Конспект уроку з основ здоров'я на тему " Права дитини"

Про матеріал

Формувати уявлення учнів про права дитини. Ознайомити учнів з їх основними правами та обов'язками. Навчити дітей вмінню захищати себе при порушенні прав дитини. Дати уявлення про поняття «право», «Конституція».

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку в 2 класі

з основ здоровя 

на тему: «Права дитини»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Тема: «Права дитини.»

 

Мета: Формувати уявлення про права дитини. Ознайомити учнів з їх основними правами та обов’язками Навчити дітей вмінню захищати себе при порушенні прав дитини. Дати уявлення про поняття   «право», «Конституція». Розвивати увагу, старанність. Виховувати повагу до своєї сім'ї, друзів, оточуючих, почуття дисциплінованості.  

 

Тип уроку: комбінований

 

Обладнання: демонстраційний , ілюстраційні картини із зображенням прав дитини, Конституція України,  телеграми, зошити, пам’ятки про права та обов’язки  дітей. 

Хід уроку

 

I. Організація класу           СЛАЙД 1

1. Привітання

Нумо, діти, підведіться,

Один одному всміхніться.

Чули, вже дзвенів дзвінок –

Починаємо урок.

У нас сьогодні в класі свято,

Гостей зібралося багато.

Ану ж на них ви подивіться

І веселенько так всміхніться

І всі разом скажіть їм:

- Добрий день.

2. Настанова на урок

а) Всі сідайте тихо, діти.

    Домовляймось не шуміти,

    На уроці не дрімати,

    Руки вчасно підіймати

    А щоб не було мороки

    Всі готові до уроку?

    То ж гаразд, часу не гаймо

    І урок розпочинаймо.

 б) Девіз уроку: "Працюй наполегливо, швидко, старанно, СЛАЙД 2

                          Щоб жодна хвилина не втратилась марно".

II Вступ до теми.

1.Таєсмничо-чарівна хвилинка.  («Чарівна скринька») СЛАЙД 3

- Діти, в руках у мене чарівна скринька, а в ній найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити, можете зазирнути в скриньку, але поки що не розповідати своїм однокласникам, кого ви там побачили. І мовчіть до того часу, аж поки всі охочі не зазирнуть на дно скриньки.

   (Звучить фонозапис щебетання птахів, під який відкривається скринька.  Діти по черзі заглядають у скриньку.)

- То кого ви побачити у чарівній скринці? (себе)

- Так, ви побачили у чарівному дзеркальці кожен себе – людину. Адже людина – найцінніший скарб.

    Кожен з вас – неповторна особистість, людина, яка живе сьогодні і саме більше такої на цій Землі немає і ніколи не було.

   Ось послухайте, як про це співає відома українська артистка Оксана Білозір. СЛАЙД 4

2. Пісня О. Білозір «Неповторна кожна людина».  (звучить аудіо запис пісні)

Кожна доля єдина, єдина

І вона неповторна знов.

Неповторна кожна людина,

Неповторна кожна любов.

-Діти, ви говорите по-різному, кожен має свою родину, свою домівку, свою долю, свій характер, маєте різних друзів. Через те, що ви такі різні інколи виникають суперечки. Але ви завжди повинні пам’ятати, що ніколи не можна ображати людину, не можна принижувати людську гідність. Тому люди живуть, дотримуючись певних правил. Без правил життя було б просто не можливе. Існує чимало правил: правила у сім'ї, у школі, у грі, в житті.

          Навколо нас – дуже багато правил. І серед них є такі, які зобов’язані виконувати всі люди. Найголовніші правила називають Закон.  Кожна країна, кожна держава має свої Основні закони. Основним Законом нашої держави є Конституція України.

-Погляньте на цю книжечку, що я тримаю у руках. Хто її впізнає? (Показую Конституцію України) СЛАЙД 5

Учень1

В нас людина кожна знає,

Чим займатись вона має.

Гарантує нам це право

Основний Закон держави.

Звуть закон цей в Україні –

Конституція країни.

Так це Конституція України, в якій записано всі закони, по яких ми живемо сьогодні в нашій країні.

III. Повідомлення теми і мети уроку.

1. Слово вчителя.

Діти, сьогодні до нас на урок завітала Сова. СЛАЙД 6

А символом чого у народі є Сова?    ( мудрості)

Отже, пропоную вам попрацювати та кросворд Сови розв’язати!Хто правильно розгадає кросворд, той першим дізнається про що ми будемо вести розмову на сьогоднішньому уроці.

- Сьогодні ми поговоримо про ……… СЛАЙД 7

Так, тема нашого уроку: " Права дитини.».

    Ми  сьогодні повинні познайомитись з такими поняттями, як «Декларація», «Конвенція». «Конституція», право,обов’язок.

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Слово вчителя.

- Діти, що потрібно для того, аби дитина виросла? (їсти, гратися, займатися фізкультурою, вчитися, спілкуватися, дотримуватись здорового способу життя.)

- На все, що ви зараз сказали, ви маєте право.

- А що таке «право»? – запитаєте ви. 

2. Словникова скарбничка

Право – система обов’язкових дій для всіх, формально зазначених правил поведінки.

А ще: Право – надана законом держави можливість здійснювати певну діяльність.

3. Розповідь учителя

Увагу на дітей почали  звертати тільки в XVII- XVIIIст.

А в 1924 р. в  м. Женева – прийнятий перший документ про потреби дітей –  Декларацію прав дитини. СЛАЙД 9

1учень

Декларація – це просто

Оголошення всіх прав.

Є права й в дітей, звичайно,

Треба, щоб усяк їх знав.

    Декларація – офіційна заява, проголошення основних принципів за якими ви живете. Ці рекомендації рекомендовані для реалізації у всіх країнах.

Декларація – офіційне проголошення основних принципів, а також документ, в якому вони викладені.

  Упродовж XX століття було прийнято ряд документів, спрямованих на захист дітей, дитинства.

    Послухайте  уважно, скільки правових документів було прийнято, щоб виробити та вдосконалити права дитини.

1924р. – перша Декларація прав дитини.

1948р. – Загальна Декларація прав людини

1959р. – Конвенція ООН про права дитини.

Конвенція ООН це…. СЛАЙД 10

3 учень

Книга прав дитини – це закон,

Вона називається Конвенція ООН.

Прогресивні країни світу її підписали,

Щоб права всі діти мали.

       ООН – міжнародна організація, до якої входить більше 150 країн світу, утворена в 1945р.

    Це  організація, яка приймає міжнародні  закони за згодою держав і намагається контролювати їх дотримання, стежити за безпекою в світі і не допускати війни.

    Наша ж держава прагне, щоб у її юних громадян було щасливе дитинство. Тому в 1991 р. Україна приєдналася до Конвенції і зобов’язалася її виконувати.

  Наша країна дбає про дітей, але і в нашій країні є випадки, коли порушуються права дитини. Є ще багато проблем і, можливо частину їх зможете вирішити ви, коли станете дорослими. Ви ще дуже юні, але повинні знати й розуміти проголошені в Конвенції права, брати активну участь у їх втіленні в життя.

4. Робота за підручником (ст. 47-50)

- Діти, відкрийте  підручник  на ст. 48.

Подивіться уважно на малюнки і скажіть, які права дитини зображено на кожному з них. (Діти дають відповідь на запитання.)

- А тепер прочитаємо статтю підручника.

(Читання і обговорення статті підручника Мої права.)

5. Робота в зошитах   (ст.28-29)

6. Слово вчителя.

- Діти, серед записаних вами прав є право на відпочинок. То давайте і ми з вами відпочинемо.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА  СЛАЙД 11

6. Пошта казкових героїв. Робота в групах  СЛАЙД 12

- Діти, поки ви відпочивали на адресу вашого класу прийшли якісь незвичайні телеграми.

   Прошу вас розібратися, що це за телеграми. Від кого вони? І які права порушені і чиї .

Телеграма 1.

 Вельмишановні діти! Допоможіть!Вовк хоче з'їсти моїх козенят! 

              (Кізонька – мати, « Вовк і 7 козенят», - право на життя)

Телеграма 2.

 Мудрим школярам! Рятуйте! П'єро та Мальвіну ображає Карабас  Барабас.

     ( Буратіно. «Золотий ключик», - жорстоке ставлення, насильство)

Телеграма 3.

 Я зайчисько, я маленький, хатку мав собі гарненьку, та  прийшла коза рогата, і нема у мене хати. Ой, хутчіш допоможіть, мої права ви розкажіть.  ( «Коза-дереза», право на житло)

Телеграма 4.   

                          Роботи багато!

                          Не встигну ніяк!

                          Та й що одягну я!

                          Це ж свято! Це бал!

                          А, може, мені допоможете ви

                          Так хочу сьогодні на бал я піти.

   ( «Попелюшка», - на відпочинок, на дозвілля, на свободу і особисте життя, на свободу думки і слова, на володіння і користування своєю власністю)

   Телеграма 5.

                           « В бочку з сином посадили

                             Засмолили, покотили.

                             Та й пустили в океан –

                             Мов велів так цар Салтан».

(Королева, А. С. Пушкін «Казка про царя Салтана», - право на життя.)                                                                     

Телеграма 6.

                     Діти! Прошу у вас я допомоги! Як бути?

                     Що робити? Не в силі я уже терпіть.

                     Гидким мене всі називають, всі ображають

                   та щипають.(«Гидке-каченя», - право на гідність, повагу.)

Телеграма 7.    

 Благаю у вас я допомоги! Сиджу на дереві старому. А зла  Змія Яга його вже майже догриза. Як не поможите мені, мене засмажать у печі.

                («Івасик-Телесик»,- право на життя.)

Телеграма 8.      Любі друзі! Поможіть!

                            Дід з бабою спалили моє гніздечко!

                             Як мені бути?

           ( «Кривенька-качечка», - право на особисті печі, на життя)

- Діти, а в яких ще казках були порушені права казкових героїв?

7.  Дайте відповідь на запитання:

- Яке найбільше багатство в житті кожної людини?  (здоров'я)

- Хто  піклуються про ваше  здоров'я  у вашій родині?

- Отже, ви зрозуміли, що для того щоб бути здоровим, потрібно піклуватися і про своє здоров'я, і про здоров'я рідних вам людей. Тому поряд з правами ми маємо ще й обов'язки.

   А так, як ми живемо у суспільстві, то піклуватися потрібно і про своїх друзів, і про однокласників, і про тих людей з якими ми поряд. Адже держава піклується про нас.

    Права і обов’язки будь-якої людини, будь-якої дитини взаємопов'язані і дуже важливі, життя буде гармонійним і справедливим за умови, якщо кожна людина дотримуватиметься своїх прав і не забуватиме про свої обов’язки, як гарантію дотримання прав інших.

Скажіть будь ласка, як ви думаєте, який обов’язок для вас є найголовнішим у школі?

V. Узагальнення вивченого

1. Слово вчителя.

- Дорогі діти, давайте подивимося чи ми старанно працювали, чи все засвоїли, запам’ятали.

А для цього ми пограємо гру. Коли я називатиму право ви плескаєте в долоньки, а коли обов’язок – ні СЛАЙД 13

*  на життя

*  на ім'я і громадянство

* на власну думку

* старанно вчитися

* на житло

*  робити щеплення

* медичне обслуговування

* на освіту

* на відпочинок

* заняття спортом

* відвідувати школу

* на захист від завдання фізичної і моральної шкоди

* на захист від жорстокого ставлення і покарання

* вживати овочі і фрукти

* на повноцінне харчування

*на вільне спілкування.

2. Перегляд мультфільмів про права дитини.

VI. Підсумок уроку. СЛАЙД 14

1. Дайте відповідь на питання:

- Чи сподобався урок?

- Що  ви дізналися на сьогоднішньому уроці?

Учитель: Саме у школі, діти, у вас є можливість поповнити  свою  скарбничку  знань, тому  що навчання – це  прихований  скарб, це  світ знань про людей та їх оточення. Вчіться, щоб знати, діяти і жити. Я впевнена, що зерна науки дадуть добрі сходи і зростуть у ваших думках урожаєм мудрості та натхнення.

Ростіть здоровими, досягайте високих результатів у навчанні та завжди будьте активними у громадському житті. Будьте щасливими, досягайте своєї мети у житті! Успіхів Вам у навчанні.   Памятайте:                                                                   

            З часом пізнається світ, пізнається доля,

            Пізнається і життя - на те твоя воля.

            Будь людиною простою, май хорошу душу.

            Бо людина - це є ти. Обійди калюжу.

            Якщо є сторонній шлях, піди по сухому,

            Тільки скривдити себе не давай нікому.

            Полюби усіх навколо, це тобі потрібно,

            І своє звання - людина - ти відстоюй гідно.

Учитель:

- Дорогі діти, наш урок добіг кінця.

VІІ. Домашнє завдання  СЛАЙД 15

Опрацювати у підручнику статті  ст. 47-50, зошит ст.28-29

Ви всі дуже гарно сьогодні працювали, я дуже вдячна вам за  працю.

 

 

 

doc
Додано
15 січня 2018
Переглядів
3233
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку