Ознайомити учнів з гігієнічними правилами і способами догляду за шкірою рук і зубами; навчити прийомам зняття напруги очей; пропагувати здоровий спосіб життя.
Мета : ознайомити учнів з гігієнічними правилами і способами догляду за шкірою рук і зубами; навчити прийомам зняття напруги очей; пропагувати здоровий спосіб життя.
Обладнання: на дошці вивішується поїзд на якому позначені зупинки, заплановані під час подорожі, ; малюнки до загадок.
Вчитель. Отримано від природи дар -
Не м'яч і не повітряна куля.
Не глобус це, і не кавун -
Здоров'я. Дуже крихкий вантаж.
Щоб життя прожити щасливе,
Здоров'я потрібно берегти.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Діти, сьогодні ми вирушимо у подорож. Для подорожі нам необхідно вибрати вид транспорту. Вгадайте, на чому ми поїдемо подорожувати.
Пасажирський чи товарний
Металевий він і гарний.
Все ховає у вагонах
І стає лиш на перронах… (поїзд)
Учні. Це поїзд.
Вчитель. Ось на такому веселому поїзді ми з вами відправимося в подорож. (Малюнок поїзда вивішується на дошку.) Займайте місця, від'їжджаємо. (Виконати кілька рухів, що зображують їзду на поїзді.)
ІІІ. Основна частина.
Перша станція – Оздоровча хвилинка. (Заздалегідь підготовлені учні читають вірші.)
Учень 1. Треба рано-вранці встати,
Постіль всю свою прибрати,
Ліжко рівно застелити,
Килимки всі потрусити.
Учень 2. Привикати до порядку
І зробити вмить зарядку.
Чистить зуби, умиватись,
Снідати, тоді збиратись.
Та до школи пішки йти,
Щоб здоров’я зберегти.
Учень 3. То ж, як будем так робити,
Зможем довго в світі жити.
При здоров’ї, гарні й сильні –
Від хвороб ми будем вільні!
Учень 4. Треба просто постаратись,
Щоб радіти й усміхатись.
Добре й чітко все робити,
Щоб здоровим в світі жити!
. Вирушаємо далі. Наступна станція – «Загадкова».
З кожним роком зростає число хворих дітей. Причиною багатьох захворювань є недотримання режиму дня, неправильне харчування, малорухливий спосіб життя. Ліки від усіх хвороб заховані в наших загадки, які приготував для вас Буратіно.)
Стиглі, соковиті, різнокольорові,
На прилавках всім помітні!
Ми корисні продукти,
А звемось просто - ...(фрукти).
Чищу зубки кожен день
Дуже добре й швидко
Мені в цьому допоможе
Моя зубна…(щітка)
Як купатися ідеш
І мене також береш.
Я гладеньке й запашне,
Ти намилюєш мене.
Всі мікроби змило
Я — корисне…(мило)
Відкривайте оченята,
Досить спати, досить спати –
Рано-рано у віконце,
Заглядає літнє … (сонце)
Коли миюсь, чи вмиваюсь,
Потім ним я витираюсь.
Витирати сухо звик
Мій м’якесенький…(рушник)
Я завжди тобі потрібна,
Гаряча і холодна.
Покличеш мене - біжу,
Від хвороби бережу.
Мене п'ють, мене ллють,
Усім я потрібна,
Хто я така?...(Вода.)
Бокс, хокей, футбол,
Сноуборд і волейбол…
Стадіон, басейни, корт –
Об’єднало слово… спорт.
Щоб ми ніколи і нічим не хворіли.
Щоб здоровим рум'янцем щоки горіли,
Щоб ми на п'ятірки уроки вчили,
Щоб у школі і вдома ми бадьорими були,
Щоб було здоров'я у відмінному порядку,
Всім потрібно з ранку займатися...(зарядкою).
3.3 Фізкультхвилинка.
Поїхали на наступну станцію. (Діти виконують імітаційні вправи їзди на поїзді). Наступна станція – «Творча.»
А поки ми малювали, наш поїзд під'їхав до наступної станції. Вона називається «Подумай». Подивимося, хто це нас тут зустрічає? Та це ж Незнайко!
Гра «Погано-добре»
Добре:
1. Мити ноги, руки, приймати душ.
2. Чистити зуби.
3. Провітрювати кімнату.
4. Гуляти на свіжому повітрі.
5. Спати на жорсткому ліжку, на спині.
Погано:
1. Перед сном багато пити, їсти.
2. Дивитися страшні фільми.
3. Слухати гучну музику.
4. Фізично напружуватися перед сном.
5. Грати в галасливі ігри.
Вчитель. Ну от, діти, наш поїзд під'їжджає до нашої школи, і подорож закінчується.
ІV. Підведення підсумків
- Що нового для себе ви дізналися з подорожі?
Це цікаво!
- Як ви думаєте, скільки років повинен прожити людина, щоб отримати почесне звання «довгожитель»?
У нашій країні багато людей, чий вік перевалив за сто років. Довгожителі вважають, що є секрети довголіття.
- Перший секрет - загартоване тіло.
- Другий секрет - хороший характер.
- Третій секрет - правильне харчування і режим дня.
- Четвертий секрет - щоденна фізична праця.
Учень 1. Хто здоровий, той сміється
Все йому в житті вдається.
Він долає всі вершини –
Це ж чудово для людини.
Учень 2. Хто здоровий, той не плаче,
Жде його в житті удача,
Він уміє працювати,
Вчитись і відпочивати.
Учень 3. Бо здоров’я – це прекрасно,
Здорово, чудово, ясно.
І доступні для людини
Всі дороги і стежини!