Мета: ознайомитись з поняттями «права і свободи людини», видами прав і свобод; розвивати вміння тлумачити поняття «права і свободи людини», описувати види прав і свобод людини і наводити приклади; аналізувати зміст окремих статей Загальної декларації прав людини; виховувати повагу до прав людини, її гідності. Сприяти усвідомленню важливості їх дотримання; створити плакати за темою.
Конспект уроку з правознавства для 9- го класу
«Права і свободи людини і громадянина»
за методикою змішаного навчання
модель « Перевернутий клас».
Тема: «Права і свободи людини і громадянина»
Мета: ознайомитись з поняттями «права і свободи людини», видами прав і свобод; розвивати вміння тлумачити поняття «права і свободи людини», описувати види прав і свобод людини і наводити приклади; аналізувати зміст окремих статей Загальної декларації прав людини; виховувати повагу до прав людини, її гідності. Сприяти усвідомленню важливості їх дотримання; створити плакати за темою.
Очікувані результати: після уроку учні зможуть: тлумачити поняття «права і свободи людини»; описувати їх види; називати міжнародні документи з прав людини і прав дитини; опрацьовувати та аналізувати їх зміст; знати органи та організації, які захищають права і свободи людини; аналізувати правові ситуації та висловлювання відомих людей.
Обладнання: маркери, підручник , Інтернет, аркуші паперу , Конституція України, Конвенція ООН про права дитини
Час : 45 хв.
Хід заняття
Частина І . Робота вдома
Учні мають переглянути відео «Історія прав людини», вивчити навчальний матеріал із підручника, записати в зошит визначення понять права, свободи, декларація, конвенція.
Частина ІІ . Робота у класі
Для перевірки засвоєного матеріалу вдома учні діляться на 3 групи. Теоретики, Практики, Аналітики.
Усі групи інформацію записують на паперових плакатах. Фотографують процес.
Частина ІІІ. Представлення своїх проектів
Частина ІV. Рефлексія Юридичний міні-тест
Я дізнався ... Мені захотілося ...
Для мене стало новим ...
Мене здивувало ...
Я навчився ...
Я зрозумів, що можу ...
Мені сподобалося ...
Для мене стало новим ...
Мене здивувало ...
МАРШРУТНИЙ ЛИСТ
Тема: «Права і свободи людини і громадянина»
Мета: ознайомитись з поняттями «права і свободи людини», видами прав і свобод ; розвивати вміння тлумачити поняття «права і свободи людини», описувати види прав і свобод людини і наводити приклади; аналізувати зміст окремих статей Загальної декларації прав людини; виховувати повагу до прав людини, сприяти усвідомленню важливості їх дотримання; створити плакати за темою.
Обладнання: маркери, підручник , Інтернет, аркуші паперу , Конституція України, Конвенція ООН про права дитини.
Робота вдома
Питання до відео
А) Чи порушуються права людини сьогодні . Які найчастіше?
Б) Назвати найвизначніших борців за права людини.
В) Назвіть основні міжнародні акти про права людини
Робота у класі
Робота у 3 групах
Аналітики
приклади
Практики
1.Уявіть, що ви відкрили нову країну, де ще ніхто не жив і в якій немає ні прав, ні законів. Ви будете першими поселенцями. Вам нічого не відомо про те, який соціальний статус ви матимете в цій країні.
• Кожний учасник повинен знати не менше двох прав людини в цій країні (назву країни треба вигадати).
• Обговорити в команді і вибрати 10 найважливіших, на вашу думку, прав людини.
• Усі ці пропозиції записати на великому аркуші паперу
На підставі запропонованих списків формується «Загальний список прав і свобод людини».
2. Які права дитини знаєте?
3. Аналізуйте ситуацію. Визначте, які права порушено у зазначеній ситуації.
Теоретики