволяло збільшити відстань між його опорами і значно зменшити навантаження. Стародавній Рим Парфенон. Римський акведук

Номер слайду 24

У Римі були вперше споруджені величезні громадські будинки світського призначення: амфітеатри, терми, базиліки. Амфітеатр — суто римська споруда. Ряди для глядачів замикаються в кільце. Амфітеатр призначений для масових видовищ. ІІайвідомішою пам’яткою такого типу є амфітеатр Флавіїв, який нащадки Риму назвали Колізеєм, що означає «величезний». Колізей міг вмістити одночасно 56 тисяч глядачів. Центром громадського життя Рима був форум — головний міський майдан. Римський Пантеон — храм всіх богів — дуже своєрідна споруда. В основу його конструкції покладений цегляний каркас, залитий римським бетоном. Стародавній Рим. Колізей (реконструкція та сучасний вигляд)Римський Пантеон

Номер слайду 25

Вона виникла після 330 р. н. е. За зразок для християнської церкви були взяті не культові споруди, а будівля світського призначення — базиліка. Базиліки були місцем громадських зборів. Такі будівлі були дуже прості за своєю композицією. Вони мали в плані прямокутну форму. Увесь внутрішній простір займала єдина зала, розділена колонами на три, п’ять нефів. Храм мав ап-сиду (напівкругла ніша, вівтар) та трансепт — неф, що йде впоперек основному приміщенню та відділяє апсиду. Візантійська церква мала простий і водночас шляхетний зовнішній вигляд. Стіни складалися з цегли, яка чергувалася з каменем. Характерною деталлю є аркада на дуже тонких і високих колонах, з корзиноподібною капітеллю. Мистецтво Візантії

Номер слайду 26

Мистецтво ВізантіїІнтер’єр — казково розкішний. Стіни прикрашені мозаїкою, яка зображувала християнських святих. У 537 р. в Константинополі побудований храм святої Софії. Від нього ведуть своє походження хрестово-купольні храми — тип, що починаючи З IX ст. стає панівним у Візантії і згодом, разом з християнством, приходить на Русь Схема хрестово-куппльного храму 1 — купол; 2 — барабан; З — хори; 4 — апеида; 5 — стовп; 6 — боковий неф; 7 — центральний неф

Номер слайду 27

Найдавніший християнський храм — це Софія Київська (1037—1054), побудована за наказом Ярослава Мудрого. Зразком для неї були візантійські церкви, але вже виявляються своєрідні національні риси, враховується навколишній краєвид. Собор прикрашений усередині мозаїчним панно Марії Оранти та фресковим живописом. У цей самий період йде спорудження Печорського монастиря, а згодом Михайлівського золотоверхого собору (1108—1113), які мали значний вплив на подальший розвиток архітектурного мистецтва в Київській Русі. Мистецтва в Київській РусіХрам Софія Київська. Київ, Україна

Номер слайду 28

Головним будівельним матеріалом було дерево. До виняткових споруд, де використовували камінь, належить Велика Китайська стіна, збудована у III ст. до н. е. для захисту Китайської імперії. Ця споруда тяглася на 5 тис. км. Китайські будівлі мають форму прямокутника, зовні їх оточує галерея, стовпи якрї підтримують дво- або чотирисхилий дах. Простий житловий будинок, як правило, відрізнявся від храму або палацу лише розмірами та якістю декоративного оздоблення. Іноді у храмові комплекси вводилися багатоярусні башти-пагоди. При цьому дах робився над кожним ярусом. Його схили мали вигнуту форму, кінці загиналися вгору на кутах будови. Мистецтво Китаю

Номер слайду 29

Мистецтво ЯпоніїЯпонія відома своїми багатоярусними культовими спорудами-пагодами. На зовнішній вигляд вони легкі й нарядні, проте всередині кожна будівля укріплена міцним дерев’яним стволом, який, проходячи через усі поверхи, надає будівлі стійкості. Від китайської японську архітектуру відрізняє менша монументальність, споруди мають невеликий розмір.

Номер слайду 30

Найбільш типовими пам’ятками мусульманської архітектури є культові споруди — мечеті. Найдавнішими є мечеті двох типів: перший — масивна кубічна споруда, перекрита великою круглою банею; другий — дворова, або колонна, мечеть. Звичайні мечеті були прямокутними в плані, двір був оточений колонадою. У таких архітектурних спорудах головну роль відігравали не вертикальні, як у європейській архітектурі, а горизонтальні лінії. Порівняно невисока мечеть могла займати величезну площу. Одноманітність споруди розбивала єдина вертикаль — мінарет, тонка та висока вежа. Мусульманське мистецтво

Номер слайду 31

Технологічна картка «Куполоподібні будівлі»

Номер слайду 32

Крок 1 Намалюй олівцем декілька різних за розміром прямокутників. Крок 2 Домалюй до вузьких прямокутників, що зображують башти, різні за розміром та формою бані (відповідно до даної епохи).

Номер слайду 33

Крок 3 Доповни малюнок багатьма різноманітними вікнами, двірними отворами, колонами, арками (відповідно до даної епохи)Крок 4 Розмалюй архітектурні споруди фарбами, залишая при цьому невеликі пустоти між ними. Крок 3 Доповни малюнок багатьма різноманітними вікнами, двірними отворами, колонами, арками (відповідно до даної епохи)Розмалюй архітектурні споруди фарбами, залишая при цьому невеликі пустоти між ними.

Номер слайду 34

Крок 5 Коли фарби підсохнуть, нанеси навколо вікон та інших частин будівлі різноманітний декор, використовуючи гелеві ручки, фломастери (відповідно до даної епохи). Крок 6 Домалюй краєвид (відповідно до даної епохи).

Номер слайду 35

Технологічна картка «Замок»

Номер слайду 36

Крок 1 Поклади багато гуашевої фарби кольору споруд (білої, жовтої, охристої тощо) біля нижнього аркуша паперу. Крок 2 Наклади одну зі смужок на фарбу і протягни вгору по аркушу, залишаючи кольоровий слід (використовуй смужки зі цупкого картона різної ширини)

Номер слайду 37

Крок 3 Створи різні заввишки башти будівлі (замка), використовуючи смужки із цупкого картону різної ширини. Крок 4 Занурь кінчик картонної смужки у чорну фарбу та проведи ним поверх шару фарби (коли фарба підсохне).

Номер слайду 38

Крок 5 Намалюй бані, вежі, вікна, дверні отвори, флюгери, дерева за допомогою тонкого чорного фломастера (коли фарба висохне).

Номер слайду 39

pptx
Додано
29 вересня 2022
Переглядів
793
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку