Тема уроку «Способи протидії агресії та насильству впідлітковому середовищі»
6 клас
Мета:
«Спілкування державною мовою»
«Уміння вчитися впродовж життя»
Змістова лінія «Здоров’я та безпека»
Тип уроку: комбінований, з елементами тренінгу
Очікувані результати:
Після цього уроку учні зможуть:
Обладнання:
ХІД УРОКУ
Організаційний етап.
Слово вчителя
Добрий день, діти! Прошу вас прочитати слова, записані на дошці, стоячи. Нехай першими сядуть уважні, другими - чуйні, а тепер - сердечні та щирі, згодом - добрі та милосердні.
Обговорення.
Ви вагалися?
Вам важко було виконати це завдання?Чому?
Перевірка домашнього завдання.
Давайте пригадаємо чим ми займалися на попередньому уроці і попрацюємо в парах. У вас на партах лежать малюнки, вам потрібно вибрати окремо дружні, недружні і небезпечні компанії. Відповідь свою потрібно обґрунтувати: назвати ознаки різних видів компаній.
Відповіді учнів.
Підсумок.
В дружніх компаніях ви почуваєтеся захищеними, ад же ваше гасло: «Один за всіх і всі за одного». У такій компанії ви є членами команди. Якщо хтось із вас захворів чи потрапив у біду, ви хвилюєтеся за нього і підтримуєте його».
Небезпечні компанії є серйозною загрозою для тебе та інших. У цих компаніях часто панують агресія і насилля.
Актуалізація опорних знань.
Вправа «Ассоціація»
Слово вчителя.
Вам потрібно, зараз намалювати, які у вас ви никають асоціації коли ви чуєте слово насилля. А потім прикріпити на дошку і пояснити свій малюнок.
Відповіді дітей.
Мотивація навчальної діяльності.
Перегляд відеофрагмента фільму «Опудало»
Запитання для обговорення.
Повідомлення теми і мети уроку.
Людина не може існувати без спілкування. Але спілкування може нести як позитивні так і негативні наслідки. Одним із негативних наслідків є насилля над людиною. Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь, як йому протидіяти.
ІІ. Основна частина
Вивчення нового матеріалу
- Ви вже знаєте, що кожна дитина має право на самовизначення, свободу самовираження, захист особистості від будь-якого виду насильства.
1.Вправа «Мозкова атака»
Як ви гадаєте, які можуть бути причини насильства.
Відповіді учнів
Ненависть, заздрощі, відчай, вплив інших,самоствердження, перегляд фільмів або передач зі сценами насилля, комп’ютерні ігри тощо.
2.«Види насильства». (робота в групах)
Слово вчителя.
Використовуючи роздатковий матеріал (на основі підручника), вам потрібно знайти відповідність та визначити ознаки різних видів насилля.
І група – фізичне насилля
ІІ група – психологічне насилля
ІІІ група – економічне насилля.
Презентація роботи груп
3. Словникова робота.
Агресор – той, хто здійснює насилля.
Спільники – ті, хто підтримує агресора.
Жертва – той, із кого сміються, кого ображають.
Байдужі спостерігачі – ті, хто нічого не роблять, щоб припинити насилля.
Захисник – той, хто стає на захист жертви.
Способи протидії агресії та насильству. (додаток 2)
Вам потрібно розробити алгоритм, що потрібно робити для того щоб протистояти насильству та заповнити сходинки.
Вправа «Атоми»
Об’єднання в групи.
Узагальнення та систематизація знань
Робота в групах
1,2,3 групи – дати аналіз ситуацій, наведених у картках
4 група – скласти рекламний слоган щодо запобігання насиллю в учнівському середовищі;
5 група – де може виникати насильство.
Презентація роботи груп
ІІІ. Підсумкова частина
Творча вправа
Написати записку учню, який не має друзів в класі агресивно ставиться до однокласників.
Домашнє завдання
В рамках проекту «Школа без насилля» використовуючи підручник параграф №23 та додатки 9, 12, 13 продумати і виготовити буклет.
Підсумки уроку. Рефлексія
Вправа «Підтримка»
Учні пишуть сусіду по парті на листочках-сердечках слова підтримки: «Ти молодець, тому що...».
Додаток 3
І група
Як протистояти виявам агресії і насильства серед підлітків якщо над новачком у класі постійно глузують
ІІ група
Як протистояти виявам агресії і насильства серед підлітків якщо однокласники пошкодили вашу куртку.
ІІІ група
Як протистояти виявам агресії і насильства серед підлітків якщо компанія у дворі вас дражнить і ображає.
І група
Як протистояти виявам агресії і насильства серед підлітків якщо над новачком у класі постійно глузують
ІІ група
Як протистояти виявам агресії і насильства серед підлітків якщо однокласники пошкодили вашу куртку.
ІІІ група
Як протистояти виявам агресії і насильства серед підлітків якщо компанія у дворі вас дражнить і ображає.
І група
Як протистояти виявам агресії і насильства серед підлітків якщо над новачком у класі постійно глузують
ІІ група
Як протистояти виявам агресії і насильства серед підлітків якщо однокласники пошкодили вашу куртку.
ІІІ група
Як протистояти виявам агресії і насильства серед підлітків якщо компанія у дворі вас дражнить і ображає.
Додаток 4
Словникова робота. (знайди відповідність)
Агресор |
той, хто стає на захист жертви. |
Спільники |
ті, хто нічого не роблять, щоб припинити насилля.
|
Жертва –
|
той, хто здійснює насилля.
|
Байдужі спостерігачі –
|
той, із кого сміються, кого ображають. |
Захисник –
|
ті, хто підтримує агресора. |
Агресор |
той, хто стає на захист жертви. |
Спільники |
ті, хто нічого не роблять, щоб припинити насилля.
|
Жертва –
|
той, хто здійснює насилля.
|
Байдужі спостерігачі –
|
той, із кого сміються, кого ображають. |
Захисник –
|
ті, хто підтримує агресора. |
Агресор |
той, хто стає на захист жертви. |
Спільники |
ті, хто нічого не роблять, щоб припинити насилля.
|
Жертва –
|
той, хто здійснює насилля.
|
Байдужі спостерігачі –
|
той, із кого сміються, кого ображають. |
Захисник –
|
ті, хто підтримує агресора. |
Агресор |
той, хто стає на захист жертви. |
Спільники |
ті, хто нічого не роблять, щоб припинити насилля.
|
Жертва –
|
той, хто здійснює насилля.
|
Байдужі спостерігачі –
|
той, із кого сміються, кого ображають. |
Захисник –
|
ті, хто підтримує агресора. |