Тема: Гординя та смирення. Притча про митаря та фарисея.
Мета: пояснити учням суть понять «гординя» та «смирення» на основі євангельської притчі; усвідомити, що гординя – негативна риса характеру, яка заважає будувати хороші стосунки з людьми; виховувати бажання бути смиренним, вміти визнавати свої помилки та добре відноситися до інших людей.
Обладнання: картки з прислів’ями, основа для порівняльної таблиці, схема для складання асоціативного куща.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Привітання, перевірка готовності до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Фронтальна бесіда.
Пригадаймо притчу, яку ми з вами розглядали на минулому уроці.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Складання асоціативного куща до поняття «гордість».
Егоїзм Вихваляння
Гордість
Самовпевненість Пихатість
Зверхнє ставлення до інших
IV. Повідомлення теми та мети уроку.
V. Вивчення нового матеріалу.
5.1. Розповідь вчителя. Притча про митаря та фарисея.
5.2. Евристична фронтальна бесіда.
5.3. «Проблемне запитання».
Як ви думаєте, яку людину нині називають фарисеєм? Чому? Які риси характеру притаманні таким людям? Як не стати фарисеєм?
VI. Завдання на засвоєння нового матеріалу.
6.1. Складання моралі притчі.
Притча про митаря та фарисея вчить нас бути смиренними, вміти щиро каятися у своїх гріхах, не ставитися до інших зверхньо, не бути гордим, а вміти визнавати свої помилки.
6.2. Укладання порівняльної таблиці.
Митар |
Фарисей |
|
|
VII. Підсумок уроку.
Метод «Мозковий штурм».
Запропонуй якомога більше «ліків» від гордині. Як вберегти себе від появи такої негативної риси характеру? Яким чином можна розвивати в собі смирення?