Конспект уроку з предмету "Я у світі" 4 клас

Про матеріал

Матеріал допоможе закріпити уявлення учнів про навички особистої гігієни; навчити використовувати предмети особистої гігієни у повсякденному житті, дбати про свою зовнішність; розвивати мовлення, бажання бути охайним, чистим; виховувати акуратність, турботливе ставлення до свого здоров′я та здоров′я навколишніх, бажання використовувати набуті навички у повсякденному житті за різних умов.

Перегляд файлу

Конспект уроку з предмету «Я у світі», 4 клас, вчитель Гонтарук Н. В.

Тема уроку: Про акуратність

Мета: закріпити уявлення  учнів про навички особистої гігієни;  навчити використовувати предмети особистої гігієни у повсякденному житті, дбати про свою  зовнішність; розвивати мовлення, бажання бути охайним, чистим; виховувати  акуратність, турботливе ставлення до свого здоров′я та здоров′я навколишніх, бажання використовувати набуті навички у повсякденному житті за різних умов.

Обладнання: фрагмент Мультфільму «Мийдодір»,  пісня «Чистота»  з мутьтфільму «Маша та Ведмідь», роздавальний і наочний дидактичний  матеріал,  презентація, план уроку, ілюстрації з теми уроку.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Форми роботи: фронтальна, самостійна робота, робота в групах, парах.

Форма проведення: урок з використанням інтерактивних технологій.

                                                       Хід уроку

I.Організаційний момент.

Учитель. Ранок! Сонце в небі прокидається.

Діти. Наш клас із гостями вітається. Добрий день!

Учитель. Доброго дня я зичу тому, хто прийшов працювати до класу.

Діти. Чому?

Учитель. Бо люблю я людей і свій клас!

Діти. Чому?

Учитель. Бо чекаю любові та плідної праці!

Діти. Ми любимо працю і будемо старатися!

- - Цим чудовим привітанням ми бажаємо один одному добра, створюємо гарний настрій і розпочинаємо урок.

II. Актуалізація опорних знань

  1. Перевірка домашнього завдання (Тестування )(слайд 2)
  1. Людська чесноти – це:

а) жорстокість;

б )підлабузництво;

в ) чесність;

2. Щоб досягти успіху, людина повинна бути:

а) наполегливою;

б) байдужою;

в) лінивою.

3. Найвища цінність людини – це:

а) щастя;

б) достаток, гроші;

в) життя.

4. Допомагають підтримувати взаєморозуміння з іншими людьми такі риси характеру:

а) впертість, пихатість, жадібність;

б) відповідальність, старанність, чесність;

в) нестриманість, вередливість, жорстокість.

ВЗАЄМОПЕРЕВІРКА 1в, 2а, 3в, 4б  (за кожну правильну відповідь – 1 бал)

Презентація робіт учнів (що ти можеш робити для себе (своїх рідних, однокласників) щоденно).

III. Повідомлення теми та мети уроку (слайд 3)

  • Перегляньте, будь ласка, фрагмент мультфільму. Він вам підкаже тему сьогоднішнього уроку. («Мийдодір»)
  • Чому від  хлопчика втекли речі?
  • То як ви гадаєте про що сьогодні буде іти мова на уроці?

Знайомство з планом уроку.

ПЛАН УРОКУ  Подорож до  «Країни Акуратності» (слайд 4)

1. Провулок  Замазурко.

2. Площа Чистоти.

3.Ти привчайся до порядку, Кожен день роби зарядку.

4. Вулиця Охайності

5. Зустріч із мером країни Акуратності

- Що ви очікуєте від уроку?

Учні відповідають, а учитель складає «Асоціативний кущ» у вигляді руки.

Пізнавальним, цікавим, різноманітним …………

 - Так чого ми сьогодні повинні навчитися на уроці?

IV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Бесіда
  • Як ви розумієте слова  А. П. Чехова  «У людини все повин­но бути прекрасним: і обличчя, і одяг, і почуття, і думки»?

- Коли, про людину говорять, що вона охайна і акуратна?

- А коли називають дітей неохайними, неакуратними?

- Про кого можна сказати: «Ця людина  завжди охайна, акуратна»?

Зупинка перша — в провулку Замазурко.

-  Щось не дуже приємне обличчя зустрічає нас у провулку.

2. Гра «Про що розповів портфель?»

- Подивіться на цей портфель. ВІн весь брудний, зошити в ньому пом’яті, порвані і т. д.

- Що можна сказати про господаря цього портфеля? Який він учень? (неохайний, не береже свої речі)

- Як потрібно ставитися до навчального приладдя?

- Коли  слід збирати портфель?

- Що може розповісти портфель господаря?

- Чи подобається вам цей портфель?

3. Робота над віршем А. Костецького «А що у портфелі?». (підручник с. 59-61)

  • Опиши, якими були портфель, зошит, книжки Юрка.
  • Як портфель характеризує Юрка?
  • Чому автор називає портфель обличчям школяра?
  • Який вигляд мають речі у твоєму портфелі?

Словничок - довідничок

Слово акуратний почали вживати на початку 18 століття, запозичивши його з польської мови. Проте і в польській мові це слово – чужинець, бо назву його поляки взяли з латинської мови. І як приємно бути акуратним! Бо це означає бути … (старанним, ретельним, сумлінним, дбайливим, совісним, скрупульозним). Акуратний – який уважно виконує щось.

Акуратний (про людину) – той, який дотримується порядку, точності.

Акуратний той учень, який охайно все робить, ніколи не запізнюється на уроки. У нього в зошитах немає плям, книжки чисті, обгорнуті.

Акуратний(про річ) – старанно зроблений, виготовлений.

Хвилинка - цікавинка

- Я на урок принесла річ, якою ви користуєтеся щодня. Вона допомагає нам слідкувати за своім зовнішнім виглядом.

Хто завжди правду каже,

Яким є, таким покаже

І без слів про все розкаже?   (Дзеркало)

  • Сьогодні нас оточують сотні і тисячі відображень: ми бачимо себе в маленьких дзеркальцях косметичок, вітринах, вікнах пропливаючих повз автомашин. Але колись за право розглядати себе в таємничому предметі багатії готові були віддавати багато грошей.

 Отже, як з'явилося перше дзеркало?

 Якщо бути строгим, то першим, для людини, дзеркалом колись на рубежі епох стала звичайнісінька калюжа. Але же була і проблема: її не понесеш із собою в оселю ... а дивитися на своє відображення люди хотіли давно. Тому одного разу з'явилися шматки обсидіану (Обсидіан — однорідна вулканогенна гірська порода, чорне, темно-сіре, коричневе вулканічне скло, буває чорне з фіолетовим ), які були відполіровані до блиску. У них відбивалися предмети з дивовижною чіткістю.

 Такі обсидіанові дзеркала зустрічалися в Америці, Китаї та ряді інших країн. Трохи пізніше до них приєдналися бронзові дзеркала, теж відполіровані. Вони мали ходіння у середземноморців. Це були хороші дзеркала, принаймні, вони не билися, якщо дитина - розбишака його випадково упустить. Але в 1240 році виникли принципово нові дзеркала - увігнуті.

Гра «Дзеркало»

Наша наступна зупинка — площа Чистоти.

Прошу переглянути малюнки і виробити правила для Замазурка.

4. Робота за підручником

а) «Інструкція з акуратності» ( підручник с.61-62)

  • Розгляньте малюнки. Про кого вони: охайних чи нечипур? Яку людину називають охайною?
  • Квітка лотоса служить традиційним символом чистоти. Лотос народжується у брудній воді, однак з’являється на світ чистим і незабрудненим. Ця  квітка допоможе нам познайомитися інструкцією з акуратності (діти працюють в підручнику з інструкцією з акуратності).
  • Розкажи ти дбаєш про свої речі, допомагаєш старшим і малюкам.
  • Розглянь малюнки. Як ти гадаєш яку людину називають акуратною, а яку нечипурою?

б) Робота над віршем Г. Малик «Дивний звір» (підручник с. 63-64)

- Про якого звіра йдеться у вірші? Як хлопчикові вдалося подолати його?

5. Поетична хвилинка

Всі ми навчені порядку –

Зранку робимо ……(зарядку)

Миєм шию, ручки, личка.

Акуратність наша ……(звичка)

Свої кімнати прибираємо

І батькам ……….(допомагаємо)

Все навколо бережи,

З акуратністю ……(живи).

- Молодці діти! Ви все правильно зрозуміли і тепер знаєте, що робити, щоб бути завжди охайними і здоровими. Але ми з вами забули про одну важливу річ. Про ранкову зарядку

Ти привчайся до порядку, Кожен день роби зарядку. Загартовуйсь сміливіш - Будеш здоровіш..

6. Фізкультхвилинка (під супровід пісні «Чистота» з мультфільму «Маша та Ведмідь»)

V. Узагальнення й систематизація знань

- Ми знову вирушаємо в подорож. Наша зупинка — на вулиці Охайності.

1. Читання й обговорення оповідання «Помилка».

Учитель викликав Юрка до школи.

— Нумо, давай напишемо таке речення... Пиши: «Щодня перед обідом я старанно мию руки з милом».

Пише Юрко, старається, аж сопе... Ось уже й кінець. Ставить крапку і повертається до вчителя.

Так, так,— каже Іван Петрович.— Добре  написано. А тепер прочитай і знайди помилки.

Юрко помалу читає і виправляє: у слові «перед» пропущено «е», у слові «старанно» треба два «н»...

-- Тепер уже все правильно? — питає Іван Петрович.

-- Усе,— відповідає Юрко впевнено.

-- Усе-все?

Все,— чомусь уже тихіше каже Юрко і... червоніє...

-- Чого б то?
Запитання:

  1. Як ви думаєте, чому почервонів Юрко?
  2. Де ви вдома зберігаєте свій одяг?
  3. Як потрібно ставитися до одягу?

2.Робота в групах

- Правила поведінки в групі ви знаєте, а от об’єднатися в групи вам допоможуть слова ,які потрібно скласти. Вони характеризують акуратну людину. (дбайливий, бережливий, старанний, ретельний, сумлінний, скрупульозний)

1)Гра «З’єднай прислів’я»

- Поясни зміст прислів’їв.

1.Чистота дорожча                                             та миє біло.

Хвороба з брудом                                              то й здоровим буду

Мило сіре                                                           за багатство.

Буду чистим і охайним –                                у дружбі.

2.Листом красиво дерево,                                  швидше ходять.

Не думай бути ошатним,                                для хвороби біда

Чисті чоботи                                                    а одежею тіло.

Чиста вода —                                                   а думай бути охайним..

3) Моральні задачі.

1. Настала зима. Випав сніг. Закінчи­лись у школі уроки. Юрко поспішає додому. Ось уже і знайома гір­ка. Підходить ближче і бачить, що Тарас з Максимом сіли на порт­фелі і їдуть з гірки з криком: «Ура!». Тарас перший з'їхав з гірки, побачив Юрка і закричав: Юрко, йди-но швидше до нас!

Що повинен був зробити Юрко?

2. Василь прийшов зі школи. Бабуся до нього: «Васильку, йди швидше обідати!»

— «Я вже йду, бабуню, тільки-но зніму піджак!»

Що повинен був зробити Василько, перш ніж сісти за стіл?

4) Моральні правила: (Вправа «Склади пазли»)

  • Пам'ятай, в школу потрібно прихо­дити завжди» чистим і охайним.
  • Не сідай за стіл і за уроки з бруд­ними руками.
  • Стеж сам за своїм одягом, взуттям, шкільними ре­чами.
  • Будь завжди охайним і акуратним!

5)Намалювати зачіски, які можуть носити акуратні діти.

6)Розгляд життєвих ситуацій (інсценізація групою ситуації)

Хлопчик повернувся зі школи додому. Глянула мати, а нова його шапка подерта і вся в грязюці.

-- Це що?

-- Та це хлопці...   .

-- Що хлопці?

-- Скинули з мене шапку й почали у футбол грати.

— А ти ж де був?

— На воротах стояв.

Запитання:

1. Що можна сказати про поведінку цього хлопчика?

2. Чим можна грати у футбол?

3. Як потрібно ставитися до своїх речей?

4. Хто в нашому класі охайно поводиться із своїми головними уборами, портфелями?

- Ви добре впоралися з усіма завданнями подорожі. На вас чекає зустріч із мером країни Акуратності — паном Мийдодіром.

3. Поради мера міста Акуратності.

   * Зробив діло – гуляй сміло.

  *  Одне «зараз» краще за «трьох потім».

  *З лежі не буде одежі, а за спання не купиш коня.

VI. Підсумок уроку

1.Вправа «Сенкан» (оцінювання в парах)

2.Гра «Продовж  речення» (рефлексія)

Бути акуратним означає …………………………

Акуратність людині допомагає ………………………………

3.Домашнє завдання(диференційовано)

1.Складіть пазл з окремих порад, як стежити за порядком у своїх речах.

2. Підібрати вірші, приказки з теми.

3.Скласти казку про чистоту, акуратність.

Ось скінчився наш урок,

Вийшов він на славу..

Дружно всі ми, як один,

Разом працювали.

І, звичайно, щось нове

Та й запам’ятали.

- Чому потрібно бути чистим і охайним?

- Чи справдилися ваші очікування від уроку?

4.Вправа «Букет настрою» (самооцінка)

  • Який букет ви візьмете сьогодні з уроку, чому?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку з предмету «Я у світі», 4 клас, вчитель Гонтарук Н. В.

Тема уроку: Про акуратність

Мета: закріпити уявлення  учнів про навички особистої гігієни;  навчити використовувати предмети особистої гігієни у повсякденному житті, дбати про свою  зовнішність; розвивати мовлення, бажання бути охайним, чистим; виховувати  акуратність, турботливе ставлення до свого здоров′я та здоров′я навколишніх, бажання використовувати набуті навички у повсякденному житті за різних умов.

Обладнання: фрагмент Мультфільму «Мийдодір»,  пісня «Чистота»  з мутьтфільму «Маша та Ведмідь», роздавальний і наочний дидактичний  матеріал,  презентація, план уроку, ілюстрації з теми уроку.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Форми роботи: фронтальна, самостійна робота, робота в групах, парах.

Форма проведення: урок з використанням інтерактивних технологій.

                                                       Хід уроку

I.Організаційний момент.

Учитель. Ранок! Сонце в небі прокидається.

Діти. Наш клас із гостями вітається. Добрий день!

Учитель. Доброго дня я зичу тому, хто прийшов працювати до класу.

Діти. Чому?

Учитель. Бо люблю я людей і свій клас!

Діти. Чому?

Учитель. Бо чекаю любові та плідної праці!

Діти. Ми любимо працю і будемо старатися!

- - Цим чудовим привітанням ми бажаємо один одному добра, створюємо гарний настрій і розпочинаємо урок.

II. Актуалізація опорних знань

  1. Перевірка домашнього завдання (Тестування )

1.Людська чесноти – це:

а) жорстокість;

б )підлабузництво;

в ) чесність;

2. Щоб досягти успіху, людина повинна бути:

а) наполегливою;

б) байдужою;

в) лінивою.

3. Найвища цінність людини – це:

а) щастя;

б) достаток, гроші;

в) життя.

4. Допомагають підтримувати взаєморозуміння з іншими людьми такі риси характеру:

а) впертість, пихатість, жадібність;

б) відповідальність, старанність, чесність;

в) нестриманість, вередливість, жорстокість.

ВЗАЄМОПЕРЕВІРКА 1в, 2а, 3в, 4б  (за кожну правильну відповідь – 1 бал)

Презентація робіт учнів (що ти можеш робити для себе (своїх рідних, однокласників) щоденно).

III. Повідомлення теми та мети уроку

  • Перегляньте, будь ласка, фрагмент мультфільму. Він вам підкаже тему сьогоднішнього уроку. («Мийдодір»)
  • Чому від  хлопчика втекли речі?
  • То як ви гадаєте про що сьогодні буде іти мова на уроці?

Знайомство з планом уроку.

ПЛАН УРОКУ  Подорож до  «Країни Акуратності»

1. Провулок  Замазурко.

2. Площа Чистоти.

3.Ти привчайся до порядку, Кожен день роби зарядку.

4. Вулиця Охайності

5. Зустріч із мером країни Акуратності

- Що ви очікуєте від уроку?

Учні відповідають, а учитель складає «Асоціативний кущ» у вигляді руки.

Пізнавальним, цікавим, різноманітним …………

 - Так чого ми сьогодні повинні навчитися на уроці?

IV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Бесіда
  • Як ви розумієте слова  А. П. Чехова  «У людини все повин­но бути прекрасним: і обличчя, і одяг, і почуття, і думки»?

- Коли, про людину говорять, що вона охайна і акуратна?

- А коли називають дітей неохайними, неакуратними?

- Про кого можна сказати: «Ця людина  завжди охайна, акуратна»?

Зупинка перша — в провулку Замазурко.

-  Щось не дуже приємне обличчя зустрічає нас у провулку.

2. Гра «Про що розповів портфель?»

- Подивіться на цей портфель. ВІн весь брудний, зошити в ньому пом’яті, порвані і т. д.

- Що можна сказати про господаря цього портфеля? Який він учень? (неохайний, не береже свої речі)

- Як потрібно ставитися до навчального приладдя?

- Коли  слід збирати портфель?

- Що може розповісти портфель господаря?

- Чи подобається вам цей портфель?

3. Робота над віршем А. Костецького «А що у портфелі?». (підр. с. 59-61)

  • Опиши, якими були портфель, зошит, книжки Юрка.
  • Як портфель характеризує Юрка?
  • Чому автор називає портфель обличчям школяра?
  • Який вигляд мають речі у твоєму портфелі?

Словничок - довідничок

Слово акуратний почали вживати на початку 18 століття, запозичивши його з польської мови. Проте і в польській мові це слово – чужинець, бо назву його поляки взяли з латинської мови. І як приємно бути акуратним! Бо це означає бути … (старанним, ретельним, сумлінним, дбайливим, совісним, скрупульозним). Акуратний – який уважно виконує щось.

Акуратний (про людину) – той, який дотримується порядку, точності.

Акуратний той учень, який охайно все робить, ніколи не запізнюється на уроки. У нього в зошитах немає плям, книжки чисті, обгорнуті.

Акуратний(про річ) – старанно зроблений, виготовлений.

Хвилинка - цікавинка

- Я на урок принесла річ, якою ви користуєтеся щодня. Вона допомагає нам слідкувати за своім зовнішнім виглядом.

Хто завжди правду каже,

Яким є, таким покаже

І без слів про все розкаже?   (Дзеркало)

  • Сьогодні нас оточують сотні і тисячі відображень: ми бачимо себе в маленьких дзеркальцях косметичок, вітринах, вікнах пропливаючих повз автомашин. Але колись за право розглядати себе в таємничому предметі багатії готові були віддавати багато грошей.

 Отже, як з'явилося перше дзеркало?

 Якщо бути строгим, то першим, для людини, дзеркалом колись на рубежі епох стала звичайнісінька калюжа. Але же була і проблема: її не понесеш із собою в оселю ... а дивитися на своє відображення люди хотіли давно. Тому одного разу з'явилися шматки обсидіану (Обсидіан — однорідна вулканогенна гірська порода, чорне, темно-сіре, коричневе вулканічне скло, буває чорне з фіолетовим ), які були відполіровані до блиску. У них відбивалися предмети з дивовижною чіткістю.

 Такі обсидіанові дзеркала зустрічалися в Америці, Китаї та ряді інших країн. Трохи пізніше до них приєдналися бронзові дзеркала, теж відполіровані. Вони мали ходіння у середземноморців. Це були хороші дзеркала, принаймні, вони не билися, якщо дитина - розбишака його випадково упустить. Але в 1240 році виникли принципово нові дзеркала - увігнуті.

Гра «Дзеркало»

Наша наступна зупинка — площа Чистоти.

Прошу переглянути малюнки і виробити правила для Замазурка.

4. Робота за підручником

а) «Інструкція з акуратності» ( підручник с.61-62)

  • Розгляньте малюнки. Про кого вони: охайних чи нечипур? Яку людину називають охайною?
  • Квітка лотоса служить традиційним символом чистоти. Лотос народжується у брудній воді, однак з’являється на світ чистим і незабрудненим. Ця  квітка допоможе нам познайомитися інструкцією з акуратності (діти працюють в підручнику з інструкцією з акуратності).
  • Розкажи ти дбаєш про свої речі, допомагаєш старшим і малюкам.
  • Розглянь малюнки. Як ти гадаєш яку людину називають акуратною, а яку нечипурою?

б) Робота над віршем Г. Малик «Дивний звір» (підручник с. 63-64) Учень виразно читає вірш.

- Про якого звіра йдеться у вірші? Як хлопчикові вдалося подолати його?

5. Поетична хвилинка

Всі ми навчені порядку –

Зранку робимо ……(зарядку)

Миєм шию, ручки, личка.

Акуратність наша ……(звичка)

Свої кімнати прибираємо

І батькам ……….(допомагаємо)

Все навколо бережи,

З акуратністю ……(живи).

- Молодці діти! Ви все правильно зрозуміли і тепер знаєте, що робити, щоб бути завжди охайними і здоровими. Але ми з вами забули про одну важливу річ. Про ранкову зарядку

Ти привчайся до порядку, Кожен день роби зарядку. Загартовуйсь сміливіш - Будеш здоровіш..

6. Фізкультхвилинка (під супровід пісні «Чистота» з мультфільму «Маша та Ведмідь»)

V. Узагальнення й систематизація знань

- Ми знову вирушаємо в подорож. Наша зупинка — на вулиці Охайності.

1. Читання й обговорення оповідання «Помилка». (резерв)

Учитель викликав Юрка до школи.

— Нумо, давай напишемо таке речення... Пиши: «Щодня перед обідом я старанно мию руки з милом».

Пише Юрко, старається, аж сопе... Ось уже й кінець. Ставить крапку і повертається до вчителя.

Так, так,— каже Іван Петрович.— Добре  написано. А тепер прочитай і знайди помилки.

Юрко помалу читає і виправляє: у слові «перед» пропущено «е», у слові «старанно» треба два «н»...

-- Тепер уже все правильно? — питає Іван Петрович.

-- Усе,— відповідає Юрко впевнено.

-- Усе-все?

Все,— чомусь уже тихіше каже Юрко і... червоніє...

-- Чого б то?
Запитання:

  1. Як ви думаєте, чому почервонів Юрко?
  2. Де ви вдома зберігаєте свій одяг?
  3. Як потрібно ставитися до одягу?

2.Робота в групах

- Правила поведінки в групі ви знаєте, а от об’єднатися в групи вам допоможуть слова ,які потрібно скласти. Вони характеризують акуратну людину. (дбайливий, бережливий, старанний, ретельний, сумлінний, скрупульозний)

1)Гра «З’єднай прислів’я»

- Поясни зміст прислів’їв.

1.Чистота дорожча                                             та миє біло.

Хвороба з брудом                                              то й здоровим буду

Мило сіре                                                           за багатство.

Буду чистим і охайним –                              у дружбі.

2.Листом красиво дерево,                                  швидше ходять.

Не думай бути ошатним,                                для хвороби біда

Чисті чоботи                                                    а одежею тіло.

Чиста вода —                                                   а думай бути охайним.

  • Усі знають, що перше враження дуже сильне. От і уявіть собі, що перше враження від вас: «Фу! Нечепура! Мабуть, ледацюга - вмитися, причесатися ніколи!» Не дуже приємно, так?

Недаремно є така приказка: «Промий чоло, чи не дасть Бог чого». На мою думку, це означає, що коли людина охайна-її шанують, і у неї більше друзів. Але охайність-це не тільки чисті руки. Треба бути охайними і в словах, не бруднити мову образами до інших, або лайкою.

Смішно слухати, як деколи хлопці говорять: «Ведмідь ніколи не вмивається, та він здоров про те». Та ви ж не в лісі живете! А серед людей! Тож не будьте ведмедями!

А моя мама часто говорить інше прислів'я: «В нас коло посуду чисто ходять». Що означає-чисто в домі, і на душі чистіше. Ви ж не сідаєте їсти в брудному одязі, або щоб бруд вам на тарілку капав? Неприємно ж це, так?

Тож всім треба пам'ятати такий вислів: «Людям чини шану, а коло себе май охайність». І будуть тебе любити, цінувати і поважати.

3) Моральні задачі.

1. Настала зима. Випав сніг. Закінчи­лись у школі уроки. Юрко поспішає додому. Ось уже і знайома гір­ка. Підходить ближче і бачить, що Тарас з Максимом сіли на порт­фелі і їдуть з гірки з криком: «Ура!». Тарас перший з'їхав з гірки, побачив Юрка і закричав: Юрко, йди-но швидше до нас!

Що повинен був зробити Юрко?

2. Василь прийшов зі школи. Бабуся до нього: «Васильку, йди швидше обідати!»

— «Я вже йду, бабуню, тільки-но зніму піджак!»

Що повинен був зробити Василько, перш ніж сісти за стіл?

4) Моральні правила: (Вправа «Склади пазли»)

  • Пам'ятай, в школу потрібно прихо­дити завжди  чистим і охайним.
  • Не сідай за стіл і за уроки з бруд­ними руками.
  • Стеж сам за своїм одягом, взуттям, шкільними ре­чами.
  • Будь завжди охайним і акуратним!

5)Намалювати зачіски, які можуть носити акуратні діти.

6)Розгляд життєвих ситуацій (інсценізація групою ситуації)

Хлопчик повернувся зі школи додому. Глянула мати, а нова його шапка подерта і вся в грязюці.

-- Це що?

-- Та це хлопці...   .

-- Що хлопці?

-- Скинули з мене шапку й почали у футбол грати.

— А ти ж де був?

— На воротах стояв.

Запитання:

1. Що можна сказати про поведінку цього хлопчика?

2. Чим можна грати у футбол?

3. Як потрібно ставитися до своїх речей?

4. Хто в нашому класі охайно поводиться із своїми головними уборами, портфелями?

- Ви добре впоралися з усіма завданнями подорожі. На вас чекає зустріч із мером країни Акуратності — паном Мийдодіром.

3. Поради мера міста Акуратності.

   * Зробив діло – гуляй сміло.

  *  Одне «зараз» краще за «трьох потім».

  *З лежі не буде одежі, а за спання не купиш коня.

VI. Підсумок уроку

Вправа «Сенкан» (оцінювання в парах)

1 – й рядок – 1 слово (іменник) – тема.

2 – й рядок 2 слова (прикметник) – опис.

3 – й рядок – 3 слова (дієслова або який + 2 дієслова) – опис теми через дію.

4 – й рядок – фраза із 4 слів висловлення ставлення до теми, почуттів з приводу обговорюваного.

5 – й рядок 1 слово – перефразування сутності (синонім або асоціація до теми, узагальнення, підсумок).

АКУРАТНІСТЬ

Сумлінний                                  ретельний

Доглядати                            слідкувати                                        берегти

Акуратний береже свої речі.

Чистота

Гра «Продовж  речення» (рефлексія)

Бути акуратним означає …………………………

Акуратність людині допомагає ………………………………

Домашнє завдання(диференційовано)

1.Складіть пазл з окремих порад, як стежити за порядком у своїх речах.

2. Підібрати вірші, приказки з теми.

3.Скласти казку про чистоту, акуратність.

Ось скінчився наш урок,

Вийшов він на славу..

Дружно всі ми, як один,

Разом працювали.

І, звичайно, щось нове

Та й запам’ятали.

- Чому потрібно бути чистим і охайним?

- Чи справдилися ваші очікування від уроку?

Вправа «Букет настрою» (самооцінка)

  • Який букет ви візьмете сьогодні з уроку, чому?

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
27 червня 2018
Переглядів
9166
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку